• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.081 seizoenen
  • 649.214 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.116 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PSV zal tijd nodig hebben. Daar zal 2/3e deel van de ploeg van de laatste 2 jaar vervangen zijn, plus dat er een nieuwe coach is, plus dat het al aanwezige materiaal de laatste seizoenen ook vaak niet goed presteerde. Je kan niet iedereen vervangen lijkt me.

Dat ligt er maar net aan. Ajax in 97/98 was ook volledig vernieuwd, en rolde iedereen op. Het hoeft maar net te klikken. Vind het ook een vrij lomp excuus dat Ajax daardoor de laatste jaren pas na de winterstop naar de eerste plaats steeg.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lomp excuus of niet, er zit waarheid in. Daarom ben ik er ook geen fan van dat een Siem of Chris nog op 1 september kan vertrekken...... Gewoon deadline stellen, geen gezeik. Twee weken voor de start van de competitie duidelijkheid hebben (en dat is naar mijn mening al twee weken te laat).

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4539 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dat ligt er maar net aan. Ajax in 97/98 was ook volledig vernieuwd, en rolde iedereen op. Het hoeft maar net te klikken. Vind het ook een vrij lomp excuus dat Ajax daardoor de laatste jaren pas na de winterstop naar de eerste plaats steeg.

De basis en wat ander spul bleef in 97 (de Boertjes, Blind, Sar, Litmanen, Witschge, Babangida), aangevuld met jongere voetballers kan dat best werken. Bij PSV is een deel van die basis juist vertrokken.

En dat Ajax nu steeds moet bouwen ligt deels aan het systeem dat even duurt voor een speler er in past, maar dat was ook al onder Jol, blijft iets vreemds)

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)

Hallo. In dat jaar had je nog sterkhouders als vd Sar, Blind, Litmanen en Frank de Boer. Daar stond voor de Eredivisie gewoon een topteam. Verder vind ik het geen excuus. Nieuwe coach, nieuwe spelers. Dat zal tijd en punten kosten. Dat zie je 9 van de 10 keer in dit soort gevallen. En toen had je nog een ervaren team, maar de laatste jaren zie je dat onze topclubs steeds jongere selecties krijgen en dus wisselvalliger zullen zijn. Bij PSV verlaten met oa van Bommel en Toivonen toch ervaren jongens de club. Ajax had dit ook destijds, niet voor niets dat ze in de jaren na 98 waardeloos waren (buiten gebrek aan klasse).

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Materny schreef:

Gewoon deadline stellen, geen gezeik. Twee weken voor de start van de competitie duidelijkheid hebben (en dat is naar mijn mening al twee weken te laat).

Dat is zeker waar. Maar we weten hoe dat gaat (Sneijder). Daar kun je verder ook vrij weinig aan doen. Ze zouden die transferwindow gewoon moeten verkorten of verschuiven. Of je moet als club zijnde gewoon je poot stijf houden en je verlies dan maar pakken, als je niet adequaat kunt vervangen.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Vind Maher voorlopig nog behoorlijk overschat, maar wil 'm ook wel eens zien in een goede ploeg. Acht miljoen vind ik vooralsnog erg aan de prijs.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

@RikElfrink now

De exacte info rond #Maher: #PSV betaalt #AZ een basisbedrag van 6,5 miljoen euro.

@RikElfrink 58s

Het bedrag dat #AZ van #PSV ontvangt kan oplopen bij bonussen. De prijs van 6,5 miljoen euro gaat nu echter in de boeken.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Het is sowieso al lachwekkend dat de transferwindow tot begin september loopt en in landen als Rusland en Turkije zelfs nog langer, terwijl de competities allemaal in augustus beginnen.

Ik zou stellen, transferperiode open vanaf half mei (einde competities) en open tot 1 augustus (of een weekje langer, prima) maar langer ook niet. En dan gewoon in heel Europa de window sluiten, zodat je geen concurrentievervalsing krijgt.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hallo. In dat jaar had je nog sterkhouders als vd Sar, Blind, Litmanen en Frank de Boer.

Ja, de afgelopen jaren stond er bij Ajax ook steeds dezelfde kern, met Vermeer, Alderweireld, De Jong en Eriksen. En in '96 vertrokken er ook bepalende of in ieder geval zeer goede spelers. Zo gaat dat nu eenmaal.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

@RikElfrink now

De exacte info rond #Maher: #PSV betaalt #AZ een basisbedrag van 6,5 miljoen euro.

@RikElfrink 58s

Het bedrag dat #AZ van #PSV ontvangt kan oplopen bij bonussen. De prijs van 6,5 miljoen euro gaat nu echter in de boeken.

Plus nog een miljoen extra voor Maher?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ja, de afgelopen jaren stond er bij Ajax ook steeds dezelfde kern, met Vermeer, Alderweireld, De Jong en Eriksen. En in '96 vertrokken er ook bepalende of in ieder geval zeer goede spelers. Zo gaat dat nu eenmaal.

