- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4754 stemmen
Hoe nipt, zeg. De laatste 2 trappen een centimeter of 2 verschil en het was andersom. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zuur voor Portugal, de (veel) betere ploeg. Genoten van dat middenveld, wat een lopers.
Nu ja, Traumfinaletje dan maar he...
Gefeliciteerd Naomi, en ook Holland gefeliciteerd met het prachtige nieuws vanavond.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Nou gefeli NW als de Duitsers winnen supporter ikje anders is het Forca Italia.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Huilende Portugezen, mijn dag is helemaal goed! 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Naomi
Met een gemiddelde van 84,1% de finale halen. Gefeliciteerd!
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Raoul Heertje: Spanje wilt liever niet scoren, want dan zijn ze de bal weer kwijt 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Gefeliciteerd NW.
Bruno Alves vergist zich twee keer. 
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Hansie Hansie zou eigenlijk bonscoach moeten worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ramos
. En weer hij! Cesc is de naam. Spanje v Italie all over again. Wat mij betreft terecht qua veldoverwicht en spel, mogelijkheden en slagvaardigheid in de penalty series. Geen fear the beard ditmaal maar goed. Nu de stress, woede en tranen van geluk verwerken. Op naar Kiev en morgen lekker laid back kijken.
Bedankt allen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Van der Gijp constateert dat ze met Casillas toch wel een erg goede keeper hebben 
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Proficiat voor Spanje.
Hoe graag ik ook zou willen dat een andere ploeg eens een kampioenschap wint, je moet het toch maar doen voor de 3e keer op rij een finale halen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Ramos
. En weer hij! Cesc is de naam. Spanje v Italie all over again. Wat mij betreft terecht qua veldoverwicht en spel, mogelijkheden en slagvaardigheid in de penalty series. Geen fear the beard ditmaal maar goed. Nu de stress, woede en tranen van geluk verwerken. Op naar Kiev en morgen lekker laid back kijken.
Bedankt allen.
Ga je nou Ramos opeens bewieroken haha 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Leuk dat Spanje door is, maar Duitsland wint dit E.K. toch. 
Lijkt wel of ze het gewend zijn bij Spanje en niet dolblij zijn. Casillas heeft ook zoiets van "ach, weer een finale..." 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Van der Gijp constateert dat ze met Casillas toch wel een erg goede keeper hebben
Hij zegt gewoon dat het toch altijd een zeer goede keeper is. Waarom moet altijd overal een negatieve toon aangeplakt worden?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha ja. Ik overdreef destijds en kwam er weer wat zuid-europees theater en hyperbolische uitspraken naar boven
.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Hij zegt gewoon dat het toch altijd een zeer goede keeper is. Waarom moet altijd overal een negatieve toon aangeplakt worden?
negatief nee man ik lach juist. Die serieusheid waarmee hij het zegt, alsof het hem nu pas opvalt, gemist door altijd alleen Barcelona te kijken 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Spanje - Italië, i hope so!!!!!
Same here, met Italie als winnaar. Wordt onderhand tijd voor een andere winnaar 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4754 stemmen
Ja, Ramos verdient zeker een pluim. Lekker was dat.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Same here, met Italie als winnaar. Wordt onderhand tijd voor een andere winnaar
Duitsland heeft al 16 (eigenlijk 15) jaar geen toernooi gewonnen. 
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Pfff kutmatch zeg. Saaie pot. Portugezen deden dat goed, wat een match van Moutinho en Mereilles.
Spanje dan maar. Hopen dat Del Bosque start met Pedro en Fabregas, anders wordt ook de finale een saaie match.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die tackle van Xabi op Ronaldo
. Fear the beard! Samen met Ramos toch de personen die veel fysiek erin gooien.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zuur voor Portugal, de (veel) betere ploeg.

Gebaseerd op wat....
Portugal heeft op elk vlak vandaag zijn meerdere in Spanje moeten erkennen. Sinds Oliviera erin kwam was het helemaal afgelopen met het aanvalsspel van de Portugezen. Beste kansen waren ook voor Spanje. Veldoverwicht idem dito. Nee; dit Portugal was verre van goed, al stond het verdedigend redelijk solide.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Dat klopt inderdaad, toch hoop ik dat Italië 'm wint. Ik gun Pirlo ook wel de gouden bal.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Gouden bal gaat na het falen vanCR & Co naar Messias uiteraard.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Aad de Mos mist Messi in het Spaans elftal. 
Ik mis Messi in elk elftal...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Liever Falcao dan Messi in dit elftal.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Dat zul je toch echt even moeten uitleggen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Bah, had het nog niet eerder meegemaakt, maar eruit vliegen met penalty's is wel erg zuur. Wedstrijd was voor de neutrale toeschouwer wellicht erg saai, maar ik heb met erg veel spanning zitten kijken. Alweer tegen Spanje eruit vliegen was een rampscenario en ik hoopte dat het goede spel van de laatste twee wedstrijden ook hier weer terug zou komen, wat ijdele hoop was. Dit Spanje bestrijden kan alleen met veel tegenhouden, wat goed is gelukt. Heb alweer zitten genieten van de erg sterke verdediging. Wat zijn die Alves en Pepe toch een monsters, vooral in de lucht. Helaas was de voorhoede erg weinig geïnspireerd en werden de ruimtes amper benut. Die counter waar Ronaldo overschoot had veel meer moeten opleveren. En dan de penalty's ja, Ramos die ineens met een Panenka komt aanzetten en ermee wegkomt, typerend denk ik voor het engeltje dat de Spanjaarden altijd op hun schouders lijken te hebben. Bah. Enigszins trots dat Spanje het verreweg het moeilijkst heeft gehad tegen Portugal, maar zo verliezen blijft zuur.
Edit: gefeliciteerd Naomi!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@ depri:
Puur qua het soort speler, sterker in de lucht, meer killer instinct en hierdoor wordt de creativiteit van Xavi en Iniesta niet beperkt. Zoals ze zelf ook al aangaven om Telecinqo zijn hun hier het mannetje, bij Barca wordt er toch meer van ze verwacht dat ze de bal zo snel mogelijk aan Messi geven. Vind het qua collectief prima. Het is nu pech dat Villa geblesseerd is. Nee liever een Xavi en Iniesta met meer creatieve vrijheid, dan met Messi (die qua karakter ook meer slecht dan goed doet in dit perfecte teamgevoel) en Xavi en Messi die constant Messi zoeken. Dan liever een goede rechtsback.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.