- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Valverde lijkt me toch gewoon niet in vorm. Reed ook al vaak ver naar achteren in de Amstel. Reken hem iig niet tot de kanshebbers voor winst zondag.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Nee, Valverde kan je wel vergeten dit voorjaar.
Mooie overwinning van Rodriquez, hoort hier ook gewoon op de erelijst te staan natuurlijk. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Tot nooit meer ziens! 
Benieuwd wat Denis krijgt. Alhoewel het enorm stom is zou 4 jaar toch zonde zijn...
IJH15
-
- 84 berichten
- 122 stemmen
4 jaar? Mis ik iets?
Standaardschorsing is toch twee jaar?
starbright boy (moderator films)
-
- 22415 berichten
- 5119 stemmen
Prima straf, al is het alleen maar voor hemzelf. Als Ricco iets zou kunnen krijgen waardoor er 50% kans is dat hij de tour wint en 50% kans dat hij het niet overleefd zou het ook nog doen ben ik bang.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Ja, Ricco uit het wielrennen is zowel een zegen voor de sport als voor hemzelf.
Enorm leuke rit in de Ronde van Trentino vandaag. Aankomst op de Punta Veleno, een monster van 10,4km aan een gemiddelde van 10,4%. Een beest dat nauwelijks moet onderdoen voor de Zoncolan of de Angliru. De Italiaanse pocketklimmer Pozzovivo reed eventjes iedereen los uit het wiel om met een dikke 20 seconden voor de Poolse luitenant Szmyd te finishen. De rest kwam meer dan een minuut later één voor één binnengestrompeld: 3. Cunego 4. Rujano en 5. Kreuziger.
De vraag is of Pozzo het ook nog eens in de Giro kan laten zien, iets wat al 4 jaar niet meer schijnt te lukken (vooral door tegenslag weliswaar). Basso kwam binnen op bijna 5 minuten en lijkt nog flink te moeten verbeteren om mee te dingen voor een 3e Giro zege. Al verloor hij in het begin van de klim al een half minuutje door de verkeerde afslag te nemen. Wat dan gezegd van Scarponi, 57e op meer dan 12 minuten. Kreuziger liet wel een erg goede indruk op een klim die eigenlijk niet de zijne is en wordt zo wel een gevaarlijke outsider voor de Giro.
Pozzovivo is ook de nieuwe leider, gevolgd door Cunego (25"), Szmyd (49") en Kreuziger (50"). Zij mogen morgen op de flanken van de Passo Pordoi gaan uitmaken wie deze voorbereidingskoers op zijn naam gaat schrijven, al zie ik niemand in staat om tijd terug te pakken op die Italiaanse berggeit.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Nah, geloof er niet in hoor, typisch zo'n eeuwige belofte die het alleen waarmaakt op de momenten die er net niet toe doen (soort Brajkovic).
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
UCI heeft het erover om standaard straffen te gaan verdubbelen... Who knows.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Het is in ieder geval wel niet mogelijk zijn om het plots nu te verhogen tot 4 jaar en nog toe te passen op Galim. Dit zou art. 7 van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens (en art. 15 IVBPR) schenden. Het is namelijk verboden om een zwaardere straf op te leggen dan dewelke tijdens het begaan van het strafbaar feit van toepassing was.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ah ok. Nouja dan zien we hem dan. Sowieso sportief dat bij bv gelijk bekend.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Vandaag niets gezien maar: de uitslag op de Passo Pordoi:
Etapa 4:
1 Darwin ATAPUMA HURTADO COL 4:37:03 (Wie?)
2 Carlos Alberto BETANCUR GOMEZ ASA 3
3 Domenico POZZOVIVO COG 6
4 Sylvester SZMYD LIQ 17
5 Damiano CUNEGO LAM 17
6 José RUJANO GUILLEN AND 21
7 Hubert DUPONT ALM 30
8 Kevin SEELDRAEYERS AST +1:06
9 Miguel Angel RUBIANO CHAVEZ AND +1:20
10 Pierre ROLLAND EUC +1:27
De verhoudingen werden gewoon bevestigd dus. Basso kwam een pak beter voor de dag en verrichte aardig werk voor Szmyd en Scarponi was weer nergens. Kreuz 13e op 1min45 dus die was ook minder dan gisteren. Opvallend: de goede prestatie van Seeldrayers. Zou die het nog eens iets presteren, 3 jaar nadat hij de jongerentrui won in de Giro?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Aardig weer van die Pozzovivo! Echte klimgeit die man.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En een strontweer op die Passo Pordoi:zeg. Sneeuwen... 
