- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het zal potdikke ook tijd worden dat Pinotje iets laat zien... maar veel hoop heb ik er eigenlijk niet op, rijdt al de hele ronde als een krant (vandaag ook weer). Wel een rare etappe naar de Ventoux met eerst 220 (!) kilometer vlak. Ik voel een Voecklertje aankomen, Vive le Titi!
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Dat zeiden ze op de Belg ook al, het lijkt me stug dat De Gendt nu ineens wel goed bergop gaat rijden deze Tour, en dat heb je toch echt nodig om een bergetappe te winnen.
Voor de Ventoux-etappe voorspel ik Thibaut Pinot btw, en voor de Alp wordt het Gesink.
De Gendt heeft al eerder aangetoond een tweede Tourweek opeens wel mee te rijden met de toppers...
Maarja fijne dag gisteren. Tony die gewoon op 58-11 rondrijdt, ongelofelijk. Het interview daarna was ook geweldig. Hij kon amper geloven dat dat scharminkel van een Keniaans wormpje nog zou dichtbij zou komen op een parcours die op het lichaam van Der Panzerwagen is geschreven.
Contador heeft ook weleens gewonnen terwijl Cancellara toen tweede werd (al won hij enkele seconden door achter de motoren aan te kunnen rijden op het eind). Die kan wel degelijk hard rijden.
Bedoel sinds z'n schorsing ja, excuus. Heeft natuurlijk de Tour gewonnen dankzij zn tijdrit 
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Dat zeiden ze op de Belg ook al, het lijkt me stug dat De Gendt nu ineens wel goed bergop gaat rijden deze Tour, en dat heb je toch echt nodig om een bergetappe te winnen.
Voor de Ventoux-etappe voorspel ik Thibaut Pinot btw, en voor de Alp wordt het Gesink.
De Alp gok ik eerder op Ten Dam met Gesink als springplank. Nog meer dan andere jaren zal het wel een groot Nederlands feest op de berg worden nu 
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ach ja.... Pure hype hier in NL die alpe d'huez omdat er nou toevallig in de vorige eeuw een aantal keer een Nederlander heeft gewonnen. Ik snap echt de mythe niet, zeker niet wanneer men het heeft over 'één van de zwaarste beklimmingen in de wielersport'
. Mijn hart gat pas echt sneller kloppen van een Mortirolo, Zoncolan of Agliru. Jammer dat ASO zulk soort beklimmingen niet zoekt/aandurft.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
[De Alp gok ik eerder op Ten Dam met Gesink als springplank. Nog meer dan andere jaren zal het wel een groot Nederlands feest op de berg worden nu
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Klopt ja. De enige manier waarbij zo een vooruit gestuurde helper nuttig kan zijn, is als er nog een vlak tussenstuk komt. Dat is ook alleen maar het geval als de kopman reeds aanvalt vóór de laatste berg. Timing is dan natuurlijk essentieel, anders rijdt de kopman z'n helper er al meteen af op de berg zelf.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Als mikpunt wil het ook nog wel eens helpen, zeker op een berg. Altijd makkelijker ergens naar toe te rijden dan de hele tijd in het ijle kijken. Plus als alles goed is nader je ook redelijk vlot op je ploegmaat, dus dat geeft wat extra kracht.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
ook bergop heb je best wat aan een knecht. Op kop heb je geloof ik 10 tot 20 Watt meer nodig dan in het wiel naar ik heb begrepen als je omhoog fietst. Dan moet je inderdaad wel een renner voor je hebben die qua tempo nut heeft, en dat ontbreekt er inderdaad wel eens aan. Verder is het vooral ook nuttig qua bevoorrading en om pech beter te kunnen ondervangen, daarom worden er naar mijn idee voornamelijk mannetjes meegestuurd in bergritten.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Als mikpunt wil het ook nog wel eens helpen, zeker op een berg. Altijd makkelijker ergens naar toe te rijden dan de hele tijd in het ijle kijken. Plus als alles goed is nader je ook redelijk vlot op je ploegmaat, dus dat geeft wat extra kracht.
Ja, dat klopt inderdaad ook wel.
Verwacht nog wel wat van De Gendt. Vond hem gisteren in ieder geval boven verwachting presteren gezien z'n vorm. Het kan snel gaan met hem. De rit naar de Alp lijkt me voor De Gendt ook ideaal, als het peloton wat laat begaan tenminste. Lijken me weinigen in staat om een goede De Gendt te kloppen vanuit de vlucht in zo een rit.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Overigens is het opvallend,dat veel ploegen met meerdere renners vooraan in het klassement staan. Als Froome een slechte dag (en geen helper meer) heeft kan je hem met Quintanta, Rui Costa, Ten Dam en Kreuziger best nog aanvallen. En de kopmannen kunnen dan bij hem in het wiel gaan zitten.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
ook bergop heb je best wat aan een knecht. Op kop heb je geloof ik 10 tot 20 Watt meer nodig dan in het wiel naar ik heb begrepen als je omhoog fietst. Dan moet je inderdaad wel een renner voor je hebben die qua tempo nut heeft, en dat ontbreekt er inderdaad wel eens aan. Verder is het vooral ook nuttig qua bevoorrading en om pech beter te kunnen ondervangen, daarom worden er naar mijn idee voornamelijk mannetjes meegestuurd in bergritten.
