• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.003 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.257 gebruikers
  • 9.389.162 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Quintana is een onopvallende renner

Geef hem een panfluit en een poncho en je zou hem niet herkennen

Wat een vreselijke vent

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Klöden alweer 2de! Je zou het hem toch gunnen.

De vorige keer was het misschien net iets pijnlijker. (Ik heb het recent al eens getoond, maar ik doe het toch nog maar eens!)

Wat een heerlijke renner is Bakelants toch. Die rijdt toch een goede eerste tour.

Ook Bart De Clercq reed weer een goede rit.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Toch weer enkele renners die weer enkele plaatsjes goed maken (Valverde, Navarro, ...), en anderen voor wie de tour een week te lang duurt (Kwiatkowski, Ten Dam, Rogers, ...)

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Afgeven op Nederlandse commentatoren.

david bohm

• 3085 berichten
  • 3450 stemmen

otherfool schreef:

Wat een vreselijke vent

Walgelijk ja.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Spanje hofleverancier in de top 10 .

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Zowaar (noodgewongen) NOS gezien.... Herbert Dijkstra .

"Mollema zit er weer bij"

"Mollema moet een geweldige afdaling hebben gereden"

"Mollema zit erbij"

Serieus 10 sec later....

"Hier de groep waar Mollema bij zit"

"En daar is Mollema binnen"

Ook redelijk kansloos:

Dumulin komt binnen....

"Wat een fabtastische prestatie van Dumulin weer"

Ploeggenoot Geschke komt 30 seconden later ook over de streep:

"Daar is Geschke, die is nog helemaal zoek gereden op die laatste klim"

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Maar die hebben doping gebruikt hé. Althans volgens Zeeman en Verhoeven van Belkin Zelden zo'n slechte verliezers gezien. Mollema die te vroeg piekt en vervolgens roepen dat Spanjaarden aan de doping zitten. Wel heel makkelijk. Topvorm in Zwitserland, dan weet je dat de kans groot is dat je in de laatste week van de Tour tekortkomt.

Trouwens ontstellend saaie etappe vandaag. Hopen dat er morgen weer spektakel komt. Vooral heel benieuwd of Froome morgen mee kan. Lijkt bergop toch kwetsbaar laatste twee dagen.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4537 stemmen

otherfool schreef:

Wat een vreselijke vent

Maar als Sierd het zegt is het wel grappig. Het zal zijn dat Dijkstra het bloedserieus benadert.

En ja, Spanje veel in top 10, zoals al vaker de laatste jaren. Eerlijk is eerlijk, het is gewoon verdacht hoeveel zij sporten beheersen sinds 2008.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4537 stemmen

timbo_ schreef:

Topvorm in Zwitserland, dan weet je dat de kans groot is dat je in de laatste week van de Tour tekortkomt.

Twee woorden: Rui Costa.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Twee woorden: Rui Costa.

+42.16. Knap die etappezeges, maar is nog geen klassement.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Eén van de weinige etappes die ik minder interessant vond dan vooraf verwacht. Op een prik van Valverde en Rodri na is er eigenlijk niets gebeurd tussen de favorieten.

Hopelijk morgen dan maar een spetterend eindfestijn in het gevecht voor het podium. Dat verdient deze Tour wel.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Maar als Sierd het zegt is het wel grappig. Het zal zijn dat Dijkstra het bloedserieus benadert.

Ik wil hem in dat kader de poncho opmerking nog wel vergeven maar Quintana die al de hele Tour fantastisch aan het rijden is, bergop misschien wel de beste, bollen heeft en witte trui, een onopvallende renner noemen... en dat inderdaad zonder ironie... waar gaat dit over?

Dan komt Hoogerland over de streep op een minuut of 20: 'hij heeft vandaag weer karakter getoond'. Nu zal ik dat niet ontkennen maar Sjonnie heeft nu al zo'n 100 kansloze aanvallen op z'n naam, en dan worden Hesjedal en Rolland die urenlang voorop rijden waar Rolland nota bene de bollen aan over houdt tot vervelens aan toe onnozele harakiri sukkelaars genoemd door Herbert.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

mjk87 schreef:

het is gewoon verdacht hoeveel zij sporten beheersen sinds 2008.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4537 stemmen

Voetbal: Spanje: Ek, WK, EK; Barcelona: 3 maal CL

Tennis: Nadal wint RG 2005-2008,2010-2013; Wimbledon 2008,2010; US Open 2010; AuO 2009 + alle tweede plekken, met Ferrer en Almagro steeds in of rond top 10. Davis Cup 2008,2009,2011 en tweede in 2012.

