• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.747 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.613 acteurs
  • 199.205 gebruikers
  • 9.384.374 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Cancellara is er uit gestapt, en na de opgave van Veikkanen houden we 148 renners over.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

Veikkanen eruit? Shit!

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Horner

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Ze spraken over een klimtijd van 16:44, 16 seconden sneller dan Rodriguez in 2010... Begint toch wel erg straf te worden wat onze Horner laat zien.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Nibali blijft in het rood, met '3 seconden voor op Horner!

Horner toont duidelijk de betere te zijn bergop.

eRCee schreef:

Ze spraken over een klimtijd van 16:44, 16 seconden sneller dan Rodriguez in 2010... Begint toch wel erg straf te worden wat onze Horner laat zien.

Horner heeft ook helemaal naar deze Vuelta toegewerkt. De andere hebben dit jaar ook al andere wedstrijden gereden.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Bijzonder dit....

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Eindelijk eens op tijd thuis voor de Vuelta. De laatste 2km kunnen meepikken.

Heb nog maar erg weinig gezien, vorig weekend was ik ook al een heel weekend weg.

Tja, dat Horner niet aan de snoepjes zit lijkt me erg onwaarschijnlijk maar wat maakt het uit. Rodri en Valverde rijden ook nog erg goed na een zware Tour. Alleen Nibali lijkt op een wat menselijker niveau te acteren.

Ben toch benieuwd naar zaterdag. Gelukkig kan ik de Angliru wel meepikken. Horner nu wel topfavoriet voor de eindzege. Al denk ik dat Nibali zo'n een wat langere klim als de Angliru ook wel goed aan kan. Zie 3 jaar geleden op de Bola del Mundo. Wat een duel was dat, zeg, tegen Mosquera.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Stage 18. Peña Cabarga (5.82 km, 9.45 %, 550 m). Chris Horner: 16 min 44 sec, 20.87 Kph, VAM 1972 m/h, 6.70 W/kg [DrF].

6.7

Duidelijk dat Horner niks te verliezen heeft. Als hij gepakt wordt, stopt ie. Als ie niet wordt gepakt stopt ie ook, maar dan als Vuelta winnaar

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

eRCee schreef:

Verder dikke faal voor de ploegleiders van Pinot en Pozzovivo. Amateurs.

Heb gisteren niks gezien. Weet alleen van waaiers. Wat deden de ploegleiders net fout?

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Pitakaas schreef:

Duidelijk dat Horner niks te verliezen heeft. Als hij gepakt wordt, stopt ie. Als ie niet wordt gepakt stopt ie ook, maar dan als Vuelta winnaar

Kan zijn, maar bij mij krijgt hij het voordeel van de twijfel:

Kijk naar deze feiten:

- Horner's beste prestatie in een grote ronde was de 9ste plaats in de Tour van 2010. We moeten wel de kanttekening maken dat hij slechts op het laatste van die tour een vrijgeleide kreeg, en in het begin moest knechten voor Armstrong. Als Horner van dag 1 kopman was geweest, had hij top 5 kunnen rijden.

- En wie top 5 kan rijden in de tour, kan de Vuelta winnen. Op de erelijst van de Vuelta zijn meermaals namen te vinden voor wie een top5 in de tour het hoogst haalbare was.

- Dat heeft dan vaak iets te maken met de concurrentie. Er ontbreken dit jaar echte toppers (Froome, Contador, Wiggins, ... ?)

- Daarnaast moet Horner het wel hebben van de Spaanse hellingen: Kort en krachtig. We zien al verschillende jaren goede prestaties in de kleinere ronde: Ronde van het Baskenland, Ronde van Catalonië, Tirreno-Adriatico, ...

