• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.712 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.610 acteurs
  • 199.197 gebruikers
  • 9.383.855 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Onderhond

• 87601 berichten
  • 12864 stemmen

Viel toch wel op vandaag dat zo'n Vuelta qua algemene organisatie niet kan opboksen tegen de Tour. Eigenlijk niet te schatten dat er geen camera zat om de strijd tussen Nibali en Horner te registreren tijdens de laatste kilometer.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Aan de ene kant waar, aan de andere kant is het parcours in de Vuelta denk ik een stukje moeilijker om in beeld te brengen. Meer kleine weggetjes, steile klimmen en dan die korte pukkels waar je weet dat er op elke 10 meter wel wat kan gebeuren. De klim van vandaag bijvoorbeeld; als je daar met een motor tussen gaat rijden dan beïnvloedt je de koers.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Ben benieuwd naar morgen. Vooral wat er achter Horner gebeurt. Gaat Nibali defensief rijden om z'n tweede plek te behouden, of onderneemt hij nog wat in de afdaling? Gaat Rodriguez nog de overhand nemen op Valverde? Kan Pinot nog eens uitpakken (lijkt in de zwaardere etappes toch beter uit de verf te komen)? En is er nog iemand die gewoon drie minuten verliest?

De klim van vandaag lijkt me deels wat bedrieglijk; mannen als Moreno en Ulissi rijden hier vooraan maar daarvan weten we dat die morgen gewoon tekort gaan komen. Dus de vraag is maar of de verhoudingen morgen net zo liggen als vandaag. Ik denk het niet.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

De laatste anderhalve week waren het ook telkens vluchters die wonnen, terwijl vorig jaar Purito, Piti en Contador ongeveer elke zware rit top-3 reden. Daarnaast pakken weinig gespeelde namen als Roche en Horner veel punten.

Nibali zal Horner bergop niet kunnen pakken. Het mooiste zou een zenuwslopende sprint voor de boni's zijn, maar denk dat Horny gewoon alleen aankomt. In de afdaling zie ik het niet gebeuren.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Gesink.

In de f*cking sprint nota bene. We hebben een favoriet voor het WK!

mjk87 (moderator films)

• 14547 berichten
  • 4527 stemmen

Gesink rijdt altijd goed buiten Europa, in Firenze wordt dat dus niets.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Kan me niks schelen, dit was een geniale zege. Vloert o.a. een uitgepierde Sagan in de sprint. Verder aan de start onder meer Contador, Froome, Evans, Pozzato, Hesjedahl. Zeer, zeer sterk staaltje van de Condor van Varsseveld.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Rechtdoor naar school en kantoor

Kiek ze sterven dan in z'n wiel!

Joy4ever

• 4615 berichten
  • 1839 stemmen

Klasse

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Goeiedag, 200m op de pedalen Sagan en Van Avermaet uit het wiel knallen

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Had nog geen beelden gezien. Erg straf van Gesink dit.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Vandaag de laatste echte rit in de Vuelta.

Horner is duidelijk de betere bergop. Maar is hij dat ook vandaag? Korte, krachtige klimmetjes liggen hem beter dan lange bergjes.

Nibali lijkt me echter geen bedreiging meer. En Valverde moet al een minuut goed maken op Horner.

Ik zie het nog als volgt worden:

1) Horner

2) Valverde

3) Rodriguez

4) Nibali

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Indrukwekkend lange aanzet inderdaad

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

AGE-411 schreef:

Horner is duidelijk de betere bergop. Maar is hij dat ook bergop?

Dit is zeker zo'n strikvraag?

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dit is zeker zo'n strikvraag?

Ah, ik ben nog niet goed wakker. Geen idee wat ik eigenlijk wou typen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Zoals het er nu naar uit ziet zullen er geen bonificatieseconden te rapen vallen voor de favorieten. Bij het begin van de klim hebben de vluchters 4'55.

Joy4ever

• 4615 berichten
  • 1839 stemmen

Wat een gevecht

Forza Nibali!

Horner dus

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Horner wint Vuelta.

En wat een etappe weer, motoren morten zelfs afstappen

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

De mist, de berg, het gevecht, het sterven, de glorie

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

Wow, geweldige finale.

Nibali.

Horner.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

Mart Smeets: "als het publiek de camera interessanter vindt dan het wielrennen, wordt het irritant."

Helemaal eens. Jammer alleen dat hij zichzelf ook belangrijker vindt dan de sport.

Verder:

"Hij is aankomende 26 oktober jarig."

"Dat is Stybar." (ligt er al een tijdje uit).

