• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.264 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.079 gebruikers
  • 9.376.030 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Natuurlijk moet je wel nog een beetje kunnen autorijden, maar het is gewoon jammer dat het materiaal veel dominanter is dan de sporter als je het mij vraagt. Als je naar sport kijkt (ik tenminste) wil ik dat de beste wint en niet degene met de beste verpakking. Het is (sterk gechargeerd) alsof je bij een voetbalwedstrijd de ene ploeg op schoenen en de andere op blote voeten laat spelen. En helemaal als het natte vinger werk wordt wie er de zaakjes op orde heeft (dat is volgens mij puur geluk hebben op dit moment), dan is het competitieve element van de afstelling etc ook wel weg.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

McSavah schreef:

Wat betreft Parijs-Nice: genoeg kansen voor de puncheurs en aanvallers. Wie er gaat winnen lijkt me nogal onmogelijk te voorspellen zo zonder proloog en tijdrit. Laatste jaren hebben toch steeds goede tijdrijders gewonnen. Denk aan een type Betancur, iemand die in korte tijd een aardig verschil kan maken, maar de eerste categorie klimmen beter aankan dan een puncheur.

Wat nou 'type Betancur', Betancur!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Iemand die Italiaans kan? Lijken ze hier nu te suggereren dat Henao, naast knieproblemen en familiale problemen, te hoge waardes heeft laten noteren? Google translate helpt wel maar ook niet echt...

Hier een Engelstalig artikel. Toch een voorzorgmaatregel van Sky wegens onregelmatige waardes bij Henao. Vind dit sowieso wel opvallend. Bij Sky rijdt Froome toch ook bijvoorbeeld. Ze doen er in ieder geval alles aan om 'eerlijk' over te komen. In elk geval rijdt Henao 8 weken niets meer.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Haha lekker dan. Ik had al zoveel punten

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Team Sky stelt Sergio Henao voorlopig niet op - Wielernieuws op WielerFlits.nl

En hier een Nederlands artikel daarover.

Heeft iemand een link naar de deelnemerslijst van de Ronde van Catalonië? Ik kan er namelijk niets over vinden..

david bohm

• 3075 berichten
  • 3439 stemmen

MatthijsGr00t schreef:

Team Sky stelt Sergio Henao voorlopig niet op - Wielernieuws op WielerFlits.nl

En hier een Nederlands artikel daarover.

Heeft iemand een link naar de deelnemerslijst van de Ronde van Catalonië? Ik kan er namelijk niets over vinden..

Lista de participantes Volta Ciclista a Catalunya 2014 - CyclingFever - The International Cycling Social Network - Get the Cycling fever!

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Dank je Hopelijk kunnen Van Garderen, Porte, Niemiec, De Clerq en De Gendt wat moois neerzetten in die koers:)

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Porte mag lekker knechten natuurlijk

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Boonen past voor Milaan-Sanremo, z'n vriendin heeft een miskraam gehad

david bohm

• 3075 berichten
  • 3439 stemmen

Dat is sneu voor Boonen en partner en voor het wielrennen ook wel. Het zal toch niet weer zo'n seizoen worden voor hem als vorig jaar.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Dat hoop ik niet

Wat erg voor ze.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Lekker artikel

Volgende week begint de MLB pas echt, maar dit weekend al de start van de reguliere competitie met twee wedstrijden tussen de Dodgers en Diamondbacks, gespeeld in Sydney.

Regen zorgt voor een 'delay' in Game 1. Begint lekker.

Marlins uitstekend bezig tijdens Spring Training. Zou erg leuk zijn als ze dit kunnen voortzetten in de competitie.

NBA:

Phoenix met een record van 40-29 niet op een play-off plaats (9e) in het Westen, zou in het Oosten goed genoeg zijn voor plek 3. Tja....

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

The Wild Wild West

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Phil Taylor stond gisteren al in de finale van een ProTour-toernooi, maar helaas verloren van Anderson. Vandaag heeft hij het toernooi wel gewonnen, met gemiddelden van onder meer 118,42. Negen legs verloren in zeven wedstrijden. Nu hopen dat hij Barney donderdag kan pakken.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Wow, 8 van de 10 top prospects voor de NBA Draft liggen er al uit, sommigen zelfs vrij roemloos gespeeld...

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

gillie24 schreef:

NBA:

Phoenix met een record van 40-29 niet op een play-off plaats (9e) in het Westen, zou in het Oosten goed genoeg zijn voor plek 3. Tja....

Stel je voor dat de Knicks de play-offs nog halen..

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

76ers kunnen het negatieve record van Cleveland verbreken. Inmiddels 25 wedstrijden op rij verloren. Cleveland had een losing streak van 26 staan. Met een away game tegen Houston en een home game tegen Detroit voor de boeg lijkt dit wel te gaan gebeuren. Immers verloren zij al drie keer ruim dit seizoen van Detroit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Volgens mij zijn ze aan het tanken daar in Philly

Heerlijke Bulls v Pacers weer. Taj Gibson, wat een powerhouse is het ook. Die flop van Hibbert, holy mother of god. Noah's 'nigga please' reactie ook .