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Schrijf Peter Sagan maar weer op voor morgen (hoewel ik vrees dat hij zijn kruit al een beetje verschoten heeft dit voorjaar). De Astana-mannen maken ook een kans. Kan eigenlijk alle kanten op met deze LBL.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Sagan rijdt niet mee. Zijn laatste koers van het voorjaar was de Amstel.
Sterren:
***Gilbert
**Sanchez
*Cunego/Rodri
Gevaarlijke mannen die alleen moeten aankomen: Nibali, Vanendert, F. Schleck.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Oh, dan mag je Sagan weer doorstrepen ja.
Euhm, dan ga ik voor Sanchez of Cunego.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik ga voor het trio Andy Schleck - Philippe Gilbert - Michael Albasini. Niet persè in die volgorde.
En voor de Nederlanders misschien Bouke Mollema nog in de top 5.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Hm, Albasini verwacht ik niet echt. Dan eerder Gerrans van die ploeg. Albasini reed nog nooit goed in LBL terwijl hij al 5 jaar achter elkaar goed was in de Waalse Pijl (7e, 9e, 11e en 12e in de voorbije jaren). Denk dat Luik wat te zwaar is voor hem.
Verwacht ook nog eerder Frank dan Andy. Denk dat Andy de topconditie mist om echt mee te spelen. Al is LBL de klassieker die hem waarschijnlijk het best ligt.
happie
-
- 6239 berichten
- 426 stemmen
Haha mercedes en schumacher.
wat een fail.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik ga stiekem gewoon voor Vanendert.
Gilbert is nog wat grillig.
Schlecks verwacht ik niet meer in klassiekers, die richten zich teveel op rondes.
Cunego en Sanchez gaan ook wel goed rijden hopelijk.
IJH15
-
- 84 berichten
- 122 stemmen
Ik verwacht Fränk wel in de voorste gelederen.
Ben bang dat Gilbert hoge ogen gaat gooien; hij is met Samuel Sanchez mijn favoriet.
Als Mollema top 10 haalt ben ik al heel erg tevreden.
Verwacht Rodriguez en Cunego ook zeker aan het front, naar de vorm van A. Schleck blijft het altijd wat gissen, maar zou d'r zomaar weer kunnen staan.
Ik heb d'r zin in !
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Nah, dit is weer voor de echte mannen. Vanendert en Gilbert zien er allebei zeer fris uit.
Valverde alweer weg. Rojas zit wel lekker mee te trappen haha.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Theo Bos was de snelste in de eerste rit van de Ronde van Turkije (2BC) voor Matthew Goss,
Daniele Colli en Alessandro Petacchi.
Er rijden wel verschillende 'snelle mannen' mee daar: André Greipel, Alessandro Petacchi, Juan Jose Haedo, Theo Bos, Matthew Goss, Marcel Kittel, Andrea Guardini en nog enkele andere.
Ook Alexandre Vinokourov is gestart.
Vlaamse digitale kijkers kunnen deze wielerronde dagelijks volgen via Exqi, maar wel met Engelse commentaar. Let op, begint dagelijks om 13u30.
Morgen Alanya - Antalya, 153 km.
En voor wie het nog niet wist: De Bask Igor Anton van de Euskaltel-Euskadiploeg is nog voor de officiële start van Luik-Bastenaken-Luik ten val gekomen. Hij ging in de neutrale zone tegen het asfalt en brak daarbij zijn sleutelbeen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Heerlijke finale. Jammer dat de Haai niet wint...
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Leuke finale ja. En met een verrassende ommekeer toch.
Mooi dat Gaspa 3e was. Die bezorgt me zo de overwinning bij het voorjaarspel van Tourtoto. 
IJH15
-
- 84 berichten
- 122 stemmen
Toch jammer, had het Nibali zeer gegund, maar Iglinsky was gewoon sterker. Zeer boeiende finale gezien. Gilbert (gelukkig) nog altijd niet top, de Schlecks zijn werkelijk finaal door het ijs gezakt (van Fränk had ik toch echt wel beter verwacht).Betwijfel of het nog iets wordt met de Schlecks dit jaar als ze hun volstrekt dwaze plan om alles op de Tour te zetten doordrijven.
Oh ja, Bauke weer erg sterk, met een mooie 6e plaats als beloning
Al met al:
Iglinsky: 
Nibali: bedankt voor 20 geweldige kilometers
Knisper
-
- 13040 berichten
- 1279 stemmen
Ik heb de wedstrijd met buitenlands commentaar gezien en door de slechte tijdaangave, was het pas duidelijk dat Iglinsky er zo dicht achter zat, toen hij Nibali al bijna had ingehaald.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.