- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
PSV zal tijd nodig hebben. Daar zal 2/3e deel van de ploeg van de laatste 2 jaar vervangen zijn, plus dat er een nieuwe coach is, plus dat het al aanwezige materiaal de laatste seizoenen ook vaak niet goed presteerde. Je kan niet iedereen vervangen lijkt me.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Lomp excuus of niet, er zit waarheid in. Daarom ben ik er ook geen fan van dat een Siem of Chris nog op 1 september kan vertrekken...... Gewoon deadline stellen, geen gezeik. Twee weken voor de start van de competitie duidelijkheid hebben (en dat is naar mijn mening al twee weken te laat).
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
De basis en wat ander spul bleef in 97 (de Boertjes, Blind, Sar, Litmanen, Witschge, Babangida), aangevuld met jongere voetballers kan dat best werken. Bij PSV is een deel van die basis juist vertrokken.
En dat Ajax nu steeds moet bouwen ligt deels aan het systeem dat even duurt voor een speler er in past, maar dat was ook al onder Jol, blijft iets vreemds)
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hallo. In dat jaar had je nog sterkhouders als vd Sar, Blind, Litmanen en Frank de Boer. Daar stond voor de Eredivisie gewoon een topteam. Verder vind ik het geen excuus. Nieuwe coach, nieuwe spelers. Dat zal tijd en punten kosten. Dat zie je 9 van de 10 keer in dit soort gevallen. En toen had je nog een ervaren team, maar de laatste jaren zie je dat onze topclubs steeds jongere selecties krijgen en dus wisselvalliger zullen zijn. Bij PSV verlaten met oa van Bommel en Toivonen toch ervaren jongens de club. Ajax had dit ook destijds, niet voor niets dat ze in de jaren na 98 waardeloos waren (buiten gebrek aan klasse).
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Gewoon deadline stellen, geen gezeik. Twee weken voor de start van de competitie duidelijkheid hebben (en dat is naar mijn mening al twee weken te laat).
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Vind Maher voorlopig nog behoorlijk overschat, maar wil 'm ook wel eens zien in een goede ploeg. Acht miljoen vind ik vooralsnog erg aan de prijs.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
@RikElfrink now
De exacte info rond #Maher: #PSV betaalt #AZ een basisbedrag van 6,5 miljoen euro.
@RikElfrink 58s
Het bedrag dat #AZ van #PSV ontvangt kan oplopen bij bonussen. De prijs van 6,5 miljoen euro gaat nu echter in de boeken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het is sowieso al lachwekkend dat de transferwindow tot begin september loopt en in landen als Rusland en Turkije zelfs nog langer, terwijl de competities allemaal in augustus beginnen.
Ik zou stellen, transferperiode open vanaf half mei (einde competities) en open tot 1 augustus (of een weekje langer, prima) maar langer ook niet. En dan gewoon in heel Europa de window sluiten, zodat je geen concurrentievervalsing krijgt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Hallo. In dat jaar had je nog sterkhouders als vd Sar, Blind, Litmanen en Frank de Boer.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
@RikElfrink now
De exacte info rond #Maher: #PSV betaalt #AZ een basisbedrag van 6,5 miljoen euro.
@RikElfrink 58s
Het bedrag dat #AZ van #PSV ontvangt kan oplopen bij bonussen. De prijs van 6,5 miljoen euro gaat nu echter in de boeken.
