• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.139 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.607 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.912 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Nu vrouwelijk schoon nog!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

gillie24 schreef:

Overdaad schaadt.

Ik kijk Ajax en de CL. De buitenlandse competities sla ik over en ook de EL kijk ik niet. Af en toe samenvattingen is meer dan zat. Er zijn hier een aantal die echt alles kijken.

Ik ben wel liefhebber dus ik kan wel degelijk genieten van teams als Barca, Real, Dortmund, maar bijvoorbeeld Real - Galatasaray was echt dodelijk saai.

Bij mij moeten het vooral potjes zijn die spannend zijn. Waar ik belangen bij heb. Dus sowieso Ajax, maar ook van de concurrentie. Maar ik heb Real-Galatasaray ook zo goed als niet gekeken. Misschien een kwartiertje. PSG-Barca ging nog wel, omdat PSG niveau bezit. Maar eigenlijk doen die potjes mij weinig. Wat ik al zeg, voetbal draait vooral om spanning en emotie.

Vanavond spelen Vitesse en PSV. Daar ga ik wel een stukje van kijken, zolang ze nog niet ruim voor staan. Zoals ik gister Feyenoord-VVV ook keek omdat het spannend was. Als het 3-0 was na een kwartier was ik gaan zappen.

Niveau boeit me dan eigenlijk niet. Zo vind ik Real Madrid werkelijk geen reet aan om naar te kijken. Ondanks dat er prima spelers spelen. Idem voor pakweg Juventus, Man City en Chelsea. Een club moet me wel aanspreken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wel grappig dat er zo serieus gereageerd wordt op iets wat met een korreltje zout genomen moet worden. In grote lijnen heeft otherfool wel gelijk. Al denk ik dat het wel klopt wat Reinbo zegt, dat betrokkenheid voetbal de moeite waard maakt en voetbal zich meestal niet als kijksport leent. Met de allerbesten ter wereld als uitzondering op de regel.

Ook de allerbesten ter wereld zijn vaak niet om aan te zien. Neem de laatste WK finale, of Chelsea - Barca of de classico's. Dan zie ik liever een pot van amateurs waar in de laatste minuut 4 goals vallen. Het draait allemaal om het drama, niet (of nauwelijks) om de balkunst of het goed invullen van de strategische opdracht.

En turlijk een bijzonder doelpunt kan mooi zijn, maar die vallen meestal maar eens per 869 minuten.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik snap ook meteen trouwens waarom geen club van enig niveau nog interesse in Drenthe heeft. Wat een treurig geval zeg. Die lijkt me minimaal zo dom als Elia qua intelligentie.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Het valt me dan weer wel op dat al die liefhebbers van 'spanning' de keuze hebben gemaakt 'fan' te worden van clubs die, weinig spannend, met het hoogste budget regelmatig clubs met 10% van dat budget met 5-0 van de mat spelen en gemiddeld om het jaar kampioen worden. Spannend zeg.

stinissen (crew films & series)

• 23522 berichten
  • 77046 stemmen

Drenthe wat een kansloos figuur is dat het lijkt wel een neanderthaler zo dom als een stuk hout en dan noemt ie zich ook nog steeds een nigger....

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Grappig dat Ajax dan al 7 jaar erop moest wachten, PSV nu 5 jaar en Feyenoord al bijna 15 jaar.

Waarom probeer je eigenlijk altijd hier mensen te schofferen en neer te zetten als nep supporters? Omdat je het zelf niet bent, mogen anderen geen supporter zijn ofzo?

Ik krijg ernstig het idee dat je in je jeugd van je pa niet naar je favoriete clubje toe mocht ofzo en dat je dat nu hier op iedereen af zit te reageren

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik verbied niemand iets, zoals ik zei: het valt me gewoon op.

Als je zo houdt van spanning en emotie word je desnoods 'fan' van de lokale club, niet van de rijkste club die de meeste landstitels heeft gekocht (21 in de laatste 47 jaar) en dat ook zal blijven doen. De range van mogelijke nederlagen van de 34 ligt bij Ajax elk jaar zo tussen de 3 en de 5 schat ik, een uitzondering daargelaten. Doelsaldi van 90 - 30 zijn schering en inslag. Wat een spanning.

Overigens is het voor jou ook niet te hopen dat Jopies geniale Ajax terug naar de Europese top plan gaat werken, dan worden ze natuurlijk ook weer elk jaar ongeslagen kampioen. Niet spannend.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Wat een kneus!

