- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Spijtige zaak dat we met 6 Vlamingen als knecht voor 1 Waal moeten rijden.
Pfff.
Komaan. Ik ben de eerste om Gilbert te bekritiseren, maar wanneer heeft Bakelants bewezen een wedstrijd van >250 km succesvol af te kunnen ronden? En dan ook nog op zo'n zwaar parcours. Hier gaan alleen de echt grote jongens om de overwinning strijden; Cancellara is de enige topfavoriet als je het mij vraagt, met Valverde, Nibali en mogelijk (hoewel ik het betwijfel) Sagan als andere favorieten.
Joy4ever
-
- 4614 berichten
- 1838 stemmen
Gesink legt ze er alle vier makkelijk op zondag 
Ik ga voor de haai zondag.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Pfff.
Komaan. Ik ben de eerste om Gilbert te bekritiseren, maar wanneer heeft Bakelants bewezen een wedstrijd van >250 km succesvol af te kunnen ronden? En dan ook nog op zo'n zwaar parcours. Hier gaan alleen de echt grote jongens om de overwinning strijden; Cancellara is de enige topfavoriet als je het mij vraagt, met Valverde, Nibali en mogelijk (hoewel ik het betwijfel) Sagan als andere favorieten.
Bakelants heeft in de tour bewezen dat hij in vorm is. En zijn zege in de GP van Wallonië bewijst dat.
De overwinning van Gilbert vorig jaar was een toevalstreffer. Hij was niet in eens in vorm.
Dit jaar zien we hetzelfde. Maar een 2de keer winnen zie ik hem niet doen. Het parcours ligt hem niet.
Daarom zouden we beter voor Bakelants rijden.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Bakelants kan zeker de afstand aan. Velen weten niet wat er in deze kerel schuilt. Ik ben er van overtuigd, moest hij al verschillende jaren gespaard geweest zijn van pech, dat hij als beroepsrenner een mooi palmares zou bij elkaar gereden hebben en zeker en vast al kopman van een ploeg zou zijn. Je moet eens kijken welke uitslagen hij gefietst heeft bij de beloften.
Maar het moet extreem slecht gaan in de wielersport, want hij heeft nog steeds geen ploeg voor volgend jaar. Waar blijft Lotto of OPQS nu, zij die zeggen Belgische renners te steunen tot en met.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Uiteraard is Bakelants een voortreffelijke renner, die in de Tour helemaal ontbolsterd is. Maar echt, om hem daarmee als een van de favorieten voor het WK te bestempelen is complete onzin. Hij heeft nog nooit een grote wedstrijd gewonnen bij de profs en heeft ook niet de wapens om dat nu ineens te gaan doen.
Ik voorspel bij deze dat we Bakelants de laatste 30 km niet meer vooraan gaan zien.
De Belgen richten zich terecht op Gilbert en Van Aevermaat. Nederland heeft met Gesink ook een goeie outsider.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Eh het hele punt is toch juist dat die intense rivaliteit zich niet uit in allerlei stupide excessen?
Gelukkig iemand die me begrijpt otherfool.....
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik voorspel bij deze dat we Bakelants de laatste 30 km niet meer vooraan gaan zien.
Ik voorspel dat hij eerste Belg zal zijn. 
Zandkuiken
-
- 1750 berichten
- 1434 stemmen
Bakelants is geen verkeerde renner, maar zie ik op dit parcours toch ook echt wel niet met de grote kleppers meegaan. De enige Belg die hier kan winnen is wat mij betreft een Gilbert in topvorm, maar het is nog maar de vraag of hij die te pakken zal hebben.
De overwinning van Gilbert vorig jaar was een toevalstreffer. Hij was niet in eens in vorm.
Beetje vreemde stelling, dit. Gilbert was in Valkenburg toch overduidelijk de allersterkste? Toen ook al enorm goed in de Vuelta. Dit jaar was zijn Ronde van Spanje toch minder overtuigend.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Red Sox en Dodgers zeker van Play-offs. A's. Braves, Tigers zullen snel volgen. Alleen NL Central is eigenlijk nog spannend. Hopelijk Pirates.
Voor de Wild-Card plaatsen komen nog wel aardig wat teams in aanmerking. Hopelijk Rays en Orioles in de AL.
Chiefs 3-0 in de NFL. Niet verwacht. Netjes, hoor! Andy Reid 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Bakelants is geen verkeerde renner, maar zie ik op dit parcours toch ook echt wel niet met de grote kleppers meegaan. De enige Belg die hier kan winnen is wat mij betreft een Gilbert in topvorm, maar het is nog maar de vraag of hij die te pakken zal hebben.
Beetje vreemde stelling, dit. Gilbert was in Valkenburg toch overduidelijk de allersterkste? Toen ook al enorm goed in de Vuelta. Dit jaar was zijn Ronde van Spanje toch minder overtuigend.
Maar buiten dat had hij dat jaar nog niets gepresteerd. Niemand had gedacht dat hij in vorm zou zijn in Valkenburg.
Bekijk maar eens zijn palmares, en vergelijk 2012 met 2011:
Philippe Gilbert (wielrenner) - Wikipedia - nl.wikipedia.org
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Ik voorspel dat hij eerste Belg zal zijn.
Het één sluit het ander niet uit. 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Vuelta van Gilbert was dit jaar minstens even goed als vorig jaar. Alleen een etappe minder gewonnen en niet uitgereden.
Zandkuiken
-
- 1750 berichten
- 1434 stemmen
Vorig jaar in sprints bergop makkelijk de maat genomen van Purito en Valverde in topvorm, dan ben je goed. Volgens mij haalt hij dat niveau dit jaar niet, maar hij mag me verrassen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Maar in Firenze ligt er geen sprint bergop ...
Knisper
-
- 13040 berichten
- 1279 stemmen
Maar Bakelants lijkt me ook niet kansrijker dan een dozijn aan andere vergelijkbare renners.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Vorig jaar heeft Gilbert in twee etappes gepiekt, in de andere etappes heeft hij verder geen rol van betekenis gespeeld (behalve een redelijk goede tijdrit). Dit jaar toch in meer dan de helft van zijn etappes top-20 gereden. Al waren het inderdaad twee indrukwekkende overwinningen vorig jaar, vooral die tweede.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Maar Bakelants lijkt me ook niet kansrijker dan een dozijn aan andere vergelijkbare renners.
Da's waar. Maar dan nog, geef ik hem meer kans dan Gilbert.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
OPQS opnieuw wereldkampioen tijdrijden. Ditmaal met 81 hondersten voor Orica GreenEdge.
De revanche van de ploegentijdrit in de Tour. Team Sky behaalde brons.

