- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Willem II gaat dus zoals 't er naar uit ziet vechten tegen Ajax voor de allerlaatste kans.
Moet VVV volgende week wel verliezen van ADO uit, anders is 't al gedaan aangezien Willem II nooit bij Vitesse wint.
Als VVV vandaag wint, dan zal Willem II het denk ik wel opgeven. 5 punten in 3 duels maken zij nooit meer goed.
Maar buiten dat, lekker boeiend waar Willem II voor speelt. Daar moet Ajax altijd van winnen.
Ik had trouwens wel gelijk over van Bommel en zijn titelkansen gister. Die kerel orakelt alweer dat de dubbel nog altijd kan 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als het daadwerkelijk doorslaggevend is, waarom heeft Feyenoord met van Bronckhorst, Makaay, Hofland en de Cler geen titels gepakt. Juist ja.
Als je zo redeneert ken ik er nog wel een paar.
Inderdaad. Uiteindelijk draait het vooral om kwaliteit. Al heb je wel een paar ervaren jongens nodig. Maar die hoeven echt niet allemaal 32 te zijn. Bij Ajax reken ik spelers als Alderweireld, De Jong en Eriksen ook tot routiniers. Allemaal meerdere seizoenen in de benen, prijzen gepakt en weten wat er wordt gevraagd. Dat aanvullen met bv een Poulsen en je komt al ver.
Feyenoord verliest gewoon potjes vanwege een gebrek aan kwaliteit bij enkele spelers. Je verliest bij Zwolle omdat Mulder matig keepte. Niet omdat je geen routiniers had.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Klopt, gewoon een kwestie van kwaliteit. Zo simpel is het.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Twente in 2 minuutjes van 2-0 naar 2-2...
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Alstublieft PSV. En nu tweede worden en/of ons de beker laten winnen.
Gr. Lefgozer.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Mooi man, ik gun Willem II ook wel veel. Kwalitatief gezien moet Twente zich natuurlijk schamen voor het feit dat zij (tot nu toe) door het oog van de naald kruipen. Na dat debacle tegen ons twee jaar geleden voor de play-offs en voor het feit dat zij vorig jaar tegen Cambuur hetzelfde kunstje flikte, is mijn sympathie voor VVV niet bepaald gegroeid.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Klopt, gewoon een kwestie van kwaliteit. Zo simpel is het.
Mathijsen is sowieso goed genoeg voor de Eredivisie.
Daarnaast is het raar om te zeuren over luxe posities achterin. Juist het gebrek aan een brede bank op de linies van het middenveld + de aanval heeft ons de kop gekost dit seizoen.
Kongolo is een half jaar geblesseerd geweest. Prima talent om straks BMI of de Vrij op te vangen.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Haha, schitterende volleybalgoal van Benson. 0-2 Zwolle.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Perfecte keuze van de jonge Kongolo om naar City te gaan.
De laatste jaren heeft City veel geïnvesteerd in dure aankopen voor het eerste team, wat ook noodzakelijk is om aansluiting met de top te krijgen. Binnenkort komt de ene na de andere jeugdspeler het team binnenstromen. Manchester City werkt aan het grootste, modernste en beste jeugdcomplex ter wereld. DE plaats waar je als jeugdspeler wil zijn.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Ziet er bloedmooi uit. Alleen met iemand als Mancini aan het roer die continu om aankopen blijft schreeuwen heb je hier niet zoveel aan. Gelukkig is dat maar een passant.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jullie vergeten steeds dat die jongen straks pas 16 jaar is. Ze kunnen daar nog zulke mooie kleedkamers hebben. Je zult wel moeten om kunnen gaan met de ontheemding. Dat is niet voor menige puber weggelegd. Daarnaast is de kans groot dat je het moet afleggen tegen een nog groter talent, waardoor je op een zijspoor beland en gedumpt wordt bij een willekeurige Europese middenmotor.
