- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1432 stemmen
Op zo'n moment misschien toch maar met de handen. Dan pak je maar geel; so be it. Maar ik snap Vermeer wel; is natuurlijk ook niet zijn fout.
Vermeer kan je inderdaad weinig verwijten, maar hoe haal je het in je hoofd om zo een bal terug te spelen op je keeper...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha die van Persie, ik vind het een enorme eikel maar hij staat er toch maar mooi. 4 goals in 2 wedstrijden dat hij in de basis staat, waarvan liefst 3 goals een gelijkmaker waren en 1 de winnende. Ongelofelijk. Met afstand de beste speler van de PL. Toch bizar dat hij dit voor Oranje nooit doet.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Vermeer. 
Heerenveen - Ajax was bij vlagen van nog lager niveau dan Vitesse - Feyenoord.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Zegt een AZ supporter haha
Met de altijd mooie klappertjes.
Dan heb je geloof ik weinig wedstrijden live gezien van AZ..
Ondanks laatst nog bleven de AZ supporters ondanks een 0-5 achterstand vollop zingen. Wat tevens voor heel veel poitieve reacties uitte.
Dat heb ik PSV supportes bij een 4-1 voorsprong nog niet horen doen. Oja zelfs hier en daar een fluitje als er een pass niet aan kwam of de bal naar Tyton ging.
Wees boos op Reijnen ipv je moreel gelijk te zoeken in niet ter zaken doende dingen.
Lees mijn berichje eens eventjes opnieuw....
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vermeer. 
Heerenveen - Ajax was bij vlagen van nog lager niveau dan Vitesse - Feyenoord.
Vermeer keepte een dijk van een wedstrijd. Anders hadden we met 7-2 verloren. Dat hij bij de 1-1 beter in had kunnen grijpen klopt, maar de fout lag gewoon bij van Rhijn met zijn achterlijke bal.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Ik heb het dan ook uiteraard over dat moment waarbij het lijkt alsof hij voor het eerst een bal ziet. 
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Van Persie, wat een lul 
You gotta give it to him.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3422 stemmen
Het geluid bij Barça op Sport1 is uitgevallen, en je hoort nu alleen Schelvisje repeteren die blijkbaar geen weet heeft dat zijn microfoontje aanstaat 
Maar ja, nu weet ik straks niet bij welk restaurantje in Barcelona ik vanavond moet eten.
edit: knal van Adriano 
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Een diepe buiging voor die Van Persie, begrijp er echt niks van dat hij bij Nederland geen pepernoot raakt. Knappe goal trouwens die derde. De keeper kon hem alleen nog maar nakijken.
De goals nog maar ff.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
Ik denk dat één van de verschillen is de directheid van het Engelse voetbal. Veel vaker dan in Nederland wordt al snel de spits gezocht. In Nederland moet de bal vaak eerst 10x rondgespeeld worden door de eigen verdediging waardoor de tegenstander al 'staat'. En hoewel Van Persie een behoorlijke speler is in de kleine ruimte is hij op z'n best in de ruimte.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Get a room. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Kennis 'de Clown' Vermeer

depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
Heeft ons een wereldtitel gekost, een 'voetballende' keeper opstellen...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Het opstellen van de broertjes van de Kerkhof ook, what's your point?
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Was dat een keeper dan? Toch gewoon een klaverjasvriend van malle Jopie? Handschoenen had-ie niet en naar een bal duiken was verboden
De Mannschaft is malle Jopie nog altijd dankbaar.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
Het opstellen van de broertjes van de Kerkhof ook, what's your point?
Die jongens waren in ieder geval in Argentinië, itt anderen.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Die jongens waren in ieder geval in Argentinië, itt anderen.
Ah ja die keer dat malle Jopie niet van zijn vrouw de grens over mocht 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
En Willem omdat hij geen basisplaats gegarandeerd kreeg, moet je hier nu eens mee komen!
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Dat zou mooi zijn inderdaad. Kabouter Wesley gaat niet mee omdat Yolanthe het niet vertrouwt daar in Rio, en Van Persie blijft ook lekker thuis omdat Van Gaal hem geen basisplek belooft.
