• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.807 films
  • 12.724 series
  • 35.156 seizoenen
  • 658.852 acteurs
  • 200.890 gebruikers
  • 9.505.150 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nederland heeft vandaag alleen deelname aan de 4x100 estafette en de hockeyfinale, beide de mannenteams.

Vind de laatste week van de spelen overigens een stuk minder boeiend qua sporten. Nu krijg je al die voor mij althans duffe sporten als boksen, kanovaren, basketbal en tienkamp. Ik keek liever naar zwemmen, tennis etc. Maargoed, morgenavond zitten de Spelen er alweer op.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

timbo_ schreef:

Geen betere dan Mart Smeets. Onbegrijpelijk dat Nederland zo weinig respect heeft voor een dergelijk icoon. Maar die Nederlandse mentaliteit als het gaat om omgaan met groten uit je land daar hebben we het hier al over gehad deze week.

Van Marts live verslaggeving hou ik niet zo erg, maar dat ligt waarschijnlijk bij mijn smaak.

Maar van zijn Avondetappe in de Tour, of nu zijn London Late Night, mis ik geen enkele uitzending. Desnoods neem ik ze op of kijk ze de volgende ochtend. In Vlaanderen houdt men van deze man.

Soms probeert hij wel iemand emotioneel te 'kraken', maar dat is een journalist zijn werk. En je ziet niet alleen het glorierijke van de OS, maar ook de 'verliezers' en partners.

Een ding vond ik ronduit slecht, en dat was een paar dagen geleden met de Nederlandse minister van sportzaken. Helemaal op zijn Belgisch was dit pure verkiezingspropaganda wat die dame uitbraakte.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En Belgie heeft net Spanje met 5 - 2 verslagen in het mannenhockey voor de vijfde plaats.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

The Oceanic Six schreef:

duffe sporten als boksen, kanovaren, basketbal en tienkamp.

En duiken niet te vergeten, wat een circusnummer is dat nu weer

Over tienkamp volg ik je mening echter niet: voor het eerst eens helemaal gevolgd en vond ik echt geweldig, is ook indrukwekkend wat die mannen allemaal moeten doen op twee dagen. En leuk dat er snel een soort club-sfeertje heerste, je begint ook al die andere gezichten te onthouden en zo. En spannend was het ook, al was het dan maar voor de derde plek.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Freud schreef:

Over tienkamp volg ik je mening echter niet: voor het eerst eens helemaal gevolgd en vond ik echt geweldig, is ook indrukwekkend wat die mannen allemaal moeten doen op twee dagen. En leuk dat er snel een soort club-sfeertje heerste, je begint ook al die andere gezichten te onthouden en zo. En spannend was het ook, al was het dan maar voor de derde plek.

Dit is voor mij de meest miskende en onderschatte sport die er is. Op twee dagen tien verschillende hoogstaande atletiekprestaties leveren, daar waar andere atleten hun 'ding' doen en gaan uitrusten of wat dan ook. Tienkampers komen als eersten in het stadion aan, hebben enkel in de namidag enkele uurtjes vrij, en zijn 's avonds laat de laatsten die het stadion verlaten. Chapeau voor deze mannen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Aha. De man is een zelfingenomen, asociale, pedante zak maar het ligt aan de Nederlanders die te weinig respect voor een icoon tonen.

Weten we dat ook weer. Laat Mart het lekker bij het wielrennen en het basketbal houden. Daar weet hij veel van en dat vind hij leuk. Kunnen andere presentatoren het hebben over voetbal, beachvolleybal en de overige sporten waar Mart een hekel aan heeft en dit ook laat merken tegenover zijn gasten.

Geen man die een programma als London Late Night beter kan presenteren dan Smeets. Juist omdat hij van veel sporten meer dan voldoende weet en ontegenzeggelijk een groot respect heeft voor de sporters aan zijn tafel.

Mart heeft vraagtekens gezet bij olympische status voetbal omdat daar de wereldtop niet aanwezig is. Volkomen terecht. En dat hij aangeeft dat voetballers wat kunnen leren van deze Olympische Spelen lijkt me ook meer dan duidelijk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Freud schreef:

En duiken niet te vergeten, wat een circusnummer is dat nu weer

Wat zeg jij nu?

Eén van de allermooiste sporten die er op de Spelen te zien zijn. Vanavond de mannenfinale van de 10 meter toren, daar blijf ik voor thuis.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik heb ook al een paar maal naar het synchroonzwemmen gekeken, en mijn mond viel haast open tot op de grond. Man, wat mooi. Hoeveel tijd zouden ze daar insteken...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

De meeste van die duikers trainen fulltime 8 uur per dag. Op de plank, toren, trampoline en daarnaast ook nog krachttraining. En je kan best beginnen op zo een 6 à 7 jaar als je echt top wil worden. Je kan ook op latere leeftijd ermee beginnen, maar met latere leeftijd bedoelen ze 12 of 13 jaar zei die commentator op Eurosport.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Het synchroon duiken is ook zo prachtig. En met de hedendaagse filmtechnieken heeft men een heerlijke vertraagde playback, waardoor je precies zelf kan zien waar het mis gaat, zonder echt veel notie te hebben van het duiken zelf.

