• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.045 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.277 gebruikers
  • 9.390.385 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Volgens mij ben jij vooral degene die alle perikelen rondom de identiteit van Balo als "tegenargument" gebruikt.

Ik focus me liever op de beelden. Veel duidelijker kan het niet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zo duidelijk vind ik de beelden niet. Wel neigt het naar opzet maar wat mij betreft niet genoeg. Zie ook de discussie hierover bij Match of the Day 2 vind ik de lading prima dekken, en gelukkig veel meer nuance dan je hier tegenkomt. Dat het naar opzet riekt is begrijpelijk maar teveel onzekerheden om echt een solide en gefundeerde conclusie te trekken.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Ik begrijp niet hoe je zo naïef kunt zijn om dit niet als opzet te zien. Het is namelijk helemaal geen natuurlijke beweging; je ziet duidelijk een versnelling in zijn rechterbeen, die een achterwaartse schop geeft.

Ik zie 0 onzekerheden. Balo is net zo gek als Pepe (met het verschil dat Balo wel talent heeft).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Classie over de wedstrijd tegen VVV.

“Ik weet zeker dat iedereen geconcentreerd op het veld stond, al was dat vanaf de zijkant misschien niet te zien”

Hij vervolgt:

“We letten op bepaalde momenten gewoon niet goed op, kwamen bijna overal te laat."

Misschien moet iemand hem eens de betekenis van het woord geconcentreerd uitleggen of anders waar ze zich op moeten concentreren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik begrijp niet hoe je zo naïef kunt zijn om dit niet als opzet te zien. Het is namelijk helemaal geen natuurlijke beweging; je ziet duidelijk een versnelling in zijn rechterbeen, die een achterwaartse schop geeft.

Ik zie 0 onzekerheden. Balo is net zo gek als Pepe (met het verschil dat Balo wel talent heeft).

Heeft niet zoveel met naïviteit te maken maar gewoon een situatie waar niets is vast te stellen door de variabelen. Ik zie ook wel dat de beelden niet voor Balo pleiten maar wat mij betreft wel een situatie waar alleen Balo uitsluitsel over kan geven. Dit soort aantijgingen zijn gewoon van een zo'n zware aard waar speculatie niet toereikend is imho.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Zo kun je iedere zware overtreding dood relativeren.

Een scheidsrechter hoort in zulke gevallen (en in alle andere gevallen) het vermogen te hebben om wél vast te stellen dat het een beestachtige actie was.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat nu om achteraf redeneren. In een wedstrijd is de ref de uitvoerende macht, daarna niet meer.

Nou, zo kan je niet elke wedstrijd dood relativeren want Balotelli stond in dit geval niet op de grond. Dat is de grote variabel in dit geval.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat nu om achteraf redeneren. In een wedstrijd is de ref de uitvoerende macht, daarna niet meer.

Ik heb het ook over het moment in de wedstrijd zelf.

Nou, zo kan je niet elke wedstrijd dood relativeren want Balotelli stond in dit geval niet op de grond. Dat is de grote variabel in dit geval.

Dan begrijp ik niet dat je zo stellig vond dat Nigel de Jong een rode kaart had moeten krijgen voor zijn "overtreding" (is niet vast te stellen namelijk) op Xabi Alonso in de finale op het W.K. Nigel de Jong stond immers niet op de grond. Variabelen enzo...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Omdat ik een Spanje supporter ben. Ook meerdere malen openlijk toegegeven dat ik het bij nader inzien meer lompigheid vond (dat het een bewussie was, is ook daar niet te bewijzen). Als je hier nou een beetje opgelet had had je dit voorbeeld niet eens te hoeven aanhalen.Nigel had rood moeten krijgen in die wedstrijd, er na had ik ook bespottelijk gevonden. Mij hoor je ook niet zeggen dat Balo geen rood had mogen krijgen, maar dan had de sanctie opgelegd moeten worden door de scheids, geen tuchtcommissie. Daar is de situatie en de argumenten daartoe te ontoereikend voor.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Het gaat mij er simpelweg om (als je goed had opgelet) dat ik het bizar vind dat er mensen zijn die de actie van Balo niet als opzet zien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Daar hebben we het toch ook over. Dat is nou net het punt wat niet te bewijzen is in mijn ogen. Ik vind het daarentegen weer opvallend dat er bij zulke aantijgingen er volstaan wordt met het instinct en speculaties van het individu. Wat mij betreft is er meer voor nodig. Maar gelukkig ben je geen rechter .

