- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Ik heb niemand bij het snowboarden gehoord over het grote aantal valpartijen. Wie valt in kansrijke positie, mag ook gewoon door. Behalve in de finale, maar ja.. zo blijf je bezig.
Joy4ever
-
- 4612 berichten
- 1835 stemmen
Canada nu met gemak naar het goud ook al is Zweden WK.
Remember Lillehammer 
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Wow zeg, duimendik kippenvel bij de Oekraïense biatletes. Moment van de Spelen!
Ineens begrijp ik de sport ook. Dacht dat schieten en langlaufen en schieten een rare combi was maar het gaat dus om de constante wisseling tussen extreme inspanning en je lichaam weer in rust brengen om je te concentreren op het schieten. Viel er zomaar in eigenlijk, maar vond het ook mooi.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Vind dat biatlon ook een mooi sport. Inderdaad om die reden. Vandaag wel niet kunnen zien helaas. Eigenlijk samen met Ijshockey de enige sport die ik echt gevolgd heb op deze Spelen.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Waarom is de finale al gespeeld? Zweden toch redelijk overtuigend tot nu toe. Winnen even hard tegen Finland als Canada (die zelfs pas na extra tijd) en veel matchen met duidelijk verschil. En bv. tegen Letland had Canada het ook lang lastig omdat ze blijkbaar moeilijk scoren.
Heb Zweden wel nog niet zien spelen. Vooral matchen van Rusland, Canada en de VS gezien, toevallig.
Vond deze match niet in de buurt komen bij Rusland-VS van de groepsronde eigenlijk. Zowel qua spanning als spektakel. Canada wel terecht gewonnen.
Nogal een voorbarige conclusie idd. Canada - Zweden is qua affiche niet de gewenste finale, maar die ploegen liggen dichterbij elkaar dan menigeen blijkbaar denkt. Het wordt zeker geen walk-over, al hoop ik uiteraard vurig op een Canadese overwinning. Laat 'Sid the Kid' eindelijk eens zijn klasse zien in de finale?
Overigens was de Canada - VS bij de dames gisteren vele malen spannender dan die van vandaag bij de heren.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik heb er niets tegen hoor. Ik vind er niets aan, maar als Amerikanen het leuk vinden moeten ze er vooral naar kijken (en er hun atleten in stoppen). De naam is belachelijk (noem het dan "American Rugby" of zo) en ik vind het wel enigszins vreemd om een sport uit te vinden die zoveel lijkt op rugby (misschien om een eigen identiteit te ontwikkelen?), maar ik kan me er verder niet aan storen.
Zeer zeker wel. Er zijn zat Amerikanen die het belachelijk maken als een saaie sport waarin niets gebeurt - zeker niet minder dan wij grappen over de Amerikaanse voorliefde voor "hun" sporten in ieder geval.
Hij zette gewoon op een ludieke wijze de Amerikaanse sportcultuur (waaruit die vraag voortkwam) te kijk. Je moet het niet al te serieus nemen, dat doet hij zelf ook niet.
Da's ook een nuttige lijst inderdaad. En schaatsen staat wederom pas ver onderaan, op de tiende plaats.
De bal is 1 foot lang, vandaar 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Jorrit, wat flik je ons nu? 
Graag een reconstructie van de NOS wat hier precies is gebeurd... Taakje voor Bertje Maalderink.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Marit toch nog een keer uitgehaald 
Sweeeeeep voor de Noren!
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Bergsma heeft gewoon groot gelijk. Je bent in principe een team van 4, schandalig om dan 1 iemand geen medaille te gunnen en dus laf om hem niet op te stellen tegen bijvoorbeeld de Fransen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bergsma heeft gewoon groot gelijk. Je bent in principe een team van 4, schandalig om dan 1 iemand geen medaille te gunnen en dus laf om hem niet op te stellen tegen bijvoorbeeld de Fransen.
Andere kant, hij stelt zijn eigen ego wel boven het Nederlandse succes. Dat vind ik ook triest.
Maar de sfeer zal wel niet super zijn tussen oa Bergsma en Kramer na de 10 km race.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ik begrijp er van Bergsma's kant eerlijk gezegd niet veel van. Hij is een reserve, en reserves zijn ervoor om iemand te vervangen als die geblesseerd raakt. Maar blijkbaar vindt hij zichzelf daar te goed voor. En kom op, je gaat iemand toch niet opstellen "zodat hij dan ook een medaille zal krijgen"? Als trainer moet je gewoon rijden met de sterkste opstelling. Dit is topsport, geen partijvergadering van de SP. 
