• 16.032 nieuwsartikelen
  • 179.140 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.607 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.927 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Bayern is kampioen, 20 punten voor met nog 6 wedstrijden te spelen.

Moeizame pot tegen Frankfurt vandaag, enige goal, wel een mooie, van Schweinsteiger.

Vroegste kampioen ooit in Duitsland.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Jullie gaan uit van de stelling 'als je uit bijv. Groningen, Heerenveen, Alkmaar, Zwolle komt en je bent toch Ajax-supporter, dan ben je per definitie 'Gloryhunter'. En dat is gewoon een verkeerd uitgangspunt. Als je alles daaraan ophangt, ja.......

Ja, want waarom zou je de meest succesvolle club verkiezen boven die uit je eigen regio? Wat heb je in godsnaam bij Ajax te zoeken als je 150 km er vandaan woont?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Kaartje Ajax - Willem2 ( nmr1 Vs. nmr 18) nog volgens mij duurder dan een Ajax-Feyenoord . Bijna 60 euro voor een ticket op de lange zijde laag...

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Koop een kaartje en ga het vieren.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Dus als je van Honkbal houdt als Nederlander zijnde ben je gloryhunter als je voor de New York Yankees bent, want die hebben al zoveel gewonnen, maar als je voor de Tampa Bay Rays bent ben je pas een 'echte fan'.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Tuurlijk heeft het vaak wel met gloryhunters te maken. Onze oostblok ajaxsupporters hier op de site hebben allemaal voor die club gekozen door de successen eind vorige eeuw en zie nu ook het legioen met een half miljoen groeien nu het Feyenoord weer beter gaat.

Niet hier. Bij mij begon de interesse pas na de eeuwwisseling vorm te nemen. Dat waren niet echt de meest succesvolle jaren. Van de CL finales heb ik zelfs niks mee gekregen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik stel nergens dat gloryhunters geen echte fans zijn. Ze hebben enkel een dubieuze keus gemaakt.

En als Nederlander heb je sowieso niets met Amerikaans honkbal op, lijkt me. Dus New York of Tampa, who cares?

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

En wat heb je te zoeken bij een club 10 minuten fietsen van je huis waar je niks bij voelt? Of zelfs een gruwelijke hekel aan hebt. Dan mag je maar geen supporter ergens van worden?

Ik zelf ben wat bij Ajax gaan voelen na de 2-1 en 4-1 nederlagen tegen, althans, dat is mijn vroegste herinnering dat ik een gevoel had, Daarnaast, Apeldoorn had geen eens een BVO.

En ach, Reinbo sponsort en supportert ook al jaren Sparta uit zijn eigen stad.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Nee, een tifo forum.

(quote)

Maar van dat laatste heb ik nog geen foto's gezien...van het georganiseerde wel..

(afbeelding)

Er werd een minuut of 5 a 10 muziek gedraaid, met een prachtige opbouw. Toen de muziek ineens flink aanzette gingen de fakkels totaal verrassend tegelijk aan, door heel het stadion. Was een schitterend moment. En tevens het hoogtepunt van de avond...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Sparta heb ik minder mee dan met Feyenoord en Excelsior, maar nog altijd meer dan met alle overige clubs. Hoop ook wel altijd dat ze winnen.

In het geval van Apeldoorn zul je idd iets anders moeten kiezen. Maar waarom geen Twente, Utrecht, ADO of PSV? Waarom Ajax?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Tuurlijk heeft het vaak wel met gloryhunters te maken. Onze oostblok ajaxsupporters hier op de site hebben allemaal voor die club gekozen door de successen eind vorige eeuw en zie nu ook het legioen met een half miljoen groeien nu het Feyenoord weer beter gaat.

Hebben we Reinbo weer hoor, de man die in Rotterdam ook de rijkste, grootste en meest succesvolste van de 3 heeft gekozen en af komt geven op andere supporters

Als je echt voor succes gaat, dan hadden die mensen hun club bij tegenslag wel laten vallen. Ajax is niet minder bekeken en gevolgd in de periode 2005-2011 toen ze geen kampioen werden.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Reinbo schreef:

Ik stel nergens dat gloryhunters geen echte fans zijn. Ze hebben enkel een dubieuze keus gemaakt.

En als Nederlander heb je sowieso niets met Amerikaans honkbal op, lijkt me. Dus New York of Tampa, who cares?

