- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat de champagne moge smaken 
Harmeling was ook weer lekker bezig he, elk jaar weer een lach en een traan met Robbie 
starbright boy (moderator films)
-
- 22439 berichten
- 5132 stemmen
Harmeling is een passioneel mens. Was weer een fijne aflevering.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ik haak af, dat eindeloze gezeik over doping
.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Niet om aan te zien was het. Gaat 5 minuten over de Tour en verder een hoop gezeik over doping.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Doping? Het ging uiteindelijk om de ultieme liefde voor de wielersport. Mart had de tranen in de ogen.
Harmeling en Smeets proosten op het leven en de koers. #Avond... on Twitpic
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
En bij mij schieten elke avond spontaan de tranen in de ogen van deMart, zowel hij als dat programma zijn hopeloos over de datum. Snap niet dat NOS niet eens iemand anders de kans geeft, een Henri Schut of Dione de Graaf kunnen makkelijk een sport talkshow aan.
-
- 22439 berichten
- 5132 stemmen
Alsjeblieft niet. Vooral Henry Schut kan van een autocue lezen, maar heb ik zelden meer dan dat zien doen. Dan kun je net zo goed alleen de samenvatting uitzenden. En ook de Graaf mist echt de persoonlijkheid om een talkshow te maken en haar heb ik nog nooit kunnen betrappen op meer dan een beroepsmatige interesse in wielrennen.
Was een geweldige aflevering. Fijn stukje met Koen de Kort over de ploegsfeer van Argos. Dat historische verhaaltje van Joost Prinsen is ook geweldig. Een deel van de verhalen, zoals die van vanavond, ken ik al lang, maar ik hoor ze erg graag. Dit seizoen is het beste tot nu toe. Van mij mag Smeets door tot hij niet meer kan en daarna mag Thijs Zonneveld het overnemen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Henri Schut of Dione de Graaf kunnen makkelijk een sport talkshow aan.
Ten eerste betwijfel ik eigenlijk of ze dat wel kunnen (daar zijn ze beide veel te kleurloos voor), ten tweede zullen de kijkcijfers denk ik halveren en ten derde is de Avondetappe (voor mij althans) veel meer dan zomaar een sporttalkshow. Juist dit jaar bewijst Mart (en zijn redactie!) zijn onschatbare waarde met een boeiende mix van heden en verleden, van nostalgie en fact of matter. Mart kent zijn gasten verder al jaren, is op de hoogte, en is bovenal een TV-persoonlijkheid waar er gewoon echt maar 1 van is in Nederland. Nee, met een andere opzet zou ik iig waarschijnlijk al snel afhaken.
Van mij mag Smeets door tot hij niet meer kan en daarna mag Thijs Zonneveld het overnemen.
Dat eerste zonder meer maar ik vind Thijs wel wat moeilijk praten eigenlijk... je zou denken dat hij nu wat meer tv-ervaring heeft maar het houdt nog niet over.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Denk je een keer geen uitvallers te hebben, is het toch weer raak 
-
- 22439 berichten
- 5132 stemmen
Dat eerste zonder meer maar ik vind Thijs wel wat moeilijk praten eigenlijk... je zou denken dat hij nu wat meer tv-ervaring heeft maar het houdt nog niet over.
Klopt wel een beetje. Misschien komt het nog wel na een jaartje of wat. Misschien schrijft hij wel gewoon beter. Maar hij heeft wel het gevoel voor wielrennen dat ik zoek.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Hoe verhoudt dat programma (Avondetappe) zich ten opzichte van Vive le Velo? Vind VLV altijd wel leuk om te kijken. Jammer alleen dat ze geen stream aanbieden, daardoor kan ik vaak niet kijken. Sport-livez.com biedt maar soms een stream aan maar niet elke dag helaas.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Dit jaar is de Avondetappe aan een goede reeks bezig (gaat iets teveel over d*****), maar er zitten tenminste weer (oud)wielrenners, (oud)sporters en (ter zake kundige) journalisten aan tafel. We hebben jaren gehad met Ivo Opstelten, Liesbetth List en Thomas Acda en zo - dat ging helemaal nergens over. Overigens is er met deze gasten met een andere presentator dan Mart Smeets een veel betere uitzending te maken.