En wat is er mis om tot je 22e te rijpen in Nederland bij je vrienden en familie in de buurt? Tuurlijk het scheelt een paar ton salaris, maar de kans is ook groot dat je die na je 22e net zo hard weer mis gaat lopen. Kortom korte termijn planning ingegeven door op geld beluste zaakwaarnemers en waarschijnlijk niet al te sterke ouders.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Hoe jonger hoe beter, kan City hem nog goed kneden. En ontheemding? Tja, als Feyenoord ergens een jonge tiener vandaan plukt hoor ik ook niemand klagen over ontheemding. Kongolo zal niet de enige zijn op dat jeugdcomplex. Zal wel snel vrienden maken daar. Hij krijgt nu een kans om deel uit te maken van iets moois, en loopt daar tussen de beste spelers van de wereld rond. Zo een kans moet je grijpen.
Beter dat dan bij Feyenoord te blijven en hopen dat je over een paar jaar wat ervaring mag opdoen op een positie die niet de jouwe is omdat de trainer één of andere oude speler bij de selectie heeft gehaald.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Onzin ook natuurlijk. Je wordt prima opgevangen, als voetballer zijnde, in een ander land wordt je veel sneller onafhankelijker. Heb Feyenoorders idd niet gehoord over een De Guzman, een Eriksen en Fischer hebben daar ook geen problemen mee gehad. Helemaal met Nomak eens in deze.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Onzin ook natuurlijk. Je wordt prima opgevangen, als voetballer zijnde, in een ander land wordt je veel sneller onafhankelijker. Heb Feyenoorders idd niet gehoord over een De Guzman, een Eriksen en Fischer hebben daar ook geen problemen mee gehad. Helemaal met Nomak eens in deze.
Het is nogal wat anders om naar Nederland te komen, naar clubs die alles op de jeugd gooien in een competitie waar de jeugd al hartstikke jong door mag breken.
Maar wat doe je in hemelsnaam bij Man City als jong gastje? Voor jou 100 anderen als je een maandje slecht presteert. En een debuut in het eerste (en daarin blijven) is heel, heel ver weg.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het is niet voor niets dat City jonge talenten opkoopt natuurlijk. Die moeten de garde van nu vervangen, die komen niet samen met hun te spelen. City heeft sinds de sjeik er is de hele structuur om te kunnen gooien en dus voor vast een contender te worden. Daar komt een sterke georganiseerde jeugdopleiding ook bij kijken. City moet veel meer doorvoeren dan de doorsnee topclub natuurlijk.
De stap voor een Canadees naar Nederland is veel groter dan een Nederlander naar Engeland.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Het lijkt mij dat de stap naar Manchester City wat groter is dan die naar een club als Ajax of Feyenoord.
Bovendien weten we van scandinaviërs dat ze snel rijpen in Nederland (de taal snel oppikken en zelden slecht gedrag vertonen). Leuk dat een 16-jarige speler van Feyenoord naar City gaat, maar ik zie hem daar niet doorbreken dankzij de moordende concurrentie. Bovendien: wie zegt er dat de trainer volgend seizoen en het seizoen erop niet elke keer nieuwe aankopen wil? Mancini schreeuwt om een nieuwe spits terwijl hij voor honderden miljoenen op de bank heeft zitten.
Voor mij staat City nou niet bekend als opleidingsinstituut van grote voetballers. Het kopen ervan, ja dat wel.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het is nogal wat anders om naar Nederland te komen, naar clubs die alles op de jeugd gooien in een competitie waar de jeugd al hartstikke jong door mag breken.
Voor jou 100 anderen als je een maandje slecht presteert. En een debuut in het eerste (en daarin blijven) is heel, heel ver weg.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Het gaat niet om het land, maar om de club.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Geloof je echt dat City jeugdspelers een echte kans geeft als ze gewoon in een zomer 100 miljoen minimaal uit kunnen geven?
Verder mag je hier wel fouten maken in Nederland. Dat hoort als je zulke jonge ploegen hebt. Maar denk je dat ze je bij City nog opstellen als je 2 weken de fout in gaat? Eriksen zal hier niet uit de ploeg gehaald worden, om er 1 te noemen.
