• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.807 films
  • 12.725 series
  • 35.157 seizoenen
  • 658.852 acteurs
  • 200.890 gebruikers
  • 9.504.979 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Hou die misselijke opmerkingen 's voor je, begint een beetje irritant te worden.

ja sorry, was inderdaad vergeten dat Nederland wereldkampioen is en blijft in "they only sing when they're winning"

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Tegen 11 Duitsers is het voor de Hollanders bij voorbaat onbegonnen werk, jeweettoch...

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

.....Stoorde me wel enorm aan die kutmuziek tussen het affluiten en de hulding. Moet je echt 20 minuten hetzelfde draaien? ....

die "kutmuziek" is de Oscar winnende muziek van Chariots of Fire, en wordt gebruikt bij elke medaille ceremony. Vangelis zal wel hier best veel geld aan verdient aangezien er meer dan 250 verschillende ceremonies al zijn geweest

Chariots of Fire was gekozen omdat het over 2 Britse renners (een Schot en een Engelsman) ging die goud hadden gepakt op de OS van 1924

Voor de rest gebruiken ze tijdens de OS altijd muziek van populaire Britse artiesten vanaf de jaren 60 tot nu. Wel logisch aangezien de OS daar afspeelt. Dus horen we wat van The Beatles, Bowie, New Order, Travis, The Who, small faces, Depeche Mode, Queen, enz.

En over medailles gesproken, als Schotland independent was geweest hadden ze nu 7 goud, 4 zilver en 2 brons. En met die 13 medailles zouden ze 11de staan op de ranglijst. Niet zo slecht voor een land met 5 miljoen inwoners

Apollinisch

• 21304 berichten
  • 0 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

ja sorry, was inderdaad vergeten dat Nederland wereldkampioen is en blijft in "they only sing when they're winning"

Weer zo'n bericht waar de afgunst vanaf druipt. Ga lekker naar een Brits forum, zul je zien dat ze daar ook alleen oog hebben voor de eigen prestaties en alle realiteitszin zijn verloren. En waarschijnlijk heb je er dan zelfs begrip voor. Maar hier een beetje zieken zit niemand op te wachten.

En als Schotland onafhankelijk was geweest hadden de Schotse atleten hoogstwaarschijnlijk minder goed gepresteerd. Die profiteren nu mooi van de Britse sportinfrastructuur.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

die "kutmuziek" is de Oscar winnende muziek van Chariots of Fire, en wordt gebruikt bij elke medaille ceremony. Vangelis zal wel hier best veel geld aan verdient aangezien er meer dan 250 verschillende ceremonies al zijn geweest

Chariots of Fire was gekozen omdat het over 2 Britse renners (een Schot en een Engelsman) ging die goud hadden gepakt op de OS van 1924

Goede film en mooie muziek, maar zo'n ceremonie bij het hockey duurt een stief kwartiertje en om dan steeds 30 seconden te loopen is nogal irritant...

starbright boy (moderator films)

• 22703 berichten
  • 5312 stemmen

Oscarwinnend of niet (er wint nog minder vaak de juiste soundtrack als de juiste film volgens mij), net als al die synthdeuntjes van Vangelis is ook dat Chariots Of Fire echt vreselijke zeikkitsch. Altijd al geweest. Heeft me er altijd van weerhouden om de film te gaan zien.

Apollinisch

• 21304 berichten
  • 0 stemmen

Pas echt onuitstaanbaar is de muziek bij de uitreiking van de truien tijdens de Tour de France.

• 22703 berichten
  • 5312 stemmen

Da's toch zo'n suf cliché overwinningsmuziekje? Heeft niet veel indruk gemaakt, moet echt graven terwijl ik een vaste kijker ben.

Ik vraag me überhaupt af waarom er muziek bij zo'n uitreiking zou moeten. Veel beter zonder.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

starbright boy schreef:

Ik vraag me überhaupt af waarom er muziek bij zo'n uitreiking zou moeten. Veel beter zonder.

Met het gevaar dat Kleintje Pils nog eens Het kleine café aan de haven aanheft...

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

de voordeel is dat alleen Nederland en hooguit een paar duizend Duitsers zat naar te kijken - de rest van de wereld keek de atletiek finales

Laat me raden.... Jij bent een Belg?

Edit: Ik lees nu dat je een Brit bent. Sorry, ik dacht heel even door je zuurheid dat je een Belg was.

Apollinisch

• 21304 berichten
  • 0 stemmen

Brit, zie z'n avatar...

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Goede film en mooie muziek, maar zo'n ceremonie bij het hockey duurt een stief kwartiertje en om dan steeds 30 seconden te loopen is nogal irritant...

ben ik wel mee eens, maar voor bijna alle medaille ceremonies is het meestal drie mensen voor de G, Z en B, en iemand had besloten om geen uitzondering te maken als een keer drie hele teams op de podium gingen staan.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

starbright boy schreef:

....net als al die synthdeuntjes van Vangelis is ook dat Chariots Of Fire echt vreselijke zeikkitsch. Altijd al geweest. Heeft me er altijd van weerhouden om de film te gaan zien.

en toch is Chariots of Fire een topfilm (genomineerd met 7 oscars, en won er 4 waaronder beste film), al zal het Britten en atletiek liefhebbers meer aanspreken.

En Bladerunner ook niet gezien vanwege de muziek van Vangelis?

