• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.105 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.517 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.429 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Zie het nu voor het eerst, maar dit kun je toch weer moeilijk in de schoenen van Sneijder, de KNJB of de NOS schuiven. Zou me verbazen als hier geen schorsing op volgt. Maar goed, met Toivonen werd ook niks gedaan vorige week (en vele andere keren).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

De NOS!

Lekkere samenvatting weer bij PSV, 100% zeker dat Mertens geschorst gaat worden na deze vermeende 'slaande beweging/elleboogstoot' richting Sneijder.

En ondertussen niet die herhaling laten zien van die vrije trap die er bijna via de scheids in ging!

Verbaast me dat ze die niet gegeven penalty toen Depay werd neergehaald wel lieten zien.

Het moet niet gekker worden

Mertens geeft een arm/elleboog (ja, gewoon duidelijk genoeg hoor) en joene is boos dat de NOS dit op tv laat zien

Mag aannemen dat Driesje hiervoor weer een potje of 3 mag missen.

Het is 1 groot complot tegen PSV man!

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Maak er een elleboogduw van dan. Voor hetzelfde geld liep er iemand tegen een nietsvermoedende Dries op. Dat we dit soort dingen tegenwoordig al ernstig vinden. Iedereen maakt zich onderhand meer druk om de ruzietjes, uitspattingen (die ik ook niet altijd kan goedkeuren), gestoot en fopduiken, dan waar het om zou moeten gaan. Het voetbal wordt gewoon naar achteren gedrukt. Men babbelt hier meer over calimerogedrag dan over de wedstrijden zelf, om maar even een voorbeeld te noemen.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Haha, dat Psv.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

RuudC schreef:

Behalve dan dat voetbal een gigantische wijvensport aan het worden is...

Dit ben ik overigens wel eens. Maar dat staat los van smerige aanslagen met de benen of armen (Driesje gisteravond) of aso gedrag buiten het veld (Lens). Zulke zaken moet je gewoon hard aanpakken. Wat ze wel beter mogen doen als arbitrage is niet elk wissewasje affluiten. Mannelijke duels moet je behouden. Beter pakken ze dat gejank van spelers bij de arbitrage eens aan.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat ze wel beter mogen doen als arbitrage is niet elk wissewasje affluiten.

Ik vind dat ze dat de afgelopen weken juist uitstekend doen.

Maar in principe is er in dit geval niet meer aan de hand dan wanneer een verdediger bij een kopduel met een arm in de nek van de tegenstander springt. En hoevaak daar nou een schorsing op volgt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ik vind dat ze dat de afgelopen weken juist uitstekend doen.

Maar in principe is er in dit geval niet meer aan de hand dan wanneer een verdediger bij een kopduel met een arm in de nek van de tegenstander springt. En hoevaak daar nou een schorsing op volgt.

Laatste weken is het iets beter ja. Maar het is nog niet al te lang dat Malki van Roda rood kreeg omdat zijn veter verstrikt raakte in de schoen van een andere speler. Scheidsrechters hebben echt geen enkele personality meer. Allemaal robots die via het boekje fluiten, zonder enige nuance. Op een enkeling na dan.

Met je laatste punt (neem aan dat je op Mertens doelt?) ben ik het niet eens. Mertens had daar geen enkele reden zijn arm zo te gebruiken. Hij hoekt hem gewoon neer. Misschien niet helemaal de bedoeling, maar hij doet het wel. Zou reden genoeg zijn voor een schorsing denk ik. Spelers worden voor minder geschorst.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Laatste weken is het iets beter ja. Maar het is nog niet al te lang dat Malki van Roda rood kreeg omdat zijn veter verstrikt raakte in de schoen van een andere speler. Scheidsrechters hebben echt geen enkele personality meer. Allemaal robots die via het boekje fluiten, zonder enige nuance. Op een enkeling na dan.

