• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.081 seizoenen
  • 649.226 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.125 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Van het volkslied schreeuwen ga je niet beter voetballen.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Als je die koppies van de Italiaantjes ziet... die gaan meer over lijken dan de onzen. Wordt weer pittig.

Hup Holland! (al heb ik stiekem ook wel een groot zwak voor Verratti)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

depri83 schreef:

Van het volkslied schreeuwen ga je niet beter voetballen.

Daar gaat het ook niet om maar vaderlandsliefde is echt ver te zoeken hier in Nederland hoor. Snap dat niet.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Verratti

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Strootman heeft al ruzie met Insigne. Lekker hoor.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Daar gaat het ook niet om maar vaderlandsliefde is echt ver te zoeken hier in Nederland hoor. Snap dat niet.

Vaderlandsliefde...

Je moet gewoon dat EK willen winnen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Joy4ever schreef:

@NW: pijnlijk it is.

Helaas wel, blijft pijnlijk dat te constateren. Al overtreffen italianen bijna iedereen natuurlijk op dit gebied maar die het zal wel houding van Nederlanders is vrij storend.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Godverdomme. Maher tegen de paal.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Prachtige vrije trap van Maher, raakt helaas de lat.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Vaderlandsliefde...

Je moet gewoon dat EK willen winnen.

Dit bedoel ik dus.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Beetje rare constatering...omdat ze niet zo idioot zoals die Italianen mee brullen? Ik zag trouwens in de vorige duels wel de meeste spelers meezingen.

Dat volkslied meezingen is sowieso maar iets wat bij de landen die wat meer dramatiek in zich hebben een echt issue is. Spanje, Italie, Portugal enzo. Het is mooi, maar meer ook niet.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Irritante misvatting dat hoe harder je maar schreeuwt hoe meer je zou willen winnen.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

depri83 schreef:

Irritante misvatting dat hoe harder je maar schreeuwt hoe meer je zou willen winnen.

Dat wordt toch nergens gesuggereerd?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dit heeft weinig met vaderlandsliefde te maken (oke, dat volkslied wel), vooral veel opgefokt geschreeuw en wannabe-gedrag. Zie ook het gezeur steeds bij elke arbitrale beslissing (tegen).

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Dat wordt toch nergens gesuggereerd?

Eigenlijk toch wel. Alsof je minder bezieling zou hebben als je niet zo graag een volkslied mee zingt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Beetje rare constatering...omdat ze niet zo idioot zoals die Italianen mee brullen? Ik zag trouwens in de vorige duels wel de meeste spelers meezingen.

Dat volkslied meezingen is sowieso maar iets wat bij de landen die wat meer dramatiek in zich hebben een echt issue is. Spanje, Italie, Portugal enzo. Het is mooi, maar meer ook niet.

Nee daar gaat het niet om, wel de bezieling, de trots en emotie als ze weer met hun land geconfronteerd worden. Het zijn natuurlijk meerdere dingen, kan dat prima op waarde schatten aangezien ik hier al heel m'n leven woont. Gewoon veel te nuchter volk, die niet veel binding hebben met hun land van herkomst. Het is het land waar ze wonen, maar dat is het dan wel.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Vaderlandsliefde, haha. Levert meer ellende op dan dat het nut heeft hoor

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Wat is die Blind toch slecht hè. Tjongejonge. Doet alles verkeerd.

Gaat er in ieder geval flink tegenaan. Die drol die naar respect wijst...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Wat is die Blind toch slecht hè. Tjongejonge.

Nou, vreselijk. Was Willems maar hier, de klasbak.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dit heeft weinig met vaderlandsliefde te maken (oke, dat volkslied wel), vooral veel opgefokt geschreeuw en wannabe-gedrag. Zie ook het gezeur steeds bij elke arbitrale beslissing (tegen).

Even zuid-europese esthetiek ter zijde, zitten de verschillen wel in meerdere dingen. Prima natuurlijk, maar de nuchterheid (laten we het zo maar even noemen) vind ik storend.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

Vaderlandsliefde, haha. Levert meer ellende op dan dat het nut heeft hoor

Dat is een hele andere discussie.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nederlands volkslied is ook een beetje een dodenmars natuurlijk.

Daley Blind heeft trouwens z'n oude niveau ook weer terug

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Naomi Watts schreef:

Even zuid-europese esthetiek ter zijde, zitten de verschillen wel in meerdere dingen. Prima natuurlijk, maar de nuchterheid (laten we het zo maar even noemen) vind ik storend.

Met het wat meer trots mogen zijn op je eigen land en een soort van onverzettelijkheid tonen ben ik het met je eens, maar gedrag als dit vind ik dus meer opgefokt en irritant, wat dus een heel andere oorsprong vindt dan vermeend vaderlandsliefde.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Met het wat meer trots mogen zijn op je eigen land en een soort van onverzettelijkheid tonen ben ik het met je eens, maar gedrag als dit vind ik dus meer opgefokt en irritant, wat dus een heel andere oorsprong vindt dan vermeend vaderlandsliefde.

Dat is ook wat ik probeer te zeggen natuurlijk. Vandaar dat i kook aangeef dat je de Zuid-Europeaanse esthetiek maar even buiten beschouwing moet laten maar vind ook bij het volkslied het niet de manier zoals het zou moeten. Zoutzakken zeg.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Zo'n Buffon vind ik altijd een beetje eng en nep overkomen als hij bijna huilend mee staat te krijsen. Maar er is verder niks mis met trots op je land te zijn. Alleen moeten voetballers dat op een veld laten zien en niet bij het volkslied zingen. Al waardeer ik het wel als ze hem ieder geval een beetje meezingen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Van Rhijn weer met een Manolevje hoor...

Die Italianen kunnen er niks van, dat scheelt.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

De passjes van Manolev zijn echt op de stropdas vergeleken bij die van Van Rhijn. Manmanman.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Wat toevallig hier weer, de 2 Ajacieden kunnen er schijnbaar niks van

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

De Franse en Italiaanse volksliederen handelen ook over moord en doodslag dat zing je al anders dan dat je de koning van Spanje eert.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je kan moeilijk zeggen dat het een voorzet op maat was van Ricardo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.