- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
48 miljoen inclusief bonussen voor Liverpool...
Waar ben je mee bezig Arsenal?
Zo'n smerige rat bij zo'n fatsoenlijke club.
Haal toch eens wat fatsoenlijks, geld hebben ze genoeg.
Vreemd ook daar. Nooit veel uit willen geven voor een speler, en nu belachelijk veel willen neertellen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4537 stemmen
Plaatsen zowel Lyon als Zenith zich mag PSV aantreden tegen een van de volgende tegenstanders; Arsenal, Olympique Lyon, AC Milan, Schalke'04 en Zenit.
Geen onoverwinbare tegenstanders in elk geval.
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4537 stemmen
"Daarnaast stelt De Jong dat de KNVB bewust heeft besloten zo min mogelijk toppers af te laten werken na een Europese wedstrijd om het sportieve te laten prevaleren. "
Hallo, dat moet juist omgekeerd. Die topclubs spelen allemaal Europees, hebben ze allemaal dus last van. Doe dat desnoods zondag 16u30 pas. Je moet juist kleine simpelere wedstrijden voor de Europese wedstrijden hebben, opdat men daarvoor niet te vermoeid raakt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Arsenal en Milan is niet haalbaar. Tegen de andere drie geef ik ze 25% kans. Teveel jeugd om het verschil te maken tegen de gelouterde spelers die daar rond lopen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
20 miljoen voor Ajax door Europess voetbal. 
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Waar is Pruim?
Moeten we de naam Burnet ook onthouden?
Die is namelijk uit de selectie geflikkerd.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Haha kom zeg. Net of PSV kans maakt tegen Arsenal, Milan of Zenit.
Schalke en Lyon zou nog eventueel kunnen. Vooral Lyon loopt elk seizoen verder leeg.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Zenith kan ook nog wel, zelfs Anderlecht won van hun in de CL.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nouja, daar lopen toch jongens als Witsel en Hulk. Plus dat ze je in Rusland vermoedelijk enorm op gaan jagen. Ik zou PSV nog eerder dan tegen Milan een kansje geven. Die Italianen spelen in een bejaardentempo, als je jongens als Maher een beetje laat tikken kan je het Milan moeilijk maken.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Anderlecht heeft Zenith verslagen toen ze in een slechte periode zaten, zelfde geld voor het gelijkspel in Milan. Niet onderschatten zou ik zeggen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha kom zeg. Net of PSV kans maakt tegen Arsenal, Milan of Zenit.
Wat is het nou? 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat ik zeg. Eigenlijk heeft PSV niet echt kans tegen Milan, maar als je van die 3 teams een ploeg moet noemen waar het misschien met wat geluk nog tegen kan, dan is het Milan. Zenit sla ik hoger aan.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
PSV heeft wel erg veel vernieuwd. Dat gaat ze zo vroeg in het seizoen opbreken denk ik. Zeker omdat alles nog aan de jonge kant is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat hun beste speler als te jong bevonden wordt zal ze vooral gaan opbreken verwacht ik. Want een 17 jarig ventje kan je niet in de basis zetten, dat is bespottelijk.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik denk dat PSV iedereen nog gaat verrassen dit seizoen. Al dat gelul over de gemiddelde leeftijd en het op elkaar ingespeeld raken ...
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Het lijkt mij ook eerder dat deze jongens voor alle ballen vechten i.p.v. die lamlendige vedettes van afgelopen seizoenen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik denk dat PSV iedereen nog gaat verrassen dit seizoen. Al dat gelul over de gemiddelde leeftijd en het op elkaar ingespeeld raken ...
Zo is dat Quido. Zoveel mogelijk de concurrentie omhoog praten en roepen dat Ajax er niks van kan en op het einde van het seizoen moet je weer erkennen dat je er helemaal naast zat.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Zo is dat Quido. Zoveel mogelijk de concurrentie omhoog praten en roepen dat Ajax er niks van kan en op het einde van het seizoen moet je weer erkennen dat je er helemaal naast zat.
Verder mag jij alle clichés wat PSV en jonge elftallen betreft er gerust tegenaan gooien, maar wat ik gezien heb in de voorbereiding zit dit team stukken beter in elkaar dan vorig jaar en is er ook veel meer (spel)plezier, en ook toen was PSV niet kansloos. In principe kan het dus alleen maar beter. Ik geloof dat 'de klik' er vrij snel kan zijn. Om ze kansloos voor de titel te noemen slaat in ieder geval nergens op. Net zomin als om ze kansloos te noemen tegen clubs als Milan en Zenith, die toch ook niet al te overtuigend spelen de laatste tijd.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Denk je maar. Vooral wanneer ze een tegenstander treffen die het fysieke niet schuwt gaan ze het moeilijk krijgen met acht van die 18/20 jarige bantamgewichten in de gelederen. Ja, ze zullen af en toe leuk en fris tikken en zeker thuis punten halen maar op de lange termijn gaan ze het niet redden. Mark my words, een verdediging die met vier tezamen minder wedstrijden op naam hebben dan een de Vrij of Moisander gaat geen kampioen worden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Verder mag jij alle clichés wat PSV en jonge elftallen betreft er gerust tegenaan gooien, maar wat ik gezien heb in de voorbereiding zit dit team stukken beter in elkaar dan vorig jaar en is er ook veel meer (spel)plezier, en ook toen was PSV niet kansloos.