- Horner heeft dit jaar - door een blessure - nog geen wedstrijden gereden, en is dus nog in topvorm. De andere favorieten hebben allemaal al een grote ronde gereden dit jaar, en je kan geen 2 keer 'pieken'.

m.a.w.: Een samenloop van omstandigheden, die er voor zorgt dat een renner van de 2de rang kan scoren.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

- Morgen: Aankomst op een bergje van 2de categorie: Oviedo (Alto Naranco)

(afbeelding)

- Overmorgen: Aankomst op een berg Buiten Categorie: Alto De L´Angliru

(afbeelding)

Hou ook rekening met bonificatieseconden. Als er vandaag geen groepje meer voorop zat, dan zat Horner nu al in het rood.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

AGE-411 schreef:

Ik ken hem toen hij nog bij Saunier Duval-Prodir reed - need I say more

Ik mag m niet. Dan nog liever Astana of Katjoesja, en da's ook allebei niks.

Ik merk dat ik het dit jaar toch een stuk minder volg, ben er wel klaar mee geloof ik. Nog een paar jaar wachten. Team Argos en zo, daar kan ik wel van genieten.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Finisterra schreef:

Heb gisteren niks gezien. Weet alleen van waaiers. Wat deden de ploegleiders net fout?

Tsja, ik hoorde vandaag dat er in elk geval bij FDJ 's ochtends nog wel was gewezen op het risico van waaiers.

Maar als je complete ploeg, inclusief kopman, niet mee is in een voorste 'waaier' van 50 man, dan vind ik dat eigenlijk de grootste fout van de ploegleiding. Zij moeten zowel vooraf als tijdens de koers aangeven waar de kopman voorin moet zitten. Er op waarde afgereden worden door een echte waaier, zoals in de Tour Froome overkwam, dat kan gebeuren. Maar dit was meer een beetje gas geven voorin en er was ruimte zat voor iedereen die mee moest zijn.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

AGE-411 schreef:

Dat heeft dan vaak iets te maken met de concurrentie. Er ontbreken dit jaar echte toppers (Froome, Contador, Wiggins, ... ?) [...]

- Horner heeft dit jaar - door een blessure - nog geen wedstrijden gereden, en is dus nog in topvorm. De andere favorieten hebben allemaal al een grote ronde gereden dit jaar, en je kan geen 2 keer 'pieken'.

Ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, ik heb dat ook na de eerste grote bergrit gezegd.

Punt is wel dat de klimtijden hier een beetje tegen pleiten. Klimtijden zeggen natuurlijk niet alles, maar ik vind het wel opvallend dat Horner het hier beter doet dan de beste tijden van 2010 en 2011 (Rodriguez en Froome respectievelijk).

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)
We moeten wel de kanttekening maken dat hij slechts op het laatste van die tour een vrijgeleide kreeg, en in het begin moest knechten voor Armstrong.

Dat zegt al heel veel....

Enfin, ik wil hem niet zomaar beschuldigen, maar verdacht vind ik het op zijn minst, en we moeten nu ook niet met zijn alle naïef gaan zitten doen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, ik heb dat ook na de eerste grote bergrit gezegd.

Punt is wel dat de klimtijden hier een beetje tegen pleiten. Klimtijden zeggen natuurlijk niet alles, maar ik vind het wel opvallend dat Horner het hier beter doet dan de beste tijden van 2010 en 2011 (Rodriguez en Froome respectievelijk).

Op het eerste deel van de klim werd een waanzinnig tempo gereden door RadioShack en Saxo. Ik hoor het Michel Wuyts nog zeggen: "alsof men een sprint aan het voorbereiden is"

Bovendien kwam Rodriguez in 2010 ook net uit de tour.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Hoewel ik altijd twijfels over dit soort dingen heb (hoe stond de wind, hoe zwaar was de etappe, hoe lang wordt er gekoekeloerd voordat er wordt gedemarreerd) had Horny er best een half minuutje langer over mogen doen. Enfin, het blijven prachtige beelden, wat een klim is het ook

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Sowieso wordt het weer een secondenspel. Maar dat gebeurt wel vaker in de Vuelta:

