- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Klinkt super. Zijn we eindelijk klaar.
Grappig dat zelfs Kalou nu begint over naar Feyenoord terugkeren. Als ik die af en toe zie spelen bij Chelsea mag hij ook nu wel naar Nederland komen om geen acties maken, samen met Kuyt graag 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik heb trouwens erg veel zin in de CL vanavond en morgen. Affiches die daadwerkelijk spannend zijn gezien de vorige uitslagen. Het zou eens tijd worden.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4178 stemmen
Weer een gestolen titel dus. Zelden heeft Ajax kunnen imponeren tegen grote tegenstanders. Het is vooral de concurrentie die het laat liggen.
Ach ja, in oktober en november was het nog "wat heeft Ajax een kutschema" met al die toppers achter elkaar aan en nu is het dit
Daarnaast heeft de maker zelf ook al gezegd dat je dit met een knipoog moet nemen 
p.s. Kampioen word je tegen de kleintjes 
edit:
02/11/11 Ajax - Dinamo Zagreb Champions League 4-0 verslag
29/10/11 Roda JC - Ajax Eredivisie 0-4 verslag
26/10/11 Roda JC - Ajax KNVB Beker 2-4 verslag
23/10/11 Ajax - Feyenoord Eredivisie 1-1 verslag
18/10/11 Dinamo Zagreb - Ajax Champions League 0-2 verslag
15/10/11 Ajax - AZ Eredivisie 2-2 verslag
02/10/11 FC Groningen - Ajax Eredivisie 1-0 verslag
27/09/11 Real Madrid - Ajax Champions League 3-0 verslag
24/09/11 Ajax - FC Twente Eredivisie 1-1 verslag
21/09/11 VV Noordwijk - Ajax KNVB Beker 1-3 verslag
18/09/11 PSV - Ajax Eredivisie 2-2 verslag
14/09/11 Ajax - Olympique Lyon Champions League 0-0 verslag
10/09/11 Heracles Almelo - Ajax Eredivisie 2-3 verslag
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Waarom Feyenoord? Wat ik al zei, zij speelden geen EL en lagen er na 1 ronde beker al uit.
Ik kan wel meer goede prestaties opnoemen. Ajax (kampioen ondanks alle blessures), AZ (ver in Europa), Heerenveen (geweldig gedaan), RKC (spelen voor EL als promovendus) hebben het net als Feyenoord ook erg goed gedaan.
RKC noemde ik al. Verreweg de beste prestatie van dit seizoen.
Feyenoord heeft de laatste jaren zo'n 0 euro uitgegeven aan transfers. Knap dat ze met de eigen jeugd en wat huurlingen 3 wedstrijden voor het einde de 2e plek in eigen handen hebben. Zat mensen hier die Feyenoord vooraf niet eens in het linkerrijtje plaatsten.
Heerenveen doet het ook erg goed, al hebben ze een stuk meer kunnen doen op de transfermarkt dan Feyenoord. Feyenoord had geen budget.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8581 stemmen
Een hoop gezeur en offtopic berichten verwijderd.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik vind de prestaties van Feyenoord echt knap.
Vorig jaar werd er al gesproken over een nieuwe top 3, en dan staat Feyenoord gewoon (weer) 2e.
Als je ziet waar ze vandaan komen (en eigenlijk nog in zitten), is dat bewonderenswaardig.
Voor Koeman denk ik zijn beste prestatie ooit als hij 2e wordt. Daar kan geen kampioenschap van Ajax of PSV tegen op.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Eens. Stond ook in de laatste VI: mocht Koeman dit seizoen 2e met Feyenoord worden is dat zijn knapste kunstje.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4178 stemmen
Doe mij ook maar elke andere ploeg behalve PSV(Twente ook?) in de voorronde CL. Die zijn denk ik geplaatst en treffen dan een mindere tegenstander. Oftewel, kans op minder centen voor Ajax in de CL 
Laat ze daarna maar lekker punten voor NL sprokkelen in de EL en Ajax mag lekker Neerlands eer hooghouden op het hoogste podium 
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Door er in de eerste ronde uit te vliegen? 
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4178 stemmen
En minstens 12 miljoen te verdienen
Maar het is natuurlijk een mirakel dat Ajax niet doorging, dat overkomt je een keer in je leven op deze manier. Ik acht Ajax wel in staat om een ronde verder te komen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Wou je met dat geld eer gaan kopen dan? 
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4178 stemmen
Nee, daar worden we wel weer kampioen voor. Maar wel een gekke vraag. En dat voor een Feyenoorder 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Iedereen zegt dat de prestatie van Feyenoord knap is, dat klopt, maar dan is de prestatie van Ajax toch ook knap? Een roerig seizoen op bestuurlijk niveau, daarnaast hebben we meer dan de helft van het seizoen met 6/7 (!) spelers gespeeld die normaal niet in de basis staan. Veelal ook jeugdspelers. Maar dan is het opeens niet knap? En die Verheijen moet gewoon zijn mond houden, huilebalk eerste klas. Ik kan me nog een seizoen herinneren waarin PSV de halve finale CL haalde en gewoon met twee vingers in de neus kampioen werd. Als een ploeg na 34 wedstrijden bovenaan staat, is dat gewoon verdiend.
