- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Wel jammer dat ze dus ook leeg gekocht worden dit jaar.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Der Klassiker dus. Gister fijne avond voor Real-fans, vandaag voor de Barça-liefhebbers.
En toch en toch, als Dortmund met zo een begroting (180 mio oid) dit kan, dan zou Ajax met 100 miljoen toch ook wel iets beter kunnen worden. Zal daar die befaamde grens ergens liggen, vanaf 150 miljoen, dat het niet heel veel meer uitmaakt hoe groot de begroting is voor die soort één-op-één-gevechten.
Ajax heeft geen standaard 100 miljoen begroting. Ze hebben alleen de laatste 2 seizoenen een omzet van de 100 miljoen, mede door CL en enkele transfers plus bezuinigingen.
Ajax zit tussen de 60 en 70, daarmee win je geen CL meer.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Pfoei, dat had ik niet zien aankomen. Dortmund heer en meester, The Special One zal nog éénmaal een meesterzet moeten bedenken om dit nog recht te breien in Bernabeu.
The almighty one kan zich weer richten op het restant van de competitie. Het scheelt dat ze die niet (bewust) hebben laten lopen 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Oh ja toch nog Ronaldo 12 (+1) vs Messi 8 (-)
Maarja Lewandowski 10 (+4)...
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ajax heeft geen standaard 100 miljoen begroting. Ze hebben alleen de laatste 2 seizoenen een omzet van de 100 miljoen, mede door CL en enkele transfers plus bezuinigingen.
Ajax zit tussen de 60 en 70, daarmee win je geen CL meer.
Val je nou El Salvador af?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
The almighty one kan zich weer richten op het restant van de competitie. Het scheelt dat ze die niet (bewust) hebben laten lopen
Drie jaar de grootste, rijkste en duurste ploeg van de wereld lijden en dan eindigen met (mochten ze de Copa winnen) 2x de Spaanse beker en 1 landstitel
Ja, daar doen ze het wel voor.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zolang de verhoudingen zo blijven is het onmogelijk ja. Hoogstens is er perspectief als financial fair play serieus doorgezet wordt, inclusief aanpakken van de grote clubs, Wie weet dan, ooit. Maar Ajax moet zich eerst maar eens focussen op het worden van subtopper. Ook in de EL vliegen ze er na de winter altijd te snel uit nog.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
we komen ook nog te vaak te zwak uit de winterstop.we komen meestal pas rond maart weer op stoom 
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4546 stemmen
Drie jaar de grootste, rijkste en duurste ploeg van de wereld lijden en dan eindigen met (mochten ze de Copa winnen) 2x de Spaanse beker en 1 landstitel
Ja, daar doen ze het wel voor.
Nog altijd beter dan die twee jaar daarvoor, en met een record doelsaldo en record aantal punten. Heel slecht is dat echt niet. En zoals we weten, geld brengt je ver maar is niet volledig bepalend. Bayern won vorig jaar ook niet de CL van Chelsea en won ook niet het kampioenschap.
Kuipers goed vandaag trouwens.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Die Gundogan trouwens, mss wel de beste vanavond. Prettige speler, die mag de Gunners wel komen versterken als het toch uitverkoop wordt in Dortmund.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nog altijd beter dan die twee jaar daarvoor, en met een record doelsaldo en record aantal punten. Heel slecht is dat echt niet. En zoals we weten, geld brengt je ver maar is niet volledig bepalend. Bayern won vorig jaar ook niet de CL van Chelsea en won ook niet het kampioenschap.
Kuipers goed vandaag trouwens.
Als je Mourinho binnen haalt, verwacht je wat meer dan 1 grote topprijs in 3 seizoenen.
Mooi dat die kerel onderuit gaat. Lees net dat hij samen met Falcao naar Chelsea gaat, aldus de Bild.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
A prediction; The final will be played by 22 men kicking a ball about for 90 minutes, and at the end the Germans will win.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Aan welk koekje hebben Spanjaarden een hekel? Een bundesliga.

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Pfoei, dat had ik niet zien aankomen. Dortmund heer en meester, The Special One zal nog éénmaal een meesterzet moeten bedenken om dit nog recht te breien in Bernabeu. Als dat niet lukt ligt de troost in het feit dat wij het voetbal nu wel domineren, volgend jaar in Rio ook maar Spanje van de troon stoten dan. Wat een talent hebben we toch, Barca en Real helemaal zoek gespeeld
El Flapdrol is klaar met schaken. Dortmund is dit seizoen al 3x een maatje te groot geweest voor Real, en zelfs al zouden ze miraculeus dit weten om te buigen dan maakt Bayern ze wel af in London. Komende dinsdag om 22.35 mag je publiekelijk een dvd aanbieden aan mij conform afspraak.
Hopelijk kom je hier verstandiger uit met het oog op de toekomst.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Pff dit word dus 5 jaar duitse hegenomie. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat wordt helemaal niks in Brazilië.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Leuk toch dat de Spaanse en Engelse hegemonie doorbroken wordt!
Duitsland - Spanje: 8-1! 
Real viel me erg tegen zeg. van Barcelona had ik het wel verwacht, spelen al een tijdje niet goed meer, maar Real stond erbij en keek ernaar. Hebben wel nog een waterkansje dankzij het uitdoelpunt.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Lewandowksi 
Ik wist dat de man goed was maar wat een meesterspits zeg. En wat was Real onthutsend zwak. Heb helaas de laatste pakweg 25 minuten niet gezien maar Dortmund verdiend hier echt de credits. Mourinho zijn meesterzetten bleven ook uit trouwens. Zonde, ik heb de man hoog zitten maar hij had geen antwoord op Dortmund.
Steeds meer zin om een keer een wedstrijdje mee te pakken in het Westfalenstadion zeg. Wat een publiek. Heerlijk!
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Lewandowski

