• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.261 gebruikers
  • 9.389.454 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Vermogen top 10 in de 3 bergritten

Hoe verrassend, Quintana, Purito en Fuglsang trappen in de derde week van de Tour meer vermogen dan in week 1..

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Montorsi schreef:

Vermogen top 10 in de 3 bergritten

Hoe verrassend, Quintana, Purito en Fuglsang trappen in de derde week van de Tour meer vermogen dan in week 1..

Ze trappen niet meer vermogen absoluut gezien. (D)pVAM is iets heel anders.

pVAM is de geschatte prestatie op basis van eerdere resultaten (gestandardiseerd naar diverse GC renners in de 3 grote rondes vanaf 2008). Hence de p, die staat voor predicted. Het kan dus zijn dat de pVAM hoger ligt in week 3, maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat eerdere resultaten een normale daling lieten zien die nu ontbreekt, i.e. de renners herstellen wonderbaarlijk snel. Het zegt dus eigenlijk dat de renners niet de inzakking meemaken die je zou verwachten op basis van eerdere renners.

A different approach to comparing climbing performances | Cyclismas

Dat betekent echter niet dat de renners absoluut gezien meer watt trappen.

Maar wat je zegt, deze rekenmodule (overigens van dr. Ferrari afgeleid) geeft wel aan dat de renners wonderbaarlijke prestaties leveren die toch wel de nodige alarmbellen moeten doen rinkelen.

Het is trouwens jammer dat die gasten die dit maken niet een fatsoenlijk blogje kunnen schrijven of uberhaupt meer dan 2 verschillende kleuren kunnen gebruiken in Excel...

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

.

Meerennende toeschouwer Alpe d’Huez getrakteerd op tackle - VK Magazine - vkmag.com

Justice is served

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Ze trappen niet meer vermogen absoluut gezien. (D)pVAM is iets heel anders.

pVAM is de geschatte prestatie op basis van eerdere resultaten (gestandardiseerd). Hence de p, die staat voor predicted. Het kan dus zijn dat de pVAM hoger ligt in week 3, maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat eerdere resultaten een normale daling lieten zien die nu ontbreekt, i.e. de renners herstellen wonderbaarlijk snel.

A different approach to comparing climbing performances | Cyclismas

Dat betekent echter niet dat de renners absoluut gezien meer watt trappen.

Maar wat je zegt, deze rekenmodule (overigens van dr. Ferrari afgeleid) geeft wel aan dat de renners wonderbaarlijke prestaties leveren die toch wel de nodige alarmbellen moeten doen rinkelen.

Was inderdaad verkeerd omschreven, maar toch niet helemaal. DpVAM is de verwachtingen tov de dopingtijden. Daarin was het verval adhv de bloedtransfusies met name zeer gering. En ten opzichte daarvan doen Quintana, Rodriguez, Fuglsang het amper slechter. Ze doen het uiteindelijk zelfs ruim beter dan in de eerste week, daar ging het me vooral om.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Jij doet nu alsof de pVAM aangeeft hoe ze het doen ten opzichte van hun eigen eerste Tourweek, dat klopt niet. Het geeft aan dat ze veel sneller klimmen dan je op basis van de gemiddelde prestaties in de laatste 5 jaar van diverse ronderenners zou verwachten. Dat is verdacht ja.

Maar dat betekent niet dat ze daadwerkelijk meer vermogen generen dat in week 1.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Dat bedoel ik in ieder geval niet. Het gaat mij erom dat de genoemde namen in de eerste week niet in de buurt kwamen van de (D)pVAM, en er nu flink naartoe en overheen schieten. En dat terwijl in de dopingjaren (waar DpVAM het vergelijkingsmateriaal weergeeft) het verval van de renners dankzij de bloedtransfusies gering was. Je zou dus verwachten dat dopingvrije renners in de loop van de Tour steeds meer achter gaan lopen op de DpVAM, en juist niet alleen maar dichter naderen zoals je nu ziet bij Purito, Quintana, Fuglsang.

Dat van dat vermogen moet je maar vergeten want dat was inderdaad niet de goede omschrijving.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Quintana doet me qua dominantie (en het altijd kunnen demarreren) helaas heel erg denken aan Riccardo Ricco, maar dat zegt op zich nog niet zoveel.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Montorsi schreef:

Dat bedoel ik in ieder geval niet. Het gaat mij erom dat de genoemde namen in de eerste week niet in de buurt kwamen van de (D)pVAM, en er nu flink naartoe en overheen schieten. En dat terwijl in de dopingjaren (waar DpVAM het vergelijkingsmateriaal weergeeft) het verval van de renners dankzij de bloedtransfusies gering was. Je zou dus verwachten dat dopingvrije renners in de loop van de Tour steeds meer achter gaan lopen op de DpVAM, en juist niet alleen maar dichter naderen zoals je nu ziet bij Purito, Quintana, Fuglsang.

Dat van dat vermogen moet je maar vergeten want dat was inderdaad niet de goede omschrijving.

Dan heb je inderdaad gelijk

Want Ax-3-Domaines was de beste prestatie van Froome so far dus dat klopt.

Ax-3-domaines: 1801 m/h

Ventoux: 1689 m/h

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Purito maakt gewoon een verwachte stijgende lijn door. Was in de Dauphiné ook nog niet op hoog niveau, maar wordt steeds beter. Dat was ook voor de tweede rustdag het geval. De laatste jaren hebben ook bewezen dat hij veel koersdagen in een jaar aankan. Heeft zijn Tour dus prima ingedeeld Je ziet trouwens wel dat zijn finish of punch zowel op de Ventoux als de Alpe d'Huez minder is dan gebruikelijk, moet Nieve en Quintana op het tandvlees toch voorlaten.