• 22703 berichten
  • 5312 stemmen

Blade Runner is de uitzondering die de regel bevestigd.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

Blade Runner is de uitzondering die de regel bevestigd.

Misschien niet het juiste topic om filmtips te geven, maar misschien ga je je mening bijstellen na het zien van Nankyoku Monogatari.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

En over medailles gesproken, als Schotland independent was geweest hadden ze nu 7 goud, 4 zilver en 2 brons. En met die 13 medailles zouden ze 11de staan op de ranglijst. Niet zo slecht voor een land met 5 miljoen inwoners

Opnieuw zo'n scheefgetrokken gedachtengang. Was Schotland onafhankelijk, dan hadden ze nooit de massale financiële middelen en infrastucturen gehad, die ze nu dank zij het gehele Britse project wel hadden.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Opnieuw zo'n scheefgetrokken gedachtengang. Was Schotland onafhankelijk, dan hadden ze nooit de massale financiële middellen en infrastucturen gehad, die ze nu dank zij het gehele Britse project wel hadden.

en die opmerking van mij verwees naar een die Starbright Boy had geplaatst op 9 augustus 2012, 21:55 uur

wel bij de les blijven

zie ook mijn opmerking op 9 augustus 2012, 22:21 uur

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

timbo_ schreef:

Wat een ontknoping bij het schoonspringen. De 18-jarige Britse hoop Tom Daley (was er vier jaar geleden op zijn 14e ook al bij) met nog één sprong te gaan op kop. Zijn twee naaste concurrenten binnen 1 punt.

Is het normaal dat je een sprong over mag doen omdat er vanaf de tribune geflitst wordt.

(En in het wielrennen is het nog steeds doodnormaal dat als je op het startpodium (nota bene) door je ketting trapt je gewoon tijd verliest en niet opnieuw mag starten...)

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

de voordeel is dat alleen Nederland en hooguit een paar duizend Duitsers zat naar te kijken - de rest van de wereld keek de atletiek finales

Dus? Al keek ik als enige persoon ter wereld.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Bottleneck schreef:

De mannen morgen misschien onder de 37s.....?

Ja dus

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Lefgozer schreef:

Laat me raden.... Jij bent een Belg?

Edit: Ik lees nu dat je een Brit bent. Sorry, ik dacht heel even door je zuurheid dat je een Belg was.

Over vooroordelen gesproken. Het is niet de eerste keer. Belgen zijn zuur (en dom), maar als de gemiddelde Nederlander de kans krijgt om in Belgie, en meer specifiek in Vlaanderen, zich te komen vermaken, dan zijn we een leuk Bourgondisch levend volkje. Iemand die als supporter niet tevreden is met zilver of brons, die zijn pas zuur.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

speedy23 schreef:

Iemand die als supporter niet tevreden is met zilver of brons, die zijn pas zuur.

En daarom ben jij een Belg en wij eerzuchtige Nederlanders

Weet je wat het is? Zilver hadden we enkele dagen terug al gewonnen, gister verloren we alleen dat goud. Dat is gewoon zuur. Nog wel van grote rivaal Duitsland, da's pijnlijk. Vooral had Oranje zilver denk ik prima gevonden, maar als je in de finale staat dan wil je nooit verliezen.

Moet je nagaan hoe enorm pijnlijk het verliezen van de WK voetbal finale van 2010 was

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

En daarom ben jij een Belg en wij eerzuchtige Nederlanders

Of zoals vele anderen denken, ontzettend arrogant.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Of zoals vele anderen denken, ontzettend arrogant.

Het is een imago waar wij eerzuchtige Nederlanders nooit meer vanaf gaan komen

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wanneer we te bescheiden zouden zijn zoals de Belgen, zouden we vrees ik ook weinig winnen. Beetje arrogantie en bluf in de sport is prima.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Misschien....

Barfly

• 1898 berichten
  • 1753 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Moet je nagaan hoe enorm pijnlijk het verliezen van de WK voetbal finale van 2010 was

Zo pijnlijk was dat niet. Het voetbal dat toen op de mat werd gelegd door Nederland... dat was pas pijnlijk. Ik vond dat hele WK helemaal niks, qua Nederlands voetbal. Ik heb me er zelfs aan geërgerd.

Er wordt hier wel erg in de 'wij' vorm gesproken, alsof alle Nederlanders eerzuchtig zijn en alleen goud willen laten tellen.

De mooiste momenten van Nederland tijdens de Olympische Spelen zijn voor mij de reacties van Churandy Martina op zijn prestaties en de reactie van Rick van der Ven, de Nederlandse boogschutter die vierde werd. Beide reacties relativeren het moeten winnen om mee te tellen. Oprecht blij met hun prestatie, zonder dat dit persé met een medaille benadrukt moet worden.

Twee voorbeelden voor anderen... sporters en supporters.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Die jongens waren dan ook maximaal outsider. De hockeymannen waren 1 van de favorieten voor Goud. Nergens zeg ik dat iedereen goud moet pakken.

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Howard naar de Lakers. Die hebben nu ook wel sick line-up met Nash, Kobe, Pau en Howard. JT naar Boston. Waar Dallas Mayo en Brand erbij heeft. Nate Robinson en Hinrich naar de Bulls. Richardson en Bynum naar Philly. Iggy naar de Nuggets.

Heerlijk de spelers carrousel draait weer op volle toeren in de NBA.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Superspannend basketbal gezien voor het brons tussen Argentinië en Rusland.

Onder spoilers: 77 - 81

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.