- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Feyenoord Sparta, Excelsior zijn allemaal Rotterdamse clubs. Ik kies niet voor een club die op meer dan 70 km afstand speelt. Blijf gewoon mijn regioclubs trouw. Zal een Amsterdammer die voor Ajax is nooit gloryhhunter noemen, ook niet in de tijd van FC Amsterdam.
En de reden dat ik ooit voor Feyenoord werd, was het Legioen. Eerste keer in de Kuip (AD toernooi 1981) keek ik meer naar Vak S dan het veld. Het is het enthousiasme, de dynamiek en de energie die me aanspraken. Met succes had het niets te maken. Overigens speelde Excelsior toen ook zeer verdienstelijk in de Eredivisie. Stonden in 83 na 5 wedstrijden zelfs nog bovenaan. 
Werd toen 1-5 voor AZ in wedstrijd 6.
Let's agree to disagree. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
En in mijn ogen dus niet.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat affiche zou voor een hoop AZers toch aanleiding voor een potje vloeken moeten zijn 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen

Wanneer gaan we naar Grijpskerke, het vrouwelijk schoon bewonderen aldaar? Meteen op de koffie bij Naomi Watts.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
En dat moest dus gewoon al de 0-1 voor NAC zijn...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die staat.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En dat moest dus gewoon al de 0-1 voor NAC zijn...
Mhow. Verdediging zat er nog goed bij. Stift miste snelheid.
Gelijkspelletje zou wel meegenomen zijn, ik vrees Vitesse nog wel een beetje.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Let's agree to disagree.
De reden dat ik hier zo 'fanatiek' in zit, is omdat ik in de jaren 90 op de Feyenoordkade woonde en daar teringkoters in Ajaxshirts rondliepen, na de Europacup successen van die club.
Kleine landverraders. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Dat affiche zou voor een hoop AZers toch aanleiding voor een potje vloeken moeten zijn
Ja, maar een potje vloeken, dat is juist altijd zo lekker van voetbal kijken. En hopelijk halen we eindelijk eens onze revanche tegen ze. Ze hebben ons genoeg pijn gedaan. Vorig seizoen ook nog.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
De reden dat ik hier zo 'fanatiek' in zit, is omdat ik in de jaren 90 op de Feyenoordkade woonde en daar teringkoters in Ajaxshirts rondliepen, na de Europacup successen van die club.
Kleine landverraders.
Het is niet gemakkelijk om Feyenoord-supporter te zijn, dat blijkt telkens maar weer. 
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Mhow. Verdediging zat er nog goed bij. Stift miste snelheid.
Gelijkspelletje zou wel meegenomen zijn, ik vrees Vitesse nog wel een beetje.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen

Wanneer gaan we naar Grijpskerke, het vrouwelijk schoon aldaar bewonderen? Meteen op de koffie bij Naomi Watts.
Dat lijkt me wel wat ja. Dan wanen we ons in het paradijs. Schijnen daar alleen maar verdomd lekkere en bloedgeile vrouwen rond te lopen. Zweden is er niks bij.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Niet in de Kuip.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Dat lijkt me wel wat ja. Dan wanen we ons in het paradijs. Schijnen daar alleen maar verdomd lekkere en bloedgeile vrouwen rond te lopen. Zweden is er niks bij.
En Naomi heeft er verstand van.

Zweden? Italië zul je bedoelen!
Ik ben overigens elke dag in het paradijs, ben namelijk al voorzien, maar kijken mag altijd.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Sorry pik, maar daar lopen jullie dood op, Vitesse volg ik niet zo maar toen tegen Ajax uit waren ze zo sterk, als je op de aanval gaat en dat gaan jullie krijgen jullie twee goals tegen en Pelle zal er 1 scoren zodat het 1-2 of 1-3 word of erger, zet ik 50 euro op dat ze zeker van Feyenoord winnen.
Vitesse? Laat me niet lachen man.
Gewoon een topverdediger op Bony zetten (bijvoorbeeld Reijnen) en je pakt makkelijk zes punten van ze.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Vitesse? Laat me niet lachen man.
Gewoon een topverdediger op Bony zetten (bijvoorbeeld Reijnen) en je pakt makkelijk zes punten van ze.

