• 15.993 nieuwsartikelen
  • 179.050 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.700 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

En Dumoulin rijdt zelfs twee keer in het peleton. Zal je zien dat die Fransman nog in de aanval gaat.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

- Maarten, DUMOULIN is zelfs sneller dan DUMOULIN!

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Bij de NOS irriteer ik me al na 1 minuut aan die 2. Meest ergerlijke is het herkennen van de renners wat ze niet kunnen.... Wanneer een renner ontsnapt: eerst 5 minuten puzzelen welke ploeg het is (Belkin ?? 'Nee Greenedge Maarten' .... Nee toch cannondale ). En vervolgens nog 4x de verkeerde naam noemen totdat de goede in beeld komt.... Ik kijk altijd op de belg, Wuyts en de Cauwer . En ook Renaat Schotte samen met de Cauwer zoals in de giro zijn tof! Enkelt mogen ze wat mij betreft die interviews wel weglaten.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Die interviews zijn nog wel aardig (zeker in wat saaiere ritten zoals gisteren), alleen moet je ze niet vooraf op de Sporza site kijken, dan is er maar weinig aan Verder is Wuyts z'n stijl nogal onorthodox, heb ik toch even aan moeten wennen. De Cauwer is leuk al verbaast het mij dat hij zo goed valt bij de rest hier. Zit toch een aardig dik accent aan heb ik de indruk. Maar qua kennis zit het wel goed met die twee, indrukwekkende rennerskennis en goed koersinzicht, al durven ze het soms iets spannender maken dan het eigenlijk is.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ze zijn vooral een goed duo. Wuyts wil wel eens prikken, dubbelzinnig doen, stekelige kanttekingen maken en De Cauwer gaat daar altijd op in. Of het nu over koers gaat of over de omgeving. Hij snapt ook meteen wat Wuyts voor reactie verwacht en dan is hij niet beroerd genoeg om erop in te gaan. Bovendien corrigeert hij altijd heel droog als Wuyts het verkeerd heeft.. Werkt heel goed. Zonder De Cauwer zou het een stuk minder zijn.

En verder heeft het Vlaams gewoon een prachtige wielerwoordenschat: "Hij verdappert nog een keer... Hij is gaan lopen denk ik, hij is riddedebie. Nee, hij plooit toch" Of zoiets. Bij de NOS wordt dat: '"Daar demarreert de kleine Colombiaan uit Quintenzocoal, wiens vader hem op zijn vijfde verjaardag een fiets gaf, nadat het WK in Colombia was - waar Danny Nelissen toen nog kampioen werd bij de junioren dat jaar - alweer, hij is net zo goed als zijn legendarische landgenoot Luis Herrera in 1985, de eerste Colombiaanse gele trui drager, die dan ook altijd in deze bocht demareerde en dan zo scheef op zijn fiets zat, waarbij je afvroeg waarom hij toch zo snel ging, ja hoor hij is weg wat is het toch een fantastische klimmer, bla bla" (en dan staat er al tien minuten in beeld "arrière de la course").

Precies dit:

Montorsi schreef:

maar in het algemeen merken die twee niks op wat je zelf niet al door hebt, wat dan zelfs vaak nog onjuist is.

Over het herkennen van shirts: Vanuit de lucht vind ik Orica-GE / Vacansoleil-DCM het moeilijkst te onderscheiden. Maar ik kijk dan ook nog analoog

starbright boy (moderator films)

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

Ducrot kan ik goed hebben, vind ik zelfs best fijn. Die heeft een mooie oprechtheid. Maar van Dijkstra heb ik nooit begrepen hoe hij op die plek terecht is gekomen. Maar toch kijk ik meestal naar de Nederlandse TV. Ik vind een Nederlandse blik wel lekker en Wuyts ligt me ook niet helemaal, hoewel hij inderdaad wel belachelijk goed is in herkennen van renners. Daar hebben Nederlanders altijd moeite mee gehad. Smeets kon het ook niet en Jean Nelissen al helemaal niet, die moest eerst het rugnummer in beeld zien zo ongeveer. Het kan overigens nog altijd erger. Danny Nelissen op Eurosport was helemaal niet om aan te horen. Maar die zit er niet meer geloof ik.

Van Tour du Jour tien minuten gezien, verschrikkelijk.