'010 baas in 040' Hij is de 10-0 zeker vergeten?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Als je zo houdt van spanning en emotie word je desnoods 'fan' van de lokale club, niet van de rijkste club die de meeste landstitels heeft gekocht (21 in de laatste 47 jaar) en dat ook zal blijven doen. De range van mogelijke nederlagen van de 34 ligt bij Ajax elk jaar zo tussen de 3 en de 5 schat ik, een uitzondering daargelaten. Doelsaldi van 90 - 30 zijn schering en inslag. Wat een spanning.

Overigens is het voor jou ook niet te hopen dat Jopies geniale Ajax terug naar de Europese top plan gaat werken, dan worden ze natuurlijk ook weer elk jaar ongeslagen kampioen. Niet spannend.

Een club zoek je niet even uit, daar val je voor.

Buiten dat kan je moeilijk ontkennen dat het niet hartstikke spannend is in Nederland. Ik zou willen dat Ajax eens 15 punten los zou staan voor een seizoentje. Maar volgens mij zijn de meeste titelstrijds de laatste 10 jaar in ronde 33 of 34 beslist. Wat je in Duitsland, Spanje of Engeland ziet, dat maak je hier niet mee. Of met Celtic, Lyon en Inter in andere landen de laatste jaren.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Buiten dat kan je moeilijk ontkennen dat het niet hartstikke spannend is in Nederland.

Buiten de dubbele ontkenning: waar zeg ik dat het niet spannend is? Het is hartstikke spannend. Afgrijselijk slecht vooral, maar ook hartstikke spannend.

Het is alleen een beetje vreemd voor liefhebbers van 'spanning' om 'fan' te worden van een club die vrijwel elk jaar top 3 zal eindigen en in 40 tot 50% van de gevallen kampioen zal worden. Als er nou iets niet spannend is, is het wel 'fan' te zijn van clubs als Ajax, Anderlecht of Celtic. Van Madrid, Munchen of Manchester ook niet, maar daarvan zou je nog kunnen zeggen dat het spannend is om te zien of ze de CL gaan winnen, en kun je daarnaast tenminste nog een beetje genieten van het niveau.

Het één strookt gewoon niet met het ander.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

j0enne schreef:

(embed)

Wat een kneus!

'010 baas in 040' Hij is de 10-0 zeker vergeten?

Geweldig suf filmpje. Waar mensen hun tijd al niet mee verdoen. Maar toch zou ik de kop van Advocaat willen zien als hij naar de plee gaat.

en 10-0? Waar heb je het over. We staan aan het eind van het seizoen gewoon weer keurig boven PSV, net als vorig jaar en volgend jaar.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2386 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Buiten de dubbele ontkenning: waar zeg ik dat het niet spannend is? Het is hartstikke spannend. Afgrijselijk slecht vooral, maar ook hartstikke spannend.

Het is alleen een beetje vreemd voor liefhebbers van 'spanning' om 'fan' te worden van een club die vrijwel elk jaar top 3 zal eindigen en in 40 tot 50% van de gevallen kampioen zal worden. Als er nou iets niet spannend is, is het wel 'fan' te zijn van clubs als Ajax, Anderlecht of Celtic. Van Madrid, Munchen of Manchester ook niet, maar daarvan zou je nog kunnen zeggen dat het spannend is om te zien of ze de CL gaan winnen, en kun je daarnaast tenminste nog een beetje genieten van het niveau.

Als je elk jaar op doelsaldo kampioen wordt is het toch ook spannend?

Er worden hier een aantal dingen door elkaar gehaald. De spanning die je voelt voor je eigen club, en de spanning van de competitie op zich. In Spanje, Engeland, Duitsland en Italië zal vrijwel geen Nederlander een van die vormen van spanning voelen dit seizoen. Die competities zijn hooguit spannend als het dicht bij elkaar zit, maar niet omdat je er zelf nou zo veel mee hebt.

De Eredivisie biedt allebei. Ik kan met mijn vrienden en tevens rivalen, en ook op dit soort fora daar inzichten over delen en elke wedstrijd van Feyenoord en dienst concurrenten draait ergens om. De mate waarin je meeleeft is bepalend voor sport in het algemeen, en in het bijzonder bij voetbal. Met wielrennen heb ik gek genoeg wel meer met de schoonheid van de sport zelf.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Volgens mij is het spannender om fan van PSV te zijn dan van pak 'm beet Telstar of Dordrecht, jaar in jaar uit voetballen in de middenmoot in een competitie waaruit niet valt te degraderen.

