- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
starbright boy (moderator films)
-
- 22427 berichten
- 5130 stemmen
Ze zijn niet de enigen. Het is al heel vaak gebeurd dat een renner die heel goed was in Zwitserland door het ijs zakte in de derde week. Kan me Leipheimer nog herinneren een paar jaar terug. Won Zwitserland en iedereen schreef hem op als podiumklant in de tour. Hij viel compleet door de mand. Had gepiekt in Zwiitserland ipv in de Tour.
Trouwens: Zou Evans zijn pensioen binnenkort bekend maken? Vandaag zat hij nota bene in de bus. Hij is aan het zwalken zoals Lemond in zijn nadagen. Die werd ook een paar jaar na zijn laatste zege heel vroeg gelost als het niet eens snel ging. Bijna ongelofelijk dat hij nog een goede Giro reed dit jaar. .Het ziet eruit als een renner die een jaar te lang doorfietst. En stiekem hou ik daar wel van. Ik vind het mooi om grote kampioenen te zien opkomen, bloeien, maar ook te zien uitdoven. Het hoort bij de tourbeelden die het meest in mijn geheugen gegrift staan.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tja dan deed die Lange uit Pamplona het wel anders... na 5 jaar dominantie 1x door het ijs zakken en meteen de fiets aan de wilgen hangen, we zagen het net nog even bij Mart.
Voor Cunego heb ik dan bijvoorbeeld wel een zwak, zo jong gepiekt en dan maar doordoen, een beetje de Leyton Hewitt van het wielrennen. En steeds maar weer hopen dat het er toch nog eens uitkomt.
-
- 22427 berichten
- 5130 stemmen
Ja, dat is er ook zo een. En elk seizoen lijkt hij weer een beetje minder dan het jaar ervoor. Elk seizoen wordt zijn Girowinst meer en meer een herinnering. Ging van een grote ronde winnen naar podiumplaatsen in klassiekers maar is nu onderweg naar anoniem meerijden. En hij is pas 31, menig renner was op die leeftijd op zijn best. Cunego was dat op zijn 22e. Hij staat nu 56e, als hij daar finisht is het zijn slechtste grote ronde die hij uitreed ooit.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Terpstra heeft blijkbaar ook geen hoge pet op van Froompie.
We krijgen n Tour winnaar die:geen waaier kan rije,niet vd fiets kan pissen,op zn fiets zit als mn postbode en fietst met een hardloop bril
10:29 PM - 19 Jul 2013
860 Retweets 126 favorites
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En ja hoor, hij doet nog beter. 
De 'wheelie' van Sagan op Alpe d'Huez: zonder handen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4537 stemmen
Terpstra
Heeft al eens aangegeven NOOIT meer de Tour te rijden, want vluchters hebben geen kans. Nu jaagt hij er zelf op. Naar vervelend mannetje blijft het.
En Sagan blijft koning natuurlijk.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Net een reportage op Canvas gezien waar ze de dopinginsinuaties tav Froome duidelijk nuanceren. Het energy lab in Gent analyseerde z'n prestaties deze Tour en stelde niets abnormaals vast. Alleen op Aix-3-Domaines was zijn watt/kg zéér hoog (6.4) maar verder in de Tour worden zijn prestaties duidelijk minder. 5.9 op de Ventoux en 5.75 op Alpe d'Huez. Niet alleen was die eerste klim een erg korte klim (waar zeer hoge watt/kg mogelijk is voor die korte periode) maar ook z'n verval in de Tour duidt op een menselijk karakter.
Wil hiermee niet zeggen dat zij zomaar de waarheid in pacht hebben maar het toont wél aan dat verschillende onderzoekers heel andere conclusies trekken uit dezelfde feiten/waarden.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Dat was een lolletje natuurlijk. Volgende tweet van 'm zegt genoeg.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Precies. Is gewoon training. Slimme training zelfs. Want de derde week was het zwaarst. Vind dat niet verdacht.
Mwah, alle grote ronde-winnaars die ik me van de laatste jaren kan herinneren waren gewoon de volle drie weken goed. Van Contador tot Hesjedal, en van Nibali tot Armstrong. Een Ullrich daarentegen, die altijd net iets te zwaar stond, kwam pas in de slotweek tot z'n recht maar dan was het altijd al te laat. Dus echt slim kan ik het niet noemen.
Daarbij heeft Rodriguez vorig jaar toch twee grote rondes de volle drie weken op het hoogste niveau gereden, zonder te pieken op de slotweek.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Het is echt onzin dat renners gaan pieken in bepaalde Tourweken.