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

. Bij de NOS wordt dat: '"Daar demarreert de kleine Colombiaan uit Quintenzocoal, wiens vader hem op zijn vijfde verjaardag een fiets gaf, nadat het WK in Colombia was - waar Danny Nelissen toen nog kampioen werd bij de junioren dat jaar - alweer, hij is net zo goed als zijn legendarische landgenoot Luis Herrera in 1985, de eerste Colombiaanse gele trui drager, die dan ook altijd in deze bocht demareerde en dan zo scheef op zijn fiets zat, waarbij je afvroeg waarom hij toch zo snel ging, ja hoor hij is weg wat is het toch een fantastische klimmer, bla bla" (en dan staat er al tien minuten in beeld "arrière de la course").

Inderdaad. Het zou op zich nog best aardig kunnen zijn, maar je hoort die info dan ook nog eens tig keer. Ik heb altijd het idee dat Dijkstra (of de NOS) een bestandje heeft met biografische info over de wielrenners, naast de erelijst. Daarom staan dingen als "Is met 1.60 de kleinste renner van het peleton", "kreeg op zijn achtste zijn eerste racefiets" , "heeft zes kinderen" "begon pas op zijn 18e met wielrennen" en op thema's. En Dijkstra heeft natuurlijk ook de info van de Franse VVV "in dit kasteel woonde vroeger een neef van Louis XIV, tegenwoordig is het..." . En bij elk beekje wat in beeld komt gaat het om de hobby van Ducrot.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Montorsi schreef:

Smeets is verder als commentator natuurlijk nog twee tandjes erger. Met z'n "..die kent u niet" en consequent verkeerd/anders uitgesproken namen en klemtonen enzo. Die zat/zit er altijd vooral voor zichzelf, maar dat is niks nieuws.

Kreuzinger...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Hoeshoft.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Porte

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Martijn Ducrot

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Molkema.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Senk joe! Zo kunnen we nog wel even doorgaan...

Het is volgens mij ooit begonnen met een WK Voetbal waar Joeroegwee ineens aan meedeed.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

En niet te vergeten zijn nieuwe vondst "LTD" wat minstens 40x moet worden herhaald wanneer het over Laurens ten Dam gaat....

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Oftewel "Lau". Ik moet altijd denken aan: L.T.D. - MusicMeter.nl voor iedereen die in 1981 al naar de Top 40 luisterde (bekend van de hit "Shine On").

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Mooie steek van Omega! Maakt een rit als deze toch weer wat leuker.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Tja, Belkin..... Sportief.....

Montorsi

• 9722 berichten
  • 2384 stemmen

Valv. Piti lek, slechter moment is ondenkbaar. Benieuwd wat Belkin nu gaat doen?

edit: gas dus..

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

.... en jammer dat Belkin niet direct vol durft.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Piti is al zowat terug weer toch?

Oh niet dus, waait zo te zien terug naar de tweede groep.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Ze geven nu gas vooraan in het peloton....

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Belkin Bad Boys, dat gaat Spaanse furie opleveren!

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Dit vind ik smerige actie van Belkin....

Spetie

• 38871 berichten
  • 8228 stemmen

Als ze wachten, komt Kittel en de rest ook weer terug.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Alsof dat voor Belkin uitmaakt... Maargoed, rijden ze misschien Valverde op een minuut, gaat ze denk ik bezuren in de Alpen.

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

Zou best weleens (veel) meer dan een minuut kunnen worden.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Timmy757 schreef:

Dit vind ik smerige actie van Belkin....

Waarom? Kittel wachtte gisteren ook niet op Greipel in de sprint?

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Waarom? Kittel wachtte gisteren ook niet op Greipel in de sprint?

Sprint is nogal een verschil met 90km van finish,, gaat mij meer om Valverde....

Profiteren van andermans pech is gewoon not done.... Had iedereen weleens willen horen als de rollen waren omgedraaid....

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Intussen al een tijdje dezelfde achterstand. Wie breekt het eerst?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Timmy757 schreef:

(quote)

Sprint is nogal een verschil met 90km van finish

Absoluut. Bij de sprint ben je 100% zeker dat je de rest een hak zet en ben je gewoon een concurrent kwijt. In deze situatie is het voor Belkin een gok.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.