- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Ha mwah moet eerlijk zeggen dat ik er bij tennis geen seconde van wakker zou liggen als Nadal het dan wint, maar Novak spreekt me altijd wel erg aan ja.
En niet ineens nu hij de nummer 1 is hoor 
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Makkie voor The Djoker. Nadal heeft ook wel eens beter staan ballen. Treurig dat Federer nog geen manier heeft gevonden om van hem te winnen, groot deel moet toch mentaal zijn.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Yep en tegen die Murray is het waarschijnlijk ook weer gewoon drie setjes en wegwezen.
En het lijkt me trouwens eerder voor een groot deel dat Nadal gewoon echt beter tennist en Federer minder dan in zijn topjaren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Federer
. Finale toch maar kijken dan.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Yep en tegen die Murray is het waarschijnlijk ook weer gewoon drie setjes en wegwezen.
En het lijkt me trouwens eerder voor een groot deel dat Nadal gewoon echt beter tennist en Federer minder dan in zijn topjaren.
Nadal vond ik ook niet sterk vandaag, Federer heeft een aantal onnodige fouten gemaakt op cruciale momenten. Helaas..
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Federer maakt fouten tegen Nadal die hij tegen andere niet maakt. (niet zoveel althans).
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Klopt, sommige simpele volley's belanden gewoon in het net. Onbegrijpelijk soms, want hij slaat me toch een paar fantastische punten tussendoor ook.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
En Nadal slaat geen fantastische punten tussendoor? Ik was helemaal niet voor Nadal ofzo vandaag hoor, maar heb geen moment het gevoel gehad dat Federer dit ging winnen. Ook niet in de eerste set. Ik vond Nadal gewoon simpelweg (weer) de betere speler en lang niet slecht vandaag..
Cupido
-
- 524 berichten
- 1912 stemmen
Nadal miste toch ook behoorlijk veel vandaag voor zijn doen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
En Nadal slaat geen fantastische punten tussendoor? Ik was helemaal niet voor Nadal ofzo vandaag hoor, maar heb geen moment het gevoel gehad dat Federer dit ging winnen. Ook niet in de eerste set. Ik vond Nadal gewoon simpelweg (weer) de betere speler en lang niet slecht vandaag..
Serieus? De eerste set vond ik op die matige game van Federer na, Federer toch echt wel oppermachtig. Dat trok hij door naar de eerste game van de tweede set, waar hij Nadal erg makkelijk brak. Vanaf die game erna ging het rap bergafwaarts met Federer en was het idd een makkie voor Nadal.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
O ja Federer was zeker wel beter in de eerste set, maar toch had ik dit scenario wel zo'n beetje van te voren voorspeld. Een Federer die de eerste set pakt (ook niet de eerste keer tegen Nadal), waarna het een 4- of 5 setter zou worden in het voordeel van Nadal.
Verder vond ik het niveau van de gehele wedstrijd eigenlijk best hoog.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Zei ik ook al, Federer speelt vooral goeie eerste setjes tegen Nadal. Hij houdt dat niveau helaas nooit de hele match vol, behalve in twee-setters.
En ja, af en toe was het best buitenaards. Nadal haalde af en toe weer onmogelijke ballen waar je u tegen zegt. Soms echt geniale punten. Jammer dat een aantal afzwaaiers de wedstrijd ook kenmerkten.
Cupido
-
- 524 berichten
- 1912 stemmen
De onnodige fouten stapelden zich (vooral bij federer) hoog op? 25 in de 3e set ofzo, stuk of 63 in totaal. Veel goede punten werden afgewisseld door beginnersfouten, frameballen etc. Nadal miste slagen die hij normaal in zijn slaap maakt. Vond het niet altijd een beste partij.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Hmm dan heb ik een andere wedstrijd gezien
Dat van die frameballen heb ik alleen in de eerste set een paar keer bij Federer gezien. En die ballen die Nadal in zijn slaap nog maakt zijn me ook ontgaan. Nu morgen hopen op een leuke halve finale, maar die kans lijkt me klein.