Vind Vive le Vélo juist minder en minder worden. Ik kijk dit jaar alleen de samenvatting en het eerste stuk en zet het dan af. Te veel bijfiguren, kabbelt te veel. In de voorgaande jaren was Vive le Vélo beter dan de Avondetappe. Waar Wuyts/Decauwer gewoon hun hoge niveau blijven houden vind ik Van Nieuwkerke beetje uitgebluste indruk maken. Lieven Van Gils nooit een hoogvlieger gevonden.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
't Is alleen zo jammer dat het zo weinig over de Tour zelf gaat. Snelle samenvatting en een korte reportage, de rest is vulling en meligheid. Al kan ik het verder niet vergelijken met Vive le Vélo. Kan wel zeggen dat Tour du Jour absoluut geen alternatief is ... wat een bende is dat.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Wist niet dat je zo in het wielrennen zat, OH, of is dat iets van de laatste tijd?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
't Is alleen zo jammer dat het zo weinig over de Tour zelf gaat.
In Nederland is er ook nog een Tourjournaal, met gesprekjes met renners vooraf, een langere samenvatting en gesprekjes met renners achteraf. Dat zat vroeger volgens mij in één programma en dat hebben ze uit elkaar gehaald. Op zich zou ik ook meer van de koers zien. meer analyse van de sprint, etc. Maar gisteren was er natuurlijk niet veel nieuws. Bij Vive le Vélo hadden ze nog wel de bizarre val van Blel K3 in de samenvatting bij de Avondetappe niet.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Wist niet dat je zo in het wielrennen zat, OH, of is dat iets van de laatste tijd?
Da's iets van de Tour. Giro of Vuelta kan ik nooit zo warm voor lopen. Het helpt ook wel een beetje dat ik op m'n werk zonder al te veel problemen de volledige live-uitzendingen kan volgen. Naast dat en de Sporza site heb ik de meeste info wel gehad eens de avondprogrammatie begint.
Gisteren eerder toevallig beide shows in Nederland gezien, vond het gewoon wat tegenvallen. Gasten en opzet bij Tour de Jour vind ik wat veel op plat entertainment gericht, Avondetappe ging me gewoon te weinig over de Tour zelf (en die oude Tour verhalen kende ik ook al wel). Daarbij kan ik Smeets ook echt niet uitstaan, maar da's dan eerder iets persoonlijks.
Tourjournaal ken ik niet, lijkt me meer iets waar ik wat aan zou hebben.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
Avondetappe is ook vooral het gevoel van de Tour overbrengen. Daar horen de wijn en mooie locatie's bij, alsook de Franse muziek, maar het is ook een kapstok eenmaal per jaar over wielrennen in het algemeen te praten. Juist die sfeer vind ik heerlijk - analyses hoef ik van wielrennen niet of nauwelijks te zien eigenlijk.
Enfin, uitstekende reeks dit jaar. Met gemak bij de top 3 in al die seizoenen. Ik vraag me af of Wagendorp nog de derde side-kick wordt dit jaar na dat gedoe vorige week. Verder ken ik maar een iemand bij de NOS die Mart zou kunnen vervangen, en dat is nieuwslezer Van der Zandt. Die deed de Paralympics ook dit jaar en dat deed hij prima. Daarnaast een uitstekende persoonlijkheid, kan orde houden aan tafel en is ook ad-rem genoeg om iets zonder auto-cue te kunnen. Bovendien heeft hij bij het journaal concurrentie van Van de Westelaken. Dus hij moet lekker naar Studio Sport gaan.
El Loco
-
- 1135 berichten
- 2403 stemmen
Boeckmans krijgt nu dus een boete voor zijn tussenspurt, waarbij hij zogezegd Sagan hinderde. Tja, hoe kun je dan als organisatie nog geloofwaardig overkomen?
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Toevallig staat het vandaag in de krant: Nederlanders volgen de tour graag in het Vlaams.
- Vive le velo: gemiddeld 92.000 Nederlanders, met een piek van 137.000. Op een totaal van 1.021.000 kijkers vind ik dat wel vrij veel.
- Live-uitzending met Michel Wuyts: 112.000 Nederlandse kijkers
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Avondetappe is ook vooral het gevoel van de Tour overbrengen. Daar horen de wijn en mooie locatie's bij, alsook de Franse muziek, maar het is ook een kapstok eenmaal per jaar over wielrennen in het algemeen te praten.
