- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Vanavond Grand Prix de Montreal, niet vergeten.
Om in de stemming te komen één van de indrukwekkendste staaltjes fietsen van de laatste vier jaar:
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Gesink wint wel weer de sprint van de grote groep 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bears met een narrow win
.
En nog even over vannacht: Mayweather 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Trindon Holliday
. Giants waren er al geweest maar dit is toch een vernietigend laatste duw. Nu naar bed.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Saints
. Wat een pass van Brees met nog 18 seconden te spelen en dan vervolgens via een fieldgoal winnen en dus nu 2-0!!!! Vorig jaar verloor je deze wedstrijden, nu win je ze.
Seahawks: WOW!!!! Vernederen gewoon even de 49'ers. Very impressive.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ennn Horner mist een doping controle.
Dit wordt leuk 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De dopingcontrole lijkt hem eerder te missen dan omgekeerd. 
Nu gaan ze echt alles wat geen nieuws is zoooo opblazen. Er zijn dagelijks sporters die hun whereabouts verkeerd invullen, en zelden haalt dat het nieuws. Gewoon omdat daar vaak een vergissing met gemoeid is.
Horner slaapt btw liever in een camper, dan in een hotel.
Hebben ze de straat voor het hotel even gecheckt ?
Of misschien is de man gewoon z'n overwinningsroes 'ergens' aan het uitslapen na een nachtje fel tekeer gaan. Het is geweten dat Horner het niet zo nauw neemt met het advies van diëtisten en sportdokters.
Bovendien is Horner als meervoudige ritwinnaar en leider in verschillende klassementen wel vaak genoeg gecontroleerd de voorbije Vuelta. Als hij iets genomen had, dan was het wel al bekend.
much ado about nothing
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ach alsof die doping tests sowieso iets zouden ontdekken. Na 20 jaar wielrennen weet ik wel beter
.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Dan weet je ook wel dat iedere renner wel eens een dopingtest mist.
Men heeft 3 gemiste dopingtests op 18 maanden nodig, wil men een disciplinair dossier tegen hem starten. (En vaak draait zulke zaak dan nog op niets uit).
Ik weet niet of Horner er de laatste maanden al heeft gemist.
't Is natuurlijk wel spijtig dat dit net vandaag moet gebeuren. Want het is koren op de molen van de Horner-haters. 
Toen Horner z'n whereabouts in vulde kon hij waarschijnlijk niet vermoeden dat hij de Vuelta zou winnen. Ik kan me ook voorstellen dat de winnaar van de Vuelta gisteren andere zaken deed dan een niet-winnaar.
Joy4ever
-
- 4615 berichten
- 1839 stemmen
Toen Horner en Nibali samen het gevecht aangingen zaterdag was ik absoluut voor de haai van Messina. Mede omdat ik absoluut niet in onschuld Horner geloof. Maar ja, Nibali zal net zo goed het nodige ingenomen hebben. Maar ik wil weleens weten wat je als 41-jarige tot je moet nemen om zo een prestatie te leveren.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Gesink wint wel weer de sprint van de grote groep
Mooie koers, weer een sterke Gesink gezien die bergop toch Froome even ter plaatse liet.
Mooi afgemaakt verder van Sagan, hoewel het niet zo indrukwekkend was als de Eurosport-commentators het wilden doen voorkomen. Topfavoriet WK? Welnee, als Spartacus na 250 km de brommer aanzet gaat Sagan net zo hard passen als afgelopen vrijdag, let op mijn woorden.
Zandkuiken
-
- 1750 berichten
- 1435 stemmen
Cancellara zou toch echt wel een prachtige wereldkampioen zijn. Weinig live koers gezien dit jaar, maar wat kijk ik al enorm lang uit naar die zondagnamiddag voor de buis.
Joy4ever
-
- 4615 berichten
- 1839 stemmen
Florence 
Ik ga er ook goed voor zitten volgende week zondag. WK is altijd prachtig om te zien en nu temeer gezien de locatie. 11x langs de kathedraal van Florence, 11x beklimming van de Fiesole (max 9%). Top.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
much ado about nothing
Handig is anders 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
't zou blijkbaar om een fout gaan van de dopingcontroleurs.
Ze stonden aan het hotel dat Horner destijds had doorgegeven. Maar hij was van hotel veranderd (en had dat nochtans tijdig laten weten).
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Zo kan het dus ook: Redsox tegen Yankees is als Ajax tegen Feyenoord.
Gisterenavond de laaste wedstrijd van Mariano Rivera op Fenway. Gelukkig weten de amerikanen een sportheld wel te eren, ook al speelt ie bij "de vijand".
