- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
@ depri:
Puur qua het soort speler, sterker in de lucht, meer killer instinct en hierdoor wordt de creativiteit van Xavi en Iniesta niet beperkt. Zoals ze zelf ook al aangaven om Telecinqo zijn hun hier het mannetje, bij Barca wordt er toch meer van ze verwacht dat ze de bal zo snel mogelijk aan Messi geven. Vind het qua collectief prima. Het is nu pech dat Villa geblesseerd is. Nee liever een Xavi en Iniesta met meer creatieve vrijheid, dan met Messi (die qua karakter ook meer slecht dan goed doet in dit perfecte teamgevoel) en Xavi en Messi die constant Messi zoeken. Dan liever een goede rechtsback.
Tja, ik kan je wel redelijk volgen in je verhaal, maar deze Messi vind ik zoveel beter dan een gecombineerde Xavi en Iniesta met meer vrijheid (mindere sfeer of niet).
Hoewel ik zeer onder de indruk was van de dodelijk effectieve Falcao in de EL dit seizoen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Messi is de beste voetballer ter wereld en zijn demarrages zijn onnavolgbaar. Al ben ik er wel content mee dat er hier geen supersterren spelen (in ieder geval qua ego) en het collectief is. Mijn voorkeur voor Xavi en Iniesta t.o.v. de veel gevaarlijkere Messi is dan alleen een persoonlijke preferentie.
Ja, Falcao doet het tot twee maal toe weer met indrukwekkende cijfers, heel erg benieuwd hoe hij rendeert in een echt top team.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Keeper van Portugal hield die 1e pingel geweldig tegen, maar dan moet je er uiteraard wel meteen zelf 1 maken om in de koppies van die Spanjaarden te gaan zitten. Ronaldo die niet eens zijn strafschop meer heeft kunnen nemen was wel weer grappig. Toch merkte ik dat ik Spanje-moe ben en het de Portugezen als geheel dit keer meer gunde. Verdedigend geweldig gespeeld. Spanje-Italië dan maar als finale.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Messi is de beste voetballer ter wereld en zijn demarrages zijn onnavolgbaar. Al ben ik er wel content mee dat er hier geen supersterren spelen (in ieder geval qua ego) en het collectief is. Mijn voorkeur voor Xavi en Iniesta t.o.v. de veel gevaarlijkere Messi is dan alleen een persoonlijke preferentie.
Ja, Falcao doet het tot twee maal toe weer met indrukwekkende cijfers, heel erg benieuwd hoe hij rendeert in een echt top team.
Het is inderdaad wel lekker dat het bij de halve finalisten (buiten Portugal dan misschien) om het collectief gaat. En hoewel er binnen dat collectief natuurlijk uitblinkers zijn is het het team dat de aandacht krijgt. Het helpt dan ook wel dat de potentiële 'wereldsterren' door hun bondscoaches de wind uit de zeilen is gehaald (Gomez, Balotelli, Torres).
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Gouden bal gaat na het falen vanCR & Co naar Messias uiteraard.
Die doet niet mee dit E.K.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Speler van het EK wordt Pirlo, gun ik hem wel 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Zuur voor Portugal, de (veel) betere ploeg. Genoten van dat middenveld, wat een lopers.
Nu ja, Traumfinaletje dan maar he...
Gefeliciteerd Naomi, en ook Holland gefeliciteerd met het prachtige nieuws vanavond.
Komt er geen fantastisch Ronaldo betoogje?
Hij heeft het toch weer niet op het moment suprême laten zien he 
Sorry, kon het niet laten 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Nulspitsen systeem nekt Spanje nu toch wel enigzins.. jammer. Enige ploeg die het Duitsland lastig had kunnen maken.
Inderdaad. Je mist toch net dat die laatste bal eventjes goed aan komt en door een spits verwerkt kan worden. Er is verder ook niemand a la Messi die door een individuele actie 5 mannetjes uitspeelt wanneer het eventjes wat minder gaat. Heb ook het idee dat niet iedereen in vorm(lang seizoen?) is, het oogt allemaal minder fris.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Komt er geen fantastisch Ronaldo betoogje?
Hij heeft het toch weer niet op het moment suprême laten zien he 
Sorry, kon het niet laten
Weer ?
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Leuk dat Spanje door is, maar Duitsland wint dit E.K. toch.
Als Nederlander moet je nooit willen dat Duitsland een eindronde wint. Pooltje of niet
.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Weer ?
Discussie van vorige week tussen otherfool en ik. Komt er op neer dat hij zich gedraagt als de grote vedette, maar toch vaak op belangrijke momenten niet bepalend kan zijn voor het team.
606
-
- 23882 berichten
- 12305 stemmen
VAN MARWIJK STOPT - Voetbal | Het laatste voetbalnieuws leest u op Telesport.nl van De Telegraaf [EK 2012] Erg jammer, vond hem toch goed en ja het elftal voetbalde dan niet goed. Moeten we dan gelijk de coach massaal aanvallen.