Dit zegt Piqué trouwens over vermoeidheid:
Piqué: "Moe zijn is een excuus voor losers" - VoetbalPrimeur.nl
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Iedereen zegt dat de prestatie van Feyenoord knap is, dat klopt, maar dan is de prestatie van Ajax toch ook knap? Een roerig seizoen op bestuurlijk niveau, daarnaast hebben we meer dan de helft van het seizoen met 6/7 (!) spelers gespeeld die normaal niet in de basis staan. Veelal ook jeugdspelers. Maar dan is het opeens niet knap? En die Verheijen moet gewoon zijn mond houden, huilebalk eerste klas. Ik kan me nog een seizoen herinneren waarin PSV de halve finale CL haalde en gewoon met twee vingers in de neus kampioen werd. Als een ploeg na 34 wedstrijden bovenaan staat, is dat gewoon verdiend.
Dit zegt Piqué trouwens over vermoeidheid:
Piqué: "Moe zijn is een excuus voor losers" - VoetbalPrimeur.nl
Het is altijd knap als je kampioen wordt maar opzich was het voor Ajax niks knapper dan vorig jaar. Ze hebben een tijdje behoorlijk achter gelopen op de nummer 1 en als de top dit niet had verspilt was het een dramatisch seizoen voor Ajax geworden. Het is knapper dat de top zoveel punten heeft verspeelt dan dat Ajax 1e is geworden.
Grootste lachertje dit jaar is natuurlijk PSV.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Tuurlijk is het een prestatie gezien februari 2011, maar laten we eerlijk zijn, Ajax heeft het grootste budget en de beste spelers.
Het zou raar zijn als ze 3e of 4e zouden worden IMO.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kut Guidetti niet tegen AZ.
http://www.fr12.nl/nieuws/18242-guidetti-kan-niet-spelen-tegen-az.html
Hoopte op een 1 april grap. Maar ach, zonder moeten we ze ook kunnen pakken in de Kuip.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
'Guidetti mist AZ door zenuwontsteking'
Nou, daar gaat Koeman zijn zet om hem niet in te zetten tegen den Haag ( voor wat voor reden dat ook mocht zijn). Geen El Ahmadi en Guidetti inzetbaar in wat voor Feyenoord de wedstrijd van het seizoen zal zijn.; zware dobber.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Tuurlijk is het een prestatie gezien februari 2011, maar laten we eerlijk zijn, Ajax heeft het grootste budget en de beste spelers.
Het zou raar zijn als ze 3e of 4e zouden worden IMO.
Mja, beste spelers....als ze fit waren ja.
Boilesen linksback werd Blind linksback. Anita middenveld werd Enoh middenveld. Boerriger linksbuiten werd Ebecilio linksbuiten. vd Wiel rechtsback werd van Rhijn rechtsback. Sigthorsson spits werd Bulykin/Lodeiro/de Jong spits. Sulejmani rechtsbuiten werd Aissati/Lukoki rechtsbuiten. En Janssen draaide tot pakweg februari/maart vrij slecht.
Op papier hebben we echt heel lang met een veredelde B of C keuze ploeg gespeeld.
En als je dan ook de bestuurlijke crisis, de klap van de CL corruptie en de enorme puntenachterstand (we stonden op een gegeven moment zelfs onder Vitesse en op 13 punt van AZ af) erbij telt dan mag je best spreken van een ongekende comeback. Qua prestatie vind ik dit seizoen veel knapper dan vorig seizoen, want toen bleef Ajax wel steeds nog aardig in de buurt van de koppositie. Punt of 6 toen, punt of 10-13 nu. Deze komende titel maakt me heel erg trots. Gewoon omdat Ajax nooit opgaf en steeds nog in eigen kwaliteit bleef geloven. Waarbij de Boer echt een geweldige rol heeft vervuld. Bleef kalm, bleef correct, bleef vasthouden aan eigen visie. Ik hoop dat hij nog jaren onze coach wilt zijn. Vorig seizoen was alleen mooier door de fantastische clash op 15 mei. Een wedstrijd met alles wat je als supporter zoekt in een eindclash. De ontlading zal nu iets minder zijn, maar ik ben zeker enorm trots en blij.
schram101
-
- 16767 berichten
- 2379 stemmen
Kut Guidetti niet tegen AZ.
Guidetti kan niet spelen tegen AZ | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Hoopte op een 1 april grap. Maar ach, zonder moeten we ze ook kunnen pakken in de Kuip.
Tering zeg. Je mist even je twee beste spelers in die pot. Vertrouwen daalt met de minuut. Hopen op een Fergie-Rooney actie. Doen of ie geblesseerd is zeg maar, maar plotseling gewoon spelen 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
't is wel een mietje die Guidetti, die is alweer voor de 4e keer ofzo ziek dit seizoen.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Doe je weinig aan. De een is daar nou eenmaal gevoeliger voor dan de ander.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Emiel Schelvis als commentaar. O goodie. Is Sierd op vakantie ofzo.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
C'mon Barcelona, op naar de finale !!!!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Busquets. Koekoek. 1-0
.
Die staat, nu is de angst er wel af.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Yes! Yes! Yes!
Gewoon omdat dit strontvervelende betonvoetbal echt nooit de finale zou mogen halen. More Barca goals please!
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Terry! 
Ojee, de Barca haters kunnen de complotboekjes weer erbij pakken.
Edit: Zeer terecht rood, wie geeft er nou op die plek en op zo'n moment een knietje? Ik blijf die Terry een vieze goorlap vinden, als speler en als mens.
schram101
-
- 16767 berichten
- 2379 stemmen
Kunnen wel weer ophouden met kijken. Weg leuke halve finale. Weer een teringwedstrijd. Wat een debiel die Terry.
schram101
-
- 16767 berichten
- 2379 stemmen
Yes! Yes! Yes!
Gewoon omdat dit strontvervelende betonvoetbal echt nooit de finale zou mogen halen. More Barca goals please!
Behoorlijk fanatiek voor een team waarvoor je slechts symphatie koestert toch?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.