Jij bent altijd kampioen indekken man
Kritisch zijn prima, maar jij slaat altijd richting het belachelijke door. Terwijl je alles bij de concurrentie geweldig vind en alleen maar pluspunten ziet. En dan later in het seizoen moet je weer erkennen dat Ajax het zo slecht nog niet heeft gedaan.
Verder zal PSV gewoon met Ajax om de titel strijden, met Feyenoord in die buurt.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Met de huidige selectie en de tijd die we hebben gehad om de vele mutaties in de training op te vangen heb ik vrij weinig verwachtingen voor de eerste weken van het seizoen.
Teveel kwaliteit en ervaring is vertrokken om dat met teamgeest en talent op te vangen. Ik verwacht wel dat we Zulte voorbij komen en daarna mag je voor mij Milan loten. Grote tegenstander die ook nogal in transitie is.
Dat gezegd hebbende hebben Ajax en Feyenoord het afgelopen jaar bewezen ook zonder veel ervaring (iig in nl) te kunnen presteren.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Terwijl je alles bij de concurrentie geweldig vind en alleen maar pluspunten ziet. En dan later in het seizoen moet je weer erkennen dat Ajax het zo slecht nog niet heeft gedaan.
Maar mocht het je goed doen, dan wil ik hier best zeggen dat ik Ajax ook titelfavoriet vind mits de selectie bij elkaar blijft, aangezien ik verwacht dat er dan dit jaar wel grote stappen wat het spel betreft gemaakt kunnen (en ook moeten) worden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Met de huidige selectie en de tijd die we hebben gehad om de vele mutaties in de training op te vangen heb ik vrij weinig verwachtingen voor de eerste weken van het seizoen.
Teveel kwaliteit en ervaring is vertrokken om dat met teamgeest en talent op te vangen. Ik verwacht wel dat we Zulte voorbij komen en daarna mag je voor mij Milan loten. Grote tegenstander die ook nogal in transitie is.
Dat gezegd hebbende hebben Ajax en Feyenoord het afgelopen jaar bewezen ook zonder veel ervaring (iig in nl) te kunnen presteren.
Mhow, Ajax had de laatste jaren juist een ploeg met vrij veel nationale ervaring. De kern van deze ploeg zit ook al 3-5 jaar bij elkaar (Alderweireld, De Jong, Eriksen, Vermeer oa), terwijl daarvoor jongens als Vertonghen, Janssen, Anita en vd Wiel ook veel Eredivisie-ervaring hadden.
Feyenoord is wel een voorbeeld van hoe een ploeg met weinig ervaring toch goed kan presteren. Al lopen daar ook wel jongens rond die al heel wat meegemaakt hebben. Ervaring heeft niet perse altijd wat met leeftijd te maken. Ik vind Alderweireld en Eriksen ook voor de Eredivisie routiniers, net als bv Maher bij jullie.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
En als je me nu vraagt of ik vind dat Ajax vorig seizoen goed voetbal heeft laten zien, zeg ik 'nee;. Enkele wedstrijden daargelaten. Daarom ook dat ik juist zeg dat we kritisch moeten blijven, want er valt nog veel te verbeterenl.
Onbegrijpelijk dat Ajax die trage, treinerende, stijve hark van een Siem de Jong niet cadeau heeft gedaan aan Cardiff City, Hoffenheim, Anderlecht, Hibernian of Sporting Lissabon en daarna snel Maher heeft gehaald. Zo lang je die lompe homp vlees tot de sterkhouders laat blijven, zal echt goed voetbal er nooit inzitten. Omdat de tegenstanders nog slechter zijn, zal Ajax ook dit seizoen echter weer titelkandidaat nummer één zijn. Maar Siem de Jong als aanvoerder van de kampioen, zegt heel veel over het niveau van onze nationale competitie.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Siem is een prima speler. Erg belangrijk voor Ajax. Dat hij als halfspeler minder uit de verf komt dan ie zou kunnen, komt vooral door het strijdplan van De Boer. Om de een of andere reden wil hij dat zowel Eriksen als De Jong diep gaan wanneer we de bal hebben, waardoor je een erg grote lege ruimte krijgt op het veld en er van een fatsoenlijke opbouw geen sprake meer kan zijn. Dit zal a) al verbeteren als Hoesen in de spits staat, die een beter aanspeelpunt en een betere voetballer is dan Sightorsson en b) als De Boer van dit concept afstapt, en Eriksen en/of De Jong minder diep hoeven te gaan spelen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Snap die kritiek op Siempie ook nooit zo. De definitie van een bruikbare speler.
Dit zal a) al verbeteren als Hoesen in de spits staat
De Hoesen-Hype is nog niet gaan liggen begrijp ik?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
In het meest ideale geval zou Siem misschien wel 'mijn' eerste spits zijn, maar aangezien ik wel fan ben van Hoesen en er vertrouwen in heb dat ie zich sterk blijft ontwikkelen (al zal ie vast nog geen heel seizoen nr. 1 kunnen zijn / een terugval krijgen) én omdat De Boer (logischerwijs) Siem niet van het middenveld gaat halen, zie ik Danny 10x liever als vaste eerste spits dan Sightorsson (die er overigens ook wel twintig in zal gaan schieten als ie een heel seizoen fit blijft, maar voetballend gewoon de mindere is).
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Even een pronostiekje dan maar vwb dit seizoen.
Hoesen: 30 goals, 20 assists.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Hoesen: 50 goals, 40 assists.
@ Montorsi
Alle competities meetellen he 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.