- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3322 stemmen
Johan Cruijff wordt door half Nederland niet serieus genomen net als Inge de Bruijn overigens.
Cruijff lult dan ook vaak erg dom. Vooral als hij het over dingen heeft waar hij geen verstand van heeft maar doet alsof van wel. Hoezo wordt Inge de Bruijn niet serieus genomen?
Volgens mij ligt dat vooral aan dat gesprek met die volleybalster. Dat was ook een enorm gênante vertoning.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Cruijff praat over voetbal nooit onzin.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Maar nu even over de Vuelta. Ik moet een paar pools invullen, maar ik zit met een probleempje: zijn er echt goeie Spaanse sprinters die de Vuelta rijden? In hun thuisland rijden die altijd beter.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Maar neem bijvoorbeeld ook Mart Smeets. Wordt in Nederland op moment helemaal kapot geschreven in Belgie spreken ze zo niet over iemand als Wuyts. Nee puur qua adoratie en respect voor sporters zijn de Belgen zeker niet de mindere van ons.
In België zou Mart Smeets een halfgod zijn.
En de 'kleine' man heeft in België zeer veel respect voor zijn sporters.
Een klein voorbeeld over wat in de wereld een groot 'schandaal' is, maar hoe de kleine' man het voor hem opneemt. Na Gijs van Hoecke zijn avondje stappen organiseerde Sporza.be een poll: geen 90% maakt geen problemen van een feestnacht. 23.082 surfers gaven hun mening - 'moet absoluut kunnen' met 89,96% of 20764 stemmen en 'kan niet voor een topsporter' met 10,04% of 2318 stemmen. Duidelijk die uitslag.
Maar de bobo's, die zelf met de regelmaat van een klok zus-en-zo in het nieuws komen, vonden het nodig om hem naar huis te sturen en later waarschijnlijk nog een sanctie op te leggen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Naturaliseer jullie beste Belgische sporters gewoon tot Nederlander en je kunt over 4 jaar meejuichen. In Nederland krijgen de sporters veel meer mogelijkheden om te groeien in hun discipline. Dit is toch frustrerend voor een Belg lijkt me?
En even iets anders, waar heeft Iran in hemelsnaam zoveel gouden medailles mee gewonnen?
Gewichtheffen of zo?
edit: worstelen kennelijk, hele spelen nog niks van gezien. Beetje vieze sport.
Vascago
-
- 4807 berichten
- 3646 stemmen
Blij toe, hopelijk wordt hier nu geen tijd, aandacht en geld meer aan geschonken.
Waar slaat dat op dan? Omdat jij het geen mooie sport vind? Hebben hun minder recht om te sporten dan Epke? Slaat echt nergens op wat je zegt.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Wordt weer een leuk avondje met o.a. 4x400 (finale, hup Bahama's) en 4x100 series met Nederland
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Naturaliseer jullie beste Belgische sporters gewoon tot Nederlander en je kunt over 4 jaar meejuichen. In Nederland krijgen de sporters veel meer mogelijkheden om te groeien in hun discipline. Dit is toch frustrerend voor een Belg lijkt me?
Je wordt er apatisch voor en reageert cynisch. Maar soms, zoals vandaag, kan ik mij razend kwaad maken, gewoon omdat het soms en beetje te hoog komt te zitten. En zeker wanneer een buurland (Ndrlnd....) het keer op keer schitterend doet. Je weet dat de jongens en meisjes extreem goed hun best doen, maar dat door laksheid van 'anderen' zij net dat beetje extra missen om die plakken binnen te harken.
Maar zou het niet kunnen dat ik Nederlander wordt? Kost veel minder, gaat veel sneller en qua medailles is er toch weinig verschil. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Haha, ja ik dacht dat een Belg nooit tot Nederlander genaturaliseerd wilde worden, maar je bent van harte welkom om naar onze zijde te komen speedy, scheelt idd wat geld. 
@Bottle: Ik verheug me heel erg op de 1500m finale. Vind ik bij het schaatsen ook de mooiste afstand. Vooral omdat het me extreem moeilijk lijkt om je krachten perfect te verdelen over zo'n relatief korte, maar toch ook weer lange afstand.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Is Nederland als 4de geplaatst in de 4 x 100?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nederland erbij met een nieuw record in 38.27. GB gedisqualificeerd.
Edit - de ploeg is net bij de Vlaamse tv geweest en Martina kenden we al, maar het is een leuk, vriendelijk viertal. Ze hebben beloofd om morgen het record opnieuw scherper te zetten. 
