- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
O ja, even tussendoor, wielrenner Levi Leipheimer is door Omega Pharma - Quick Step ontslagen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Mensen toch, houden jullie zich van de domme???
Het zijn allemaal beroepen! Het gaat hem helemaal niet over het uitoefenen van het beroep, zoals in mensen snijden, wapens gebruiken, helemaal niet om verloning van een beroep, enz... maar over het gebruik van prestatieverhogende middelen IN een beroep. Waarom mogen artsen, bakkers en boekhouders wel die middelen gebruiken? Beroepssporters niet omdat het entertainment is? Zangers en goochelaars zijn ook entertainers maar zij mogen wel gebruiken. Daar zit geen logica in.
Omdat een arts een beroep uitoefent wat een algemeen nut heeft voor de maatschappij, en het daarom van enorm belang is dat hij dat goed en correct uitvoert.
De maatschappij zal er geen haar slechter van worden als beroepssporters geen doping gebruiken. Sterker nog, het is zelfs wenselijk (zie de huidige situatie) dat men GEEN doping gebruikt.
Je moet meer denken vanuit het maatschappelijk oogpunt! Het zal mij een worst wezen als een goochelaar gebruikt, als hij daarmee het nut van de maatschappij kan dienen en het is vanuit de maatschappelijke normen en waarden geen groot probleem, laat hem. De situatie rond Lance laat duidelijk zien dat er vanuit de maatschappij een roep komt om geen doping te gebruiken.
Snap je dat niet?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Waarom mogen artsen, bakkers en boekhouders wel die middelen gebruiken?
Sporters hebben ook voordelen:
Waarom mag Tom Boonen ongestraft coke snuiven? Als ze een normale hardwerkende mens betrappen vliegt ie de straat op, maar voor Tom is er geen vuiltje aan de lucht.
Waarom mag die overbetaalde crimineel Mboyo België vertegenwoordigen terwijl een normale mens niet eens aan werk geraakt met een klein strafblad?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Omdat een arts een beroep uitoefent wat een algemeen nut heeft voor de maatschappij, en het daarom van enorm belang is dat hij dat goed en correct uitvoert.
De maatschappij zal er geen haar slechter van worden als beroepssporters geen doping gebruiken.
Dus, volgens uw logica mag een arts prestatiebevorderende middelen gebruiken, zolang hij zijn beroep goed uitoefend.
Maar de maatschappij zal er ook geen haar van verbeteren als wielrenner Nico Eeckhout of godweet welk beroepssportertje wel doping neemt. Bloed, brood en spelen weet je wel.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Sporters hebben ook voordelen:
Waarom mag Tom Boonen ongestraft coke snuiven? Als ze een normale hardwerkende mens betrappen vliegt ie de straat op, maar voor Tom is er geen vuiltje aan de lucht.
Waarom mag die overbetaalde crimineel Mboyo België vertegenwoordigen terwijl een normale mens niet eens aan werk geraakt met een klein strafblad?
Ik heb al vijf maal gezegd dat dit er allemaal niet toe doet.
Ik voer al uren de discussie over waar ligt de grens bij doping. Kan het nog simpeler?
Cru gesteld -Beroepssporters mogen niet, terwijl de rest van de wereld vrij naar de pillen grijpt? Je ziet toch zelf dat dit niet kan of niet klopt? Dat is toch niet normaal? En dat het de regels zouden zijn, heb ik ook mijn bedenkingen.
Edit - let op, ik ben helemaal niet pro-doping in de sport, maar ik vind het niet kunnen dat beroepssporters en zelfs recreatieve sporters) bij wijze van spreken uur na uur, dag in dag uit onder controle staan, terwijl al de rest vrij kan slikken. Dat krijg ik er nooit in.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik heb al vijf maal gezegd dat dit er allemaal niet toe doet.
Daarnaast gun ik België niks meer zo lang als een genaturaliseerde crimineel met een uitgebreid strafblad het shirt van de Rode Duivels mag dragen.
Cru gesteld -Beroepssporters mogen niet, terwijl de rest van de wereld vrij naar de pillen grijpt? Je ziet toch zelf dat dit niet kan of niet klopt? Dat is toch niet normaal?
Vertel mij eens hoe een hardwerkende arbeider moet weten wat er wel en niet op de dopinglijst staat. Die mensen slikken ook maar gewoon wat de arts voorschrijft.
Als sporter weet je dat je bepaalde bestanddelen niet mag gebruiken.
De meeste van die sportertjes hebben ook helemaal geen prestatieverhogende middelen nodig om hun sport te kunnen beoefenen. Wat trainen, een wedstrijdje, naar de masseur, weer een hele hoop rust, wat aan het strand liggen,...