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ronde van Gr-Brittannië. (2.1)
Bradley Wiggins (Sky) heeft de eindzege in Groot-Brittannie niet meer uit handen gegeven. Mark Cavendish (Omega Pharma-Quick Step) pakte in de slotrit zijn derde ritzege van deze ronde na knap voorbereidend werk van Keisse en Petacchi.
Uitslag rit 8:
1.M.Cavendish (GBr)"
2.S.Bennett (Ier)
3.E.Viviani (Ita)
Eindstand:
1 Sir Bradley Wiggins 45' 22''
2 Martin Elmiger 0' 26''
3 Simon Yates 1' 3''
4 David Lopez Garcia 1' 8''
5 Jack Bauer 1' 13''
6 Sergio Pardilla 1' 16''
7 Ian Stannard 1' 34''
8 Sebastien Reichenbach 1' 42''
9 Michal Golas 1' 46''
10 Marcel Wyss 1' 57''
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
OPQS opnieuw wereldkampioen tijdrijden. Ditmaal met 81 hondersten voor Orica GreenEdge.
De revanche van de ploegentijdrit in de Tour. Team Sky behaalde brons.
(afbeelding)
Zeg nog eens dat een ploegentijdrit niet spannend kan zijn 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Giants lekker afgeslacht
. Saints winnen, gillie heeft het beter naar zijn zin dan vorig seizoen lijkt me. Bears helaas erg laat, dat zie ik morgenochtend wel. Bengals winnen van Packs 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Saints winnen, gillie heeft het beter naar zijn zin dan vorig seizoen lijkt me. Bengals winnen van Packs

3-0 en al 2 wedstrijden voor op de Falcons en Panthers. Aanvallend gezien zijn we 'iets' minder dan vorig seizoen, maar verdedigend zoveel beter en dat geeft vertrouwen. Volgende week Miami thuis (ook 3-0) en dan 'THE GAME'.
49'ers, Giants, Packers (30-14 voor en toch verliezen):

Play-offs halen voor de Yanks bijna onmogelijk:
.
Texas net als vorig seizoen aan vrije val bezig aan eind van het seizoen.
@Watts
Congrats with the Bears and A's.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Thanks! Erg zin in de PO's en Bears zijn op stoom maar het begin is meestal het probleem niet. Hou mijn hart wel weer vast straks na week 8/9. Alleen reden tot vreugde voorlopig
.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Me too. Heb dit jaar nog niet heel veel MLB gezien, maar de play-offs wil ik toch wel intensief gaan volgen. En ja, de Saints zorgen voor veel vreugde (verzacht de pijn van die club uit Amsterdam: wat een drama).
En na de Seahawks laten de Colts ook even zien hoe Kaepernick te bespelen.
Btw. die cheerleaders van de Saints (Saintsations):
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ben ook niet veel aan MLB toegekomen, zo tussen de 5 en 10 potjes gezien van de A's. Ga me ook voornemen de PO's flink te gaan volgen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Meersman goes out, Monfort comes in:
Zieke Gianni Meersman zegt af voor WK, Monfort vervangt - HLN.be
Spijtig, want:
- Gianni Meersman is dit seizoen goed op dreef. Met 4 etappezeges in kleinere rondes (Catalonïe, Romandië, ...) en het puntenklassement in de Dauphinée. Het is iemand die het wel kan afmaken, en zeker tot de outsiders kon gerekend worden.
Goede zaak, want:
- Monfort is een meesterknecht. Als je ziet wat die in de tour soms doet voor z'n kopman. De tour is het WK niet, maar toch. Het is iemand die wel tegen een zware koers kan, en in de laatste kilometers een beslissende rol kan spelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.