- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Hoewel ik Mertens de laatste weken matig vind spelen, is het wel belangrijk dat hij er tegen Ajax thuis zal staan. Door dit akkefietje zal dat wel weer niet zo zijn...
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Tegen de topploegen is Mertens onzichtbaar, laat die maar lekker geschorst zijn tegen Ajax dus 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Gewoon op de bal hoor. Sinds wanneer geldt de commentator als absolute macht?
Commentator constateert hetzelfde als ik. Een belachelijke tackle
Terechte vrije bal. Sowieso als je de baan van de bal al bekijkt dan klopt dat al helemaal niet met de ingezette tackle. De bal wordt slechts lichtjes geraakt.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Dit is toch ook gewoon een elleboog?
Mertens raakt met z'n onderarm het achterhoofd van Sneijder die vervolgens druk over z'n voorhoofd zit te wrijven. Fout van Mertens maar Sneijder maakt er het meeste van.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Het zit wel diep bij jullie he, ik hoor niets anders dan onrecht en weet ik veel wat allemaal de laatste weken. Zelden vertoond Calimero gedrag
Het gaat echt niet lekker met jullie clubje, je merkt het aan de supporters.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Tegen de topploegen is Mertens onzichtbaar, laat die maar lekker geschorst zijn tegen Ajax dus
Klopt, maar het is een speler dat door zijn individuele klasse toch doorslaggevend kan zijn.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Als Mertens geschorst wordt, kijk ik geen voetbal meer dit seizoen. Wat een kleuterschool is het toch. En 'Calimero' is een kutwoord van jewelste. Mopperen is blijkbaar ook niet meer toegestaan. Iedere vorm van emotie wordt vakkundig de mond gesnoerd. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de KNVB daar vooronderzoeken naar gaat starten
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Dit zegt denk ik toch genoeg:
Uitwerking van straffen die door de aanklager van de KNVB gegeven zijn:
Marcelo
Lens
In 27 speelronden dus alleen 2 PSV-ers, verder helemaal niemand terwijl er genoeg gevalletjes waren die uiteraard bestraft moesten worden! 
Milano Koenders Heracles
Slaande beweging
2 waarvan 1 voorwaardelijk
Niet geaccepteerd
Tuchtcommissie: 2 waarvan 1 voorwaardelijk.
Tom Beugelsdijk ADO Den Haag
Slaande beweging
3 waarvan 1 voorwaardelijk
proeftijd 1 jaar
Marcelo PSV
Slaande beweging
4 waarvan 1 voorwaardelijk
Niet geaccepteerd
Tuchtcommissie: 4 waarvan 1 voorwaardelijk.

Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Domme actie inderdaad, maar ze moeten eens consequent worden bij de KNVB en niet alles willen onderzoeken wat hun 't beste uit lijkt te komen.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Ik vind natrappen toch net wat anders dan iemand gewoon onderuit willen tikken aangezien die er vandoor was.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ik ben het niet altijd met j0enne eens maar in deze heeft hij wel degelijk een punt.
Kijk dat de PSV'ers domme dingen doen en daarvoor geschorst worden is volkomen terecht. Maar de manier waarop de tuchtcommissie te werk gaat daar kunnen toch wel de nodige vraagtekens bijgezet worden. Talloze incidenten door het seizoen heen maar de enige die bestraft lijken te worden zijn degenen die de samenvatting van de Nos halen of die de volgende dag in de Telegraaf staan.
Als je de tuchtcommissie eerlijk wilt laten functioneren zullen ze elk van de 9 wedstrijden in elk van de 34 speelronden 90 minuten met diverse camera's moeten bekijken.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Met andere woorden: het ligt allemaal aan anderen.
Kijk gewoon eens in de spiegel, dan kan het allemaal nog goed komen met PSV. Ook dit seizoen nog.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Met andere woorden: het ligt allemaal aan anderen.
Kijk gewoon eens in de spiegel, dan kan het allemaal nog goed komen met PSV. Ook dit seizoen nog.
'Kijk dat de PSV'ers domme dingen doen en daarvoor geschorst worden is volkomen terecht.'
Gewoon blijven roepen ipv inhoudelijk reageren Quido!
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Gewoon blijven roepen ipv inhoudelijk reageren Quido!
Als je wilt pleiten voor meer consequentheid op de velden ben ik de eerste die je steunt, maar dat wil niet zeggen dat je je ogen hoeft te sluiten voor domme acties van - in dit geval - Mertens.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
...maar dat wil niet zeggen dat je je ogen hoeft te sluiten voor domme acties van - in dit geval - Mertens.