Wielrennen: Tour 2006-2010; Vuelta 2008,2009,2011,2012; Giro 2008, OS wegwedstrijd 2008

Toch ineens tamelijk veel (vanaf 06 eigenlijk al). En dit zijn dan alleen de sporten die ik intensief volg.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

timbo_ schreef:

Maar die hebben doping gebruikt hé. Althans volgens Zeeman en Verhoeven van Belkin Zelden zo'n slechte verliezers gezien Mollema die te vroeg piekt en vervolgens roepen dat Spanjaarden aan de doping zitten. Wel heel makkelijk.

Ik heb iets dergelijks gelezen in een aantal artikeltjes, ja. Geen idee waar jij het vandaan hebt. Op Eurosport werd, als ik me niet vergis, gemeld dat ze hebben aangegeven dat het zou gaan om verdraaide woorden. Als ik de artikeltjes vergelijk met jouw opmerking, maak jij het nog een graadje erger.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Is het raar dat Belkin dit aankaart dan?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Rui Costa a grimpé plus vite le col de la Croix Fry (29'56") que Armstrong, Landis, Ullrich, Basso et Klöden en 2004 (30'19") #TDF

Oei...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Insignificance schreef:

(quote)

Ik heb iets dergelijks gelezen in een aantal artikeltjes, ja. Geen idee waar jij het vandaan hebt. Op Eurosport werd, als ik me niet vergis, gemeld dat ze hebben aangegeven dat het zou gaan om verdraaide woorden. Als ik de artikeltjes vergelijk met jouw opmerking, maak jij het nog een graadje erger.

Ik werk zelf voor Limburger en daar komt verhaal vandaan. Dus heb artikel vanmorgen uitgebreid gelezen.

De citaten spreken voor zich. Impliciet (want hardop zeggen durven ze dan weer niet) beschuldig je mensen met dergelijke opmerkingen gewoon van dopinggebruik.

Verhoeven: "Rodriguez is een Spanjaard. Die hebben een methode om in de derde week van de Tour beter te worden."

Zeeman: "Ik zie een aantal renners op het einde van de tour beter worden. Fysiologisch kan dat niet. Misschien dat zij sneller herstellen dan anderen."

Zeeman over Rodriguez: "Hij begint ineens Froome de loef af te steken, duidelijk de beste renner in de Tour. Dat is opvallend. Je kunt daar van alles over denken. Hoe hij dat doet, moet Rodriguez maar zelf uitleggen."

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Pitakaas schreef:

Is het raar dat Belkin dit aankaart dan?

Vind ik wel. Zeker om dat te doen nadat Mollema wegvalt. Bovendien, Rodriguez en mensen als Sanchez laten al jaren zien dat ze het sterkst zijn in week drie. Daar leggen zij hun piek. Is niet voor niets dat zij in Zwitserland en Dauphine zelden meestrijden om de winst.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Morgen een hele korte etappe: 125 km. Slotklim van ruim 10km tegen gemiddeld 8,5%. Volgens mij nog zo'n 70 punten voor het bergklassement te verdienen. De Top 5 staat erg dicht op elkaar:

(afbeelding)

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

otherfool schreef:

Wat een vreselijke vent

Als Ducrot het zegt, is het nog best grappig.

Maar mijn oren klapperden ook toen hij die 1e zin uitsprak.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4537 stemmen

Zou Ten Dam morgen nog eens kunnen en mogen? Ver genoeg achterop, tenzij Movistar er geen zin in heeft, lijkt het me wel dat hij mag. De vraag is verder ook of hij het kan, ontsnapping en rijden voor de overwinning.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Die is op.

timbo_ schreef:

Ik werk zelf voor Limburger en daar komt verhaal vandaan. Dus heb artikel vanmorgen uitgebreid gelezen.

Oké, maar het ging me meer over een vermeend verschil in teneur tussen wat gezegd zou zijn en hoe dat in het artikel verwoord is.

Vind ik wel. Zeker om dat te doen nadat Mollema wegvalt.