Cupido
-
- 524 berichten
- 1912 stemmen
Hmm dan heb ik een andere wedstrijd gezien
Dat van die frameballen heb ik alleen in de eerste set een paar keer bij Federer gezien. En die ballen die Nadal in zijn slaap nog maakt zijn me ook ontgaan. Nu morgen hopen op een leuke halve finale, maar die kans lijkt me klein.
Ik vond dat Federer erg matig speelde na de 1e set: 3 breaks op rij in de 2e set, 25 fouten in de 3e set, 63 fouten waarvan 5 dubbele fouten, 30 % van zijn breakkansen benut. Federer was een set lang compleet afwezig. De enige reden dat hij niet afgeslacht is na de 2e set is omdat Nadal voor zijn doen veel ballen miste. Een paar spectaculaire punten maakt nog niet gelijk een fantastische wedstrijd.
Maar goed, op naar morgen. Djoko oogt naar mijn idee niet zo fris als vorig jaar en ik denk dat Murray nieuwe energie heeft met Ivan Lendl als coach. Wordt een spannende partij, maar ga toch voor Djoker.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Ik had het ook niet over fantastisch, maar veel beter had ik het in ieder geval nog niet gezien op de Australian Open. Ik blijf er bij dat het niveau hoog lag, ondanks wat missers zo nu en dan ja, dat klopt.
En morgen, ik zeg 3 sets, Djokovic. Wel 3 keer close.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8216 stemmen
Het blijft toch wel pijnlijk om te zien dat Federer die twee boven hem in de ranking niet meer aankan. Op dit niveau althans.
Die twee? Vooral Nadal bedoel je, maar dat is al jaren zo. Wanneer won Federer voor het laatst op een Grand Slam van Nadal?
De laatste twee keer tegen Djokovic op dit niveau won hij 1 keer en de tweede keer had hij matchpoint.
Kortom is dit jaar dus weinig anders dan vorige jaren.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Het blijft toch wel pijnlijk om te zien dat Federer die twee boven hem in de ranking niet meer aankan. Op dit niveau althans. Maar erg goed gespeeld van Nadal hoor!
Al gaat Novak dit toernooi natuurlijk gewoon winnen
Slaat als een tang op een varken.
Federer heeft moeie met Nadal, dat klopt (ik denk overigens dat het meer een mentale kwestie is), maar Djoko kan hij gewoon aan, heeft ie al bewezen recent. Daarbij vertoont Federer nog weinig niveauverlies na al die jaren toptennis en is hij de 30 al gepasseerd, terwijl Djokovic, Nadal etc. 5-6 jaar jonger zijn. Ik moet het nog zien dat zij dit niveau nog zo hoog kunnen volhouden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nadal speelt dan vooral powerplay, dat is lastiger vol te houden. Federer is vooral technisch en daar doet ie zijn voordeel mee om lang mee te kunnen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Argentinië: Levi Leipheimer ontroont Contador in tijdrit.
Uitslag rit 4:
01. Levi Leipheimer (VS) 20 km in 22'33"
02. Vincenzo Nibali (Ita) op 23"
03. Stefan Schumacher (Dui) - 38"
04. Sylvain Chavanel (Fra) - 39"
05. Magno Nazaret (Bra) - 44"
06. Alberto Contador (Spa) - 1'01"
Stand na rit 4:
01. Levi Leipheimer (VS) in 13u07'52"
02. Stefan Schumacher (Dui) op 53"
03. Vincenzo Nibali (Ita) - 55"
04. Alberto Contador (Spa) - 57"
05. Sylvain Chavanel (Fra) - 1'20"
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Slaat als een tang op een varken.
Federer heeft moeie met Nadal, dat klopt (ik denk overigens dat het meer een mentale kwestie is), maar Djoko kan hij gewoon aan, heeft ie al bewezen recent. Daarbij vertoont Federer nog weinig niveauverlies na al die jaren toptennis en is hij de 30 al gepasseerd, terwijl Djokovic, Nadal etc. 5-6 jaar jonger zijn. Ik moet het nog zien dat zij dit niveau nog zo hoog kunnen volhouden.