Dat je aan een knecht bergop wat hebt, wordt ook niet echt betwist. Probleem is dat een vooruitgestuurde helper daar meestal maar 50 meter in slaagt, tenzij het zelf een héél goede klimmer is. Pech en bevoorrading zullen inderdaad ook wel meespellen, naast de mikpunt-benadering die Onderhond aanhaalde.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Iemand vooruit sturen, zorgt er ook voor dat je geen kopwerk hoeft te doen. Daarom zou ik als Movistar altijd zorgen dat een Quintana of een Rui Costa in de aanval gaat.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
kan me niet voorstellen dat Sky een van die namen laat rijden. Belkin en Saxo zullen dat trouwens ook niet zomaar laten gebeuren. Porte leek toch ook wel weer in orde gisteren dus verwacht hem eigenlijk gewoon weer naast Froome, en dan is het lastig bestoken.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Dat je aan een knecht bergop wat hebt, wordt ook niet echt betwist. Probleem is dat een vooruitgestuurde helper daar meestal maar 50 meter in slaagt, tenzij het zelf een héél goede klimmer is. Pech en bevoorrading zullen inderdaad ook wel meespellen, naast de mikpunt-benadering die Onderhond aanhaalde.
Van iemand als Gesink mag je wel verwachten dat hij langer dan 50m kan sleuren. Zeker als je in de kilometers voorafgaand wat weet te sparen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Van iemand als Gesink mag je wel verwachten dat hij langer dan 50m kan sleuren. Zeker als je in de kilometers voorafgaand wat weet te sparen.
Gesink reken ik toch nog tot de goede klimmers hoor.
Dat lijkt me wel een goede om vooruit te sturen inderdaad.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Gesink is nou niet echt een geschikte springplank aangezien de beste man een berg van 7 kilometer nodig heeft om op gang te komen... Hij rijdt altijd zijn eigen tempo en heeft het vooral op de voet altijd lastig.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Tuurlijk, Greipel en B. Hagen midden in de valpartij. 
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
En Kittel die weer wint 
Dat is echt mijn biggest fail deze Tour.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Kittel stapt nog wel af, dus zo'n héle goede 2-punter is dat ook weer niet.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Hij wint drie etappes! Dat zijn er minimaal drie teveel 
El Loco
-
- 1135 berichten
- 2403 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Dat zijn veel slechtere keuzes, natuurlijk. Kittel is geen slechte keuze, maar een 2-punter hoort wmb 100 punten te halen. Dat lukt hem net wel of net niet. Afstappen is -5 punten (en kan optellen).
Een revelatie wil ik Kittel niet meer noemen. Maar qua Tour is hij heel goed bezig.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Gebroken schouder voor Hagen. Weer een man minder voor Sky dus ook.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Elke keer hoop ik dat Sagan niet valt en dat ik niets groen zie bij een valpartij. Het is verschrikkelijk afwachten wat er telkens weer gebeurd die laatste kilometers.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Gebroken schouder voor Hagen. Weer een man minder voor Sky dus ook.
Balen. Streep door Sportpools nu. Boeh.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Dat denk ik dus niet he. Die gaat gewoon op de Champs-Elysees willen winnen.
Wat mijn sportpools betreft is het echt janken geblazen. Greipel als enige topsprinter niet bij de eersten en dan zie je een Orica-renner aardig meedoen, blijkt het niet Goss maar Impey te zijn. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22439 berichten
- 5132 stemmen
Kittel kwam het vorige weekend ook prima door. Hij is bovendien helemaal in the winning mood nu. Kittel rijdt gewoon uit inderdaad.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Das gibt ja eins zwei drei, waarde volgers, voor Kuifje Kittel die Cannonball Cav met een ultieme jump op pijnlijke wijze de loef afstak. De stoere Argos-Germaan werd uiteraard gespeeld in het sprintersteam van Speedy23 dat alle valpartijen voorbleef en in Tours wist te zegevieren:
1 Speedy23 75
2 citybird 71
3 Arjan_Hanse 69
4 El Loco 65
5 Le maillot vert 63
6 PartyMarty 60
7 stinissen 55
8 Finisterra 54
9 McSavah 48
. Montorsi 48
Gele trui citybird werd door de trouwe knechten keurig door de laatste listige bochten geloodst en overleefde dus het slachtveld dat zich achter hem voltrok. De voorsprong op de naaste achtervolgers begint inmiddels impressionante vormen aan te nemen:
1 citybird 610
2 lucdecoster 563
3 McSavah 544
4 Finisterra 532
5 jeroen dn urste 496
6 Speedy23 489
7 Le maillot vert 447
8 Sir Tinus 446
9 stinissen 416
10 PartyMarty 415
De SubLiga zakte 1 plaatsje naar 4, terwijl boemsjakalala zich ook morgen met de lanterne rouge aan het frame zal moeten melden: 181 punten is het verdict. Morgen de volgende afspraak voor de rappe mannen en hun treintjes, graag à demain!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.