Plus nog een miljoen extra voor Maher?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Niet te vergelijken. De kern van toen won de CL en was gewoon top van Europa. Dan heb je wel een wat steviger geraamte. Het Ajax van 98 had vele malen meer kwaliteit. Daley Blind kan er 10 jaar spelen, maar zal nooit Europese top zijn.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
@RikElfrink now
@RikElfrink 58s
Basisbedragen liggen sowieso lager. Die 9 mil voor Lens zal ook niet in een keer betaald worden. Ik heb er in -ieder geval vertrouwen in dat dit een leuk spaarpotje kan worden voor AZ.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Niet te vergelijken. De kern van toen won de CL en was gewoon top van Europa. Dan heb je wel een wat steviger geraamte. Het Ajax van 98 had vele malen meer kwaliteit. Daley Blind kan er 10 jaar spelen, maar zal nooit Europese top zijn.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik denk dat je er naast zit. De ploeg van 94-96 was in 98 nog voor zeker 1/3e deel intact. Ze werden dan ook met overmacht kampioen. De ploeg van nu is op een enkeling na echt niet zo heel bijzonder. En ik denk dat de Eredivisie misschien minder is geworden, maar de top is veel breder met 4 tot 5 teams die lange tijd strijden om de titel.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Een basisbedrag van 6.5 vind ik dan weer wel goed gedaan van Brands (zo klinkt het). Maar Maher wilde toch ook 1 miljoen tekengeld? En als dat bedrag inderdaad nog kan oplopen met bonussen zit je alsnog op de acht a negen miljoen.
Ik wil wel eens de precieze constructie en getallen weten, want dit riekt naar zand strooien in de ogen van de goedgelovige Brabanders die Brands inmiddels weer hebben teruggezet op zijn voetstuk (de reacties staan in zo'n schril contrast met elkaar dat het om te gieren is
). Om hem vervolgens weer eraf te schoppen wanneer ze voor het zesde jaar op rij falen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
De ploeg van nu is op een enkeling na echt niet zo heel bijzonder.
Het zou me overigens niks verbazen als we De Jong, Eriksen en/of Alderweireld een paar dagen voor het sluiten van de transfermarkt alsnog kwijtraken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het zou me overigens niks verbazen als we De Jong, Eriksen en/of Alderweireld een paar dagen voor het sluiten van de transfermarkt alsnog kwijtraken.
Dat kan je voorkomen door goed te voetballen. Zoals Ajax vorig seizoen na de winter weer deed. Met visie, vanuit een systeem en met spelers die voor elkaar werken. Daarom heeft Ajax nog steeds een voorsprong op PSV, al halen ze nog 5 topspelers. Je bent niet ingespeeld. En wat is de visie van Cocu eigenlijk? 2 jaar terug vond ik hem als interim coach bij PSV vrij defensief. Cocu lijkt me iemand die net als Advocaat voor zekerheid kiest. Daarom komt Schaars vast wel. Lekker het dure salaris van Engelaar overnemen.
Bij Ajax reken ik alleen op een vertrek van Alderweireld en Eriksen. De Jong blijft denk ik wel met een 2 jarig contract. De Boer zal hem niet laten gaan.
Ik bid alleen dat vd Hoorn niet komt, dan word ik boos.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ik wil wel eens de precieze constructie en getallen weten, want dit riekt naar zand strooien in de ogen van de goedgelovige Brabanders die Brands inmiddels weer hebben teruggezet op zijn voetstuk (de reacties staan in zo'n schril contrast met elkaar dat het om te gieren is
). Om hem vervolgens weer eraf te schoppen wanneer ze voor het zesde jaar op rij falen.
Otherfool afzeiken omdat hij oude quotes van forumleden terughaalt maar zelf precies hetzelfde doen zonder man en paard te noemen.
Net of PSV'ers opportunistischer zouden zijn dan Ajacieden of Feyenoorders.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Dat kan je voorkomen door goed te voetballen. Zoals Ajax vorig seizoen na de winter weer deed. Met visie, vanuit een systeem en met spelers die voor elkaar werken. Daarom heeft Ajax nog steeds een voorsprong op PSV, al halen ze nog 5 topspelers. Je bent niet ingespeeld. En wat is de visie van Cocu eigenlijk? 2 jaar terug vond ik hem als interim coach bij PSV vrij defensief. Cocu lijkt me iemand die net als Advocaat voor zekerheid kiest. Daarom komt Schaars vast wel. Lekker het dure salaris van Engelaar overnemen.