Dus wordt er ingehaakt op de actualiteit waarin er een aantal beter worden en een aantal minder. Zo raar is dat nou ook weer niet. Menig journalist zal vragen hoe dat kan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

De tweede grote Alpenrit heeft een muis gebaard, waarde volgers, want de grote meneren weigerden vandaag uit hun kot te komen om het geel onder druk te zetten. Rui Costa kon er uiteraard niet mee zitten, de kloeke Portugees was weeral de sterkste van de uitgebreide kopgroep en pakte zijn tweede zege deze Tour. En wie Rui Costa zegt, zegt El Loco; andermaal was deze kenner spekkoper in voor één keer de dag top 12 met daarin een ieder die überhaupt punten scoorde:

1 El Loco 25

2 LuukRamaker 20

. Powerman 20

. Sir Tinus 20

5 K!p@Kurry 18

. jeroen dn urste 14

. McSavah 14

. lucdecoster 14

. Fox McCloud 14

. Arduano 14

. mjk87 14

12 rensie32 4

Geen vetpot derhalve, al zat jeroen dn urste mee van voren en naderde het de inmiddels vaste Maillot Jaune citybird tot amper 8 puntjes, en ook McSavah zit op het vinkentouw:

1 citybird 754

2 jeroen dn urste 746

3 McSavah 724

4 Finisterra 690

5 Sir Tinus 686

6 Paap 676

7 lucdecoster 672

8 Powerman 598

9 El Loco 590

10 Fox McCloud 586

De SubLeague bleef in de SubTop en steeg naar plekkie 6, de lanterne rouge kan boemsjakalala haast niet meer ontgaan met een score van 221. Morgen een laatste kans voor de klimmers, hopelijk meer vuurwerk. Graag à demain!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Insignificance schreef:

Dus wordt er ingehaakt op de actualiteit waarin er een aantal beter worden en een aantal minder. Zo raar is dat nou ook weer niet. Menig journalist zal vragen hoe dat kan.

Het komt nu toch vooral over als een stel calimero's die er niet tegen kunnen dat ze weg zijn gevallen uit het klassement.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Teleurstellende rit, eigenlijk de eerste van deze Tour, al komt het waarschijnlijk gewoon omdat ik me er wat meer van voorgesteld had. Maar Contador liet na deze rit weten niet meer geïnteresseerd te zijn in de tweede plaats (en met Saxo voor het ploegenklassement te rijden), de andere ploegen zijn al langer bezig met wat ereplaatsen. Toch wel een beetje het euvel van de Ronde van Frankrijk ... in de derde week wordt er vaak met iets te weinig overgave voor het hoogste plaatje gestreden.

Gelukkig wel weer genoten van Bakelants, rijdt een prachtige Tour, vaak in de aanval en ook altijd dicht bij een ritzege. Al is het afwachten van volgend jaar brengt, er zitten weinig constante Belgen in het peleton die na een mooi Tour optreden het jaar daarna kunnen bevestigen (één of twee jaar geleden reed Gilbert ook zo'n Tour, nu wel gezien maar heeft toch nergens kunnen uitpakken).

Hopen dat morgen, met een erg korte rit en Parijs in zicht, iedereen zich nog één keer aan gort rijdt op die allerlaatste beklimming. Jezelf sparen is nergens meer voor nodig.

starbright boy (moderator films)

• 22427 berichten
  • 5130 stemmen

Inderdaad, een behoorlijk saaie rit. Dat komt ook door het parcours. Dit soort etappes, waarbij het begin het zwaarste is zijn door de Tour bedoelt om vroege aanvallen te stimuleren maar werken eigenlijk altijd averechts. Dat zie je bijna elk jaar weer. Zo'n etappe als die van morgen, dat is stukken beter.

Mollema blijkt gelukkig een bikkel te zijn. En herstelt gewoon in een etappe.

En Ten Dam mag niet weg (al vrees ik dat hij het ook niet gaat kunnen). Valverde reed vandaag duidelijk voor een plekje in de top 10, die gaat hij verdedigen ben ik bang.

starbright boy (moderator films)

• 22427 berichten
  • 5130 stemmen

timbo_ schreef:

Bovendien, Rodriguez en mensen als Sanchez laten al jaren zien dat ze het sterkst zijn in week drie. Daar leggen zij hun piek. Is niet voor niets dat zij in Zwitserland en Dauphine zelden meestrijden om de winst.

Precies. Is gewoon training. Slimme training zelfs. Want de derde week was het zwaarst. Vind dat niet verdacht.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Zeggen renners toch ook om haverklap voor een Tour. Moet op best zijn in derde week. Inderdaad kwestie van training.

Rabo/Belkin is daar gewoon niet goed in. Mollema nu en Gesink in het verleden zijn gewoon te goed in Zwitserland.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.