Video: Red Sox honor Mariano Rivera at Fenway Park | MLB.com - wapc.mlb.com
Als alle Ajacieden en alle Feyenoordfans hier toch eens van konden leren....
kos
-
- 46702 berichten
- 8860 stemmen
Ben vorig jaar bij Red Sox tegen Yankees geweest. Is qua beleving toch wel heel anders dan Ajax - Feyenoord hoor...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Qua rivaliteit is het zeker vergelijkbaar, alleen dan METrespect voor elkaar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zo hoort het ook. Voetbalpubliek lijkt alleen wat dommer. Toegegeven, dat is niet overal het geval.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Zo hoort het ook. Voetbalpubliek lijkt alleen wat dommer. Toegegeven, dat is niet overal het geval.
Het publiek dat voetbal bij woont is ook niet echt te vergelijken met het publiek dat te vinden is op de gemiddelde schermwedstrijd of schaakpartij.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Gewoon ook het clublied van de Red Sox door de speakers in New York laten schallen na de aanslag bij de marathon. En allemaal meezingen. Die Amerikanen weten hoe het hoort, zei Groenhuijsen toen nog.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
het publiek dat te vinden is op de gemiddelde schermwedstrijd of schaakpartij.
Komt daar publiek dan? 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
alle Feyenoordfans hier toch eens van konden leren....
Hou mij er a.u.b. buiten. Ik houd me prima aan de regels.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Qua rivaliteit is het zeker vergelijkbaar, alleen dan METrespect voor elkaar.

Nietzsche vond trouwens dat uit haat en nijd juíst respect spreekt: "Man hasst nicht, solange man noch gering schätzt, sondern erst, wenn man gleich oder höher schätzt.“ Zit wel wat in natuurlijk.
kos
-
- 46702 berichten
- 8860 stemmen
Het is vooral veel vrijblijvender. 'Gezelliger'. Die intense rivaliteit (sommigen noemen dat haat) zoals bij voetbal is toch echt niet te voelen bij Red Sox - Yankees. Maar goed, ik was er ook redelijk als buitenstaander natuurlijk.
Maar buiten wat gefluit, t-shirts met Derek Jeter drinks pink martini's en de nodige anti Yankees liedjes valt het allemaal nogal mee.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Eh het hele punt is toch juist dat die intense rivaliteit zich niet uit in allerlei stupide excessen?
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Schrijf Bakelants ook maar op het favorietenlijstje voor Firenze 
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Dark horse wil ik nog net in meegaan, maar één van de favorieten? Geen sprake van.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Schrijf Bakelants ook maar op het favorietenlijstje voor Firenze
Hij zou het wel kunnen, inderdaad, Maar hij heeft al aangegeven dat hij voor Gilbert rijdt. Als je ziet hoe hij gisteren de G.P van Wallonië heeft gewonnen... En te bedenken dat de tegenstand ook niet van de minste was. Prachtig toch hoe hij in de laatste bocht Voeckler de pas afsneed. Janneken is een men met hersens in zijn hoofd en hij weet ze te gebruiken. 
Eerste 10 in GP de Wallonie. (203,1 km)
1. J. BAKELANTS
2. T. Voeckler (Fra)
3. M. Frank (Zwi)
4. F. Vachon (Fra)
5. M. Kwiatkowski (Pol)
6. T. Dumoulin (Ned)
7. Z. Waeytens (Bel)
8. S. Chavanel (Fra)
9. J. Simon (Fra)
10. P. Gilbert (Bel)

AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Hij zou het wel kunnen, inderdaad, Maar hij heeft al aangegeven dat hij voor Gilbert rijdt. Als je ziet hoe hij gisteren de G.P van Wallonië heeft gewonnen... En te bedenken dat de tegenstand ook niet van de minste was. Prachtig toch hoe hij in de laatste bocht Voeckler de pas afsneed. Janneken is een men met hersens in zijn hoofd en hij weet ze te gebruiken. 
Eerste 10 in GP de Wallonie. (203,1 km)
1. J. BAKELANTS
2. T. Voeckler (Fra)
3. M. Frank (Zwi)
4. F. Vachon (Fra)
5. M. Kwiatkowski (Pol)
6. T. Dumoulin (Ned)
7. Z. Waeytens (Bel)
8. S. Chavanel (Fra)
9. J. Simon (Fra)
10. P. Gilbert (Bel)
(afbeelding)
Spijtige zaak dat we met 6 Vlamingen als knecht voor 1 Waal moeten rijden. Er zijn talenten genoeg in de ploeg. Ik denk dat Bakelants meer kans heeft om wereldkampioen te worden dan Gilbert.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.