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Wat een finale inderdaad. Alsof die solo van Martin deze Vuelta nog niet spanning genoeg had opgeleverd. Punt van Onderhond werd wel weer pijnlijk geïllustreerd. Zou toch te gek voor woorden zijn als de beslissing niet in beeld was geweest, en veel scheelde dat niet.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Heerlijk! Deed toch echt wel denken aan 3 jaar geleden op de - ook zeer steile - Bola del Mundo met Nibali toen in de Horner-rol tegen Mosquera. Dat bleef nog net wat langer nagelbijten dan vandaag. Chapeau voor Nibali, wat een vechtlust. Na z'n 4e (ofzo) aanval leek Horner toch even echt te breken maar die bleef maar en danseuse de trappers rond malen. Indrukwekkend slotstuk, ook nog eens versterkt door de totale chaos op 2-3km van de meet.

En ja, extreem steile bergen zoals de Angliru, Zoncolan, Bola del Mundo of Cuitu Negru zorgen toch vaak voor veel kijkplezier.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Wat een geweldige finale, heerlijke chaos ook die het nu al haast legendarisch maakt.

Jammer alleen dat Horner vooralsnog wint....

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Finisterra schreef:

Had nog geen beelden gezien. Erg straf van Gesink dit.

Mwoah, dit fragment is eigenlijk te kort en doet de prestatie van Gesink tekort. Tussen km 2 en km 1 heeft hij eerst een gaatje op Sagan dichtgereden en daarna denk ik wel bijna een halve kilometer op kop gefietst. Uiteindelijk slim niet gereageerd op een aanval (met oa weer Terpstra) en als zesde weer ingepikt, en dan vervolgens deze sprint eruit schudden.

Echt, ik heb in lang niet meer zo gejuicht voor de televisie (laatste keer was Gesink die Californie won op de Mount Baldy. ).

Maar alweer oud nieuws natuurlijk, wat een schitterend gevecht op de Angliru.

Horner een verdiende winnaar, maar geweldig gereden van Nibali, en ook weer kudo's voor Valverde en zijn onvolprezen vechtlust.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Die Angliru is echt een prachtige berg. Zie maar naar die link.

Het voordeel aan de Vuelta is dan wel dat ze aankomsten kunnen organiseren op zulke bergjes. De Tour heeft een heel skidorp nodig om het hele circus te kunnen huisvesten. (Ok, af en toe komen ze wel eens aan op een kale berg, maar meer dan 1 maal per jaar gebeurt dat niet).

Op de Angliru is er bij de aankomst echt niets: https://maps.google.com/maps?q=Angliru,+Asturias,+Spanje&hl=nl&ll=43.222144,-5.941737&spn=0.013338,0.027874&sll=50.858952,4.290419&sspn=0.022999,0.055747&oq=angliru&t=h&hnear=Alto+de+El+Angliru&z=16&layer=c&cbll=43.222217,-5.941756&panoid=vTQ06jq-PvgcDeix6WgY-Q&cbp=12,183.04,,0,12.44

Maar wat een rit Een van de spannendste ritten die ik ooit zag in een ronde.

Bij de 4de demarrage van Nibali kostte het Horner toch veel krachten om terug te komen. Als Nibali nog zo eens versnelde, was het wellicht afgelopen met Horner.

De aanval is de beste verdediging, moet Horner gedacht hebben. Kwestie van de puntjes op de 'i' te zetten. Jammer dat hij de etappe niet meer won.

Wie voor de Vuelta 1000€ op Horner had ingezet kan na vandaag waarschijnlijk gaan rentenieren Al had hij het enkele maanden geleden zelf aangekondigd: "ik zet alles op de Vuelta. Ik maak een kans, want het deelnemersveld zal niet zo sterk zijn, en ze zullen bovendien allemaal al veel wedstrijdkilometers in de benen hebben"

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Onderhond schreef:

Viel toch wel op vandaag dat zo'n Vuelta qua algemene organisatie niet kan opboksen tegen de Tour. Eigenlijk niet te schatten dat er geen camera zat om de strijd tussen Nibali en Horner te registreren tijdens de laatste kilometer.

Ik wou je eigenlijk ongelijk geven, maar na de rit op de Angliru kan ik eigenlijk niet anders dan je gelijk geven. Die laatste kilometers voor de top: wat een gesukkel!

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Horner wordt met voorsprong de oudste winnaar van een grote ronde.

Een lijstje:

1) 41j 327d - Chris Horner - Vuelta 2013

2) 36j 131d - Firmin Lambot - Tour 1922

3) 34j 181d - Henri Pélissier - Tour 1923

4) 34j 180d - Fiorenzo Magni - Giro 1955

5) 34j 160d - Cadel Evans - Tour 2011

6) 34j 069d - Toni Rominger - Giro 1995

7) 34j 007d - Gino Bartali - Tour 1948

33j 310d - Lucien Buysse - Tour 1926

9) 33j 260d - Fausto Coppi - Giro 1953

10) 33j 257d - Felice Gimondi - Giro 1976

Laat het een les zijn voor oudere wielrenners die nog eens willen scoren: pik er 1 koers uit (Giro of Vuelta), en doe er alles voor.

Ik denk aan andere oude namen zoals Klöden (1975), Basso (1977), Zubeldia (1977), Evans (1977), ... Die kunnen de Vuelta ook winnen, als ze er genoeg voor doen!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.