• 16.032 nieuwsartikelen
  • 179.140 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.607 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.930 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

moviefreak#1 schreef:

En de kwartfinale tussen Kroatië en Turkije op het EK 2008.

Halve finale Duitsland-Turkije, waarin de Duitsers toch het meest Duits waren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Spanje - Joegoslavië op Euro 2000 blijft toch de ultieme wedstrijd .

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Minken schreef:

En de kopbal van van Hooijdonk tegen Psv. Al is dat alweer meer dan 10 jaar geleden.

Maar dat is logisch wanneer je met feyenoord hoogtepuntjes komt. Over het algemeen praten we dan ook over zwart/wit beelden

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Dat doet er verder niet toe, die kopbal staat gegrift in het geheugen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Bla bla. Na je georakel dat Ajax onderaan de poul zou eindigen en geslacht zou worden door de drie kampioenen ben je alle geloofwaardigheid en krediet kwijt.

Als je het dan toch over een foute voorspelling van mij moet hebben: ik had echt niet gedacht dat ze eruit zouden vliegen tegen de semiprofs van Steaua 'altijd lastig' Boekarest

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Als je het dan toch over een foute voorspelling van mij moet hebben: ik had echt niet gedacht dat ze eruit zouden vliegen tegen de semiprofs van Steaua 'altijd lastig' Boekarest

Die semiprofs die ook van Chelsea wonnen en pas uit in de slotfase moesten capituleren?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Mooie avond voetbal weer. Jammer van die twee buitenspelgoals maar qua beleving was dit waarom ik Champions League kijk. Heerlijk.

Gruwelijke goals ook in de samenvatting van de andere wedstrijd trouwens. Wat een baas die Drogba.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

mjk87 schreef:

Ach, sadomasochistisch. Denk ook altijd terug aan die fantastische pot tegen Portugal in 2006 en die tegen Rusland in 2008; zelden heb ik zo meegeleefd. Ook Ajax-AZ bekerfinale de week nadat...

En daar ben ik nu overheen, Spanje 2010 echter

Wat een wedstrijd was dat zeg! De ene kaart na de ander vloog om je oren!

En dan dat legendarische shot dat Deco, Boulahrouz en Costinha naast elkaar zitten te kijken!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik zie liever spannende potjes. Ook in deze vorm zie je teveel potjes zonder pure spanning en emotie.

Dit vanavond in Dortmund was het eerste memorabele van een heel seizoen CL voetbal. En dan hebben we in totaal nog 7 potjes CL heel dit seizoen wat over blijft.

Nou vroegah stond je na 4 rondjes al in de finale... en dan waren de eerste 2 rondes nog tegen pure weggooiteams (Feyenoord won in de jaren '70 nog een achtste finale met 17-0 over 2 wedstrijden). Dat was lekker spannend, kreeg je als kampioen van een groot voetballand (wat Nederland toen zowaar nog was) een Europacup gratis bij een pak koffie.

Nee hoor, veel spannender nu. Fantastische wedstrijden vandaag, lang leve de CL

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

otherfool schreef:

Overigens maak ik wel een fout, Barca had natuurlijk niet in de CL gespeeld.

Dus geen Messi, Xavi, Iniesta in de CL (en ook geen Rooney, Van Persie, Zlatan, Ribery, Robben en noem ze allemaal maar op), nee dan ben je liefhebber

Gooi die(nummers twee en drie vd competities) maar in een Europa Cup 2 en de bekerwinnaars in de EC3. Lekker ouderwets. Daarna komen de winnaars van elke cup in een minicompetitie terecht voor de Europese Supercup, zodat de UEFA er ook commercieel een kant mee op kan

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Nou vroegah stond je na 4 rondjes al in de finale... en dan waren de eerste 2 rondes nog tegen pure weggooiteams (Feyenoord won in de jaren '70 nog een achtste finale met 17-0 over 2 wedstrijden). Dat was lekker spannend, kreeg je als kampioen van een groot voetballand (wat Nederland toen zowaar nog was) een Europacup gratis bij een pak koffie.

