• 16.042 nieuwsartikelen
  • 179.158 films
  • 12.283 series
  • 34.119 seizoenen
  • 649.637 acteurs
  • 199.332 gebruikers
  • 9.394.332 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Als Nederland niet wint, dan hoop ik op Argentinië. Lijkt me echt geniaal dat Argentinie in het hol van de leeuw wint. En Messi gun ik een WK winst van harte, dan kan hij eindelijk door iedereen erkent worden als beste speler aller tijden.

Verder onzin dat Spanje op 70% speelde. Die hebben toch aardig aan de bak gemoeten. Spanje heeft de laatste 2 toernooien een beetje het Barcelona virus gehad, dat ze iedereen scheel tikten, maar dat er te weinig kansen en goals uit kwamen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hehe, het zal je gebeuren, dat je als land Spanje voor de play offs treft. Zou leuk zijn als dat dan België is Onze zuiderburen beginnen zichzelf wel heel erg sterk te vinden.

Misschien omdat jullie zuiderburen gewoon een leuke en talentvolle ploeg hebben

Zou leuk zijn mochten we elkaar treffen in de poule, en dan een herhaling van de wedstrijd op het WK in de VS in '94

Maar goed, eerst maar eens kwalificeren natuurlijk.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Zou leuk zijn mochten we elkaar treffen in de poule, en dan een herhaling van de wedstrijd op het WK in de VS in '94

Maar dan hebben jullie Preud'homme niet meer.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Nee, we hebben Courtois nu, ook niet slecht hoor En paal en lat zullen we altijd hebben haha

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Misschien omdat jullie zuiderburen gewoon een leuke en talentvolle ploeg hebben

Maar goed, eerst maar eens kwalificeren natuurlijk.

Of 1998. Dan kan je onze assistent bondscoach proberen een rode kaart weer aan te naaien

Belgie krijgt het nog wel lastig als ze de groep met Kroatie niet winnen. Er lijken behoorlijke landen in de play offs te komen zeg. Spanje of Frankrijk, Portugal en ook Engeland lijken die kant op te gaan. Maar je kan bv ook uit de groep van Nederland landen als Hongarije en Roemenië treffen. Die kunnen er vrij weinig van.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat is natuurlijk grote onzin. Misschien tegen Ierland, that's it. Misschien leek het zo, omdat het verre van soepel oogde.

Tuurlijk geen onzin. Jij hangt dat percentage aan inzet en beleving, wat mij betreft is 70% representatief aan de vorm waar Sanje toen verkeerde. 70% is dan nog best mild, want ze waren hopeloos uit vorm. Konden zoveel beter.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Tuurlijk geen onzin. Jij hangt dat percentage aan inzet en beleving, wat mij betreft is 70% representatief aan de vorm waar Sanje toen verkeerde. 70% is dan nog best mild, want ze waren hopeloos uit vorm. Konden zoveel beter.

Niet overdrijven. Ze hebben wel degelijk alles gegeven. Het werd op een gegeven moment nog flink moeilijk om de 2e ronde te halen. En tegen bv Portugal hebben ze op de rand van uitschakeling gebalanceerd. Alleen de finale ging makkelijk, dat werd een masterclass tiki taka. Als je op een eindronde niet alles geeft, dan hoor je daar niet thuis. Ik kan me niet voorstellen dat 1 land op een toernooi niet alles geeft, maar dan toch een paar duels flink in de moeilijkheden komt.

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4549 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Of 1998. Dan kan je onze assistent bondscoach proberen een rode kaart weer aan te naaien

Belgie krijgt het nog wel lastig als ze de groep met Kroatie niet winnen. Er lijken behoorlijke landen in de play offs te komen zeg. Spanje of Frankrijk, Portugal en ook Engeland lijken die kant op te gaan. Maar je kan bv ook uit de groep van Nederland landen als Hongarije en Roemenië treffen. Die kunnen er vrij weinig van.

Nee, België gaat een sterk land loten dan sowieso. De vier beste worden altijd gekoppeld aan de vier slechtste, en aangezien de Belgen nauwelijks resultaten boekten is de kans groot dat zij bij die vier mindere horen. Portugal, Griekenland, Frankrijk of Spanje, Engeland wellicht, Zweden. Die alle zullen boven de Belgen staan voor de loting voor de play-offs.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ja oké, misschien speelden ze op 70% van hun kunnen, maar ze wilden de 100% maar al te graag halen. Die haalden ze alleen tegen Italië. Weinig ploegen die de 100% halen, natuurlijk.