Dortmund as a team

Dortmund is als een roedel wolven:
"The strength of the wolf is the pack
The strength of the pack is the wolf."
De sfeer in Duitse stadions is uniek.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Dat wordt helemaal niks in Brazilië.
Ik heb het gevoel dat Robben nu wel de winnende maakt 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Lewandowksi 
Ik wist dat de man goed was maar wat een meesterspits zeg. En wat was Real onthutsend zwak. Heb helaas de laatste pakweg 25 minuten niet gezien maar Dortmund verdiend hier echt de credits. Mourinho zijn meesterzetten bleven ook uit trouwens. Zonde, ik heb de man hoog zitten maar hij had geen antwoord op Dortmund.
Steeds meer zin om een keer een wedstrijdje mee te pakken in het Westfalenstadion zeg. Wat een publiek. Heerlijk!
Die meesterzetten zijn meestal reacties, het is nou nooit zo dat Mourinho een elftal met extreem aanvallende intenties dit soort wedstrijden in stuurt. Puur reactie voetbal en ik denk dat hij en zijn team Dortmund hebben onderschat. Geen idee waarom, omdat ze in de poulefase ook al de minderen waren.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Ik denk niet dat ze Dortmund onderschat hebben, ze zijn gewoon op waarde geklopt.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Geen onderschatting, Dortmund is gewoon een beter team.
Net als gister. Barca en Real hebben misschien betere spelers, Dortmund en Bayern zijn veel betere teams.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Na die 1-0 zie je Mourinho anders wel met zijn rustige gebaartjes alsof er niets aan de hand was.
In de studio verwoordden ze het ook wel goed. Barca en Real hadden een beetje een minachtende houding onder het mom van "we maken het thuis wel af". Dat etaleren ze namelijk heel vaak in die uitwedstrijden. Misplaatste arrogantie wat mij betreft.
chevy93
-
- 12756 berichten
- 1328 stemmen
Het wordt 4-1 en gelijk gaan mensen hier dingen roepen die nergens op slaan.
Real "onthutssend zwak"? De eerste 10 minuten, ja. De rest van de eerste helft heeft Dortmund geen enkele kans gehad en voetbalde Real er rustig op los. Het is dat Real de scherpte en finesse miste, anders staan ze met rust ook zo 1-2 achter.
Tweede helft begonnen ze slecht, ja, maar die goals waren ook wel erg gelukkig en eerder door simpele fouten van Real; een mislukt schot, twee spelers van Real die als ze even opletten gewoon de buitenspelval spelen en een hele domme overtreding van Alonso waardoor ze een penalty krijgen.
Dortmund was als collectief op alle fronten beter, maar 4-1 is overdreven. Bij Real wordt ook weer duidelijk hoe matig de verdediging kan zijn. Alleen Ramos speelde imo nog een beetje een degelijke wedstrijd.
Die Di Maria is ook een flapdrol trouwens, die heeft niks anders gedaan dan solo's maken en balverlies lijden.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Lol? 'Voetbalde er rustig op los...'
Real krijgt buiten die fout van Hummels misschien één andere kans. Dortmund had voor de 1-0 al voor moeten komen, en daarna nog kansen van Reus, Blaczykowski en als ze het iets beter hadden uitgespeeld hadden er nog zo 2 grote kansen bijgekund. Om nog maar te zwijgen over de eenrichtingsverkeer in de tweede helft.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk het ook
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Na die 1-0 zie je Mourinho anders wel met zijn rustige gebaartjes alsof er niets aan de hand was.
In de studio verwoordden ze het ook wel goed. Barca en Real hadden een beetje een minachtende houding onder het mom van "we maken het thuis wel af". Dat etaleren ze namelijk heel vaak in die uitwedstrijden. Misplaatste arrogantie wat mij betreft.
Eens. Real kwam duidelijk voor een uitdoelpunt en de schade beperkt houden. De Spanjaarden geloofden het wel dat ze het eventjes zouden doen.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Eens. Real kwam duidelijk voor een uitdoelpunt en de schade beperkt houden. De Spanjaarden geloofden het wel dat ze het eventjes zouden doen.
Jij was gisteren duidelijk andere dingen aan het doen.. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.