Europacup I 1971/72 - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Ajax in 1971/72 over 9 wedstrijden. Langs Dresden, Marseille, Arsenal, Benfica en Inter. Valt allemaal dus wel reuze mee.

Kunnen ze niks aan doen dat er een commerciële, saaie groepsfase bij bedacht is, puur voor meer tv wedstrijden.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ja, 4 rondjes dus. En tijdens Ajax' eerste EC1 langs Tirana (!), Basel (!), Celtic en Atletico om de finale te halen tegen het grote Panathinaikos. Een prestatie van formaat.

Feyenoord ook een leuk rijtje tijdens eerste EC1: Reykjavik (16-2), AC Milan (vooruit), Vorwarts Berlin (amateurs dus) en Legia Warschau (nog eens amateurs) voor de finale tegen Celtic. Fantastisch.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Bewijst maar eens des te meer dat je beter niet meer kunt voorspellen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wat een Calimero.

Dat ze zelf op voorsprong zijn gekomen door een buitenspeldoelpunt, daar hoor je hem natuurlijk niet over.

Het is natuurlijk allemaal racisme.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dit kan toch echt niet, wat er in Dortmund gebeurde. Die 1-2 was al belachelijk, maar die 3-2 sloeg echt alles. Die grensrechters moeten toevallig allebei door de andere partij zijn omgekocht.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Overdaad schaadt. Spannend? Hoezo spannend? Boeit het iemand wie van de overgebleven clubs doorgaat?

De overige potjes komen zo'n beetje elke twee jaar wel voorbij. Dus zeker niet iets om voor thuis te blijven.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Slechte verliezer, die Pelligrini. Hun doelpunt was immers ook buitenspel en hij vergeet te vermelden dat op basis van de kansen Dortmund eigenlijk gewoon met de vingers in de neus moest doorgaan. Heenmatch 0-3, terugmatch 3-1 ofzo. Malaga gewoon een maatje kleiner dus dan moet je niet zagen.

Verder gaat het voetbal wel nogmaals met de billen bloot. Gelukkig wint in het wielrennen wel nog steeds de renner die eerst over de streep komt. In het voetbal ben je niet zeker als je kijkt naar het aantal geldige doelpunten. Mag niet kunnen anno 2013. Na de 1-2 was ik dan ook even woest als ontredderd. Het mag blijkbaar echt niet zijn, dacht ik toen nog (de bal die er ook maar niet in wilde).

Uiteindelijk alsnog het delirium nabij in de slotfase. Gerechtigheid.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

ik zou nu niet direct het wielrennen als voorbeeld noemen....

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Ah, want in voetbal wordt geen doping genomen en worden er geen matchen verkocht... Haha.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat zeg ik niet, maar noem dan hockey, daar zijn ze lichtjaren verder met het inzetten van video en het moderniseren van de regels en het spel. Of korfbal.

Maar geen sport zo verziekt en dubieus als wielrennen (en Oost Duits waterpolo)

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Tja, in het wielrennen gebruiken ze een finishfoto als het om een milimetersprint gaat. Dat kan natuurlijk ook gewoon voor al dan niet buitenspel, of al dan niet bal over de lijn. Zij gebruiken dus wel technische hulpmiddelen, voetbal niet (als een van de weinige sporten).

Maar hockey is inderdaad een heel goed voorbeeld van hoe het wel kan in een meer gelijkende sport.

Verder is het niet omdat het voetbal alles in de doofpot stopt, dat het wielrennen zoveel meer verziekt is. Dat zou zelfs vreemd zijn gezien de reusachtige bedragen die spelen in voetbalwereld itt wielrennen. Er worden echt veel meer matchen gefixt dan je zou denken. Blijf vooral balen als je team eens verliest, terwijl de kans zeker niet onbestaande is dat ze er een flinke duit aan overhouden. Om nog maar te zwijgen over de Fuentes-lijst of het team van Sociedad enkele jaren geleden. Maarja, doofpot. Schijn komt niet altijd overeen met de werkelijkheid natuurlijk.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

otherfool schreef:

Ja, 4 rondjes dus. En tijdens Ajax' eerste EC1 langs Tirana (!), Basel (!), Celtic en Atletico om de finale te halen tegen het grote Panathinaikos. Een prestatie van formaat.

