- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Van het volkslied schreeuwen ga je niet beter voetballen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Als je die koppies van de Italiaantjes ziet... die gaan meer over lijken dan de onzen. Wordt weer pittig.
Hup Holland! (al heb ik stiekem ook wel een groot zwak voor Verratti)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Van het volkslied schreeuwen ga je niet beter voetballen.
Daar gaat het ook niet om maar vaderlandsliefde is echt ver te zoeken hier in Nederland hoor. Snap dat niet.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Strootman heeft al ruzie met Insigne. Lekker hoor.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Daar gaat het ook niet om maar vaderlandsliefde is echt ver te zoeken hier in Nederland hoor. Snap dat niet.
Vaderlandsliefde...
Je moet gewoon dat EK willen winnen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@NW: pijnlijk it is.
Helaas wel, blijft pijnlijk dat te constateren. Al overtreffen italianen bijna iedereen natuurlijk op dit gebied maar die het zal wel houding van Nederlanders is vrij storend.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Prachtige vrije trap van Maher, raakt helaas de lat.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dit bedoel ik dus.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Beetje rare constatering...omdat ze niet zo idioot zoals die Italianen mee brullen? Ik zag trouwens in de vorige duels wel de meeste spelers meezingen.
Dat volkslied meezingen is sowieso maar iets wat bij de landen die wat meer dramatiek in zich hebben een echt issue is. Spanje, Italie, Portugal enzo. Het is mooi, maar meer ook niet.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Irritante misvatting dat hoe harder je maar schreeuwt hoe meer je zou willen winnen.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Irritante misvatting dat hoe harder je maar schreeuwt hoe meer je zou willen winnen.
Dat wordt toch nergens gesuggereerd?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Eigenlijk toch wel. Alsof je minder bezieling zou hebben als je niet zo graag een volkslied mee zingt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Beetje rare constatering...omdat ze niet zo idioot zoals die Italianen mee brullen? Ik zag trouwens in de vorige duels wel de meeste spelers meezingen.
Dat volkslied meezingen is sowieso maar iets wat bij de landen die wat meer dramatiek in zich hebben een echt issue is. Spanje, Italie, Portugal enzo. Het is mooi, maar meer ook niet.
Nee daar gaat het niet om, wel de bezieling, de trots en emotie als ze weer met hun land geconfronteerd worden. Het zijn natuurlijk meerdere dingen, kan dat prima op waarde schatten aangezien ik hier al heel m'n leven woont. Gewoon veel te nuchter volk, die niet veel binding hebben met hun land van herkomst. Het is het land waar ze wonen, maar dat is het dan wel.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Vaderlandsliefde, haha. Levert meer ellende op dan dat het nut heeft hoor
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Wat is die Blind toch slecht hè. Tjongejonge. Doet alles verkeerd.
Gaat er in ieder geval flink tegenaan. Die drol die naar respect wijst...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat is die Blind toch slecht hè. Tjongejonge.
Nou, vreselijk. Was Willems maar hier, de klasbak.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Even zuid-europese esthetiek ter zijde, zitten de verschillen wel in meerdere dingen. Prima natuurlijk, maar de nuchterheid (laten we het zo maar even noemen) vind ik storend.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vaderlandsliefde, haha. Levert meer ellende op dan dat het nut heeft hoor
Dat is een hele andere discussie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nederlands volkslied is ook een beetje een dodenmars natuurlijk.
Daley Blind heeft trouwens z'n oude niveau ook weer terug 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Even zuid-europese esthetiek ter zijde, zitten de verschillen wel in meerdere dingen. Prima natuurlijk, maar de nuchterheid (laten we het zo maar even noemen) vind ik storend.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is ook wat ik probeer te zeggen natuurlijk. Vandaar dat i kook aangeef dat je de Zuid-Europeaanse esthetiek maar even buiten beschouwing moet laten maar vind ook bij het volkslied het niet de manier zoals het zou moeten. Zoutzakken zeg.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zo'n Buffon vind ik altijd een beetje eng en nep overkomen als hij bijna huilend mee staat te krijsen. Maar er is verder niks mis met trots op je land te zijn. Alleen moeten voetballers dat op een veld laten zien en niet bij het volkslied zingen. Al waardeer ik het wel als ze hem ieder geval een beetje meezingen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Van Rhijn weer met een Manolevje hoor...
Die Italianen kunnen er niks van, dat scheelt.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
De passjes van Manolev zijn echt op de stropdas vergeleken bij die van Van Rhijn. Manmanman.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat toevallig hier weer, de 2 Ajacieden kunnen er schijnbaar niks van 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
De Franse en Italiaanse volksliederen handelen ook over moord en doodslag dat zing je al anders dan dat je de koning van Spanje eert.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je kan moeilijk zeggen dat het een voorzet op maat was van Ricardo.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.