Een chirurg die al 70 of 80 uren heeft gewerkt moet er wel meteen staan als één van ons een probleem krijgt en men roept hem op.
starbright boy (moderator films)
-
- 22705 berichten
- 5326 stemmen
Paar nieuwtjes: Armstrong treedt af als voorzitten van Livestrong, omdat hij die organisatie niet mee wil slepen in negatieve publiciteit. En Nike laat Armstrong nu toch wel vallen (maar Livestrong niet) en zegt dat Armstrong hen meer dan tien jaar heeft bedrogen. Ferrari ontkent alle beschuldigingen en zegt alleen trainingsadviezen te hebben gegeven (en dat hij daar vele tonnen van Armstrong voor kreeg). En geruchten over twee met geld onder de tafel geveegde positieve testen van Armstrong (in 1999 en 2001) worden steeds heviger. Het UCI zou hier volgens sommigen zijn omgekocht.
Stephan
-
- 7929 berichten
- 1396 stemmen
Paar nieuwtjes: Armstrong treedt af als voorzitten van Livestrong, omdat hij die organisatie niet mee wil slepen in negatieve publiciteit. En Nike laat Armstrong nu toch wel vallen (maar Livestrong niet) en zegt dat Armstrong hen meer dan tien jaar heeft bedrogen. Ferrari ontkent alle beschuldigingen en zegt alleen trainingsadviezen te hebben gegeven (en dat hij daar vele tonnen van Armstrong voor kreeg). En geruchten over twee met geld onder de tafel geveegde positieve testen van Armstrong (in 1999 en 2001) worden steeds heviger. Het UCI zou hier volgens sommigen zijn omgekocht.
-
- 22705 berichten
- 5326 stemmen
Grotendeels al bekeken. Op een rijtje wat er de laatste tijd zo'n beetje boven water kwam. Niet veel nieuws (meer) voor mij.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Wanhoopsdaad van Sky...
Sky wil alleen nog 'schone' coureurs | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Dit maakt ze alleen maar verdachter in mij ogen....
Maar de maatschappij zal er ook geen haar van verbeteren als wielrenner Nico Eeckhout of godweet welk beroepssportertje wel doping neemt.
Allez, dat is toch precies wat ik zeg!
Stephan
-
- 7929 berichten
- 1396 stemmen
Grotendeels al bekeken. Op een rijtje wat er de laatste tijd zo'n beetje boven water kwam. Niet veel nieuws (meer) voor mij.
Waarom zeg je dan: "Het UCI zou hier volgens sommigen zijn omgekocht."?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
[Vertel mij eens hoe een hardwerkende arbeider moet weten wat er wel en niet op de dopinglijst staat. Die mensen slikken ook maar gewoon wat de arts voorschrijft..
De hardwerkende Vlaming is niet geïnteresseerd in de dopingslijsten, maar toch slikt bij allerhande 'bocht' en ook die die hij aan zijn arts VRAAGT om voorgeschreven te worden.
Als je eender welk medicijn wil hebben, is het echt niet moeilijk meer om te krijgen, zelfs in originele versies.
Van mijn part oke, maar ik vind het niet normaal dat mijn dochter met 1000 anderen op een trein zit die aan 130 per uur naar Brussel rijdt en bestuurd wordt door een werknemer die misschien ongecontroleerd depressiva neemt omdat zijn huwelijk op springen staat.
Ik vind het niet normaal dat mijn vrouw met 50 anderen op de bus zitten aan 90 per uur , naar een markt twintig kilometer verder met iemand aan het stuur die pepmiddellen neemt om wakker te blijven, omdat zijn vrouw op zelfstandige basis een kranten/tabakszaak uitbaat en hij al vanaf vier uur de baan op is om zijn krantenronde te doen en nadien de winkel nog moet mee openhouden tot 20 uur.
En zo zijn er vele voorbeelden. Waarom is er bij deze geen controle? (buiten een paar ademtesten tegen alcohol) Omdat het de regeltjes zijn om dit niet te doen? Te gek voor woorden.
Iedereen panikeert al luidop als een sporter een pilletje neemt, terwijl hij niemand schaadt, buiten zichzelf.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Van mijn part oke, maar ik vind het niet normaal dat mijn dochter met 1000 anderen op een trein zit die aan 130 per uur naar Brussel rijdt en bestuurd wordt door een werknemer die misschien ongecontroleerd depressiva neemt omdat zijn huwelijk op springen staat.