Maar dat geval Malki heet niet zozeer van doen met om elk wissewasje affluiten, maar is gewoon totaal verkeerd gezien.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Maar dat geval Malki heet niet zozeer van doen met om elk wissewasje affluiten, maar is gewoon totaal verkeerd gezien.

Ik bedoel hierbij meer dan de scheids dan ook niet luistert naar wat de medespelers erna roepen. Zo'n kaart had je natuurlijk meteen in moeten trekken, tijdens de wedstrijd nog als je hoort wat er echt gebeurde.

Dat bedoel ik met gebrek aan personality bij scheidsrechters. Ze doen alles volgens het boekje en zijn doodsbang iets fout te doen. Dan gaat die Uilenberg weer zanikken maandagochtend.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hij hoekt hem gewoon neer.

Jaja vriend, afschermen heeft zoiets. Als Mertens zijn arm niet opgestoken had, waren ze tegen elkaar opgebotst en zouden ze beiden op de grond liggen. Dat Rodney's kaak net zo gruwelijk ontwricht was geweest, doet er niet toe. Ik weet zeker dat Dries heel goed beseft te voetballen en geen bokswedstrijd te spelen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Mhow, je kan moeilijk ontkennen dat dit de eerste keer was dat Mertens gniepig een nare overtreding maakte. Dit doet hij namelijk regelmatig, maar het is nog niet vaak beoordeeld door de arbitrage.

De beelden op het gifje van Materny op de andere pagina zeggen toch wel voldoende. Overigens, wat speelt die gozer slecht zeg. Gister dan cijfermatig wel wat goeds gedaan, maar die jongen is toch wel overschat. Zo jammer dat een echte voetballer als Depay voor hem op de bank zit.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Heb je Depay de laatste weken zien invallen? Slecht!

Daar komt echt helemaal niks uit. Heb hem vaak gezien bij Jong PSV maar dat is er bij PSV 1 nog maar mondjesmaat uitgekomen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

RuudC schreef:

(quote)

Ik weet zeker dat Dries heel goed beseft te voetballen en geen bokswedstrijd te spelen.

Don't know about that. Minstens twee keer per wedstrijd doet hij een sublieme uitvoering van 'De stervende zwaan'. Tevens strapt hij vaak genoeg in no-time zijn eierdopje op om een vertolking van calimero tot in de perfectie uit te voeren wanneer een arbitrale beslissing ten nadele uitvalt. Oscarnominaties voor voetballers zijn binnenkort geen zeldzaamheid meer na een wedstrijdje dolle Dries.

Dus ja. Driesje is een voetballer, ballerina, dramaqueen en (sinds gisteren) mixed-martial artist in één.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Mertens nooit gedacht dat hij dit in zich had.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Bla, bla.

Ik hoop dat Dries nog zolang kan voetballen zodat hij net zoals vele van zijn illustere Ajax-voorgangers een Lifetime Achievement Award kan ophalen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zo op naar de Kuip. Hoop op een mooie middag.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4547 stemmen

Ajax en Feyenoord kunnen statistisch gezien niet winnen vandaag. Derksen heeft al te veel goed gegokt daarvoor.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Heb je Depay de laatste weken zien invallen? Slecht!

Daar komt echt helemaal niks uit. Heb hem vaak gezien bij Jong PSV maar dat is er bij PSV 1 nog maar mondjesmaat uitgekomen.

Klopt, maar die jongen is wel een rasvoetballer. Dries is alleen in thuiswedstrijden en in niet-topwedstrijden wat nuttig, maar daarvoor speel je niet bij een club als PSV.

Vergelijk hem meer met Fischer. Beiden zijn wisselvallig, maar ze hebben al genoeg mooie dingen laten zien waardoor je weet dat ze gewoon goed gaan worden. Mertens heeft bij PSV zijn top bereikt. Ik blader op PSV Netwerk wel eens door zijn topic heen, daar zijn er toch een hoop helemaal klaar met hem.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

Ajax en Feyenoord kunnen statistisch gezien niet winnen vandaag. Derksen heeft al te veel goed gegokt daarvoor.