Men zou aan al die 'kleine' sporten veel meer aandacht moeten besteden.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Pfff, komt er morgen eindelijk iets op de OS wat ik de moeite waard vind om te volgen (finale basketbal), is het tegelijk met Ajax-AZ. Alsof de duvel ermee speelt.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

speedy23 schreef:

Het synchroon duiken is ook zo prachtig. En met de hedendaagse filmtechnieken heeft men een heerlijke vertraagde playback, waardoor je precies zelf kan zien waar het mis gaat, zonder echt veel notie te hebben van het duiken zelf.

Men zou aan al die 'kleine' sporten veel meer aandacht moeten besteden.

Idd, ik heb trouwens ook gewoon diep respect voor die hardwandelaars. Ik werd al moe toen ik vanaf de bank naar ze moest kijken. En dat dan 3 uur lang waarin je bij het minste geringste al een waarschuwing krijgt. Ge-wel-dig!

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

speedy23 schreef:

Ik heb ook al een paar maal naar het synchroonzwemmen gekeken, en mijn mond viel haast open tot op de grond. Man, wat mooi. Hoeveel tijd zouden ze daar insteken...

Het is erg knap, maar tevens enorm saai om naar te kijken. Al dat duiken is dodelijk saai als televisie sport. Net als bv judo. Het zijn in het echt prima sporten, maar niet alles is tv-geschikt. Zo won Oranje goud met zeilen, maar dat is op tv ook gewoon helemaal niks.

Kromowidjojo draagt vlag bij sluiting | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Terecht, 2 gouden plakken. Epke Zonderland was ook een goede optie geweest.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

nclo schreef:

dd, ik heb trouwens ook gewoon diep respect voor die hardwandelaars. Ik werd al moe toen ik vanaf de bank naar ze moest kijken. En dat dan 3 uur lang waarin je bij het minste geringste al een waarschuwing krijgt. Ge-wel-dig!

Maar volgens mij is snelwandelen gedoemd om te verdwijnen, of er moet een andere manier van 'controleren' gevonden en toegepast worden. Na de 25 km zijn er ook bij Smeets beelden getoond waaruit blijkt dat niemand, maar dan ook niemand, altijd minstens een voet aan de grond heeft. Nu worden de rode kaarten naar willekeur gegeven, wat de sport nog minder geloofwaardig maakt.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Mo Farah... Prachtig weer!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Het is erg knap, maar tevens enorm saai om naar te kijken. Al dat duiken is dodelijk saai als televisie sport. Net als bv judo. Het zijn in het echt prima sporten, maar niet alles is tv-geschikt. Zo won Oranje goud met zeilen, maar dat is op tv ook gewoon helemaal niks.

Kromowidjojo draagt vlag bij sluiting | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Terecht, 2 gouden plakken. Epke Zonderland was ook een goede optie geweest.

Zeilen en schoonspringen allebei prima kijksporten. Judo kan ik me nog iets bij voorstellen maar ook dat wordt leuk als je het een beetje snapt.

Barfly

• 1898 berichten
  • 1753 stemmen

Zit ik voor het eerst te kijken naar hockey: het eerste wat me opvalt is dat irritante dweilorkest dat zichzelf belangrijker schijnt te vinden dan de atleten, door tijdens de wedstrijd te gaan spelen. Zegt precies erna de commentator hetzelfde.

Dat oh zo leuke Hollandsche sfeertje graag bewaren voor het schaatsen, waar ik toch niet naar kijk. Sport is het podium voor atleten en graag alle aandacht naar hun prestaties!

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Tor!

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Verdomme, schijt Duitsers. Weer uit het niets.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Zal weer eens niet hé. Ik eet dus nooit meer een Frankfurter.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Dit gaat hem niet worden vrees ik, Duitsland geeft echt niks weg. 1-0 kunnen ze verdedigen. Maargoed, nog 20 minuten..

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Jaaaaaahaaaaaaa 1-1 Strafcorner.

Nou, we leven weer. Kwartier nog.

Daarna meteen SC Duitsland, maar onze keeper weet hem schitterend te redden.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

't is gedaan, 2-1. Nog 5 minuten

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Hele dikke godverdomme. Baaaaaaaaaaah.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Op zulke momenten denk ik altijd aan het positieve in het leven:

klik

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

The Oceanic Six schreef:

de voordeel is dat alleen Nederland en hooguit een paar duizend Duitsers zat naar te kijken - de rest van de wereld keek de atletiek finales

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

otherfool schreef:

Mo Farah... Prachtig weer!

inderdaad, en maar de zevende atleet ooit die goud heeft gepakt op de 5000 en de 10000 meter

intussen heeft Team GB nu 61 medailles, met 28 Goud - 15 Zilver - 18 Brons

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

Wat een ontknoping bij het schoonspringen. De 18-jarige Britse hoop Tom Daley (was er vier jaar geleden op zijn 14e ook al bij) met nog één sprong te gaan op kop. Zijn twee naaste concurrenten binnen 1 punt.

Publiek wordt helemaal gek zometeen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3323 stemmen

Gelukkig brengt Churandy meteen weer een glimlach op ieders gezicht.

Apollinisch

• 21304 berichten
  • 0 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

de voordeel is dat alleen Nederland en hooguit een paar duizend Duitsers zat naar te kijken - de rest van de wereld keek de atletiek finales

Hou die misselijke opmerkingen 's voor je, begint een beetje irritant te worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.