Ik vind het niet normaal dat mijn vrouw met 50 anderen op de bus zitten aan 90 per uur , naar een markt twintig kilometer verder met iemand aan het stuur die pepmiddellen neemt om wakker te blijven, omdat zijn vrouw op zelfstandige basis een kranten/tabakszaak uitbaat en hij al vanaf vier uur de baan op is om zijn krantenronde te doen en nadien de winkel nog moet mee openhouden tot 20 uur.
Ja dat is inderdaad verschrikkelijk, het gaat dan ook echt wekelijks fout...
O nee wacht, er gebeurt helemaal niets.
Kom op, doe niet zo paranoïde..
eRCee
-
- 13460 berichten
- 1985 stemmen
[Cru gesteld -Beroepssporters mogen niet, terwijl de rest van de wereld vrij naar de pillen grijpt? Je ziet toch zelf dat dit niet kan of niet klopt? Dat is toch niet normaal?
Jawel hoor, als dat één van de spelregels is van de betreffende sport is daar niks onlogisch aan.
Nog een voorbeeld, misschien wat beter dan de vorige; iedereen staat het vrij om een elektrische fiets te gebruiken, ook postbezorgers, pizzakoeriers enzovoorts. Wielrenners mogen dat echter niet omdat het vermaak van de sport erin schuilt dat er een eerlijke, fysieke/mentale/tactische competitie wordt uitgevochten.
Zie mijn betoog over 'eerlijke' competitie van de vorige pagina.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nog een voorbeeld, misschien wat beter dan de vorige; iedereen staat het vrij om een elektrische fiets te gebruiken, ook postbezorgers, pizzakoeriers enzovoorts
Maar volgens jou mogen diezelfde postbezorgers, pizzakoeriers, enz... wel stimulerende middelen gebruiken? Dat kan niet voor mij.
Kom op, doe niet zo paranoïde..
Ik ben helemaal niet paranoïde. 
Het enige dat ik uit jullie reacties kan besluiten is dat doping niet mag in sport, maar wel bij iedereen anders. Voor mij te gek voor woorden.
Ieder zijn mening, maar ik stop ermee, het kost teveel tijd en mijn films liggen te wachten. 
eRCee
-
- 13460 berichten
- 1985 stemmen
Maar volgens jou mogen diezelfde postbezorgers, pizzakoeriers, enz... wel stimulerende middelen gebruiken? Dat kan niet voor mij.
Het is duidelijk dat dit voor jou niet kan, maar wat ik probeer aan te tonen met dit voorbeeld is dat je redenering niet klopt.
Overigens juich ik het gebruik van stimulerende middelen door postbezorgers zeker niet toe, maar veel boeit het me niet, ze overtreden daarmee immers niet de spelregels van hun eigen beroep.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik denk dat we met deze wijsheid van eRCee maar de discussie over doping in het beroepenveld moeten stoppen..
Leidt teveel de aandacht weg van die grote boef.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
ik vind het niet normaal dat mijn dochter ...
En dan vallen we weer terug op vraag en aanbod. Er is enorm veel vraag naar bekwame artsen, maar het aanbod is helaas beperkt waardoor deze mensen dus onmenselijk veel uren moeten draaien.
Maar goed, een 18-jarig knulletje dat op de bank van Anderlecht zit verdient dus meer. Compleet onbegrijpelijk.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Word je liever geopereerd door een chirurg die net een prestatieverhogend middel heeft geslikt of door een chirurg die niets heeft geslikt? Beide chirurgen hebben deze week al 80 uur gewerkt en zitten er helemaal doorheen.
En dan vallen we weer terug op vraag en aanbod. Er is enorm veel vraag naar bekwame artsen, maar het aanbod is helaas beperkt waardoor deze mensen dus onmenselijk veel uren moeten draaien.
Maar goed, een 18-jarig knulletje dat op de bank van Anderlecht zit verdient dus meer. Compleet onbegrijpelijk.
En daar gaan we weer met dat knulletje van Anderlecht op de bank. Voor de tiiende maal, verdienen heeft er totaal niets mee te maken, denk daar niet aan.
Het kan mij gaan barst schelen welke chirurg er pakt of niet. Waarom mag die chirurg WEL en een sportman NIETS slikken. Waarom mag een manager WEL pakken en een sportman NIET.
Iedereen mag slikken, maar sportmannen niet. Ik rijd met een bus, slik en wordt nooit gecontroleerd. Jij loopt vierhonderd meter, slikt, wordt regelmatig gecontroleerd en wordt twee jaar geschorst. Ik ga vrijuit terwijl ik met het leven van honderden mensen speel en jij wordt veroordeeld terwijl je voor simpel entertainment zorgt.
Toch niet moelijk denk ik...Of ik ga eens raad vragen aan juristen... 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Vind jij het legaliseren van doping dan een goed idee?