We komen er gewoon niet uit. Ook totaal geen vruchtbare insteek voor een discussie natuurlijk aangezien het gestoeld is op vermoedens.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

*dronken*

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

“Ik weet zeker dat iedereen geconcentreerd op het veld stond, al was dat vanaf de zijkant misschien niet te zien”

Hij vervolgt:

“We letten op bepaalde momenten gewoon niet goed op, kwamen bijna overal te laat."

Die Feyenoorders toch ook hé

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Reinbo schreef:

Hij vervolgt:

Misschien moet iemand hem eens de betekenis van het woord geconcentreerd uitleggen of anders waar ze zich op moeten concentreren.

Ja ze stonden ook geconcentreerd. Als in: lekker dicht bij elkaar.....

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Redelijk bizarre berichten in dit topic zeg. Zitten mensen die moordaanslag op nota bene iemand zijn hoofd echt goed te praten of minder erg te maken? Man, donkerrood en schorsen voor de rest van het seizoen.

Verder is Balotelli overigens een hilarische gast die ik graag zie, maar hier ging hij echt de grens over. Had de slaap van die gozer zijn hoofd geraakt en Engeland had een speler in coma kunnen hebben.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

Net als die trap van Vertonghen. Schandalig. Maar Jantje wil gewoon snel weg uit Amsterdam, ik kan begrijpen dat hij zwaar gefrustreerd in het veld loopt. Snel verkopen nu er nog clubs zijn die wat voor hem willen betalen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ga een frustratie schopje vergelijken met een achterwaartse trap tegen iemand zijn hoofd zeg

Overigens wil hij niet weg, maar blijven. Hij klaagde vorige week nog dat Ajax traag met de onderhandelingen is.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens wil hij niet weg, maar blijven. Hij klaagde vorige week nog dat Ajax traag met de onderhandelingen is.

Denk je nou echt dat hij wil blijven? Das wel erg naief . Wat heeft hij nou nog bij Ajax te zoeken? Laat ik vooropstellen dat ik Vertonghen een beperkte voetballer vind maar hij is wel te goed voor dit Ajax. Lekker naar Engeland gaan.

edit: Ajax had hem trouwens al een bod gedaan maar dat was veel te laag (wat Jantje betreft).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het gaat er niet om wat jij vind, maar wat hij vind. En Ajax uiteraard.

Vertonghen is een uitstekende speler, ondanks dat hij dit seizoen steekjes laat vallen. Ik zie hem graag blijven, kan een mister Ajax worden. Maar hij zal wel vertrekken. Is het niet deze zomer, dan de zomer erop.

Best zonde, ik zou graag eens een ploeg 5 jaar compleet willen houden. Spelers als vd Wiel, Vertonghen, Eriksen en Sigthorsson kunnen dan ook met Ajax wat in Europa laten zien.

PS: Waar je dat stuk uit je edit vandaan? Vertonghen klaagde dat Ajax nauwelijks onderhandeld nog heeft. Blind zei eind vorige week dat ze in maart (geen idee waarom dan pas, maar oke) met hem weer willen praten.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

En waar lees jij wat over geld?

Ik lees dit, wat ik al wist.

Vertonghen liet vrijdag doorschemeren dat Ajax niet veel moeite geeft gedaan om hem langer vast te leggen. ''Er is wel gesproken over contractverlenging, maar dat stelde niet echt veel voor'', zei hij voor de camera van AT5.