Niet te vergelijken. De kern van toen won de CL en was gewoon top van Europa. Dan heb je wel een wat steviger geraamte. Het Ajax van 98 had vele malen meer kwaliteit. Daley Blind kan er 10 jaar spelen, maar zal nooit Europese top zijn.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

j0enne schreef:

@RikElfrink now

@RikElfrink 58s

Basisbedragen liggen sowieso lager. Die 9 mil voor Lens zal ook niet in een keer betaald worden. Ik heb er in -ieder geval vertrouwen in dat dit een leuk spaarpotje kan worden voor AZ.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Niet te vergelijken. De kern van toen won de CL en was gewoon top van Europa. Dan heb je wel een wat steviger geraamte. Het Ajax van 98 had vele malen meer kwaliteit. Daley Blind kan er 10 jaar spelen, maar zal nooit Europese top zijn.

Ik denk dat die relatieve vergelijking wel gewoon opgaat. Het algehele niveau in Nederland is namelijk flink gedaald. Feit is dat er geen direct verband bestaat tussen het moeten vervangen van wat spelers en prestaties. Je hoeft maar net in een flow te komen of een klik te hebben.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ik denk dat die relatieve vergelijking wel gewoon opgaat. Het algehele niveau in Nederland is namelijk flink gedaald. Feit is dat er geen direct verband bestaat tussen het moeten vervangen van wat spelers en prestaties. Je hoeft maar net in een flow te komen of een klik te hebben.

Ik denk dat je er naast zit. De ploeg van 94-96 was in 98 nog voor zeker 1/3e deel intact. Ze werden dan ook met overmacht kampioen. De ploeg van nu is op een enkeling na echt niet zo heel bijzonder. En ik denk dat de Eredivisie misschien minder is geworden, maar de top is veel breder met 4 tot 5 teams die lange tijd strijden om de titel.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Een basisbedrag van 6.5 vind ik dan weer wel goed gedaan van Brands (zo klinkt het). Maar Maher wilde toch ook 1 miljoen tekengeld? En als dat bedrag inderdaad nog kan oplopen met bonussen zit je alsnog op de acht a negen miljoen.

Ik wil wel eens de precieze constructie en getallen weten, want dit riekt naar zand strooien in de ogen van de goedgelovige Brabanders die Brands inmiddels weer hebben teruggezet op zijn voetstuk (de reacties staan in zo'n schril contrast met elkaar dat het om te gieren is ). Om hem vervolgens weer eraf te schoppen wanneer ze voor het zesde jaar op rij falen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De ploeg van nu is op een enkeling na echt niet zo heel bijzonder.

Precies, en dat is de grootste zorg. Daardoor heb je ook elk jaar zo'n kermis bovenin de eredivisie.

Het zou me overigens niks verbazen als we De Jong, Eriksen en/of Alderweireld een paar dagen voor het sluiten van de transfermarkt alsnog kwijtraken.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Precies, en dat is de grootste zorg. Daardoor heb je ook elk jaar zo'n kermis bovenin de eredivisie.

Het zou me overigens niks verbazen als we De Jong, Eriksen en/of Alderweireld een paar dagen voor het sluiten van de transfermarkt alsnog kwijtraken.

Dat kan je voorkomen door goed te voetballen. Zoals Ajax vorig seizoen na de winter weer deed. Met visie, vanuit een systeem en met spelers die voor elkaar werken. Daarom heeft Ajax nog steeds een voorsprong op PSV, al halen ze nog 5 topspelers. Je bent niet ingespeeld. En wat is de visie van Cocu eigenlijk? 2 jaar terug vond ik hem als interim coach bij PSV vrij defensief. Cocu lijkt me iemand die net als Advocaat voor zekerheid kiest. Daarom komt Schaars vast wel. Lekker het dure salaris van Engelaar overnemen.

Bij Ajax reken ik alleen op een vertrek van Alderweireld en Eriksen. De Jong blijft denk ik wel met een 2 jarig contract. De Boer zal hem niet laten gaan.

Ik bid alleen dat vd Hoorn niet komt, dan word ik boos.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Het V-woord

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

Ik wil wel eens de precieze constructie en getallen weten, want dit riekt naar zand strooien in de ogen van de goedgelovige Brabanders die Brands inmiddels weer hebben teruggezet op zijn voetstuk (de reacties staan in zo'n schril contrast met elkaar dat het om te gieren is ). Om hem vervolgens weer eraf te schoppen wanneer ze voor het zesde jaar op rij falen.

Otherfool afzeiken omdat hij oude quotes van forumleden terughaalt maar zelf precies hetzelfde doen zonder man en paard te noemen.