En wat Sjoerdow zegt, het gaat vooral om de club. In Engeland zou je bij Man Utd of Arsenal wel goed zitten als talent. Maar niet bij Chelsea of City.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het lijkt mij dat de stap naar Manchester City wat groter is dan die naar een club als Ajax of Feyenoord.
Voor mij staat City nou niet bekend als opleidingsinstituut van grote voetballers. Het kopen ervan, ja dat wel.
Het gaat om wat het plan van City is, niet om wat ze de voorbije jaren hebben gedaan. De voorbije jaren waren er veel dure aankopen om aansluiting met de top te krijgen.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
De echte toptalenten worden ondergesneeuwd en dat komt omdat ze op zulke jonge leeftijd het plezier in het spelletje gaan verliezen dankzij die verschrikkelijke concurrentiestrijd die zich ontwikkeld bij de spelers onderling.
Ze zullen er niet aarden, omdat elke jeugdspeler van heinde verre komt en daar botst met de verschillende culturen die daar samen komen.
En tuurlijk krijg je bij Ajax veel meer de kans om fouten te maken dan bij City. Of denk je dat Sulejmani bij City ook zolang zou spelen vanwege zijn transferwaarde?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Slecht voorbeeld, Sulejmani is bij Ajax ook al anderhalf jaar buiten beeld 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ach ja, als je echt goed genoeg bent slaag je overal. Sulejmani heeft er niets mee te maken, erg slecht voorbeeld, is de schuld van Ajax dat ze daar 5 keer te veel voor hebben betaald, natuurlijk zet je die niet op de bank. Als City ooit 400 miljoen uitgeeft aan 1 speler zal die ook niet op de bank terechtkomen.
Verder weer hetzelfde bekende liedje in dit topic. Veel hypocriet gehuil als de buitenlandse topclubs hier talenten komen wegkapen, maar het wel toejuichen als een Nederlandse club buitenlandse talenten haalt op jonge leeftijd.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Bony niet bij de wedstrijdselectie. Lekker. Gelijkspel of winst voor Feyenoord en ik ben tevreden.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
En ik snap de discussie niet?
Het ging erom dat ik vind dat je bij Ajax en Feyenoord als nieuwe aankoop veel eerder (en ook meer) de kans krijgt om te slagen als jeugdspeler, dan bij een club als Manchester City.
Als City écht beleid wil gaan voeren moeten ze als de donder stoppen met het kopen van spelers boven de 18 jaar, om straks een goede overgang te krijgen als topclub.
Eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren met Mancini als trainer en een sjeik als eigenaar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is nou net hetgene wat jij niet begrijpt. City koopt nu enorm veel om de stap naar de top te maken. Een goede jeugd hebben ze niet en die stellen ze nu samen zodat ze op lange termijn een contender zijn. Zo moeilijk is het niet.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En ik snap de discussie niet?
Als City écht beleid wil gaan voeren moeten ze als de donder stoppen met het kopen van spelers boven de 18 jaar, om straks een goede overgang te krijgen als topclub.
Die overgang duurt natuurlijk een aantal jaren he.
Eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren met Mancini als trainer en een sjeik als eigenaar.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Bij Nec vallen verschillende spelers al na 70 minuten om met kramp. Wie is de conditietrainer daar?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Volgens mij bestaat hier echt het idee dat die sjeiks alleen maar geld willen uitgeven zonder dat het maar iets oplevert. Hoe denken jullie hoe die sjeiks zo rijk zijn geworden? 
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Nee echte toptalenten kun je gerust meteen opstellen. Niet 8 tegelijk, maar een team op twee posities wijzigen kan geen kwaad. Bovendien kun je jongere spelers laten invallen.
Mancini zit er al veel te lang. En laten we voor City niet hopen dat de sjeik een passant is, want dan krijg je Malaga-taferelen.
En dat toekomstige beleid van City? Ik moet het nog zien. Klinkt als een tienjarenplan dat niet gaat slagen. Waar komen hun scouts bijvoorbeeld vandaan? Wat wordt hun beleid?
Met zoveel budget kun je genoeg spelers halen, maar die spelers opleiden en een goed team smeden vergt kennis en tactisch inzicht. Dat zie ik niet snel gebeuren in Engeland.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.