Ik wel, heb niets met Nederlands honkbal. Om maar aan te geven, er zijn meerdere factoren. Niet alleen geografie en/of milieu is bepalend.

Ik ken niemand die Ajax-supporter is geworden omdat ze zo succesvol waren in het verleden, jij dus blijkbaar wel.

Feyenoord en Rotterdam geven altijd af op Ajax en Amsterdam. Pure jaloezie!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Sparta heb ik minder mee dan met Feyenoord en Excelsior, maar nog altijd meer dan met alle overige clubs. Hoop ook wel altijd dat ze winnen.

In het geval van Apeldoorn zul je idd iets anders moeten kiezen. Maar waarom geen Twente, Utrecht, ADO of PSV? Waarom Ajax?

Omdat een club je aan kan spreken? Net of iemand uit Apeldoorn wat met de regio Utrecht of Twente zal hebben.

Je kiest een club omdat een club je wat doet. Bij Ajax is dat de manier van spelen, het idee dat ze anders dan de rest willen zijn, dat jeugd altijd kansen kreeg en dat ze van eigen kracht uit gaan. Feyenoord kies je weer om andere zaken, maar ook legitiem. Ik snap echt nooit dat jij je zo denkt te moeten profileren met anderen op hun plek te willen zetten terwijl je zelf ook gewoon de grootste uit je stad kiest.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

gillie24 schreef:

Dus als je van Honkbal houdt als Nederlander zijnde ben je gloryhunter als je voor de New York Yankees bent, want die hebben al zoveel gewonnen, maar als je voor de Tampa Bay Rays bent ben je pas een 'echte fan'.

Chicago Cubs winnen alleen nooit wat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Omdat een club je aan kan spreken? Net of iemand uit Apeldoorn wat met de regio Utrecht of Twente zal hebben.

Je kiest een club omdat een club je wat doet. Bij Ajax is dat de manier van spelen, het idee dat ze anders dan de rest willen zijn, dat jeugd altijd kansen kreeg en dat ze van eigen kracht uit gaan. Feyenoord kies je weer om andere zaken, maar ook legitiem. Ik snap echt nooit dat jij je zo denkt te moeten profileren met anderen op hun plek te willen zetten terwijl je zelf ook gewoon de grootste uit je stad kiest.

Ajax wil anders zijn dan de rest? Kom op zeg gewoon arrogant verheven gedrag. Daar kun je als weldenkend mens toch niet voor vallen... Wij zijn anders dan jij, daar beginnen oorlogen mee. Je moet gewoon jezelf willen zij en dat staat los van anderen. En de jeugd krijgt ook de kans bij Sparta, Utrecht, Heerenveen, etc. En half nederland speelt 433.

Ik kies helemaal niet de grootste uit de stad. Ik supporter beide en mochten Feyenoord en Excelsior ooit in de bekerfinale staan, dan ben ik voor die laatste. Dus waar heb je het over?

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Reinbo schreef:

het is geen vakantie reisje,dat je liever naar turkije gaat als naar spanje, het over komt je.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Haha ja hoor. Je had die hard supporter van Sparta of Excelsior kunnen zijn, maar je koos Feyenoord. Dus serieus, hou gewoon je mond als het gaat om gloryhunter gedrag. En helemaal als je een bioscoopje boven je eigen club verkiest, dat zouden wij nooit doen tenminste.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik kies helemaal niet de grootste uit de stad. Ik supporter beide en mochten Feyenoord en Excelsior ooit in de bekerfinale staan, dan ben ik voor die laatste. Dus waar heb je het over?

over gloryhunters gesproken, haal dan op zn minst een halve seizoenkaart voor excelsior.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik neem volgend jaar 2 Business seats. Is voor 80% rond.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
het is geen vakantie reisje,dat je liever naar turkije gaat als naar spanje, het over komt je.

Woon je 21 kilometer van Alkmaar vandaan en 22 kilometer van Amsterdam en je bent toch voor Ajax, dan ben je een gloryhunter, want Alkmaar is dichterbij, zo denkt Reinbo. Per definitie.

L.A.Angels (voorheen Anaheim) voornamelijk, maar ook de Rays volg ik. Cubs tegenwoordig meer naam dan prestatie. Feyenoord anyone?

En vooral niet de Yankees, wil niet als gloryhunter bekend staan

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Reinbo schreef:

Ik neem volgend jaar 2 Business seats. Is voor 80% rond.