En ik kom ook regelmatig bij het eerste elftal uit de woonplaats, maar van het niveau 4e klasse zaterdag krijg ik ook weinig spanning.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Eens met depri. Zelf zat ik wel eens bij AGOVV, enige spanning is er niet. Alleen of je de wedstrijd al dan niet wint, maar na 10 wedstrijden was het altijd wel zeker dat er geen promotieplek inzat dat jaar en degradatie was onmogelijk. Ergo, geen spanning meer.

Ajax wint zeker de tweederde van de wedstrijden niet eenvoudig, dus binnen die wedstrijd zelf is er spanning zat.

Ooit zei Hugo Borst, fan van Sparta: 'ik calculeer een nederlaag in en alles wat beter is, is mooi meegenomen.' Dat getuigt ook niet van spanning.

En zoals je begrijpt, dat is slechts een component waarvoor je kijkt, naast emotie, mooi voetbal of dat enkele hoogtepunt.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Stond deze al in de topic?

(afbeelding)

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Geweldig suf filmpje. Waar mensen hun tijd al niet mee verdoen. Maar toch zou ik de kop van Advocaat willen zien als hij naar de plee gaat.

en 10-0? Waar heb je het over. We staan aan het eind van het seizoen gewoon weer keurig boven PSV, net als vorig jaar en volgend jaar.

Ik heb 't over de uitspraak 010 baas in 040.

Dat heeft volgens mij niks met een stand te maken maar met de gespeelde wedstrijden in Eindhoven.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(embed)

Ik snap ook meteen trouwens waarom geen club van enig niveau nog interesse in Drenthe heeft. Wat een treurig geval zeg. Die lijkt me minimaal zo dom als Elia qua intelligentie.

Drenthe is niet de enige ''voetbalnigger'' die domme filmpjes plaats op Keek.

Grappig stuk op HP/de Tijd Royston Drenthe en andere '...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

'Ik ben geen Diego Maradona, zelfs geen Pelé'

Inderdaad, je bent gewoon een matige Italiaanse voetballer die overal mislukt is en nu één goed seizoen heeft en doelpunten scoort in een competitie waarin Vleminckx, Junker en Malki er ook +/- 25 inschieten.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ik ervaar maar bij 1 club spanning zelfs als ze al kampioen zijn, ooit in het verre verleden had ik dat ook bij het nederlands elftal maar sindsdien toen ze toevallig ook nog het ek wonnen ook niet meer hoewel ik een vreugde dansje niet kon laten bij de 1-2 tegen argentinie en de 1-1 tegen de brazilianen en onder maffe marco toen ze op dat moment vice en de wereldkampioen van de mat speelden.

O ja als ik zelf speel ook maar is toch anders.

Maar kan wel genieten van sommige elftallen die droom voetbal spelen. maar spanning nee het intresseert me echt geen drol.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Nomak schreef:

Inderdaad, je bent gewoon een matige Italiaanse voetballer die overal mislukt is en nu één goed seizoen heeft en doelpunten scoort in een competitie waarin Vleminckx, Junker en Malki er ook +/- 25 inschieten.

Oftewel, hij slaagt wel bij de mooiste club van Nederland - Feyenoord - vanwege (natuurlijk) het geweldige Legioen, het op afstand mooiste stadion van Nederland en de kracht welke dat schitterende shirt hem geeft.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Je hebt je gevoel voor humor iig nog niet verloren. Zat jij daar gisteren ook stil te wezen?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Tifo actie nog gezien, Rep?

Wel jammer van de Tyfus actie van Feyenoord daarna.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Nee, laat maar zien...

Zijn ze al afgestapt van de voorgedrukte doeken?

Edit: Ik zie dat ze bij elke ingang met een fakkel hebben gestaan. Niet zo bijzonder, georganiseerd vuurwerk. Lees ook dat het nog voor de spelersopkomst was(dus die hebben niets mee gekregen), helemaal een fail.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

otherfool schreef:

Je insteek in deze is onjuist. Je wordt niet zomaar even fan van een club. Dat is een combinatie van geografie, milieu, etc.

Als geboren Amsterdammer uit een Ajax-familie is het bijna vanzelfsprekend dat ik voor Ajax ben.

En voel je eenmaal liefde voor een club, dan is dat voor altijd. Ongeacht de prestaties.

Je kunt het blijkbaar niet hebben (of niet willen begrijpen) dat ook mensen die niet in Amsterdam geboren zijn/wonen toch supporter zijn van deze mooie club. Dan is 'geografie' niet de belangrijkste factor, maar zijn andere factoren doorslaggevend. Het is toch ook vaak 'van vader op zoon'.

Heeft helemaal niets met 'gloryhunters' te maken.