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Hoogste schaatsbaas wil af van lange afstanden - AD.nl

Ben het er op zich mee eens dat de schaatskalender al jaren veel te vol is. Ik zou het EK Allround bijvoorbeeld wel afschaffen.

mjk87 (moderator films)

• 14527 berichten
  • 4518 stemmen

Knisper schreef:

Hoogste schaatsbaas wil af van lange afstanden - AD.nl

Ben het er op zich mee eens dat de schaatskalender al jaren veel te vol is. Ik zou het EK Allround bijvoorbeeld wel afschaffen.

Het valt wel mee, hoe vol die is. Pak een willekeurige andere sport en zie hoe vol die kalenders zijn. WB skiën bestaat ook uit 36 races verdeeld over vele weken (en andere wintersporten zal niet anders zijn, al volg ik die veel minder). Om over sommige (vooral Amerikaanse) teamsporten nog maar te zwijgen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

En dat is 2 voor Mezgec! Redelijk dezelfde namen als in etappe 1.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

mjk87 schreef:

Het valt wel mee, hoe vol die is. Pak een willekeurige andere sport en zie hoe vol die kalenders zijn. WB skiën bestaat ook uit 36 races verdeeld over vele weken (en andere wintersporten zal niet anders zijn, al volg ik die veel minder). Om over sommige (vooral Amerikaanse) teamsporten nog maar te zwijgen.

Toch zijn veel wintersporten al een week of twee eerder klaar en die beginnen ook echt niet vroeger.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Grappig, deze week heeft ook de UCI een nieuw voorstel gedaan om het wielrennen te 'verbeteren'.

Nu is het niet zo extreem als bij de ISU (die wilde shorttracken en langebaanschaatsen gaan samenvoegen ofzo?!), maar ook bij UCI is het voornamelijk teruggang wat ik zie.

Zo wil men minder koersen in het jaar om de druk op de rijders te verlagen. Echter moeten de teams wel van 30 naar 22 renners... Met 3 grote rondes in het jaar wordt die druk dus enkel hoger.

Ook moet er een promotie-degradatie regeling komen in het wielrennen... Oftewel, nog meer druk op de ploegen om te presteren. Aangezien WT punten een nog belangrijkere rol gaan spelen, lijkt er voor talentvolle renners nog minder plaats.

Daarnaast zullen er ook minder ploegen komen dus. Waarom, geen idee. Ook dit zorgt voor lage doorstroming waardoor de talenten het nog lastiger krijgen om grote rondes te rijden.

Oftewel, meer druk op ploegen en rijders... En nu ben ik benieuwd tot wat voor een praktijken dat gaat leiden. Lees: zou me niets verbazen als we met zulke regelingen weer wat wereldrecords op de Alp gaan meemaken.

Oja en UCI had daarnaast nog even het geweldige idee om baanwielrennen een wintersport te maken. Juist.

david bohm

• 3075 berichten
  • 3439 stemmen

Oké. Nou de UCI mag ook wel zorgen dat de tijdwaarneming en het kilometerverloop van de koersen uniform wordt getoond. Catalonië is er werkelijk geen touw aan vast te knopen.

Om over het camerawerk daar nog maar te zwijgen onzichtbare sprints, geen camera op de meet et cetera.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ze mogen wel een voorbeeld nemen aan de Amerikaanse koersen ja. Dat is echt fantastisch geregeld, vooral die apps

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jared Allen naar de Chicago Bears.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Pitakaas schreef:

Oja en UCI had daarnaast nog even het geweldige idee om baanwielrennen een wintersport te maken. Juist.

Daar hoeven ze dan niet veel aan te veranderen, baanwielrennen is natuurlijk al een wintersport. Het punt van Cookson is (terecht) dat het nu op de OS buiten het gebruikelijke seizoen wordt beoefend. Niet zo'n raar idee dus de sport van de zomer- naar de winterspelen te halen.

mjk87 (moderator films)

• 14527 berichten
  • 4518 stemmen

Pitakaas schreef:

Pardon? Op ijs of sneeuw dan mag ik aannemen.

Wel was er het plan veldrijden olympisch te maken, en dan inderdaad voor de Winterspelen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Nee joh niet op ijs of sneeuw.

Om de beste man te citeren:

"Als we het nou hebben over de Winterspelen: waarom moet het persé sneeuw en ijs zijn?", vraagt de preses van de UCI zich af in gesprek met de BBC.

Ja waarom moet het persé ijs en sneeuw zijn. Hebben jullie dat al bedacht? Indoortennis vind ik ook een typische wintersport.

Nee, vooralsnog zie ik in Cookson nog geen verbetering ten opzichte van zijn voorganger.

Om positief af te sluiten, Ben Swift pakte eerste overwinning Coppi Bartali en Pacers verslaan Heat (vreemde conference trouwens).

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Kramer licht zijn toekomst toe - NOS Sport

Ik ben poepjesnerveus nu. Het zal toch niet dat Sventastic vroegtijdig zijn carrière moet beëindigen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.