• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.147 gebruikers
  • 9.381.030 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Wat bedoel je? Ik heb het over die foul op Iggy in de fastbreak.

Was natuurlijk wel geweldig van Iggy maar nu doe je alsof Asik de beste oplossing koos. Dat was niet zo.

Frozen_Devil

• 57 berichten
  • 454 stemmen

Pitakaas schreef:

Wat bedoel je? Ik heb het over die foul op Iggy in de fastbreak.

Was natuurlijk wel geweldig van Iggy maar nu doe je alsof Asik de beste oplossing koos. Dat was niet zo.

Wat moest hij dan wel doen volgens u?

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Sowieso iig een free throw raken .

En het beste was geweest natuurlijk gewoon Iggy goed te defenden zonder te foulen...

Maarja uiteindelijk raakt Iggy ze ook beiden en daar zit ook wel pech.

PS de Montelupone

Wat een schitterende beelden vandaag.

Frozen_Devil

• 57 berichten
  • 454 stemmen

Pitakaas schreef:

En het beste was geweest natuurlijk gewoon Iggy goed te defenden zonder te foulen...

Welja, dat is het net, zeer weinig die dat kunnen.

Pitakaas schreef:

Maarja uiteindelijk raakt Iggy ze ook beiden en daar zit ook wel pech.

Feit.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Pitakaas schreef:

Sowieso iig een free throw raken .

Tjongejonge, het gaat ook van kwaad tot erger hier. Vind jij / vinden jullie dit nu werkelijk mooier dan gewoon Nederlands schrijven?

Frozen_Devil

• 57 berichten
  • 454 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Tjongejonge, het gaat ook van kwaad tot erger hier. Vind jij / vinden jullie dit nu werkelijk mooier dan gewoon Nederlands schrijven?

Baskettermen worden gewoon overgenomen. Elke coach in Europa doet dit, zelfs vanaf de jeugd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat Engels mooier dan Nederland is is dan al een no-brainer maar de basketbaltermen horen gewoon in het Engels. Daar begin je al mee in de jeugd inderdaad.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Frozen_Devil schreef:

(quote)

(quote)

FTs missen is jammer, maar die defensive play was totaal zijn fout niet, hij kon onmogelijk Iggy stoppen. Zijn team moest veel sneller teruglopen in defense. Ook de mening van de TNT crew.

Dat was gewoon dom van Watson. Doelde zelf op andere plays die Asik maakte, kan me zo 5 niet zo doordachte acties van hem herinneren. Al waardeer ik Asik enorm.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Rubiano wint eerste lastige Giro-rit, Cavendish net op tijd binnen.

Thor Hushovd, Romain Feillu, Pablo Lastras en Tyler Farrar bij de opgevers.

Edit: heb ik dit alleen, of zijn er nog, die het zo zielig vinden dat de wereldkampioen altijd tientallen minuten later aankomt telkens hij een brug en twee kamelenbulten overmoet?

Frozen_Devil

• 57 berichten
  • 454 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat was gewoon dom van Watson.

Daar begon het inderdaad al bij.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat Engels mooier dan Nederland is is dan al een no-brainer

Haha.

maar de basketbaltermen horen gewoon in het Engels. Daar begin je al mee in de jeugd inderdaad.

Ik zie wel eens een basketbal-samenvatting op de NOS, en dan hebben ze het echt niet over 'defenden' en 'foulen'.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vind vooral foulen niet zo'n vreemd woord maar als je in theorie de Engelse termen kan vermijden, ben ik benieuwd naar het Nederlandse equivalent voor alley-oop.

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

Een unicum in een grote ronde vandaag, Girini, ik kan me geen etappe herinneren waarin slechts 2 moviemeter-fietshelden puntjes wisten te sprokkelen. Terwijl Rubiano zijn nummertje aan het opvoeren was haalde PartyMarty het met zijn Pipo Pozzato uiteindelijk voor smurfinnekes' Ventoso, de rest bleef puntloos of scoorde zelfs in de min:

1 PartyMarty 10

2 smurfinnekes 7

In het algemeen klassement gebeurde er dan ook weinig tot niets, AHWA blijft fier aan kop en al met al zorgden de afstappers voor de grootste veranderingen (zoals we straks zullen zien):

1 AHWA 246

2 otherfool 177

3 Finisterra 155

4 De Willies 145

5 PartyMarty 142

De subleague zakt naar 10, en de maglia nera gaat over naar de ongelukkige citybird die kluns Hushovd af zag stappen, -12 is het keiharde verdict. In het weekend liggen er gelukkig weer een pak nieuwe kansen, graag a domani!

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

@ Speedy

Ach, z'n vriendin kwam gister op bezoek, dit is niet meer dan een logisch gevolg ...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3871 stemmen

Nadal en Djokovic beide voortijdig uitgeschakeld. Als Federer nog twee wedstrijden wint dit weekend is hij weer de nummer 2 van de wereld. Komaan Roger

Spetie

• 38871 berichten
  • 8171 stemmen

Nee hoor, ook dan is hij nog nr 3, al staat hij wel erg dichtbij Nadal dan.