Ik ben stiknerveus

Hierna 2 thuiswedstrijden voor Ajax, dus deze vanmiddag MOET je winnen, dan kom je met wat geluk in een winnende reeks uit. Heb echter het hele vervelende vermoeden dat Ajax de 3 punten niet gaat pakken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nerveus inderdaad. Ben maar een degradatieduel gaan kijken om de tijd te doden, maar man man wat een abominabel niveau.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Derby's zijn altijd van een abominabel niveau. Spannend is het wel.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Willem II, wat een niveau!

Inmiddels al 4-0.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Toch nog wat los gekomen die wedstrijd. Goed voor NAC, leuke club die niet thuis hoort in in de Jupiler League.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ik weet nu al één ding zeker, Willem II speelt over 3 weken weer de pannen van 't dak tegen ons.

Da's gewoon altijd!

Maar als er één ploeg is die verdient te degraderen is het Willem II wel, ik zie liever Sparta daarvoor in de plaats.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

j0enne schreef:

Ik weet nu al één ding zeker, Willem II speelt over 3 weken weer de pannen van 't dak tegen ons.

Da's gewoon altijd!

Kom op zeg, ben je depressief ofzo? Je zit wel erg in je 'Iedereen is tegen ons'-coconnetje de laatste tijd.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik wou net zeggen. My god man.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Kom op zeg, ben je depressief ofzo? Je zit wel erg in je 'Iedereen is tegen ons'-coconnetje de laatste tijd.

Haha, ja

De keeper van Roda die nu geblesseerd is zal volgende week wel weer tegen PSV keepen, Willem II zal weer top spelen tegen PSV.

Wat dacht je eens van eigen kwaliteiten uitgaan? Lekker boeiend wie er bij Roda en Willem II spelen, PSV hoort daar van te winnen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Kampioen stress lijkt ook de Eindhovense supporters te raken. Neem een voorbeeld aan Depri (en dat zeg ik niet vaak.).

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ja duh natuurlijk. Maar da's altijd zo typisch.

Willem II speelt vaak altijd goed tegen PSV. En Roda JC is traditioneel een lastige partij.

Desalniettemin horen we daar natuurlijk te winnen, zeker nu Lens weer terug is en Toivonen weer een volledige partij kan spelen.

Oh, en Pieters gaat morgen weer spelen bij Jong PSV, dus die kan altijd nog in het centrum.

Bouma vond ik gister trouwens best goed, zat d'r kort op, kwam goed voor z'n man en opbouwend natuurlijk veel beter dan Derijck en Marcelo. Ook vaak een goede lange bal die aan kwam.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Ja duh natuurlijk. Maar da's altijd zo typisch.

Willem II speelt vaak altijd goed tegen PSV. En Roda JC is traditioneel een lastige partij.

Desalniettemin horen we daar natuurlijk te winnen, zeker nu Lens weer terug is en Toivonen weer een volledige partij kan spelen.

Oh, en Pieters gaat morgen weer spelen bij Jong PSV, dus die kan altijd nog in het centrum.

Bouma vond ik gister trouwens best goed, zat d'r kort op, kwam goed voor z'n man en opbouwend natuurlijk veel beter dan Derijck en Marcelo. Ook vaak een goede lange bal die aan kwam.

Nogmaals, wat boeit het verleden? Roda was ook een angstgegner, maar daar win je de laatste 2 jaar ook ruim van. Ga eens wat meer van eigen klasse uit. Net als dat eeuwige gezeur dat de scheids, KNVB of wie ook allemaal de pik op PSV hebben. Ze pakken aan wat zich misdraagt. Dit seizoen is dat vooral PSV, dan moet je het in de eigen plaats zoeken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.