- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Onbegrijpelijk dat Nibali gewoon door de auto's mag teruggebracht worden!
Als dit de Vuelta was, dan was hij door de wedstrijdjury al uit de wedstrijd gehaald.
Joy4ever
-
- 4614 berichten
- 1838 stemmen
Forza Italia !!
Wat een finale 
Valverde in een zetel naar de winst, nee toch niet. Wat een watje.
Costa 
Spanje

Zandkuiken
-
- 1748 berichten
- 1434 stemmen
Valverde... Zelden iemand op zo'n domme manier een wedstrijd zien verliezen. Wel een razend spannende finale!
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Rui Costa 
Valverde alweer op het podium. Is dat stilaan geen record?
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
En wederom zijn de Spanjaarden de grootste concurrenten van de Spanjaarden 
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ik ga miijn geld inzetten op Rui Costa.
Costa dus
mooi man
.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2288 stemmen
Gezien Nibali's automanoeuvre, ben ik nog blij dat hij naast het podium valt.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
En om hoeveel geld gaat het? 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Toch de echte klimmers dus. Razend spannende finale. Gelukkig want de koers zelf was redelijk saai.
Spanje doet echt wel zichzelf te das om. Alles liep perfect maar Valverde zat helaas te slapen toen Costa ging.
Mooi voorspeld, Timmy. Heb je geld ingezet? Stond op een 27.5x quotering.
Zandkuiken
-
- 1748 berichten
- 1434 stemmen
Spanje doet echt wel zichzelf te das om. Alles liep perfect maar Valverde zat helaas te slapen toen Costa ging.
Hij zat naar Nibali te kijken om op Rui Costa te reageren
. Compleet in een zetel naar de regenboogtrui, maar dan te dom om het af te maken. Echt ongezien.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Ja, Nibali had al zoveel gegeven. Begrijp ook niet echt wat Valverde dacht. Als hij naar Costa rijdt, gaat die waarschijnlijk niet doorrijden en wordt Purito wereldkampioen. Als Costa/Nibali toch doorrijden, zit Valverde zelf in een zetel om het af te maken. Een erg dure fout dit.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Oei, ik ben eigenlijk helemaal niet zo blij met Rui Costa. Neemt Rodriguez een keer initiatief (en hoe!) en dan krijgt hij zo het deksel op de neus.
Wat mij betreft hadden Nibali of Rodriguez het het meeste verdient. Costa heeft geen meter op kop gereden behalve in de sprint.
En over het terugbrengen; de mensen die daar schande van spreken hebben zeker nog nooit een wielerkoers gezien. Zolang het is om iemand bij het peloton terug te brengen na malheur (en dus niet iemand die achter de motor aan ineens over een koploper knalt en de wedstrijd wint o.i.d.) heb ik er helemaal geen moeite mee.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Helemaal eens met eRCee over het terugbrengen van Nibali. En eigenlijk ook over wie de verdiende winnaar zou zijn.
Costa profiteert eerst serieus van het werk van Nibali maar speelde het uiteindelijk wel slim. Was op het laatste klimmetje ook duidelijk de minste van de 4 koplopers. Jammer dat Uran letterlijk wegviel. Zou een leuk extra pigment in de finale geweest zijn, zeker met z'n goede sprint.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Oef, spannende finale, helemaal als Purito liefhebber. Beetje jammer dat er weinig vuurwerk op de Via Salviati kwam, en uiteindelijk een aardige domper dus. Vond de koers verder ook niet bijzonder, heb wel meer enerverende kampioenschappen gezien de laatste jaren. De regen gaf dan nog wel een aardige touch eraan.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
En over het terugbrengen; de mensen die daar schande van spreken hebben zeker nog nooit een wielerkoers gezien. Zolang het is om iemand bij het peloton terug te brengen na malheur (en dus niet iemand die achter de motor aan ineens over een koploper knalt en de wedstrijd wint o.i.d.) heb ik er helemaal geen moeite mee.
Wat een onzin zeg. Vallen hoort gewoon bij de koers. Als je op vijf kilometer een gat van een minuut dichtrijdt dan is dit gewoon koersvervalsing. Punt uit.
Daarom erg blij met de winnaar. Nibali had daar sowieso niet mogen zitten (al heeft hij verder wel prima gereden hoor) en dan die twee Spaanse klunsen 
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Wat een onzin zeg. Vallen hoort gewoon bij de koers. Als je op vijf kilometer een gat van een minuut dichtrijdt dan is dit gewoon koersvervalsing. Punt uit.
Deze vorm van 'koersvervalsing' gebeurt al vele jaren en het is pas dit jaar dat er (weer?) een punt van wordt gemaakt. Ik vind niet dat vallen bij de koers hoort, wel stuurmanskunst, maar soms heb je gewoon pech.
Mocht Nibali gewonnen hebben, dan zou hij niet hebben kunnen winnen zonder de auto, maar aan de andere kant zou hij ook niet dankzij de auto hebben gewonnen maar volledig op eigen kracht. Ik heb met dat soort koers beïnvloeding geen moeite.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nieuw asfalt + wit geschilderde lijnen + regen = weg medaille. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bears vallen helemaal in elkaar
.
Zandkuiken
-
- 1748 berichten
- 1434 stemmen
Nieuw asfalt + wit geschilderde lijnen + regen = weg medaille.
Mij lijkt hij eigenlijk niet echt weg te glijden over de witte lijn, maar gewoon uit de bocht te gaan.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Neen hoor. Uran heeft het gisteren na de aankomst zelf aangegeven dat het bij het nieuwe en natte asfalt kwam. Net als vele andere renners trouwens. 
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Rui Costa is zo'n waanzinnig slimme renner. Drie reners inpakken die alledrie sterker waren in koers. Had ie natuurlijk wel het geluk dat de Spanjaarden het zelf verprutsen. Valverde kwam het echter wel allemaal heel goed uit. Had ie met Costa meegegaan was Purito wereldkampioen, en als Valverde iets niet leek te willen was dat het wel. Die zal wel pissig zijn geweest dat Purito zich niet liet inlopen en alles ging counteren voor hem, door niet met Costa mee te 'kunnen' kwam het hem allemaal wel heel goed uit. Ook absurd dat ie achteraf zegt dat ie met brons kan leven, terwijl je al eerder 2x tweede en 2x derde bent geworden. Dan telt dat toch helemaal niet meer?
Nibali had de pech met een blok van drie tegen zich te komen zitten, hier kon hij nooit van winnen, tenzij hij nog ergens veel sterker was geweest. Daarom ook wel jammer dat Uran wegviel, ook omdat ik hem als wereldkampioen had getipt. Ook opvallend dat er uiteindelijk typische klimmers met inhoud overbleven en niet de punchers, dat was bij de vrouwen en beloften wel anders.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Saints 4-0