Goed was het gewoon niet. Sowieso waren de toernooien die Spanje won over het algemeen niet zo aantrekkelijk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Niet overdrijven. Ze hebben wel degelijk alles gegeven. Het werd op een gegeven moment nog flink moeilijk om de 2e ronde te halen. En tegen bv Portugal hebben ze op de rand van uitschakeling gebalanceerd. Alleen de finale ging makkelijk, dat werd een masterclass tiki taka. Als je op een eindronde niet alles geeft, dan hoor je daar niet thuis. Ik kan me niet voorstellen dat 1 land op een toernooi niet alles geeft, maar dan toch een paar duels flink in de moeilijkheden komt.

Zoals ik al zei qua inzet wel, maar waren ver verwijdert van een goede of topvorm.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ja oké, misschien speelden ze op 70% van hun kunnen, maar ze wilden de 100% maar al te graag halen. Die haalden ze alleen tegen Italië. Weinig ploegen die de 100% halen, natuurlijk.

Goed was het gewoon niet. Sowieso waren de toernooien die Spanje won over het algemeen niet zo aantrekkelijk.

Klopt, qua inzet en wil moet je gewoon 100% zijn om het toernooi te winnen, alleen hadden ze niet de topvorm. Al was 2010 ook niet best, ze hadden er zowel in 2010 als in 2012 er vroeg uit kunnen liggen. 2008 was dan wel behoorlijk solide.

Al heeft een ploeg als Spanje het voordeel dat een groot deel van de selectie al sinds de jeugd samen speelt en het spelletje met de paplepel in gegoten krijgt.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Wow, er werd gelachen bij Studio Voetbal. Zelfs ik kreeg een glimlach op mijn gezicht.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Ik word wel een beetje moe van dat ge-boer over percentages ... Is gewoon om nog even wat zout in de wonde te wrijven, zo van: wij hebben gewonnen, en nog op 70% ook! Bullshit. Voor het nauwkeurige combinatiespel dat Spanje meestal speelt moet je gewoon 100% geconcentreerd zijn, anders lukt dat niet. Maar ik kan niet wachten om Spanje er (op 100%) uit te zien vliegen. Ze hebben nu wel genoeg gewonnen. Het zou wel erg saai worden als Spanje opnieuw de titel pakt. Sterker nog, dat is het al een jaar of vier... Nu is een ander aan de beurt.

Dan nog liever Messi & Co.

Of wijzelf natuurlijk, maar die kans acht ik niet groot.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

mjk87 schreef:

Nee, België gaat een sterk land loten dan sowieso. De vier beste worden altijd gekoppeld aan de vier slechtste, en aangezien de Belgen nauwelijks resultaten boekten is de kans groot dat zij bij die vier mindere horen. Portugal, Griekenland, Frankrijk of Spanje, Engeland wellicht, Zweden. Die alle zullen boven de Belgen staan voor de loting voor de play-offs.

Jep, dat zullen inderdaad de tegenstanders worden dan. Ik zie ze het eerlijk gezegd op die manier niet redden om op het WK te geraken. Die poule moet gewoon gewonnen worden. Dit België blijft heel wisselvallig, een verzameling van goeie spelers maar geen blok. Zo een ploeg zal nooit boven zichzelf uitstijgen als ze niet meedoen aan een toernooi. Op een WK kan je een ploeg worden, nu is dat telkens een weekje voetballen en terug naar de club, die fundamenten zijn er niet. nou ja, denk ik toch. Het is ook de manier waarop je speelt.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als Nederland niet wint, dan hoop ik op Argentinië. Lijkt me echt geniaal dat Argentinie in het hol van de leeuw wint. En Messi gun ik een WK winst van harte, dan kan hij eindelijk door iedereen erkent worden als beste speler aller tijden.

Verder onzin dat Spanje op 70% speelde. Die hebben toch aardig aan de bak gemoeten. Spanje heeft de laatste 2 toernooien een beetje het Barcelona virus gehad, dat ze iedereen scheel tikten, maar dat er te weinig kansen en goals uit kwamen.

Wat een spelers ook, heerlijk. Messi, Aguero, Tevez, Lavezzi, Di Maria, Higuain, Palacio, Mascherano, Campagnaro, Zabaleta, Garay!

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ik hoef het niet vaak toe te geven maar: Gullit

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Je bent blij met zijn Calimero onthullingen? Vond het een erg sneu verhaal. 'We hebben het Eindhovens Dagblad zelfs niet mee.'

Sufferts.

Montorsi

• 9726 berichten
  • 2386 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Wat een spelers ook, heerlijk. Messi, Aguero, Tevez, Lavezzi, Di Maria, Higuain, Palacio, Mascherano, Campagnaro, Zabaleta, Garay!