Dat knulletje van Anderlecht haal ik er natuurlijk weer bij omdat jij gisteren iets zei over vraag en aanbod.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is de vraag naar bekwame chirurgen groter dan de vraag naar 18-jarige bankzitters. En het aanbod is helaas kleiner.
Vreemd genoeg zie je dit niet terug in het loon. Niet dat een chirurg slecht verdient, maar als er iemand het loon van een topvoetballer zou moeten krijgen, dan zijn het wel chirurgen.
Waarom mag die chirurg WEL en een sportman NIETS slikken.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De langverwachte overgang van de Britse spurtbom Mark Cavendish van het Britse Sky naar Omega Pharma-Quick.Step is eindelijk afgerond, zo meldt Sky Sports.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Hij wilde zeker dat contract niet tekenen? 
Stephan
-
- 7929 berichten
- 1396 stemmen
Volgens mij is duidelijk waarom sporters niets mogen slikken. D'r zijn teveel sporters dood omgevallen omdat ze net even iets sneller wilden zijn dan anderen. Overigens heeft Armstrong zijn kanker ook overduidelijk aan zijn druggebruik te danken...
Isn't it ironic...
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Overigens heeft Armstrong zijn kanker ook overduidelijk aan zijn druggebruik te danken...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Grote onzin inderdaad. Andersom zou mogelijk zijn. Na zijn ziekte is hij misschien met doping begonnen om sneller opnieuw aan de top te staan. Misschien zeg ik wel.
-
- 22705 berichten
- 5326 stemmen
Waarom zeg je dan: "Het UCI zou hier volgens sommigen zijn omgekocht."?
Omdat dat vooralsnog om enkele getuigenissen gaat (en vooral één). Volgens sommigen dus.
-
- 22705 berichten
- 5326 stemmen
Volgens mij is duidelijk waarom sporters niets mogen slikken. D'r zijn teveel sporters dood omgevallen omdat ze net even iets sneller wilden zijn dan anderen. Overigens heeft Armstrong zijn kanker ook overduidelijk aan zijn druggebruik te danken...
Isn't it ironic...
Weinig kennis noch nuance. Van de meerderheid van de dopingproducten, zeker die van vanaf de jaren 90 val je niet dood neer. Dat had vooral te maken met amfetaminegebruik en dat is doordat het behoorlijk goed is op te sporen en niet zo effectief is vrijwel uitgestorven in de meeste sporten sinds begin jaren '90. Een heleboel dopingproducten zijn niet eens schadelijk voor de gezondheid en over sommigen is er een discussie of het niet juist beter voor het lichaam is om het wel te nemen.
En het tweede is niks meer dan een niet aantoonbaar (want er is geen enkel aantoonbaar verband tussen doping en teelbalkanker) sensatiepraatje. Niks overduidelijks aan.
Overigen haken inmiddels meer sponsors af bij Armstrong. Hij raakt ze zo'n beetje allemaal kwijt (en hij had een flink rijtje, ze zorgden voor een persoonlijk inkomen dat hoger was dan vrijwel alle op dit moment actieve wielrenners).
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Overigens heeft Armstrong zijn kanker ook overduidelijk aan zijn druggebruik te danken...

Stephan
-
- 7929 berichten
- 1396 stemmen
Dit is één van de meest belastende getuigenverklaring (onder ede) van Betsy en Franky Adreu:
Armstrong zit voor zijn kankeronderzoek bij zijn arts in aanwezigheid van zijn vrienden Franky (ook renner) en diens verloofde Betsy.
"The doctor started asking Lance a couple of banal questions, and then boom, have you ever used any performance enhancing drugs? Lance, hanging onto his IV, rattled off EPO, testosterone, cortisone, growth hormone and steroids."
Als het er allemaal niets mee te maken heeft zal de arts het voor de grap gevraagd hebben.
Daarna kreeg Betsy ruzie met Franky en zei
"That's how he got his cancer? If you are doing that, I'm not marrying you".
Testosterone supplements are not without risks and side effects. There are common (less serious) effects such as acne, aggression, hair loss, sleep apnea, apnea, weight gain and fluid retention or frequent urination. More serious documented problems include infertility in younger men, prostate issues (men with a history of prostate enlargement cannot take the supplements), kidney symptoms and liver health concerns. There is also a possible link between testosterone supplements and heart disease, prostate or testicular cancer. This suggested link has not been conclusively proven, but it is a concern to health professionals.
Geen greintje medelijden met deze oplichter...

Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
De grootste cheater en loser uit de sportgeschiedenis.
Dat er nog steeds mensen zijn die het voor hem opnemen
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.