Brees 30/39, 413 yds, 4 TD´s.
Darren Sproles en Jimmy Graham elk 2 TD´s.
Next Sunday at Bears. Kijk hier heel erg naar uit. Nu al.
Rays
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan hebbe nwe beiden een 4-1 record
.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen

Zelfs met een mogelijk 4-1 record ben ik zeer content. Boven verwachting.
Nu Bears uit en vervolgens Pats uit. Loodzwaar, maar je weet dan wel waar je staat.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Na zondag weet ik het niet meer. Interessante clash, en Saints maken tot nu toe veel indruk zal met flinke reservaties weer voor de buis zitten zondag. In ieder geval al veel plezier en succes gewenst, of juist niet
.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Purito moet ook niet teveel op Valverde afgeven vind ik.
Hij gaat zelf ook weg (laatste stukje bergop) in een groepje waar Valverde ver uit de beste kansen heeft.
Misschien ben ik gekleurd omdat ik wel een kleine Movistar fan ben, en een nog grotere Rui Costa fan (jammer dat die weg is), maar had Valverde hier ook wel willen zien winnen. 5x podium 0x winst nu...
Sowieso is dat WK op basis van landen een farce omdat de teamorders toch altijd een grotere rol spelen.
Knisper
-
- 13040 berichten
- 1279 stemmen
Neen hoor. Uran heeft het gisteren na de aankomst zelf aangegeven dat het bij het nieuwe en natte asfalt kwam. Net als vele andere renners trouwens.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dan moet je je snelheid aanpassen. De andere renners bleven ook op de fiets.
Het is gewoon een kwestie van stuurmanskunst. En een beetje geluk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.