Tja, Maradona, Pele en Beckenbauer maakten hun team wereldkampioen, Holland mag het doen met losers als Van Hanegem en Cruyff; elk land krijgt blijkbaar ook de voetballeiders die het verdient.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
Ik mag dan een provinciaal zijn maar met die laatste zin (achter de komma) ga je zelfs mij te ver. 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Welke? Er staan er liefst 4 
Maar goed, zo'n seniele Jopie Cruyff is toch een afgang voor het Nederlandse voetbal? Wilde in '74 niet met Van Beveren ballen want die zat niet in zijn klaverjasteam, belde in '78 af want mocht niet mee van moeder-de-vrouw, in '94 belde hij nog maar eens vlak voor het WK af vanwege de centjes en ga zo maar door. Had als vedette Nederland wereldkampioen kunnen en moeten maken, maar de eigen sponsordealtjes, vriendjespolitiek en vooral centjes waren belangrijker.
Nee dan Beckenbauer. Maakte eerst als speler de Mannschaft Weltmeister, daarna nog eens als coach. Wat een onnoemelijk verschil in klasse; Keizer Franz en Seniele Jopie. Treurig ergens wel.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
Na de puntkomma dan.
Maar het is inderdaad wel een Hollandse ziekte dat spelers die met zo'n godgegeven talent het met hun karakter altijd weten te verzieken. '74 de Duitsers willen vernederen en daarom verliezen. '90 ego's die de kop op steken. '92 Denken wel even de Denen weg te vegen. En als laatste '12 waar de vedetten het vertikken hun verdedigende taak uit te voeren en de reserves gaan muiten.
En het Ajax van de jaren '70 dat nog veel meer titels had kunnen winnen, maar doordat Cruijff alleen maar aan zichzelf dacht ipv aan het team de teamgeest brak en het uit elkaar viel.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben op zijn zachtst gezegd geen RvP fan maar wel op zijn plaats. Robin
. Geweldenaar.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Welke? Er staan er liefst 4 
Maar goed, zo'n seniele Jopie Cruyff is toch een afgang voor het Nederlandse voetbal? Wilde in '74 niet met Van Beveren ballen want die zat niet in zijn klaverjasteam, belde in '78 af want mocht niet mee van moeder-de-vrouw, in '94 belde hij nog maar eens vlak voor het WK af vanwege de centjes en ga zo maar door. Had als vedette Nederland wereldkampioen kunnen en moeten maken, maar de eigen sponsordealtjes, vriendjespolitiek en vooral centjes waren belangrijker.
Nee dan Beckenbauer. Maakte eerst als speler de Mannschaft Weltmeister, daarna nog eens als coach. Wat een onnoemelijk verschil in klasse; Keizer Franz en Seniele Jopie. Treurig ergens wel.
„De waarheid moet maar een keer worden gezegd”, verklaarde Cruijff. „Tot nu toe heeft mijn vrouw altijd de schuld gekregen. Ik vond dat best, maar het is niet terecht. Enige tijd voor het toernooi in Argentinië zijn we overvallen. In het huis waar ook mijn kinderen zaten kreeg mijn vrouw een pistool tegen haar hoofd. Ze zat vastgebonden op een stoel. Dan ga je wel even anders tegen de dingen aankijken.”
Cruijff ging niet naar WK’78 uit angst voor gezin - Nieuws - TROUW
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
"Ik kreeg dit keer van de scheids te horen dat hij zelf niet had gezien dat ik hands maakte, maar dat hij floot omdat de bal van richting veranderde."
En zo hoort het!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Was dat een keeper dan? Toch gewoon een klaverjasvriend van malle Jopie? Handschoenen had-ie niet en naar een bal duiken was verboden
De Mannschaft is malle Jopie nog altijd dankbaar.
Alsof die bal van Müller zo houdbaar was in de finale en de verdediging daar verder geen schuld aan had.. had niets met meevoetballen van Jongbloed te maken. En als dat zo desastreus was, zou het NL elftal het niet eens tot de finale hebben geschopt. Dus er wordt weer eens grote onzin verkocht door een provinciaaltje met resentimenten tegen het grote Ajax en een pseudo-Duitser 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dus als er ajacieden worden opgesteld is het niet goed, maar als ze thuisblijven is het óók niet goed.. wat wil je nou eigenlijk?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.