Bij 100% verwacht ik een uitnodiging.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Glory, Glory, Hallelujah!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha ja hoor. Je had die hard supporter van Sparta of Excelsior kunnen zijn, maar je koos Feyenoord. Dus serieus, hou gewoon je mond als het gaat om gloryhunter gedrag. En helemaal als je een bioscoopje boven je eigen club verkiest, dat zouden wij nooit doen tenminste.

Feyenoord Sparta, Excelsior zijn allemaal Rotterdamse clubs. Ik kies niet voor een club die op meer dan 70 km afstand speelt. Blijf gewoon mijn regioclubs trouw. Zal een Amsterdammer die voor Ajax is nooit gloryhhunter noemen, ook niet in de tijd van FC Amsterdam.

En de reden dat ik ooit voor Feyenoord werd, was het Legioen. Eerste keer in de Kuip (AD toernooi 1981) keek ik meer naar Vak S dan het veld. Het is het enthousiasme, de dynamiek en de energie die me aanspraken. Met succes had het niets te maken. Overigens speelde Excelsior toen ook zeer verdienstelijk in de Eredivisie. Stonden in 83 na 5 wedstrijden zelfs nog bovenaan.

Werd toen 1-5 voor AZ in wedstrijd 6.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Woon je 21 kilometer van Alkmaar vandaan en 22 kilometer van Amsterdam en je bent toch voor Ajax, dan ben je een gloryhunter, want Alkmaar is dichterbij, zo denkt Reinbo.

Nee hoor, wanneer jij in de kop van Noord Holland woont kan Ajax best je club zijn, zeker wanneer AZ in de eerste divisie zat. Maar Groningers moeten voor Groningen zijn en tukkers voor Twente, dat vind ik wel.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

gillie24 schreef:

Woon je 21 kilometer van Alkmaar vandaan en 22 kilometer van Amsterdam en je bent toch voor Ajax, dan ben je een Gloryhunter, want Alkmaar is dichterbij, zo denkt Reinbo. Per definitie.

Feit blijft gewoon dat heel veel twintigers Ajacied zijn geworden puur door de successen met Van Gaal. Dus ook mensen uit Alkmaar, Nijmegen, Limburg, de Achterhoek, of noem maar wat. Dan ben je in mijn ogen, en ongetwijfeld ook in die van Reinbo, een gloryhunter.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)

Dat is goed.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Feyenoord Sparta, Excelsior zijn allemaal Rotterdamse clubs. Ik kies niet voor een club die op meer dan 70 km afstand speelt. Blijf gewoon mijn regioclubs trouw. Zal een Amsterdammer die voor Ajax is nooit gloryhhunter noemen, ook niet in de tijd van FC Amsterdam.

En de reden dat ik ooit voor Feyenoord werd, was het Legioen. Eerste keer in de Kuip (AD toernooi 1981) keek ik meer naar Vak S dan het veld. Het is het enthousiasme, de dynamiek en de energie die me aanspraken. Met succes had het niets te maken. Overigens speelde Excelsior toen ook zeer verdienstelijk in de Eredivisie. Stonden in 83 na 5 wedstrijden zelfs nog bovenaan.

Werd toen 1-5 voor AZ in wedstrijd 6.

Dus bij jou heeft het met sfeer te maken, maar dat kan bij een Ajacied of PSVer niet tellen, want die komen alleen op de successen af?

Wat denk je toch beperkt zeg. Net of je als kind dat allemaal zo snapt. Je vind een shirt mooi, of een bepaalde speler. Of de sfeer, of een hele mooie wedstrijd. Niet dat er in de jaren 70 grote prijzen zijn gewonnen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

stfuympos schreef:

Bij deze reserveer ik alvast voor Excelsior-AZ.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Feit blijft gewoon dat heel veel twintigers Ajacied zijn geworden puur door de successen met Van Gaal. Dus ook mensen uit Alkmaar, Nijmegen, Limburg, de Achterhoek, of noem maar wat. Dan ben je in mijn ogen, en ongetwijfeld ook in die van Reinbo, een gloryhunter.

En in mijn ogen dus niet.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nee hoor, wanneer jij in de kop van Noord Holland woont kan Ajax best je club zijn, zeker wanneer AZ in de eerste divisie zat. Maar Groningers moeten voor Groningen zijn en tukkers voor Twente, dat vind ik wel.

Zijn 'Heraclieden' geen tukkers?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.