Wie nu ? Frank de boer misschien, aangezien hou ook in het elftal heeft gevoetbald.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Nee, wordt hem niet.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik moet zeggen, vanochtend was ik voor het eerste in 8 jaar jaloers op de Oranje worteltjespakken. Terwijl ik met de daver in mijn lijf zit naar aanleiding van de halve finale vanavond (manmanman nooit gedacht dat ik zo nerveus kon zijn voor een spelletje balletjetrap) is Nederland als herboren opgestaan. Ik zag op straat mannen fluiten, vrouwen flirten, en kinderen lachen. Ontdaan van de asgrauwe laag die Bert van Marwijk over het land heeft gelegd, ontworsteld aan het juk van de 'balans' en de 'controleurs'. Eindelijk durven mensen weer te leven, het zal geen toeval zijn dat het land juist gisteren uit de recessie is gekomen.
Gefeliciteerd Holland!
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
VAN MARWIJK STOPT - Voetbal | Het laatste voetbalnieuws leest u op Telesport.nl van De Telegraaf [EK 2012] Erg jammer, vond hem toch goed en ja het elftal voetbalde dan niet goed. Moeten we dan gelijk de coach massaal aanvallen.
Wie nu ? Frank de boer misschien, aangezien hou ook in het elftal heeft gevoetbald.
Misschien een Belgische coach 
Een paar jaar geleden hadden de Belgen als coach : D.Advocaat
De grote favoriet voor het EK is nu Duitsland. Spanje en Italië zijn te zwak en kunnen geen doelpuinten maken.I
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Eén van de beste Belgische coaches die er nu rondloopt, is Eric Gerets. Maar hij zit nog altijd bij Marokko en is volgens mij niet goedkoop. 
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
De grote favoriet voor het EK is nu Duitsland.
Wat een wedstrijd tegen Griekenland al niet losmaakt 
Terwijl ik met de daver in mijn lijf zit naar aanleiding van de halve finale vanavond (manmanman nooit gedacht dat ik zo nerveus kon zijn voor een spelletje balletjetrap)
Je hebt ook alle reden om nerveus te zijn 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Opmerkelijke uitspraken allemaal. Ook die redenaties. Vraag me ook af waar dat op gebaseerd is.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4754 stemmen
Vond Duitsland voor het EK ook al favoriet (samen met Spanje). Ongeveer op gelijke hoogte, net als bij de bookies te noteren viel.
Verder speelde Duitsland één zwakke match (tegen Portugal waar ze wel gewoon van wonnen itt Spanje) en voor de rest waren ze telkens gewoon makkelijk de tegenstander de baas. Griekenland is geen superploeg maar wel een verdomd taaie. Als je daar dan met de vingers in de neus 4x tegen kan scoren, dan draai je goed. Als je dan die andere grote favoriet, Spanje, telkens met veel moeite ziet winnen, is een Duitse favorietenrol niet onlogisch.
Italië is zonder twijfel de verrassing van het EK en het zal zeker geen walk-over zijn voor Duitsland straks. Intrinsiek gezien hebben de Duitsers echter toch wat meer kwaliteit. Maar goed, voetbal is en blijft vaak onvoorspelbaar. Spanje en Italië overleefden eigenlijk ook maar nét de groepsfase door een sterk Kroatië. Heb dus het liefst Duitsland als winnaar maar het is aan hun om dat straks en zondag maar even te bewijzen.
Heb toch ook wat zenuwen voor straks, dat frisse Italië vertrouw ik toch niet helemaal... 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Spanje had ook geen moeite met de ieren, beetje niveau Griekenland. Aan de andere kant heeft Duitsland wel bewezen de laatste toernooien dat ze van Spanje kunnen winnen. Tetrechte favorietenrol.
Laat ze nou eerst maar eens van Italie winnen. Al hoop ik op Italie. Fijnere spelers, land en mensen. En een showdown tussen de twee meest recente wereldkampioenen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Als Nederlander moet je nooit willen dat Duitsland een eindronde wint. Pooltje of niet
.
Als Portugal de finale had gehaald dan had ik in de finale mijn support aan de Duitsers gegeven, hoe fout dat ook voelt 
Nu ben ik in de finale voor Spanje.
Overigens, ik zat eens na te denken. Check de laatste 3 toernooien eens met Spanje in de knock-out fase:
2008:
Spanje-Italie 0-0
Spanje-Rusland 3-0
Spanje-Duitsland 1-0
2010:
Spanje-Portugal 1-0
Spanje-Paraguay 1-0
Spanje-Duitsland 1-0
Spanje-Nederland 1-0
2012:
Spanje-Frankrijk 2-0
Spanje-Portugal 0-0
Niet 1 (!) tegengoal in de hele KO fase!
