• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.229 gebruikers
  • 9.386.805 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Ik denk dat je wel gelijk hebt Reinbo. Italië heeft veel voetballiefhebbers dit EK vermaakt met hun frisse en aanvallende spel maar tegelijkertijd is het min of meer zelfmoord als je dit Spanje voetballend wilt bestrijden. De Italianen hadden eigenlijk in de finale hun systeem om moeten gooien.

Als Italie hun kansen beter benut was het ook geen 4-0 geworden. Kansen zat gehad ook..

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Joy4ever schreef:

Prandelli blijft. Ik ben er ook erg blij mee.

Ja toffe peer inderdaad. Lijkt me een super trainer om te hebben.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Ik las trouwens in de krant dat Hiddink waarschijnlijk niet meer op de lijst staat...zonde dat hij 't waarschijnlijk niet gaat doen. Voor mij was dat toch wel nummero 1

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Het is altijd leuk om Duitsland weer geen prijs te zien pakken idd. Wij niet dan zij ook niet

Maakt me werkelijk kein flaus aus hoe ze spelen, Duitsland nooit meer een hoofdprijs AUB! Genoeg van die geniepige &*^%$ gezien in het verleden om ze geen enkele prijs meer te gunnen, jammer voor de huidige generatie (alhoewel, als ik die tronie van Scheinsteiger weer zie, brrrrr).

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Een ding wat wel opvalt aan die Duitsers is toch dat ze extreem arrogant worden. Of er worden gewoon teveel plaatjes van Bild gepost

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Joy4ever schreef:

Ik denk dat je wel gelijk hebt Reinbo. Italië heeft veel voetballiefhebbers dit EK vermaakt met hun frisse en aanvallende spel maar tegelijkertijd is het min of meer zelfmoord als je dit Spanje voetballend wilt bestrijden. De Italianen hadden eigenlijk in de finale hun systeem om moeten gooien.

In de eerste groepswedstrijd werkte het toch prima? Hadden die wedstrijd gewoon kunnen winnen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Groepswedstrijden (en vooral de eerste) zijn nog wel iets anders dan de KO fase of zelfs een finale.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Italie verloor de finale kansloos door andere factoren dan door de gekozen tactiek, daar ben ik van overtuigd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik ook. Had meer met de tegenstander te maken. Taktiek werkte heel het toernooi prima, ze waren gewoon niet in constant te zijn. Ook werd er wel iets te veel verwacht.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

Ja toffe peer inderdaad. Lijkt me een super trainer om te hebben.

Goede trainer en komt sympathiek over. Wel jammer van zijn blunder in de finale.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Quido schreef:

Italie verloor de finale kansloos door andere factoren dan door de gekozen tactiek, daar ben ik van overtuigd.

Ik ook, Spanje is gewoon te goed voor iedereen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik ook. Had meer met de tegenstander te maken. Taktiek werkte heel het toernooi prima, ze waren gewoon niet in constant te zijn. Ook werd er wel iets te veel verwacht.

Nee, meer met het feit dat de Italianen 'op' waren en Chielini (enorm belangrijk voor de ploeg) vroeg wegviel. Tuurlijk heeft Spanje meer kwaliteit, maar een Italie zoals we dat kenden van eerder tijdens het toernooi had nooit zo weinig tegenstand geboden.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Vak 410 Buenos Aires .

Tranen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Nee, meer met het feit dat de Italianen 'op' waren en Chielini (enorm belangrijk voor de ploeg) vroeg wegviel. Tuurlijk heeft Spanje meer kwaliteit, maar een Italie zoals we dat kenden van eerder tijdens het toernooi had nooit zo weinig tegenstand geboden.

En dat had denk ik alles te maken met het superieure spel van Spanje. Italië had ook tegen geen tegenstander gespeeld die zo goed speelde als Spanje die wedstrijd. Daarmee heeft Italië geen geluk gehad, dat Spanje juist in de finale op zn best was.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Als die footbal cultuur is, is die nog platter dan ik al dacht. Fijn dat ze ook in Argentinië vingerverfkunstnaars hebben.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2541 stemmen

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Als die footbal cultuur is, is die nog platter dan ik al dacht. Fijn dat ze ook in Argentinië vingerverfkunstnaars hebben.