Nou 50 euro?
Jij zegt Feyenoord ik Vitesse! (niet over het kampioenschap).
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Wil er best een dvd'tje op zetten. €50 is me even te link, Feyenoord heeft geen topverdedigers. We kunnen het nog interessanter maken: bij gelijkspel moeten we allebei een avatar nemen van een Ajax-speler tot het einde van het seizoen...
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Pffff. Ongelofelijk die Bony. Eén kans, direct een doelpunt.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Lekkere blunder van Ten Rouwelaar... Over en uit. Vitesse blijft maar winnen...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zeven maal op rij. Waar zouden ze staan als ze hem niet hadden hoeven afstaan aan Ivoorkust, ik denk een stukje hoger. Waar gaat dit eindigen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Kleine landverraders.
Ik liep toen in m'n Feyenoordshirt op Schiphol toen het team van Ajax aankwam met die Europacup 1. 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Ik vraag me af wie dit Vitesse nog af gaat stoppen. Alleen Feyenoord is lastig, de rest moeten ze met 2 vingers in de neus winnen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Bony is met afstand de beste spits van de Eredivisie zeg. Wat een fenomeen.
@ Joene, voorlopig staan Ajax en PSV boven Vitesse, dus Vitesse kan best gestopt worden. En Feyenoord-Vitesse wordt ook wel vrij cruciaal.
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4548 stemmen
Sparta heb ik minder mee dan met Feyenoord en Excelsior, maar nog altijd meer dan met alle overige clubs. Hoop ook wel altijd dat ze winnen.
In het geval van Apeldoorn zul je idd iets anders moeten kiezen. Maar waarom geen Twente, Utrecht, ADO of PSV? Waarom Ajax?
Die eerste drie waren niet op tv, Eredivisie Live bestond niet en voetbal interesseerde me te weinig om veel andere clubs te kennen. Maar die paar keer dat ik Ajax zag -of beter, kon zien- was genoeg. PSV had het mogelijk net zo goed kunnen zijn, of Feyenoord. Ik was nooit echt bezig , dus logisch dat je enkel met de top in contact komt omdat je dat echt niet kan ontlopen. Had mijn vader me meegenomen naar Twente, Zwolle, Vitesse of welke club dan ook, dan was dat het ongetwijfeld geworden.
Hetzelfde met Snooker; ik zag een O'Sullivan spelen en had daar gelijk een zwak voor. Dat hij nogal arrogant is en ook de beste snookeraar ter wereld wist ik niet, dat zie en merk je pas later, maar dan ben je al om. Idem met Ajax. En zoals ik zei, dat zal ergens in de tweeluik met Juventus zitten - geen glorieus moment te noemen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Psv - Ajax en Feyenoord -Vitesse zullen beslissend zijn voor de top 4 ranglijst. Verwacht dat er verder erg weinig (geen) punten meer verspeeld worden door de top 4. Waarmee ik impliciet aangeef dat ik Feyenoord niet meer de titel zie pakkken.
Maar gelukkig kloppen mijn voorspellingen zelden. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die eerste drie waren niet op tv, Eredivisie Live bestond niet en voetbal interesseerde me te weinig om veel andere clubs te kennen. Maar die paar keer dat ik Ajax zag -of beter, kon zien- was genoeg. PSV had het mogelijk net zo goed kunnen zijn, of Feyenoord. Ik was nooit echt bezig , dus logisch dat je enkel met de top in contact komt omdat je dat echt niet kan ontlopen. Had mijn vader me meegenomen naar Twente, Zwolle, Vitesse of welke club dan ook, dan was dat het ongetwijfeld geworden.
Kijk, ligt dus aan een gebrekkige opvoeding.
Overigens ook de reden dat ik mijn kleine neefjes uit Hilversum (oudste is geboren in Amsterdam en zou dus een vervelend kut Ajacietje moeten worden.) zo snel mogelijk mee naar de Kuip wil nemen. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.