Als je je Tour goed indeelt ben je de derde week minder slecht dan de concurrentie en kun je zodoende winst pakken. Niemand houdt zich de eerste 2 weken in (in de Pyreeen was Purito he-le-maal nergens) om vervolgens in week 3 veel beter te gaan fietsen. Ik heb nog nooit een ronderenner zien pieken in week 3.
Zelfs Sammy doet dat niet, die is gewoon erg taai.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
De Tour niet echt kunnen volgen, maar wel content met het feit dat Alejandro Valverde weer in de top-10 staat. Jammer van die waaier-etappe. Anders had hij wellicht het podium kunnen halen. Blijft mijn favoriete coureur.
Knap van Mollema en Ten Dam. Al ben ik geen fan van die jongens.
Froome duidelijk de beste. Jammer van dat constante gezeur over mogelijk dopinggebruik, geen mooie houding op de fiets, etc. Staat gewoon geen maat op hem.
MLB:
American League wint All Star-game en heeft dus thuisvoordeel in de World Series.
Wordt nu wel tijd dat de Angels gaan presteren. Rays en Orioles 
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Jammer dat Veelers het trouwens niet meer gehaald heeft. Altijd snel gelost in die laatste etappes, maar toch blijven doorbijten.
Verder Bakelants ondertussen op een 18e plaats, knap voor een niet-klassementsrenner in je eerste Tour. Zit dicht bij Monfort.
Knap van Mollema en Ten Dam. Al ben ik geen fan van die jongens.
Vind Ten Dam best een sympathieke kerel. Mollema wat minder.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Eerder starten? Niet de eerste drie uur met 15 km/u rijden? 
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2290 stemmen
Jezus, wat een eikel is die Rolland...
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Rolland kan best wel wat puntjes verliezen met die verkeerde beweging.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Rolland moét die punten verliezen. Dat zouden ze zelfs niet mogen tolereren van een Fransman... 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Jens Voigt lijkt eigenlijk niet ouder te worden.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2290 stemmen
Oh, wat is Voigt toch een heerlijke renner. Oude rot in het vak, en altijd maar blijven demarreren. Nooit opgeven, pompen of verzuipen. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4537 stemmen
Had Anton trouwens niet beter het publiek in kunnen rijden (ongeacht even de gevolgen die wel mee zullen vallen relatief)? Dan had men niet anders gekund dan Rolland gewoon de koers uit te knikkeren. Nare Fransosen.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Rolland moét die punten verliezen. Dat zouden ze zelfs niet mogen tolereren van een Fransman...
Hij mag ze uiteraard gewoon houden. Als Fransman mag je immers alles in de Tour 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Nou Quintana zal er wel met de etappewinst vandoor gaan. Doet geen reet in de berg hier en ik vind het maar een sneaky mannetje. En zijn kop staat me niet aan 
-
- 22427 berichten
- 5130 stemmen
Deze Alp mag wat mij betreft nog heel vaak terugkomen als finishberg. Mooi ding.
Vind Quintana trouwens een heelijke renner. Ik hou wel van een beetje sneaky op zijn tijd. Gaan we nog veel van horen. Heb van weinig renners meer genoten deze ronde.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Heerlijke jump van Quintana, heldje! Hopelijk nog goed voor een paar rondes.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Fijne eindklim van deze Tour met een heel verdiende winnaar ook. Heerlijke renner die Quintana.
Froome wint ook erg verdiend de Tour en toonde in de Alpen toch een menselijk gelaat. Z'n prestaties kenden duidelijk limieten en er zat verval op.
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4537 stemmen
Hoppa, bergtrui goed gegokt voor de poule in De Stentor. Levert wat extra punten en daarmee plaatsen op. Mooi, ook voor sportpools vier man in de top 10 uiteindelijk. Best een nette score nog.
Mooie laatste slotklim. Daar zijn nog echt flinke gaten geslagen. En die top 3 zit ongetwijfeld aan de pillen, maar hé? Wat scheelt het, als het mooie sport oplevert.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nou Quintana zal er wel met de etappewinst vandoor gaan. Doet geen reet in de berg hier en ik vind het maar een sneaky mannetje. En zijn kop staat me niet aan
Herbert de 2e...
Heerlijke renner natuurlijk, fantastische zege ook, haha wat een baas(je)!
-
- 22427 berichten
- 5130 stemmen
Godzijdank geen bollen voor Rolland.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Ow, en Bakelants! En nog even sprinten ook. Hou wel van zn enthousiasme.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Herbert de 2e...
Heerlijke renner natuurlijk, fantastische zege ook, haha wat een baas(je)!
Je kan favorieten voor jezelf hebben of niet
Dit was natuurlijk erg voorspelbaar. Als ik Rodriguez en Froome zou zijn had ik de benen compleet stil gehouden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.