Maar dat gebeurde toch niet? Je krijgt wat persoonlijk geleuter, eerder over de mens achter de renner dan de renner zelf. En die boeien me niet ...
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
De Avondetappe over doping en tranen, dat moet ik echt snel ff kijken...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Omdat het hier oud renners betrof. Het verhaal van Jans Koerts is op zich wel bijzonder, maar leent zich wellicht eerder voor zo'n Sporza-achtig portret dan een praatprogramma. Jij kent de Nederlandse wielrenners van 'toen' niet. Dat is niet erg, maar in het begrijpen waarom ze daar zaten wel onmisbare info
@AGE-411, ik verbaas me erover dat er überhaupt mensen op de Nederlandse zender kijken. Dat heeft misschien iets te maken met HD-doorgifte. Ducrot is in zijn betrokkenheid goed te doen, Dijkstra is verschrikkelijk in zijn plattitudes, oninteressante weetjes en oeverloze herhalingen. Maar het ergste van de twee is: ze herkennen geen renner. Nu kwam dat in het Jan Bakelants geval pijnlijk naar boven, maar het is al jaren een probleem. Wuyts/Decauwer herkennen iedereen bij de plaatsing voor de sprint. Ducrot/Dijkstra herkennen alleen de Groene trui, de Britse kampioentrui, de Wereldkampioen en noemen ieder wit shirt Kittel of Kittel-trein. Idem bergop of een willekeurige ontsnapping.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik kijk wel altijd NOS gewoon en hoop op mooie Duquotes, maar begrijp wel dat je je kunt storen aan Herbert 'waar zit naam nederlandse renner' Dijkstra.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik vind het ook heerlijk om naar DD te kijken hoor. Altijd weer genieten als je ze ziet worstelen met de namen.
Wuyts is wel een geweldige commentator qua namen idd, die kan vanuit de helikopter het verschil tussen 2 FDJ renners zien, daar heb ik wel respect voor.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Inmiddels kan ik weer Sporza kijken maar heb het een paar dagen met Dijkstra moeten doen en het is echt niet te harden, wordt elk jaar erger. Hij blijft maar herhalen en commentaar geven alsof het publiek voor het eerst naar mensen op een fiets zit te kijken. Gevoegd bij gebrekkige koerskennis, onjuiste informatie (bv ook rond het al dan niet terugkomen van Porte), vreselijke stokpaardjes (hard fietsen, de oude Voight) en belachelijke voorspellingen die óf nergens op slaan óf zo voor de hand liggen dat ze ook weer belachelijk worden. Een crime.
Montorsi
-
- 9722 berichten
- 2384 stemmen
Tour op de NOS is inderdaad meer geschikt als je buiten de Tour geen koers ziet. Ducrot vind ik wel vermakelijk maar in het algemeen merken die twee niks op wat je zelf niet al door hebt, wat dan zelfs vaak nog onjuist is. Helaas is het vaak de enige optie als je alleen een pc in de buurt hebt.
Smeets is verder als commentator natuurlijk nog twee tandjes erger. Met z'n "..die kent u niet" en consequent verkeerd/anders uitgesproken namen en klemtonen enzo. Die zat/zit er altijd vooral voor zichzelf, maar dat is niks nieuws.
De Cauwer 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
- ... komt niet aan de tijd van DUMOULIN
- wat heeft die DUMOULIN toch een geweldige tijdrit gereden
- ... verliest tijd ten opzichte van DUMOULIN
- laten we de tijd maar eens vergelijken met die van DUMOULIN
- en nog steeds in de top 10 DUMOULIN
- Maarten, weet jij wie ook sneller is dan Contador? DUMOULIN !
- laten we eens gaan luisteren naar DUMOULIN
- hoe moeten we de tijd van DUMOULIN duiden?
- ook Evans bijt zich kapot op de tijd van DUMOULIN
etc. etc. etc.
Ik vond Dumoulin tot de laatste tijdrit een leuke renner maar dankzij Herbert kan ik de naam niet meer horen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
Tja, er waren er nog altijd 7 sneller denk ik dan. Ben ik blij dat ik de Duitse Eurosport volgen moest, die overigens telkenmale bijzonder veel aandacht hadden voor de Belkin-rijders. Leuk. (en nee, ik kijk normaal NOS want Wuyts vind ik gewoonweg onprettig. José is wel prima)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.