'Kijk dat de PSV'ers domme dingen doen en daarvoor geschorst worden is volkomen terecht.'
En dat doe ik dan dus ook helemaal niet.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Laat je toch niet zo kennen, Joene. Het is vrij lachwekkend hoe je hier de laatste periode dagelijks aan het klagen bent over al het onrecht dat PSV wordt aangedaan. In plaats dat je eens kijkt of al die straffen misschien niet terecht zijn...
En je geklaag dat het alleen PSV overkomt is ook weer vergezocht. Kijk eens na hoeveel onzinkaarten Ajax bv heeft gehad. Of de afgekeurde goals uit bij Heracles en ADO die gewoon geldig waren. Maar daar jammeren we hier toch ook niet weken over door?
Ik snap ook niet dat er nu discussie over Mertens kan zijn. Dat was geen duwtje ofzo, maar expres de hand omhoog halen en naar rechts wapperen. Niet meer dan logisch dat de media dit laten zien en dat het een vooronderzoek waard is.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
En we hebben 't niet over onzinkaarten, die krijgt namelijk elke ploeg. We hebben 't over sancties, en die heeft PSV als enigste ploeg gekregen n.a.v. videobeelden.
En waarom zijn er andere straffen voor een slaande beweging? 1, 2 of 3 duels.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
... maar?
Edit: ah, de 'maar'-factor heb je er inmiddels al onder geschreven (na het quote-gedeelte).
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Hier dit bijvoorbeeld weer:
Doelman Marco Bizot kan in het eerstvolgende duel van FC Groningen gewoon opgesteld worden. De rode kaart die hij zondag kreeg heeft voor hem geen gevolgen.
De doelman werd in het thuisduel tegen FC Twente door scheidsrechter Kevin Blom uit het veld gestuurd. Hij zou Luc Castaignos hebben neergelegd toen die hem wilde passeren. De aanklager betaald voetbal heeft de rode kaart geseponeerd.
Waar in vredesnaam slaat dat op? Bizot raakt Castaignos gewoon, klaar. Dan is 't gewoon rood.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Waar in vredesnaam slaat dat op? Bizot raakt Castaignos gewoon, klaar. Dan is 't gewoon rood.
Edit: net zoals ik hier niet snap dat de schuld (deels) bij Sneijder wordt gelegd, dit is toch een duidelijke elleboog? Iemand afblokken of tegenhouden doe je niet op die hoogte. En zeker niet met je elleboog.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
De schuld wordt hier helemaal niet bij Sneijder gelegd.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
De schuld wordt hier helemaal niet bij Sneijder gelegd.
Ik quote jou:
"Mertens raakt met z'n onderarm het achterhoofd van Sneijder die vervolgens druk over z'n voorhoofd zit te wrijven. Fout van Mertens maar Sneijder maakt er het meeste van."
Is toch helemaal nergens voor nodig, Sneijder hierbij te betrekken als een aansteller ('druk wrijvend, er het meeste van maken)' die naar de verkeerde plek op zijn hoofd grijpt (wat ie volgens mij niet eens doet, maar dat terzijde). Hij krijgt gewoon een elleboog in zijn gezicht geplant en gaat neer. Rolt niet tien keer door, schreeuwt geen moord en brand en laat zich ook niet met een brancard van het veld dragen. Geeft Mertens zelf nog een 'vriendschappelijk' tikje na het incident en loopt zonder te protesteren tegen de scheidsrechter zelfs van het veld af na zijn blessurebehandeling, terwijl dat eigenlijk Mertens had moeten zijn.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Dat is mijn uitleg van het gedrag van Sneijder na een, in mijn ogen, tikkie. Maar daarmee doe ik niks af aan het domme gedrag van Mertens.
Als jij zegt 'elleboog in het gezicht' ben jij juist gruwelijk aan het overdrijven.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Totti maakt in Brazilië na zeven jaar mogelijk rentree in Italiaanse ploeg
Totti 
Balotelli zal verheugd zijn
.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
En gaat het weer over PSV. Niet boeiend 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
En gaat het weer over PSV. Niet boeiend
Daar denkt Quido schijnbaar anders over.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Relaxte gast die Ruben Schaken. Lijkt me toch moeilijk om een dag op te trekken met die stront irritante Harry Vermeegen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Schijnt ook heel goed in de groep te liggen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4547 stemmen
Relaxte gast die Ruben Schaken. Lijkt me toch moeilijk om een dag op te trekken met die stront irritante Harry Vermeegen.
Ooit was hij nog wel leuk (of ik had toen nog geen smaak), al zal jij dat niet hebben meegemaakt. Hebben we ook deze ongein nog aan te danken:
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.