Balen he Komt vast ook omdat er geen boeiend plaatje van die supporters in de badkuip te schilderen valt haha.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wanneer ze er als van die zoutzakken bij staan heb ik het ook liever van niet.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Overmars

Heel blij mee! Perfect zelfs. Nu nog die dikke Aat vervangen en een AD aanstellen en we zijn klaar.

Onze huidige staf zal ook internationaal aanzien hebben. De Boer, Bergkamp, Jonk, Overmars...oioioi

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Iedereen: Vuur maar los!!

http://www.vi.nl/nieuws/224046/VAN-GAAL-BONDSCOACH-ORANJE-BLIND-ASSISTENT.htm

VAN GAAL BONDSCOACH ORANJE, BLIND ASSISTENT

06/07/2012 20:03

Louis van Gaal is door de KNVB benoemd tot bondscoach van het Nederlands elftal. De 63-jarige trainer volgt Bert van Marwijk op, die na het EK van dit jaar zijn ontslag indiende. De onlangs bij Ajax vertrokken Danny Blind zal Van Gaal assisteren.

Van Gaal was sinds zijn ontslag in april 2011 bij Bayern München zonder werkgever en had al lange tijd de ambitie als bondscoach van een gerenommeerd voetballand nog een groot eindtoernooi mee te maken.

In 2001 liet Van Gaal die kans liggen. Oranje overleefde onder zijn leiding de kwalificatie voor het WK 2002 in Japan en Zuid-Korea niet. Portugal en Ierland plaatsten zich ten koste van Nederland voor dat mondiale eindtoernooi. Het was toen de eerste keer sinds 1986 dat Nederland niet van de partij was op een EK of WK.

Dat Blind in het kielzog van Van Gaal aan de technische staf van Oranje wordt toegevoegd, mag geen verrassing heten. Het tweetal was eerder al in beeld om Ajax weer naar de Europese top te leiden, op voorspraak van voormalig RvC-voorzitter Steven ten Have. De keuze voor Van Gaal als technisch directeur werd via een rechtszaak echter geblokkeerd door Johan Cruijff en een groep volgelingen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nou, vrees dat de lol er bij de NL11 voor mij even vanaf is. (al was er dit EK ook geen lol aan te beleven, dus verder zinken is ook niet mogelijk) Vrees wel een beetje voor de kwalificatiereeks. De man heeft niet bepaald een goed track record op dat gebied en deze groep kent nog meer ego problemen dan die vorige onder hem.......

Een onsympathiekere man hadden ze in ieder geval niet kunnen kiezen.

Verheug me op de columns van Cruijff.....

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Voordeel is wel dat Van Gaals ego wellicht nog groter is dan dat van zijn spelers

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Blind zal wel de van Hanegem gaan uithangen

Jawaddedadde schreef:

Voordeel is wel dat Van Gaals ego wellicht nog groter is dan dat van zijn spelers

Misschien wel een voordeel inderdaad, schopt irritante egootjes er dus ook zo uit denk ik.

Joy4ever

• 4617 berichten
  • 1840 stemmen

Blind . Bij Ajax keihard gefaald en nu loopjongen onder van Gaal. Wel een dikke vinger van de KNVB richting Cruijff. Voor alle duidelijkheid: Met Van Gaal ben ik wel blij (puur omdat hij een vakman is). De Ajacieden hier zullen wel content zijn, Oranje zal weer A'dams rood/wit kleuren. Ik ben heel erg benieuwd naar de selectie voor de match tegen België.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat ik bij de kwartfinales op het volgend WK voor het eerst weer interesse in interlandwedstrijden krijg. Zie dan wel of we er nog bij zitten..... Ben tegen die tijd waarschijnlijk voor Argentinië.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

De beste keuze, ondanks dat de man een hork is. Tactisch is de man geweldig en hij is itt bv Hiddink nog wel enorm ambitieus. Ik ben er blij mee. Ook de ideale coach die jonge talenten in kan passen richting 2014 en 2016.

Moet ie zich wel kwalificeren, was in 2002 ook lastig hehe.

Dat kontkusser Blind zijn assistent werd had ik wel verwacht voor als van Gaal aangesteld zou worden.

Vanavond zit Johan Derksen bij Tour du Jour geloof ik. Benieuwd naar zijn mening haha.

Cruijff zal overigens wel koken. Die zal de komende jaren Oranje fileren vrees ik.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik geen betere optie zou weten, maar ook geen slechtere.....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.