- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Wat dacht je dan van bijv. Brazilianen of Engelsen, daarmee vergeleken zijn Nederlanders nog de bescheidenheid zelve
Dat kun je toch niet menen? Zegt het woord Oranjegekte je iets?
Maar misschien ligt het ook wel aan het feit dat jullie zo dichtbij zitten. Komaan, op de dag van de match tegen Denemarken zaten er meer Nederlanders dan Antwerpenaren in Antwerpen..
mrwhite
-
- 1521 berichten
- 3499 stemmen
leuk gedaan alleen zijn Rafael Van Der Vaart en Klaas Jan Huntelaar geen hoofdroll spelers. Althans verlopig niet.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Haha lach maar na vanavond zal dat al veel minder zijn
En ik kan begrijpen dat het voor julie moeilijk te aanvaarden is maar het is wel zo. Kijk maar naar de Eredivisie daar zijn alle belgen top om nog maar te zwijgen over de Premier league.
En wie was daar ook al weer MVP dit jaar?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Vanavond zouden er wel eens veel Nederlanders zeer teleurgesteld kunnen zijn. Denemarken en Portugal gaan gelijk speeln en Duitsland wint van Nederland. Wat natuurlijk het slechts mogelijke scenario is voor onze buren.
En dat zal natuurlijk erg zijn voor iedereen want vanaf augustus zal Nederland zijn troon aan Belgie gaat verliezen en niet langer de beste ploeg van de lage landen zal genoemd worden. Het is al geleden van de WK kwalificatie 1998 dat Nederland nog won van Belgie en ik zie daar in de toekomst niet veel verbetering in integendeel. 
Ik weet dat ik voor loop op de feiten Nederland is nog niet uitgeschakeld en kan nog europees kampioen worden
maar als het er nu niet van komt zal het er nog lang niet van komen en zie ik Belgie nog eerder een EK of WK winnen al zullen we ons natuurlijk eerst eens moeten kwalificeren.
Ik vind dat België een hele leuke ploeg heeft, maar weet wanneer je moet zwijgen idioot.
Vooralsnog heeft België zich in tijden niet gekwalificeerd voor een eindtoernooi en staan ze mijlenver onder de ranking van NL.
Dus ik snap niet dat je hierover wilt gaan beginnen want deze discussie win je toch niet.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dat België een hele leuke ploeg heeft, maar weet wanneer je moet zwijgen idioot.
Vooralsnog heeft België zich in tijden niet gekwalificeerd voor een eindtoernooi en staan ze mijlenver onder de ranking van NL.
Dus ik snap niet dat je hierover wilt gaan beginnen want deze discussie win je toch niet.
Ach, hij bereid zich voor hoop het mogelijk leedvermaak van vanavond, maar ook zo ver is het nog niet.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Dat kun je toch niet menen? Zegt het woord Oranjegekte je iets?
Maar misschien ligt het ook wel aan het feit dat jullie zo dichtbij zitten. Komaan, op de dag van de match tegen Denemarken zaten er meer Nederlanders dan Antwerpenaren in Antwerpen..
Meen ik wel
En oranjegekte achja vsalt me op dat vooral degenen die normaalgesproken weinig met voetbal hebben hun straten en auto's behangen met oranje dingen. Als die arrogant overkomen komt het eerder omdat ze altijd een feestje willen hebben of omdat ze geen reet van voetbal volgen/weten 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Vanavond zouden er wel eens veel Nederlanders zeer teleurgesteld kunnen zijn. Denemarken en Portugal gaan gelijk speeln en Duitsland wint van Nederland. Wat natuurlijk het slechts mogelijke scenario is voor onze buren.
En dat zal natuurlijk erg zijn voor iedereen want vanaf augustus zal Nederland zijn troon aan Belgie gaat verliezen en niet langer de beste ploeg van de lage landen zal genoemd worden. Het is al geleden van de WK kwalificatie 1998 dat Nederland nog won van Belgie en ik zie daar in de toekomst niet veel verbetering in integendeel. 
Ik weet dat ik voor loop op de feiten Nederland is nog niet uitgeschakeld en kan nog europees kampioen worden
maar als het er nu niet van komt zal het er nog lang niet van komen en zie ik Belgie nog eerder een EK of WK winnen al zullen we ons natuurlijk eerst eens moeten kwalificeren.
België staat nu de 54ste plaats op de ranglijst en Nederland in de top5 geloof ik. Momenteel hebben de Belgen goede spelers maar geen ploeg en ook missen we denk ik een super aanvaller zoals de Nederlanders er genoeg hebben. Zeg maar dat we nog een aantal jaren zullen thuis blijven want in de kwalificaties geef ik mijn landgenoten geen kans tegen Kroatië en Servië.