Vascago
-
- 4807 berichten
- 3646 stemmen
Zo daar kunnen die voetballers wat van leren. Allemaal prachtig meegezongen met het volkslied die hockeyvrouwen 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Nederland erbij met een nieuw record. GB gedisqualificeerd
Jep mooi, hopelijk morgen een verdere aanscherping van het record. Zou moeten kunnen, die laatste wissel liep niet echt vlot had ik het idee. Alleen de buitenbocht is er niet lekker voor.
Moviemafketel je kunt jezelf inderdaad gigantisch opblazen als je te vroeg aanzet. Op de 400 en 800 heb je dat helemaal
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Jawadde zeg... de VS vrouwen hebben net het record van de DDR uit 1985 verbetert op de 4 x 100 m naar 40.82. Fantastisch. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Weg DDR-WR-heerschappij van bijna 40 jaar(!), wel zonde, maar ruim een halve seconde eraf pff...
De mannen morgen misschien onder de 37s.....?
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Waar slaat dat op dan? Omdat jij het geen mooie sport vind? Hebben hun minder recht om te sporten dan Epke? Slaat echt nergens op wat je zegt.
Dat is toch geen sport zeg, kom nou. Heb het gisteren en vandaag met verschillende groepen eters gekeken en we vonden het allemaal lachwekkend.
Na je 10e wordt het tijd je bmxje in te ruilen voor een echte fiets.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Die commentator bij de NOS doet ook wel alsof we op een doordeweekse avond tegen een derderangs landje aan het hockeyen zijn. Vermoed dat zijn eerste vraag na een eventuele winst zal zijn waarom het allemaal niet liep. Sommige mensen hebben ook altijd wat te klagen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Wat een pech weer voor Uceny, zal je gebeuren
Na je 10e wordt het tijd je bmxje in te ruilen voor een echte fiets.

otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Hmm ik vind het ook maar een matige pot.
En oh wee als Prins Pils de dames straks weer verlekkerd in zijn glibberige armpjes sluit...
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik huldig Ellen Hoog wel.
Moet ze haar stick thuis laten, jeumig wat een hakker...
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Bahama's 
Weer een dominantie weg, dit keer van de Amerikanen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Je wint zonder een kans tegen te krijgen Olympische finale met 2-0 en nog ligt zo'n commentator te zeiken. Verschrikkelijk! Sommige mensen hebben ook altijd wat te zeiken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dames hockey
Mooi man. Twee jaar focussen en niemand die liever met zijn prive vliegtuig op vakantie gaat naar een een of ander suf eiland.
Morgen de heren.
Vascago
-
- 4807 berichten
- 3646 stemmen
Hoppa weer goud erbij. Geweldige partij voor de dames !!!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Weg DDR-WR-heerschappij van bijna 40 jaar(!), wel zonde, maar ruim een halve seconde eraf pff...
Zonde??? Het zou gaan tijd worden dat nog een restant van deze schandelijke periode uitgewist word. Die DDR-vrouwen moesten zich verdorie elke dag scheren, zo zwaar zaten ze onder de steroiden. De DDR-zwemsters leken wel worstelaars. Er is nog niet zo lang geleden een docu uitgezonden op Canvas met deze 'atletes' en stuk voor stuk kampen ze al jaren met gezondheidsproblemen. Google eens op 'DDR atleten doping' en je kan een paar uurtjes lezen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3322 stemmen
Blijkbaar een onterechte eerste sc? Zag de wedstrijd net na de eerste goal en dat was eenrichtingsverkeer. Knappe overwinning.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Zonde??? Het zou gaan tijd worden dat nog een restant van deze schandelijke periode uitgewist word. Die DDR-vrouwen moesten zich verdorie elke dag scheren, zo zwaar zaten ze onder de steroiden. De DDR-zwemsters leken wel worstelaars. Er is nog niet zo lang geleden een docu uitgezonden op Canvas met deze 'atletes' en stuk voor stuk kampen ze al jaren met gezondheidsproblemen. Google eens op 'DDR atleten doping' en je kan een paar uurtjes lezen.
Ja duh, gaat mij om het feit dat het toch zo'n tijd geduurd heeft.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Dames hockey
Mooi man. Twee jaar focussen en niemand die liever met zijn prive vliegtuig op vakantie gaat naar een een of ander suf eiland.
Morgen de heren.
Hoeveel landen zijn er eigenlijk die hockey op een serieus hoog niveau spelen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.