2012: Contador + 1'16 Valverde

2011: Cobo + 0'13 Froome

2010: Nibali + 3'02 Velits

2009: Valverde + 0'55 Sánchez

2008: Contador + 0'46 Leipheimer

2007: Menchov + 3'31 Sastre

2006: Vinokourov + 1'12 Valverde

2005: Menchov + 0'18 Sastre

2004: Heras + 0'30 Pérez

2003: Heras + 0'28 Nozal

2002: González + 2'14 Heras

2001: Casero + 0'47 Sevilla

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Wielerliefhebbbers opgelet:

Vrijdag 13/9 OP12 (derde Belg, Ketnet) om 20.00u wielrennen

Rechtstreeks verslag van de GP Québec.

Commentaar: Christophe Vandegoor.

Zondag 15/9 OP12 (derde Belg, Ketnet) om 20.15u wielrennen

Rechtstreeks verslag van de GP Montreal.

Commentaar: Christophe Vandegoor

david bohm

• 3078 berichten
  • 3446 stemmen

Dank u speedy!

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

AGE-411 schreef:

Op het eerste deel van de klim werd een waanzinnig tempo gereden door RadioShack en Saxo. Ik hoor het Michel Wuyts nog zeggen: "alsof men een sprint aan het voorbereiden is"

Dat was net voordat de klim begon. Het tempo dat Majka op de klim oplegde was volgens mij niet bijzonder hoog. Eigenlijk ontplofte het pas met de actie van Katusha.

Ik weet best dat klimtijden door dit soort zaken kunnen variëren, het gaat me meer om het algehele plaatje, en daarbij; de anderen zaten wel rond de tijd van 2010.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

AGE-411 schreef:

Kijk naar deze feiten:

- Horner's beste prestatie in een grote ronde was de 9ste plaats in de Tour van 2010. We moeten wel de kanttekening maken dat hij slechts op het laatste van die tour een vrijgeleide kreeg, en in het begin moest knechten voor Armstrong. Als Horner van dag 1 kopman was geweest, had hij top 5 kunnen rijden.

Dus iedereen die ooit een top 10 in een Tour heeft gereden is niet meer verdacht als hij doping gebruikt? PS, ik vedenk Horner niet op basis van zijn 2e plek in het AK. Ik verdenk Horner omdat hij 6,7 W/kg rijdt, dat is buitenaards. Dat is dus heel wat anders denken als wat jij doet.

AGE-411 schreef:

- En wie top 5 kan rijden in de tour, kan de Vuelta winnen. Op de erelijst van de Vuelta zijn meermaals namen te vinden voor wie een top5 in de tour het hoogst haalbare was.

Zie bovenstaande regels, ik zeg niet dat het raar is als Horner de Vuelta wint, want Horner is een fantastische renner die veel tegenslagen heeft gekend. Ik zeg alleen dat de manier waarop het gaat zeer verdacht is.

AGE-411 schreef:

- Dat heeft dan vaak iets te maken met de concurrentie. Er ontbreken dit jaar echte toppers (Froome, Contador, Wiggins, ... ?)

Hier begin je weer over resultaat. Kijk verder dan het resultaat

AGE-411 schreef:

- Daarnaast moet Horner het wel hebben van de Spaanse hellingen: Kort en krachtig. We zien al verschillende jaren goede prestaties in de kleinere ronde: Ronde van het Baskenland, Ronde van Catalonië, Tirreno-Adriatico, ...

Dat geloof ik best, maar hij zet de beste tijd neer OOIT op de laatste 1600m. Dan kan het stukje je wel goed liggen, als je als 41 jarige een typische explosieve klimmer als Purito in 2010 verslaat.

AGE-411 schreef:

Vind ik vrij mager argument. Deze man is nu al 3 weken achter elkaar enorm aan het pieken, ongekend!

AGE-411 schreef:

m.a.w.: Een samenloop van omstandigheden, die er voor zorgt dat een renner van de 2de rang kan scoren.

Dat kan zeker. Als je er zo naar kijkt is een Armstrong ook amper verdacht te noemen.

