• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.135 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.606 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.888 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Hoera, dat die ploeg uit Limburg maar heel ver van ons vandaan mag blijven

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Twee keer? Kan me alleen die rode kaart herinneren. Vorig jaar rood voor Vermeer was weinig op aan te merken.

Rode kaart en de penalty. Bedenk me dat het één situatie was. Dubbel genaaid in een beslissing dus

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha nee, ben ik eens een vrijdagavond niet weg, hebben we ook nog eens een live wedstrijd van Feyenoord

Is er geen vi op?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jawel, maar door de stand in Rotterdam ben ik blijven kijken. Helaas nu toch tevergeefs.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

'Lucky Feyenoord'!

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2386 stemmen

Nou.. Blij dat het erop zit. Mag je mee in je handjes knijpen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat waren ze slecht zeg. 3 punten, snel vergeten. Voordeel is dat niemand verkocht zal worden zo...

En iedereen dacht vooraf dat Feyenoord het makkelijkste programma had dit weekend. Ben benieuwd wat komen gaat....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Om te huilen.. Weet ook niet wat Vormer denkt wat de term 'controlerende middenvelder' inhoudt, maar verdedigend heb ik hem nog niet veel zien doen.

Vormer was echt vreselijk. Beetje wijzen, verder 0 inzet of inzicht.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

So what? Het is ieder geval spannend.

Als je 22 motorisch gestoorde nontalenten een spelletje balletjetrap laat spelen wordt het vanzelf 'spannend' idd. Als mijn tante van 60 tegen de buurman van 70 gaat 'hardlopen' is het ook 'spannend'.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

YouTube - Seal balancing ball

Kijk dat is pas controle

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wat was het spannend geweest als-ie de bal continu kwijt was en hem 16x had laten vallen!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Als je 22 motorisch gestoorde nontalenten een spelletje balletjetrap laat spelen wordt het vanzelf 'spannend' idd. Als mijn tante van 60 tegen de buurman van 70 gaat 'hardlopen' is het ook 'spannend'.

Je hebt een andere definitie van wat voetbal voor iemand kan betekenen. Focus jij je op het niveau, kan de rest zich focussen op spanning en emotie.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Ik kan bijvoorbeeld ook meer genieten van een heerlijke, spannende, harde wedstrijd tussen 2 Engelse ploegen dan dat eindeloze getik van Barcelona.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Publiek er even achter en hij lag snel in het netje.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

j0enne schreef:

Ik kan bijvoorbeeld ook meer genieten van een heerlijke, spannende, harde wedstrijd tussen 2 Engelse ploegen dan dat eindeloze getik van Barcelona.

Dat heeft dan ook nog enig niveau. Ik vind spanning ook fijn, maar de Mickey Mouse Liga is tegenwoordig zo afgrijselijk slecht, dat is gewoon echt niet leuk meer. Als ik naar een 100 meter ga kijken hoeft Bolt echt niet altijd mee te doen, maar als de winnaar het (na een spannende race!) haalt in 1 minuut 48 dan vraag ik me toch wel af: waar zit ik naar te kijken?

Het niveau daalt al 25 jaar heel gestaag, maar het begint nu echt te erg te worden. Als de top 3 van dit jaar in pakhembeet 1998 had meegedaan waren ze 16e, 17e en 18e geworden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Haha ga jij eens Stoke-Wigan kijken en dan zonder te lachen over niveau durven te beginnen...

De Eredivisie was 15 jaar terug al niet zo sterk, op de top na. Dat is nu nog steeds. Misschien iets zwakker, maar de financiële verschillen zijn in Europa ook groter geworden.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Misschien iets zwakker

Medelijden heb ik met de mensen die te jong zijn nog echt goed voetbal in Nederland te hebben gezien. Toen namen als Van Basten, Bergkamp, Romario, Ronaldo, Litmanen en Van Nistelrooy de topschutterslijst aanvoerden, in plaats van Malki, Pelle, Vleminx, Dost en Boelikyn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Jongen kap eens met je eeuwige getroll. Ja, jij vindt er niks aan en dat is je goed recht. Wat heeft het voor nut om dat eeuwig hier te verkondigen. Denk je soms dat we dan vanaf morgen onze seizoenskaart of EL abbonement gaan opzeggen?

Als een hoog niveau het enige is wat telt dan skipp jij ook zeker alle uitjes met je vrienden en familie wanneer men gaan bowlen, pokeren of tennissen. Het niveau is dan immers om te huilen. Ongetwijfeld vind je het toch leuk om te doen omdat het ont(spanning), sfeer en sociale interactie tot stand brengt. Nou,same here met het Nederlandse (amateur)voetbal.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik vind alles prima, zolang je maar weet dat je naar helemaal niks zit te kijken. Is helemaal niet erg, er zijn ook mensen die op het oog hersendood uren naar een aasloze dobber zitten te staren, of naar een tv-scherm met een houtvuur-dvd. Kan ook heel (ont)spannend zijn, schijnbaar.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

otherfool schreef:

Misschien iets zwakker

Medelijden heb ik met de mensen die te jong zijn nog echt goed voetbal in Nederland te hebben gezien. Toen namen als Van Basten, Bergkamp, Romario, Ronaldo, Litmanen en Van Nistelrooy de topschutterslijst aanvoerden, in plaats van Malki, Pelle, Vleminx, Dost en Boelikyn.