Feyenoord ook een leuk rijtje tijdens eerste EC1: Reykjavik (16-2), AC Milan (vooruit), Vorwarts Berlin (amateurs dus) en Legia Warschau (nog eens amateurs) voor de finale tegen Celtic. Fantastisch.

Waarom haal je de andere twee EC1's van Ajax niet aan dan? Overigens weet ik niet of je sarcastisch doet over Panathinaikos, maar dat was gewoon een grote club vroeger. Nog steeds, alleen ook meer vergane glorie zoals zoveel clubs.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Jammer voor Willy (wat een gruwelijke reddingen verrichte hij gisteren ) maar qua club en attractief voetbal ben ik blij dat Dortmund door is. Mocht Juventus niet doorgaan dan hoop ik dat Dortmund de CL wint.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hoe durft die Pellegrini zich zo mens te tonen. Je vader verliezen en dan op zo'n manier de CL moeten verlaten. Kleuter is het!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Andere jaren waren net zo erg hoor Reppie. Niet te vergelijken met de zware tocht naar de finale zoals nu.

Nomak schreef:

Wat een Calimero.

Dat ze zelf op voorsprong zijn gekomen door een buitenspeldoelpunt, daar hoor je hem natuurlijk niet over.

Het is natuurlijk allemaal racisme.

De wereld is vergeven van de Martin Jolletjes...

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Waarom haal je de andere twee EC1's van Ajax niet aan dan? Overigens weet ik niet of je sarcastisch doet over Panathinaikos, maar dat was gewoon een grote club vroeger. Nog steeds, alleen ook meer vergane glorie zoals zoveel clubs.

Bovendien waren Vorwarts Berlin en Legia Warshau destijds ook ploegen die jaarlijks Europees voetbal speelde.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Bewijst maar eens des te meer dat je beter niet meer kunt voorspellen.

Jij zag wel aankomen dat de hoofdstedelijke megatalenten er tegen de Roemeense bakkers en loodgieters uit zouden vliegen?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hoe durft die Pellegrini zich zo mens te tonen. Je vader verliezen en dan op zo'n manier de CL moeten verlaten. Kleuter is het!

Dat heeft er natuurlijk weinig mee te maken. Pellegrini suggereert dat ze niet door mochten gaan van 'hogerop'. Beetje sneu als je zelf ook een cruciale goal cadeau kreeg natuurlijk. Dat Dortmund in de extra tijd nog tweemaal weet te scoren na wat lange ballen is gewoon puur geluk.

Als ze waren doorgegaan had je hem vast niet gehoord over hun onterecht toegekend doelpunt. Kortom, beetje te vooringenomen en eenzijdige reacties uit het Malaga kamp. Gisteren was toch typisch een geval van de fouten van de scheids die elkaar opheffen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Kai schreef:

Bovendien waren Vorwarts Berlin en Legia Warshau destijds ook ploegen die jaarlijks Europees voetbal speelde.

Otherfool maakt zichzelf weer eens belachelijk door die clubs en wedstrijden van veertig jaar geleden te beoordelen op de status die ze nu hebben, maar vergeet daarbij dat Ajax ook maar uit de Mickey Mouse League komt en dus eigenlijk zo'n toernooi nooit had kunnen winnen met dat bedroevende niveau hier.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kom op nou. Zo verliezen komt hard aan, en tuurlijk heb je het dan over de nadelige beslissingen. Op dat moment ben je niet rationeel, en dat is menselijk. Vooral als je zo'n week hebt gehad. Dortmund had tijd om de arbitrale dwaling teniet te doen, die tijd had Malaga niet. Vrij logisch dat ze zo verzuurd zijn en wat betreft die laatste goal van Dortmund was het gevalletje wel kwalijker. Kreeg een beetje een WK 2002 deja vu.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.