Daarnaast:

Horner is 41. Heeft dus wel degelijk het doping tijdperk meegemaakt en moet daar vanaf hebben geweten. Helemaal gezien de ploegen waar hij reed, ik noem een Saunier Duval...

Horner heeft langere periode bij meerdere ploegen onder onze grote vriend Bruyneel gereden (Astana, Radio Shack).

Verschillende bronnen zeggen dat Chris Horner 'Rider 15' is uit het USADA rapport:

74. In 2008 Rider 15 [Chris Horner, red.] told me that he was using EPO during his recovery from an injury in 2005 before the Tour of Switzerland.

Dat jaar won hij overigens een bergrit.

Zijn tijden zijn gewoon weerzinwekkend, die verwacht je bij een Purito in topvorm. En zelfs dan had ik mijn vraagtekens neergezet.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Pats winnen.

A ugly win is a win zullen we maar zeggen. Meer punts dan first downs, maar dan toch weten te winnen. Dat is dan ook wel weer knap. Zelfs de highlights waren 'saai' om naar te kijken. Offensief zijn de Pats nog zeker niet waar ze willen zijn, als ze daar al geraken. Frustratie alom bij Brady.

Yanks weer langs Orioles.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

gillie24 schreef:

Pats winnen.

A ugly win is a win zullen we maar zeggen. Meer punts dan first downs, maar dan toch weten te winnen. Dat is dan ook wel weer knap. Zelfs de highlights waren 'saai' om naar te kijken. Offensief zijn de Pats nog zeker niet waar ze willen zijn, als ze daar al geraken. Frustratie alom bij Brady.

Yanks weer langs Orioles.

Oja, een Heat fan die in NFL New Englan fan is.

Je verwacht het niet

Samen met Red Sox minst sympathieke sportploegen uit de US. Zeg aub niet dat je Red Sox fan bent

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

MLB: L.A.Angels!!!! (sympathie voor A's, Orioles, Rockies, Marlins en Rays en heb niets met Yankees of Red Sox)

NFL: New Orleans Saints!!!!! (sympathie voor Pats, Packers, Cardinals, Dolphins en Ravens)

NBA: Sacramento Kings!!!! (sympathie voor Heat, dat wel)

Enige logica is er niet, dat klopt wel!

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Cardinals zijn naar de NFL overgeplaatst?

Ha ok maar dan snap ik dat.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Waar spelen de Arizona Cardinals dan? De NHL?

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Stonden in 2009 nog in de Superbowl met die geweldige QB Kurt Warner. Die nog furore maakte bij de Amsterdam Admirals.

Al begrijp ik je verwarring met dat team uit St. Louis.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

O haha sorry

Mat_

• 737 berichten
  • 1336 stemmen

Ik verdenk Horner omdat hij 6,7 W/kg rijdt, dat is buitenaards. Dat is dus heel wat anders denken als wat jij doet.

6,7 W/kg is buitenaards tijdens een klim van een uur boven 2000m. Pena Cabarga is een klim van een kwartiertje op 500m hoogte. Die 6,7 op een korte klim kan je transponeren naar ongeveer 6 W/kg over een langere klim

Horner is 41. Heeft dus wel degelijk het doping tijdperk meegemaakt en moet daar vanaf hebben geweten. Helemaal gezien de ploegen waar hij reed, ik noem een Saunier Duval...

Horner reed in de eerste tien jaar als prof (1996-2005, gedurende het grootste EPO-tijdperk) ook helemaal geen platte prijs. Pas vanaf 2006 is hij beginnen resultaten rijden. Dat hij bij dopingteams als Saunier en Team Bruyneel heeft gereden speelt ook niet zo'n grote rol aangezien Horner bekend staat als iemand die helemaal zijn eigen ding deed. Als er één iemand is die niet zou meedoen aan georganiseerd dopinggebruik in de ploeg dan is het wel Horner.

Niet dat ik het niet opvallend vind, maar een paar kleine kanttekeningen kun je best maken bij Horner

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.