Jij bent 'fan' van de plaatselijke FC?

Zo ja, en je verhuist van Groningen naar Nijmegen, dan wordt je toch niet eens een NEC-supporter?

FC Groningen blijft altijd je grote liefde.

Moet ik dan omdat ik nu in Almere woon (binnenkort overigens weer terug naar A'dam) mijn liefde voor Ajax opgeven en supporter worden van Almere City? Zo werkt het niet.

En soms is liefde voor een bepaald team ook niet 1,2,3 te verklaren. Ik, als NFL-liefhebber, ben groot fan van de New Orleans Saints. Nooit in Louisiana geweest, ken verder niemand die supporter is van dit team, maar de liefde is er en ik zal nooit supporter worden van een ander team.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

Edit: Ik zie dat ze bij elke ingang met een fakkel hebben gestaan. Niet zo bijzonder, georganiseerd vuurwerk. Lees ook dat het nog voor de spelersopkomst was(dus die hebben niets mee gekregen), helemaal een fail.

Of je kunt niet lezen, of je hebt het op een Ajax forum voorbij zien komen, of allebei.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Of je kunt niet lezen, of je hebt het op een Ajax forum voorbij zien komen, of allebei.

Nee, een tifo forum.

1312-FRFC Posted: Apr 6 2013, 01:11 PM

Group: Members

Member No.: 17,280

Heb even navraag gedaan over de fakkels, bleek dat het de planning was om het voor de opkomst te doen. Het zou bij de 'climax' van de muziek gebeuren. Het was de bedoeling at de spelers dan het veld op zouden komen lopen maar dat is uitgebleven. En zoals ik zei er is naast het georganiseerde vuurwerk genoeg pyro op de tribunes geweest.

Maar van dat laatste heb ik nog geen foto's gezien...van het georganiseerde wel..

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Je insteek in deze is onjuist. Je wordt niet zomaar even fan van een club. Dat is een combinatie van geografie, milieu, etc.

Als geboren Amsterdammer uit een Ajax-familie is het bijna vanzelfsprekend dat ik voor Ajax ben.

En voel je eenmaal liefde voor een club, dan is dat voor altijd. Ongeacht de prestaties.

Je kunt het blijkbaar niet hebben (of niet willen begrijpen) dat ook mensen die niet in Amsterdam geboren zijn/wonen toch supporter zijn van deze mooie club. Dan is 'geografie' niet de belangrijkste factor, maar zijn andere factoren doorslaggevend. Het is toch ook vaak 'van vader op zoon'.

Heeft helemaal niets met 'gloryhunters' te maken.

Jij bent 'fan' van de plaatselijke FC?

Zo ja, en je verhuist van Groningen naar Nijmegen, dan wordt je toch niet eens een NEC-supporter?

FC Groningen blijft altijd je grote liefde.

Moet ik dan omdat ik nu in Almere woon (binnenkort overigens weer terug naar A'dam) mijn liefde voor Ajax opgeven en supporter worden van Almere City? Zo werkt het niet.

En soms is liefde voor een bepaald team ook niet 1,2,3 te verklaren. Ik, als NFL-liefhebber, ben groot fan van de New Orleans Saints. Nooit in Louisiana geweest, ken verder niemand die supporter is van dit team, maar de liefde is er en ik zal nooit supporter worden van een ander team.

Tuurlijk heeft het vaak wel met gloryhunters te maken. Onze oostblok ajaxsupporters hier op de site hebben allemaal voor die club gekozen door de successen eind vorige eeuw en zie nu ook het legioen met een half miljoen groeien nu het Feyenoord weer beter gaat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Nee, een tifo forum.

(quote)

Maar van dat laatste heb ik nog geen foto's gezien...van het georganiseerde wel..

(afbeelding)

Zag er mooi uit. Vind vuurwerk (en sjaals of andere losse items) 100 keer mooier dan die stomme doeken.

Er was overigens niet verl fakkels buiten de georganisseerde om. Enkel een paar achter het goal.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Tuurlijk heeft het vaak wel met gloryhunters te maken. Onze oostblok ajaxsupporters hier op de site hebben allemaal voor die club gekozen door de successen eind vorige eeuw en zie nu ook het legioen met een half miljoen groeien nu het Feyenoord weer beter gaat.

Jullie gaan uit van de stelling 'als je uit bijv. Groningen, Heerenveen, Alkmaar, Zwolle komt en je bent toch Ajax-supporter, dan ben je per definitie 'Gloryhunter'. En dat is gewoon een verkeerd uitgangspunt. Als je alles daaraan ophangt, ja.......

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.