Bij Ajax reken ik alleen op een vertrek van Alderweireld en Eriksen. De Jong blijft denk ik wel met een 2 jarig contract. De Boer zal hem niet laten gaan.
Ik bid alleen dat vd Hoorn niet komt, dan word ik boos.
Daarvoor heb je Schaars niet nodig.
Schaars moet je alleen halen als je 'm transfervrij kan ophalen, anders niet.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Otherfool afzeiken omdat hij oude quotes van forumleden terughaalt maar zelf precies hetzelfde doen zonder man en paard te noemen.
Net of PSV'ers opportunistischer zouden zijn dan Ajacieden of Feyenoorders.
Hij zal denk ik PSV Netwerk bedoelen, waar Brands 2 maanden terug bijna moest worden gestenigd, maar nu weer de gevierde man is. Beetje hypocriet, want hij heeft nog steeds maar 1 verdediger gehaald waar ik ook niet onder de indruk van ben en verder betaalt hij steeds wat clubs verlangen voor hun spelers. Als Overmars Maher had gewild voor dat geld, dan was hij ook wel gekomen.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Hij zal denk ik PSV Netwerk bedoelen, waar Brands 2 maanden terug bijna moest worden gestenigd, maar nu weer de gevierde man is. Beetje hypocriet, want hij heeft nog steeds maar 1 verdediger gehaald waar ik ook niet onder de indruk van ben en verder betaalt hij steeds wat clubs verlangen voor hun spelers. Als Overmars Maher had gewild voor dat geld, dan was hij ook wel gekomen.
Dat begrijp ik dat hij bedoelt, maar wat is de meerwaarde ervan (anders dan te zieken) om dat hier neer te zetten zonder dat hij exacte namen en rugnummers van die ' hypocrieten' geeft.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat begrijp ik dat hij bedoelt, maar wat is de meerwaarde ervan (anders dan te zieken) om dat hier neer te zetten zonder dat hij exacte namen en rugnummers van die ' hypocrieten' geeft.
Ach, hij heeft het hier over vele leden van een geheel andere site. Lijkt me toch wat anders. Verder hoef ik Materny niet te verdedigen, kan hij zelf wel 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Dat vraag ik me af of dat er veel zijn. Ik ken niet veel mensen hypocriet genoeg om in 72 uur 180 graden te draaien in een mening (buiten dat je blij bent dat Maher voor PSV komt voetballen).
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Op dit forum, no contest. En om Depri niet van zijn nachtrust te beroven; niet alles wat gezegd wordt kan voor iedereen van meerwaarde zijn op een breed voetbaltopic als deze. Maar een verzetje voor allen die niet met de zachte G spreken beschouw ik wel degelijk als een meerwaarde:)
En aangezien mijn comment inderdaad niet contra één van jullie was voel ik ook niet de noodzaak om te gaan graven in het PN om jou (Depri dus) tevreden te stellen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat vraag ik me af of dat er veel zijn. Ik ken niet veel mensen hypocriet genoeg om in 72 uur 180 graden te draaien in een mening (buiten dat je blij bent dat Maher voor PSV komt voetballen).
Hahahaha, wat een dijenkletser
Nu voel ik me bijna genoodzaakt om te gaan graven op het PN, om je morgenvroeg minstens 10 namen van vaste users onder de neus te duwen. Het is dat Spanje bijna begint, maar als je het serieus wilt krijg je ze morgenavond in je mailbox en hier in het topic. En ik sprak niet in termen van 72 uur, maar het verschil in opvatting van nu en vlak na een grande performance van Timeeeeeeeee of Marcela.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Klinkt wat te pover gemotiveerd, het is alleen maar om jou te behoeden voor het ravijn waar OF ook al inkukelde. Het is niet dat ik voor mijn plezier op het PN zit (negen keer maar vorig seizoen).
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Wat een overdreven gedoe weer dat volkslied.
Doe gewoon normaal man.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ach jee, Kuipers aan de fluit. Die man schopt het nog eens verder dan menig supporter dacht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.