Beetje net als PSV, voorin en op het middenveld erg goed, achterin kwetsbaar. Bovendien moeten ze bij Argentinie a la Barca zorgen voor aanvoer vanaf het middenveld, anders wordt het weer niks.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

. Garay, Campagnaro, Zabaleta, Rojo, Mascherano, Di Maria, Sosa. Allemaal koekenbakkers daar in de verdediging en op het middenveld.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Reinbo schreef:

Je bent blij met zijn Calimero onthullingen? Vond het een erg sneu verhaal. 'We hebben het Eindhovens Dagblad zelfs niet mee.'

Sufferts.

Als je zelfs Ruud Gullit al als Calimero wil benoemen...

Maar niet alleen dat gedeelte, ook dat PSV er zich geen reet van aan moet trekken (behalve bij echt schandaleuze zaken) en slimmer moet zijn in het 'bespelen' van deze en gene.

Complimenten ook trouwens hoor dat het ED niet naar de pijpen van PSV danst.

Montorsi

• 9726 berichten
  • 2386 stemmen

Naomi Watts schreef:

. Garay, Campagnaro, Zabaleta, Rojo, Mascherano, Di Maria, Sosa. Allemaal koekenbakkers daar in de verdediging en op het middenveld.

Nouja, Pastore wordt dan nog vergeten.. denk dat je best een mooi middenveld kan neerzetten.

Probleem is dat ze voorin wel 5 of 6 toppers hebben lopen maar eigenlijk iedereen in dienst van Messi zou moeten spelen, en achterin geen enkele speler in de buurt van wereldtop komt. Niet voor niets heeft Argentinië al bijna 2 decennia geen Copa America of WK gewonnen.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

West Ham matige club voor Bony??

1 van de mooiste clubs van Engeland!! mafkezen hier.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nou, zijn toch wel een hoop mooiere clubs in de PL.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kan mij er ook niet veel in denken. Prachtige club.

Montorsi

• 9726 berichten
  • 2386 stemmen

Qua achterban etc toch wel (een van de) mooiste.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Net of dat Bony wat interesseert allemaal.

It's all about zhe monnie.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=On3WkGFit9g[/embed]

Clarence Seedorf heeft zondag in het duel van zijn club Botafogo met Madureira (2-1 winst) een bizarre hoofdrol gespeeld. De 36-jarige middenvelder werd een penalty ontzegd terwijl hij al op het punt stond die te nemen, scoorde daarna alsnog maar moest in de slotfase van het veld met rood omdat hij tijd zou hebben gerekt.

De wedstrijd om de Taça Rio (onderdeel van het staatskampioenschap van Rio de Janeiro) kende een curieus moment in de eerste helft. Seedorf stond al klaar om een penalty te nemen, toen scheidsrechter Philip Georg Bennett tot de conclusie kwam dat hij al eerder had moeten affluiten omdat Seedorf buitenspel had gestaan. Bennett raapte de bal op en legde die tien meter verder weer neer, zodat Madureira de vrije trap kon nemen. Seedorf bleef verbouwereerd achter.

Desondanks was hij later alsnog betrokken bij de twee goals van Botafogo. Bij de 1-0 van Doria was hij aangever, vervolgens tikte hij uit de rebound de 2-0 binnen. Volgens de Braziliaanse media stak Seedorf (foto) in grootse vorm.

Instructies

De wedstrijd nam pas echt een vreemde wending toen Seedorf in de slotfase van het veld werd gestuurd met twee gele kaarten omdat hij weigerde om de instructies van de scheidsrechter op te volgen. Die wilde dat Seedorf het veld zou verlaten via de dichtst bijzijnde zijlijn en niet zoals gebruikelijk aan de kant waar de dug-outs staan. 'Ik zeg hier helemaal niks over, want ik snapte er niks van', was Seedorfs reactie na afloop.

Doelman Jefferson had wel door wat er aan de hand was. 'Het was heel erg verwarrend. Ik klaag niet over de scheidsrechter, maar dat je pas na vijf minuten bedenkt dat het geen penalty was en er vervolgens ook nog iemand uitstuurt.......', aldus de Braziliaanse international tegenover Globo.

Want eigenlijk was oud-Feyenoorder André Bahia niet de vervanger Seedorf maar van de geblesseerde Cidinho (op een stretcher, red.). Jefferson: 'Niet Seedorf maar Cidinho moest er uit. En nu waren we een speler kwijt. Dat heeft de scheidsrechter absoluut verkeerd gezien.'

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ooh, wat is het toch fijn. Om voor ... te zijn. Volgend jaar gaan zij weer, naar Veendam op en neer.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

En het zal nog lang leeg blijven.......

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.