Nadal staat maandag op 9705 punten, Federer kan maximaal op 9520 punten komen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Gaan we vannacht een upset beleven in de NBA. Lakers hebben ontzettend lastig met Denver. Dan zondag, na de beslissing in the 7th game van de Clipps vs Grizzlies, trappen de Heat af tegen de Pacers. Denk toch wel dat het een lastige serie gaat worden. Het is de 3rd seed van the east, die stilletjes net achter de beste NBA teams toch een goed seizoen heeft gedraait. Heat heeft de big names, maar Indiana heeft the depth.

Lebron MVP. Had toch een beetje verwacht dat misschien KD het zou worden, want die verdiend ook wel eens.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

speedy23 schreef:

Rubiano wint eerste lastige Giro-rit, Cavendish net op tijd binnen.

Edit: heb ik dit alleen, of zijn er nog, die het zo zielig vinden dat de wereldkampioen altijd tientallen minuten later aankomt telkens hij een brug en twee kamelenbulten overmoet?

Goh, deze rit was natuurlijk ook geen lachertje. Lag de laatste heuvel iets dichter bij de finish, had ik zelfs de favorieten vooraan verwacht. Zou het zelfs een zwaardere vorm van LBL noemen, wat ze gisteren kregen voorgeschoteld.

Lijkt me dat ze de rit gewoon wat verkeerd hebben ingeschat na zo vroeg te moeten lossen. Die laatste 8 man, met ondermeer Cav, Bos en Phinney, hebben er in die laatste 15km een heuse ploegentijdrit van gemaakt met een gemiddelde van rond de 50 per uur. Anders waren ze dus effectief te laat geweest.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik vind vooral foulen niet zo'n vreemd woord maar als je in theorie de Engelse termen kan vermijden, ben ik benieuwd naar het Nederlandse equivalent voor alley-oop.

Ik zeg ook niet dat je alle (Engelstalig) jargon moet vermijden, maar die zinnen die jullie er soms uitkrijgen zijn bijna onleesbaar vanwege het onnodige gebruik van engelse woorden.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

otherfool gebruikt in zijn stukjes ook allerlei leuke Italiaanse termen. Als je wat vaker zou meelezen zul je zien dat ik helemaal niet alles in het Engels noem eigenlijk...

Het is maar waar je je druk om maakt

Vandaag ook weer een etappe om te smullen:

(afbeelding)

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Pitakaas schreef:

otherfool gebruikt in zijn stukjes ook allerlei leuke Italiaanse termen.

Dat is waar, maar ja, italiaans he, bellissima!

Het is maar waar je je druk om maakt

Ach druk om maken, dat valt ook wel weer mee. Zal er verder over ophouden.

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

Prachtige overwinning van Tiralongo, kan het dus ook als hij het niet cadeau krijgt. Fränk Schleck lijkt in vorm te zijn. Volgens mij gaat het nog wel even duren eer de andere favorieten Hesjedal uit de trui gereden hebben.

Morgen een selectievere slotklim met een stuk van 3,5 km aan 12%, maar na de slotklim wel 4,6 km vlak naar de aankomst (geen afdaling).

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

Morgen in Madrid in de finale trouwens mijn twee favoriete tennissers tegenover elkaar (Federer en Berdych). Verwacht een overwinning voor Federer, maar hoop wel dat Berdych wat meer weerwerk kan bieden dan Tipsarevic.

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

We zijn er aan begonnen, Girini, de klassementsmannen moesten zich voor het eerst tonen in een etappe waar de Giro niet te winnen maar wel te verliezen viel. Michele Scarponi leek vertrokken voor een glorieuze zege maar Paolo Tiralongo maakte de tifosi wild door er in de laatste meters nog voorbij te gaan. Montorsi speelde beide kleppers en was op de flanken van de Rocca di Cambio spekkoper:

1 Montorsi 81

2 eRCee 75

3 McSavah 73

4 smurfinnekes 65

5 De Willies 56

AHWA vinden we niet meteen terug in de uitslag, maar de maglia rosa behoudt zijn ruime voorsprong en zag zijn positie in het algemeen klassement zelfs verbeteren tot plek 6:

1 AHWA 287

2 otherfool 214

3 De Willies 201

4 Finisterra 199

5 smurfinnekes 170

De subleague staat vast op 10, citybird kwam weer in de plus met nu 22 punten, het is echter niet genoeg om de maglia nera af te staan. Vandaag weer verder klimmen, graag a presto!

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Die laatste kilometer gisteren was wel erg gaaf trouwens. Schitterende zege van Tiralongo, hoewel ik het Scarponi ook gunde.

Vandaag weer een leuk parcours dat alle kanten op kan. Ik verwacht in elk geval Rujano op het stijlere gedeelte, maar of hij de laatste 4 kilometer dan ook overleeft weet ik niet.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Die Smzyd, wat een beest

Ik zet mn geld in op Pozzovivo vandaag.

Edit: en hij ontsnap direct

Cupido

• 523 berichten
  • 1911 stemmen

Lekker jaartje voor Federer tot nu toe, het enige wat nog mist is een grandslam en de olympische spelen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Holy shit, 3e. Moet niet gekker worden dit.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Lekker bezig! Wat kun je winnen?

Benieuwd wat Indiana tegen Miami kan klaarspelen. Hopelijk een beter resultaat dan Knicks, maar dat moet op zich lukken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zie ze er geen 2 tegen Miami winnen. Ik verwacht (ok, wishful thinking speelt mee) een sweep.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.