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4754 stemmen
Sorry maar de Ieren schat ik nog wel 2 treden lager in dan de Grieken. Zeker qua defensief blok. Ierland was zowel voor Kroatië als Spanje een walk-over (Italië niet gezien maar 1-0 na 90 minuten is niet zo indrukwekkend). De Grieken waren duidelijk voor elke ploeg een lastige tegenstander (schakelen zelfs de goed spelende Russen uit - tot nu toe de enige echt onterechte overwinning wel) maar tegen Duitsland werd die Griekse muur gesloopt alsof het niks was.
Mja, het verleden. Ook al gaat het dan om gelijkaardige ploegen, statistieken zijn er om verbroken te worden. Als Spanje tegen Duitsland speelt zoals bijna de volledige 90 minuten tegen Portugal (eigenlijk zoals heel het toernooi al), schat ik de kansen voor Duitsland vrij hoog in. Ik schat Spanje maw lager in dan op de vorige 2 toernooien en Duitsland hoger. Maar het kan best zijn dat Spanje z'n spel van de verlengingen door trekt tegen Duitsland en dan wordt het natuurlijk heel moeilijk. Spanje blijft immers op papier het beste team. Als de Spaanse machine aanslaat, winnen ze ook van iedereen. Alleen sputtert deze de laatste tijd wat te vaak...
En ik zeg toch ook dat vanavond ook al lastig zal zijn. Puur naar statistieken gekeken maakt Duitsland zelfs helemaal geen kans.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Een paar jaar geleden hadden de Belgen als coach : D.Advocaat
Waarom zouden wij zo'n falende Belg als coach willen? Ook Gerets lekker wegblijven. Ik zie er allemaal vrij weinig in.
We hebben opties zat.
Van Gaal
Rijkaard
Hiddink
Ronald Koeman
Adriaanse
En noem er nog wel zo 10 op....
Persoonlijk denk ik dat ze voor van Gaal gaan. De KNVB zal wel iemand zoeken die ons weer herkenbaar kan laten spelen, die met een nieuwe generatie talenten om kan gaan, die nog brandt van ambitie en die bewezen heeft dat hij resultaten kan boeken in het internationale voetbal. En ja, hij miste al eens een WK voetbal met Oranje, maar ik kan leven met een herkansing.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Het zal wel hoongelach en bijbehorende
tekens opleveren, maar ik zie in Ronald de Boer de ideale opvolger.
Geen Gullit, Rijkaard, Koeman, Hiddink. Die zijn net zo passé als een groot deel van de selectie.
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Spanje is en blijft de grote favoriet. Regerend Europees- en Wereldkampioen. Hun spel op dit EK is verre van indrukwekkend (lees: attractief) maar ze staan toch weer in de finale. Spanje is gepokt en gemazeld. Spelers met de meeste ervaring (club en land) van alle deelnemende landen. In dat opzicht kan Duitsland niet veel bieden. En ik moet het maar zien of ze vanavond bij de eerste echte tegenstand stand kunnen houden. Duitsland start als favoriet vanavond maar ik hou het er toch op dat de Azzurri bij de aftrap verschijnt in Kiev aanstaande zondag. Maar goed, de wens is de vader van de gedachte
.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Het zal wel hoongelach en bijbehorende
tekens opleveren, maar ik zie in Ronald de Boer de ideale opvolger.
Geen Gullit, Rijkaard, Koeman, Hiddink. Die zijn net zo passé als een groot deel van de selectie.
Ronald de Boer is nog niet eens ergens hoofdcoach geweest. Heeft alleen bij Ajax gedeeltelijk met Grim de A1 getraind afgelopen jaar. Lijkt me totaal geen optie. Ja, als assistent. Denk ook niet dat hij het wil, want hij stopte met de A1 omdat hij niet meer 24-7 met voetbal bezig wilde zijn.
En Oranje moet gewoon kiezen voor een ouder iemand (50+) met veel ervaring. Mensen als Rijkaard, Hiddink, van Gaal etc.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4754 stemmen
Ja, dat heb ik ook nog niet begrepen hoe dat is kunnen gebeuren. 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Duitsland start als favoriet vanavond maar ik hou het er toch op dat de Azzurri bij de aftrap verschijnt in Kiev aanstaande zondag. Maar goed, de wens is de vader van de gedachte
.
Als ik neutraal zou zijn, dan zou ik zeggen dat Italie kansloos is. Ze gaven al een hoop kansen weg dit EK die Duitsland wel zou verzilveren. Scheelt overigens wel dat Chiellini er weer bij is vanavond en dat Buffon in topvorm is. Maar ik verwacht dat Duitsland heel veel aan de bal zal zijn en dat Italie daardoor teveel kansen weg gaat geven. En zelf hebben ze gewoon te weinig spelers voorin lopen die kunnen scoren. Dat zag je tegen Engeland al, maar ook tegen Spanje en Kroatie. En Italie heeft ook minder rust gepakt in vergelijking met de Duitsers, door het speelschema. Ben benieuwd of een oude Pirlo alweer opgeladen is.
Ik hoop overigens dat Italie het vanavond haalt, maar ik geef ze geen schijn van kans. 1-0 of 2-0 voor Duitsland.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.