Waarom slaat dat als een tang op een varken? Lees nog eens wat ik zeg. Ik vind het alleen pijnlijk te zien dat Federer op dit niveau (lees grand slam) niet meer is wat hij was in zijn topjaren. Daarmee zeg ik niet dat hij nu slecht tennist of dat het gênant is of wat dan ook. Vind het alleen jammer.
Wil wel even 2011 erbij pakken voor je hoor:
- Australian Open: Federer verliest van Djokovic in halve finale
- Roland Garros: Federer verliest finale van Nadal
- Wimbledon: Federer ligt er in de kwartfinale al uit
- US Open: Federer verliest van Djokovic in de halve finale
Verder zie ik wel degelijk niveauverlies. Ik zeg verder ook nergens dat Djokovic of Nadal grootser zijn of zullen worden dan Federer. Die hebben wat dat betreft nog voldoende te bewijzen ja.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En het gooien op het mentale aspect vind ik ook wel dat je Nadal te kort doet. Die onderlinge resultaten tussen Federer en Nadal al
.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
En dat is set 1 alweer van Djoko tegen Murray. Ik heb weer geen enkel moment het idee dat Murray het Djokovic ook maar enigszins moeilijk gaat maken. Natuurlijk slaat hij best leuk mee en heeft hij zo hier en daar wat leuke punten. Maar Murray is het tot dusverre toch vooral meestal net niet. En Djokovic speelt niet eens groots.
Hopen op een beetje spanning nog.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Breaking. De altijd rustige Rose helemaal over de rooie na de taunt van Granger na het winnen van de Bulls. Rose
. Eindelijk weer een nieuwe rivaliteit die geboren is, respect is van de tafel. Zoals de good old days
. Big mistake Indiana.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Zonde van Federer, altijd jammerlijk voor de edele sport als het pure tennis verliest. En nu dubbel zo pijnlijk omdat mijn potentiële top 3 notering bij sportpools daarmee buiten bereik is.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8216 stemmen
Set 2 naar Murray. Mooi. Djokovic heeft meer power, maar Murray heeft op momenten echt een ongekend goede verdediging. Zaten echt een paar achterlijk goede rally's tussen.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Knap teruggekomen van Murray, zat er ook totaal niet in. Zelfs aan het begin van de tweede set nog niet. Djokovic oogt ineens vermoeid. Benieuwd waar het nu heen gaat. In ieder geval is het nu een leuke wedstrijd.
Cupido
-
- 524 berichten
- 1912 stemmen
En het gooien op het mentale aspect vind ik ook wel dat je Nadal te kort doet. Die onderlinge resultaten tussen Federer en Nadal al
.
Tuurlijk, vaak is Nadal ook gewoon de betere (vooral op gravel dan). Als je mentaal beter bent dan de andere en je wint op die manier je partijen dan verdien je het te winnen. Het zit bij Federer fans ook niet in het feit dat Nadal zijn head to head statistiek niet zou verdienen, hij doet wat hij moet doen om te winnen. Het zit bij de Federer fan toch meer in het feit dat we hem (Fed) regelmatig games, sets en partijen weg hebben zien gooien tegen Nadal. Vaak na grote voorsprongen of grote kansen die hij tegen andere spelers normaal gesproken wel zou benutten. Maar dat zit hem natuurlijk ook wel deels in de mentale weerbaarheid van Nadal. Het komt uiteraard van twee kanten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hier kan ik wel wat meer mee. Al heb ik Federer nooit echt gezien als een tennisser die mentaal aardig zwak is. Maar zie Federer laleen in actie als ie tegen een aantrekkelijke tegenstander staat te tennissen, voor alleen Federer zet ik mijn tv niet aan. Jullie zien hem vaker, al is het zowel mentaal maar heeft ook wel te maken met de wil van een Nadal. Maar het is niet alleen het mentale aspect, dan doe je Nadal imho te kort.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.