Kan ook de contractduur, de afkoopsom of wat anders zijn.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ga een frustratie schopje vergelijken met een achterwaartse trap tegen iemand zijn hoofd zeg

Frustratie is vergelijkbaar, alleen had Maher het geluk dat hij niet op de grond lag en zijn benen enkel geraakt werden.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Vertonghen is een uitstekende speler, ondanks dat hij dit seizoen steekjes laat vallen. Ik zie hem graag blijven, kan een mister Ajax worden. Maar hij zal wel vertrekken. Is het niet deze zomer, dan de zomer erop.

Vraag me af wat jouw definitie van uitstekend is.

Vertonghen is goed genoeg voor de Eredivisie.

Best zonde, ik zou graag eens een ploeg 5 jaar compleet willen houden. Spelers als vd Wiel, Vertonghen, Eriksen en Sigthorsson kunnen dan ook met Ajax wat in Europa laten zien.

In de UEFA Cup wellicht. Verder deel ik je mening dat het jammer is dat Nederlandse clubs hun beste spelers niet kunnen behouden. Ik zou ook graag zien dat El Ahmadi volgend jaar bij Feyenoord blijft en dat je op die manier een stuk beter kunt bouwen aan het elftal. En dat Wijnaldum was gebleven.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Denk je nou echt dat hij wil blijven? Das wel erg naief . Wat heeft hij nou nog bij Ajax te zoeken? Laat ik vooropstellen dat ik Vertonghen een beperkte voetballer vind maar hij is wel te goed voor dit Ajax. Lekker naar Engeland gaan.

edit: Ajax had hem trouwens al een bod gedaan maar dat was veel te laag (wat Jantje betreft).

Als Vertonghen echt wil gaan moet Ajax gewoon lekker cashen. Maar Vertonghen is allerminst te goed voor Ajax.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Vooral de laatste tijd bewijst hij dat ja.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

Vooral de laatste tijd bewijst hij dat ja.

Dat hij niet goed genoeg is voor Ajax?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Frustratie is vergelijkbaar, alleen had Maher het geluk dat hij niet op de grond lag en zijn benen enkel geraakt werden.

Het gaat niet om de frustratie, maar wat je ermee doet. Vertonghen gaf een niet al te ruwe schop, Balotelli schopte gewoon iemand achterwaarts tegen zijn hoofd. Neem aan dat ook jij dit als verschil ziet.

Vraag me af wat jouw definitie van uitstekend is.

Vertonghen is goed genoeg voor de Eredivisie.

Ik vind nog steeds dat hij de Europese top kan halen. Niet als kille verdediger, wel als een soort Pique qua spel. Vertonghen zou niet misstaan bij een Man Utd of Milan.

In de UEFA Cup wellicht. Verder deel ik je mening dat het jammer is dat Nederlandse clubs hun beste spelers niet kunnen behouden. Ik zou ook graag zien dat El Ahmadi volgend jaar bij Feyenoord blijft en dat je op die manier een stuk beter kunt bouwen aan het elftal. En dat Wijnaldum was gebleven.

Ik denk dat je dan de EL kan winnen en in de CL weer structureler mee kan doen. Je kan zeggen wat je wil, maar het is eigenlijk vrij veel wat de Eredivisie aan de Europese top levert. Vooral Ajax, ook de laatste 10 jaar. Ik zou wel eens de ploeg van 2002-2004 een jaar of 3, 4 langer bij elkaar hebben willen zien. Die hadden gewoon om de eindzege in de CL gespeeld met spelers als Zlatan, Maxwell, Chivu, Sneijder, vd Vaart en de Jong. Of de ploeg van PSV van 2005.

Talent zat elk jaar in de Eredivisie, maar we moeten ze al zo jong verkopen dat ze de echte topprestaties in het buitenland leveren.

Ook jouw Feyenoord kent dit verhaal. Feyenoord had ook beter kunnen presteren als spelers als Fer en Wijnaldum waren gebleven. Al waren dat nationale transfers.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Niet té goed.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ja, hij voetbalt alsof hij al binnen is. Aanvallend is hij redelijk dreigend met zijn reuze passen. Maar hij is een verdediger en samen met Toby laten ze toch behoorlijk vaak steken vallen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.