Toen met de jaren van Ronaldo en Romario stond Nederland rond de 9e plek op de coëfficiëntenlijst (soms 8e), nu staat Nederland ook 9e. Op een enkel jaar na in de jaren 90 is het altijd plek 7 of lager geweest. Volgend jaar begint Nederland als 7e aan het seizoen. Dus zo heel veel zwakker zal het wel niet zijn. Alleen de absolute top (en dat zijn ongeveer 15 clubs, max) is onbereikbaar geworden en alleen bij een volledig ander stelsel kan dat gat in te halen zijn (dus maximum salarissen en transfersommen bijvoorbeeld).

De top van Nederland is wat weggezakt, de breedte is wellicht zelfs iets sterker.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

otherfool schreef:

in plaats van Malki, Pelle, Vleminx, Dost en Boelikyn.

Nou, is die Björn Vleminckx niet mislukt bij club brugge? Ze hebben hem zelfs verhuurd aan een Turkse middenmoter, daar moet ook een reden voor zijn.

Als doelpunten maken in de Belgische competite moeilijker is dan in de eredivisie, dan heb ik daar toch bedenkingen bij.

Wikipedia is opvallend mild over deze speler, er wordt bijna niks geschreven over zijn periode bij Brugge maar is verder een en al loftrompet over zijn tijd bij NEC en de duivels.

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

otherfool schreef:

Ik vind alles prima, zolang je maar weet dat je naar helemaal niks zit te kijken. Is helemaal niet erg, er zijn ook mensen die op het oog hersendood uren naar een aasloze dobber zitten te staren, of naar een tv-scherm met een houtvuur-dvd. Kan ook heel (ont)spannend zijn, schijnbaar.

Kom op zeg, je kan moeilijk zeggen dat de eredivisie niet vermakelijk is. Azijnpissers van vroeger was alles beter komen echt mn keel uit. We zijn in het heden. De eredivisie heeft soms een bedroevend niveau maar ik - en meerdere mensen vermaken zich kostelijk. En zoals meerderen hier opmerkemn, veel wedstrijden in topcompetities zijn ook bagger.

Verder heb je wel gelijk wat betreft de topschutters (je vergeet overigens Mateja 'batman' Kezman) tov de topschutters momenteel. Desalniettemin verdoe je nogal je tijd om te verkondigen dat de eredivisie kut is.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Ik kan mij wel vinden in Otherfool's bevindingen en opmerkingen, het niveau is gewoon erbarmelijk. Spanning vergoedt een boel, maar het is allemaal niet best. Voetbal is een sport van fouten, maar dat nemen ze vaak wel heel letterlijk.

Ik kijk Ajax wel rechtstreeks uit liefde, de rest sla ik over en heb ik aan Studio Sport genoeg.

Je moet Otherfool overigens wel met een korreltje zout nemen, hoor!

En hij slaat de plank soms ook volledig mis, want deze vergelijking: "

"Als ik naar een 100 meter ga kijken hoeft Bolt echt niet altijd mee te doen, maar als de winnaar het (na een spannende race!) haalt in 1 minuut 48 dan vraag ik me toch wel af: waar zit ik naar te kijken?"

Waarschijnlijk naar de 800 meter!

Wat moet je hier nou mee? Sarcasme, cynisme en ironie werken hier niet.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

PEN15 schreef:

(quote)

Nou, is die Björn Vleminckx niet mislukt bij club brugge? Ze hebben hem zelfs verhuurd aan een Turkse middenmoter, daar moet ook een reden voor zijn.

Vleminckx heeft in België het vertrouwen niet gekregen dat hij bij zijn vorige club wel kreeg. Van wat ik zo nu en dan op Teletekst lees scoort Vleminckx wel zijn doelpunten in Turkije.

gillie24 schreef:

Ik kan mij wel vinden in Otherfool's bevindingen en opmerkingen, het niveau is gewoon erbarmelijk. Spanning vergoedt een boel, maar het is allemaal niet best. Voetbal is een sport van fouten, maar dat nemen ze vaak wel heel letterlijk.

Ik kijk Ajax wel rechtstreeks uit liefde, de rest sla ik over en heb ik aan Studio Sport genoeg.

Als je als Nederlander al geen liefde meer mag hebben voor de Nederlandse competitie...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ben afgelopen week nog heerlijk in slaap gevallen bij PSG-Barca. Voetbal als kijksport is doorgaans dodelijk saai, wanneer je er niet als supporter naar kijkt.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

otherfool schreef:

Misschien iets zwakker

Wat een verschil he.

Romario het enige goeie aan PSV en ook nog eens 5 jaar lang.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Overdaad schaadt.

Ik kijk Ajax en de CL. De buitenlandse competities sla ik over en ook de EL kijk ik niet. Af en toe samenvattingen is meer dan zat. Er zijn hier een aantal die echt alles kijken.

Ik ben wel liefhebber dus ik kan wel degelijk genieten van teams als Barca, Real, Dortmund, maar bijvoorbeeld Real - Galatasaray was echt dodelijk saai.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wel grappig dat er zo serieus gereageerd wordt op iets wat met een korreltje zout genomen moet worden. In grote lijnen heeft otherfool wel gelijk. Al denk ik dat het wel klopt wat Reinbo zegt, dat betrokkenheid voetbal de moeite waard maakt en voetbal zich meestal niet als kijksport leent. Met de allerbesten ter wereld als uitzondering op de regel.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Spot on, Naomi!

Ik ben in deze ook niet echt representatief, want ik haal meer voldoening uit een NFL-wedstrijd of een goede NBA-wedstrijd en zelfs uit een spannende MLB-wedstrijd.

En als er een sport vaak saai wordt genoemd, is het honkbal wel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zijn we het eens, en dat in het voetbaltopic. Bizar .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.