Net of PSV'ers opportunistischer zouden zijn dan Ajacieden of Feyenoorders.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat kan je voorkomen door goed te voetballen. Zoals Ajax vorig seizoen na de winter weer deed. Met visie, vanuit een systeem en met spelers die voor elkaar werken. Daarom heeft Ajax nog steeds een voorsprong op PSV, al halen ze nog 5 topspelers. Je bent niet ingespeeld. En wat is de visie van Cocu eigenlijk? 2 jaar terug vond ik hem als interim coach bij PSV vrij defensief. Cocu lijkt me iemand die net als Advocaat voor zekerheid kiest. Daarom komt Schaars vast wel. Lekker het dure salaris van Engelaar overnemen.

Bij Ajax reken ik alleen op een vertrek van Alderweireld en Eriksen. De Jong blijft denk ik wel met een 2 jarig contract. De Boer zal hem niet laten gaan.

Ik bid alleen dat vd Hoorn niet komt, dan word ik boos.

Je kan ook al verdedigend spelen met Hiljemark - Strootman en Maher.

Daarvoor heb je Schaars niet nodig.

Schaars moet je alleen halen als je 'm transfervrij kan ophalen, anders niet.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Otherfool afzeiken omdat hij oude quotes van forumleden terughaalt maar zelf precies hetzelfde doen zonder man en paard te noemen.

Net of PSV'ers opportunistischer zouden zijn dan Ajacieden of Feyenoorders.

Hij zal denk ik PSV Netwerk bedoelen, waar Brands 2 maanden terug bijna moest worden gestenigd, maar nu weer de gevierde man is. Beetje hypocriet, want hij heeft nog steeds maar 1 verdediger gehaald waar ik ook niet onder de indruk van ben en verder betaalt hij steeds wat clubs verlangen voor hun spelers. Als Overmars Maher had gewild voor dat geld, dan was hij ook wel gekomen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Hij zal denk ik PSV Netwerk bedoelen, waar Brands 2 maanden terug bijna moest worden gestenigd, maar nu weer de gevierde man is. Beetje hypocriet, want hij heeft nog steeds maar 1 verdediger gehaald waar ik ook niet onder de indruk van ben en verder betaalt hij steeds wat clubs verlangen voor hun spelers. Als Overmars Maher had gewild voor dat geld, dan was hij ook wel gekomen.

Dat begrijp ik dat hij bedoelt, maar wat is de meerwaarde ervan (anders dan te zieken) om dat hier neer te zetten zonder dat hij exacte namen en rugnummers van die ' hypocrieten' geeft.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Dat begrijp ik dat hij bedoelt, maar wat is de meerwaarde ervan (anders dan te zieken) om dat hier neer te zetten zonder dat hij exacte namen en rugnummers van die ' hypocrieten' geeft.

Ach, hij heeft het hier over vele leden van een geheel andere site. Lijkt me toch wat anders. Verder hoef ik Materny niet te verdedigen, kan hij zelf wel

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Dat vraag ik me af of dat er veel zijn. Ik ken niet veel mensen hypocriet genoeg om in 72 uur 180 graden te draaien in een mening (buiten dat je blij bent dat Maher voor PSV komt voetballen).

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Verder hoef ik Materny niet te verdedigen, kan hij zelf wel

Op dit forum, no contest. En om Depri niet van zijn nachtrust te beroven; niet alles wat gezegd wordt kan voor iedereen van meerwaarde zijn op een breed voetbaltopic als deze. Maar een verzetje voor allen die niet met de zachte G spreken beschouw ik wel degelijk als een meerwaarde:)

En aangezien mijn comment inderdaad niet contra één van jullie was voel ik ook niet de noodzaak om te gaan graven in het PN om jou (Depri dus) tevreden te stellen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

Dat vraag ik me af of dat er veel zijn. Ik ken niet veel mensen hypocriet genoeg om in 72 uur 180 graden te draaien in een mening (buiten dat je blij bent dat Maher voor PSV komt voetballen).

Hahahaha, wat een dijenkletser Nu voel ik me bijna genoodzaakt om te gaan graven op het PN, om je morgenvroeg minstens 10 namen van vaste users onder de neus te duwen. Het is dat Spanje bijna begint, maar als je het serieus wilt krijg je ze morgenavond in je mailbox en hier in het topic. En ik sprak niet in termen van 72 uur, maar het verschil in opvatting van nu en vlak na een grande performance van Timeeeeeeeee of Marcela.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Succes!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Klinkt wat te pover gemotiveerd, het is alleen maar om jou te behoeden voor het ravijn waar OF ook al inkukelde. Het is niet dat ik voor mijn plezier op het PN zit (negen keer maar vorig seizoen).

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Wat een overdreven gedoe weer dat volkslied.

Doe gewoon normaal man.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ach jee, Kuipers aan de fluit. Die man schopt het nog eens verder dan menig supporter dacht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.