Quintana vind ik dan wel weer verdacht, maar dat komt vooral doordat ik hem niet zo mag

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Dus het is minder verdacht om constant te rijden dan om na een tweede rustdag opeens bij de beste te horen?

Ik vind het allebei verdacht hoor, maar ik snap jou dan niet helemaal

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Je ziet toch vaker dat renners 'beter' (of minder slecht) worden gedurende een grote ronde. Samuel Sanchez was daar ook goed in. Die kwam in week 3 vaak het best voor de dag. Of dat nu door doping komt of door correct pieken, laat ik dan even in het midden.

Hoe kan je Quintana niet mogen, McSavah? Heerlijke renner toch. Ik mag hem alleen niet omdat ik hem niet heb in het jaarspel van Cyclingfever maar daar ben ik ondertussen al overheen...

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Zoals je zegt, er is wel een verschil tussen minder slecht worden of beter.

Maar in het gevalletje Rodriquez heb ik mij te weinig verdiept om beetje fatsoenlijk over te kunnen discussiëren. Dus durf daar geen uitspraken over te doen.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Je ziet vaak dat renners inderdaad relatief beter worden. Minder snel slecht m.a.w., Purito en co laten echter betere prestaties zien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep was je al voor. Onder het mom van beter laat dan nooit .

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

sneaky, dat pootje

Hoorde gisteren trouwens via de radio dat er een flinke vechtpartij was in het publiek?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

een schermutseling. Niet verbazingwekkend dat he tweer een Nederlander is die het flikt, je kan 'm ook gewoon het publiek in trekken. Ook jammer dat de tackelaar erna nogal een pussy bleek .

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

lijkt erop alsof z'n vrouw tussenbeide komt, om het nog gênanter te maken

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zo kan je het ook zien. Hij verschuilt zich gewoon achter haar, hij deinst maar al te graag terug. Take it like a man. Zijn vrouw was wel aardig daadkrachtig .

Maar dat OMG shirt maakt het wel heel erg komisch moet ik toegeven .

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

david bohm schreef:

^Haha. Ben benieuwd otherfool. Wat n zelfkastijding de ganse dag Dijkstra & Ducrot.

Zit nu even te kijken op 1, misschien kun je ook turven hoe vaak de heren opmerken dat ' Sky vandaag heel anders rijdt dan gisteren.' En of ' ze hebben er van geleerd bij Sky.' Pfff wat n keutels zijn het ook.

Ik moet zeggen dat ik maar een beetje half zit te koekeloeren, maar ik heb wel al tussen de bedrijven door 86x gehoord dat Hesjedahl en Rolland harakiri plegen, kansloos zijn, onmogelijk kunnen winnen, dom koersen en hoe dan ook terug gepakt gaan worden. 'Je kunt niet ongestraft op kop blijven rijden, Maarten'.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

Ja, dat harakiri, is dat een nieuw woord dat ze hebben geleerd? Dat heb ik nog niet vaak gehoord. Enfin, Dijkstra kan zo beginnen aan zijn eindeloos aantal korte overzichten van de etappe voor diegenen die net inschakelen. Wordt tijd daarvoor inmiddels.

david bohm

• 3085 berichten
  • 3451 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik moet zeggen dat ik maar een beetje half zit te koekeloeren, maar ik heb wel al tussen de bedrijven door 86x gehoord dat Hesjedahl en Rolland harakiri plegen, kansloos zijn, onmogelijk kunnen winnen, dom koersen en hoe dan ook terug gepakt gaan worden. 'Je kunt niet ongestraft op kop blijven rijden, Maarten'.

Het moet nog spannend worden ja.

Al hebben Peppi&Kokki inmiddels een hoop geweld in de beklimmingen, mannen die lijden, sterven op de fiets et cetera gezien.

Hesjedal heb ik net nog even bestraffend toegesproken horen worden door Herbert 'harakiri' Dijkstra.

Dat ze het onvoorstelbaar vinden dat Hoogerland gelost is... Net of ze een andere Tour zitten te kijken.

Inmiddels is stokpaardje Tom 'schrijf die maar op voor vandaag' Dumoulin van stal gehaald.

Herbert Dijkstra is ook sterk in het plechtig opnoemen van een groepje op 150 kilometer van de meet alsof ze ieder moment voor de overwinning zullen gaan sprinten.

Enfin, zo komen we de middag wel door.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wat heb je nou helemaal bereikt, Ryder? Ja, je hebt even in beeld gereden, we hebben je doopceel gelicht, maar voor de rest? Een kansloze missie, Maarten, ik heb het je gezegd.

En ja, Dumoulin... 'Ik vind het de grootste revelatie deze Tour, Maarten', alsof bijvoorbeeld Quintana en Kwiatkowski niet meedoen. Gesink is inmiddels al de Diesel, Makkelijk Trappend en Verbeten genoemd, dus het worden nog zware kilometers voor de achteloze kijker...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Voor het klassement is deze etappe tot nu toe

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Leuk om te zien maar waar gaat het heen als je iemand op full speed pootje gaat lichten..... Nu volg ik het totaal niet maar dit moet toch een keer gigantisch fout gaan met die rennende malloten of het publiek.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Eigen schuld hoor, moet ie maar niet zo irritant doen. Hij irriteert iedereen; renners, ploegleiders, cameramensen, tourorganisatie, publiek en de tv-kijker. Mafkees.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Leuk om te zien maar waar gaat het heen als je iemand op full speed pootje gaat lichten..... Nu volg ik het totaal niet maar dit moet toch een keer gigantisch fout gaan met die rennende malloten of het publiek.

Is al zat keer fout gegaan hoor.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Geef hem een panfluit en een poncho en je zou hem niet herkennen

....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.