Als Nederland verliest vandaag denk ik dat de bondscoach na het tornooi zijn ontslag zal indienen.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Meen ik wel
En oranjegekte achja vsalt me op dat vooral degenen die normaalgesproken weinig met voetbal hebben hun straten en auto's behangen met oranje dingen. Als die arrogant overkomen komt het eerder omdat ze altijd een feestje willen hebben of omdat ze geen reet van voetbal volgen/weten
Ik kan natuurlijk niet weten wie er effectief iets van voetbal kent en wie niet, ik ga me nu niet echt bezig houden om elke Nederlander te gaan ondervragen
Maar neem nu bijvoorbeeld iets zoals dit:
Heel die post barst gewoon van de arrogantie en dikke nek zijn, en dit komt dan nog van een inwoner van een stad die in heel België bekend staat om zijn dikke nek 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
haha heb je die post van mrwhite gelezen, over dikke nekken gesproken
da's nog het ironische
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
stadions - EK voetbal 2012 | MSN Nederland - voetbal-stats.nl.msn.com
Zou ik ook niet verkeerd vinden.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
@Bottleneck: Haha, nee die had ik inderdaad niet gelezen. Maar het is natuurlijk niet de eerste keer dat de 'wij doen wel mee aan een toernooi en jullie niet en daarom heb je als Belg niets te zeggen over Nederlands voetbal' kaart wordt getrokken. Maar bon, je begrijpt mijn punt hopelijk wel.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nederland vs België. Altijd leuk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
stadions - EK voetbal 2012 | MSN Nederland - voetbal-stats.nl.msn.com
Zou ik ook niet verkeerd vinden.
Ik zou eerder Van P dan van rechts laten komen en Sneijder op zijn plek houden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Idd maar ik geloof er wel in. Met de jongens die we nu hebben moet dat ook er zijn geen excuses meer!
Wees gerust: op het volgende EK komen de Belgen op zeker verder dan de Ollanders.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Ik zou eerder Van P dan van rechts laten komen en Sneijder op zijn plek houden.
Uiteraad. Sneijder heeft veel meer snelheid, diepte en overzicht als centrale speler en is tweebenig. Haal van Bommel eruit en gok dan maar op Kuyt aan de rechterkant als een soort Dani Alves, die de hele rechterkant moet bestrijken en zet Van Persie combinerend met Huntelaar in de spits. Gewaagd, maar je moet iets doen om de voorspelbaarheid uit het spel te krijgen.
De voorspelbaarheid vindt ook Ralf Rangnick (ex-Schalke 04) de zwakke schakel van Oranje.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Volgend EK, dat is pas over 4 jaar..... Ach, ooit zal het wel weer eens een keertje omgedraaid zijn. Nu effe focussen op vanavond.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Laat de zuiderburen nou eerst een fatsoenlijke en harde coach neerzetten. Met Wilmots kom je niet ver.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Uiteraad. Sneijder heeft veel meer snelheid, diepte en overzicht als centrale speler en is tweebenig. Haal van Bommel eruit en gok dan maar op Kuyt aan de rechterkant als een soort Dani Alves, die de hele rechterkant moet bestrijken en zet Van Persie combinerend met Huntelaar in de spits. Gewaagd, maar je moet iets doen om de voorspelbaarheid uit het spel te krijgen.
De voorspelbaarheid vindt ook Ralf Rangnick (ex-Schalke 04) de zwakke schakel van Oranje.
Dat las ik laatst ook als kritiek. Ik ben groot fan van Van Marwijk en geloof ook in een vast systeem, maar op het moment dat het leidt tot voorspelbaarheid en de tegenstander zich daarop kan instellen is het tijd voor een tactische aanpassing. Huntelaar in de spits lijkt mij een verplichte zet. Zullen de Duitsers niet blij mee zijn....
Hoe Van Marwijk het verder invult laat ik aan hem. Je zou zelfs nog met Narsingh op rechts kunnen spelen zodat Huntelaar wat goede voorzetten krijgt. Kuyt kan dat ook wel, maar met van Persie op rechts ben ik bang dat die te veel naar binnen zal trekken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Laat de zuiderburen nou eerst een fatsoenlijke en harde coach neerzetten. Met Wilmots kom je niet ver.
Als je Advocaat moet geloven is het bestuur van de Belgische bond pas over 30 jaar klaar om weer een voorronde te overleven.....
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat is er mis met Wilmots? Eindelijk iemand die Hazard belangrijk maakt.
Buiten dat laat Nederland al 8 jaar zien dat zelfs met complete nitwits aan het roer er met het juiste spelersmateriaal best de nodige potjes gewonnen worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zou me ook niets verbazen. Ik zie ook helemaal geen enkele houvast om aan te nemen dat hun "talenten" veelbelovender zullen zijn dan die hier in Nederland. Er zullen straks genoeg potentiele wereldtoppers zich aandienen. Doen ze al decennia en zal nu ook niet anders zijn.
Onderhond
-
- 87648 berichten
- 12949 stemmen
Is er zo eentje die altijd tevreden is en de goede dingen aanstipt. Terwijl je ondanks alles gewoon moet winnen tegen een ploeg als Moldavië. Na zo'n uitslag vind ik niet dat je het woord tevreden in de mond mag nemen, zeker niet omdat een aantal van de Belgische talenten zichzelf wel erg goed lijken te vinden.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Vreemd, als iemand me vooraf wel een harde coach leek was het Wilmots wel.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Wees gerust: op het volgende EK komen de Belgen op zeker verder dan de Ollanders.
Dit hoor ik al jaren. Net als bij bv Engeland, die zich ook elk toernooi belachelijk maken. En zij zijn er tenminste dan nog meestal bij, Belgie niet.
Verder, cmonnnnnnnnnn Oranje! Fuck wat een belangrijke pot is dit. Alles of niks ole ole!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

.