Bergsma verspeelt hier veel krediet mee in ieder geval. Dit doet zijn reputatie geen goed.
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
Tja, ze hadden Bergsma best op kunnen stellen tegen die Fransen of Polen. Dan had ie ook een medaille gekregen.
Ter vergelijking, bij voetbal wordt soms ook een speler ingebracht om zo de wedstrijdpremie op te strijken en hem zo te belonen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Denk dat er wel meer speelt dan alleen niet meerijden. Hij zal wel compleet worden buitengesloten.
Sowieso blijft Jorrit met afstand de meest sympathieke schaatser hoor, hij heeft hier wel een punt. Maarja heel Nederland zal hem nu wel afvallen vrees ik.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Deels eens, al ligt het aan de afspraken. Als die echt duidelijk stellen: dit zijn dé 3 en de reserve is er alleen in noodgevallen, dan moet hij niet piepen of had hij zich eerder moet afmelden. Als hem echter steeds een worst wordt voorgehouden dan heeft hij alle reden tot klagen en zou het fair zijn hem in ieder geval één maal te laten schaatsen.
Ik begrijp wel dat ze voor de drie kiezen die er nu zijn. Kramer en Blokhuijsen zijn sneller op die wat kortere afstand, en zo iemand lijkt Koen Verweij mij ook. Plus dat zij al tijden samen trainen op dit onderdeel en precies weten wat ze aan elkaar hebben.
Eijn er meer mensen die Arie Koops aan raar en eng mannetje vinden trouwens?
Joy4ever
-
- 4612 berichten
- 1835 stemmen
We weten natuurlijk niet precies wat er gebeurt is. Bergsma zegt dat ze hem gevraagd hebben erbij te komen maar dat ze hem tegelijkertijd nooit het gevoel hebben gegeven erbij te horen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Als je met z'n drieën die ploegenachtervolging rijdt en het klikt goed onderling dan zit je ook niet echt op zo een reserve te wachten, zolang de drie zelf fit zijn uiteraard. Maar ik blijf de ploegenachtervolging sowieso een stupide onderdeel vinden, mag wat mij betreft afgeschaft worden.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik vind het wel een beetje matig dat hij lekker op het moment supreme wacht om z'n punt te maken, dat wel... Doen het dan gewoon lekker achter de schermen ipv iedereen voor het blok de knallen.
Maar aan de andere kant had je hem net zo goed effe 1x mee laten doen zodat hij die medaille ook krijgt.
Gewoon slechte people management van Koops vrees ik.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Overigens vind ik de teamachtervolging best mooi om te zien, net als een goede ploegentijdrit bij het fietsen. Naast dat het wellicht de sport iets meer aanzien kan gaan geven. Maar dan moet meer gebeuren. Een massastart over 10 km of iets meer (en de gewone afschaffen, die zijn vaak maar 2 ritten leuk) en een marathon op natuurijs. En de indoorhallen ook verbieden, schaatsen weer naar buiten brengen. Ik denk dat dat het kijken ten goede komt, nu is het allemaal zo kil en steriel in die lege hallen. langlaufen of biathlon ga je ook niet kijken als dat binnen gebeurt.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dit is ieder geval Bergsma zijn verhaal:
"Gevoel dat ik genaaid word" - NOS Olympische Spelen Sotsji 2014
Ik kan zijn onvrede wel snappen, maar ik heb twijfels of hij dit moet doen op het moment dat het Nederlandse schaatsgoud gepakt kan worden. Zou toch zuur zijn als we dat mis gaan lopen.
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
Misschien gaat het ook wel om de knaken, de premie voor de medaille. We blijven toch Nederlanders.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Maar aan de andere kant had je hem net zo goed effe 1x mee laten doen zodat hij iets van die medaille verdient.
Ik vind dat toch een vreemde houding. Van wat ik heb meegekregen trainen Kramer, Verweij en Blokhuijsen al een paar jaar in deze opstelling, waarmee ze meerdere records verbroken hebben. Is het dan eerlijk tegenover hun als iemand die een weekje meetraint en alleen meerijdt in de makkelijkste rit, waarvoor hij helemaal niet nodig was, ook een medaille zou krijgen, alleen om zijn eergevoel wat te strijken? En waarom zou je als trainer een risico nemen? De huidige opstelling is geweldig op elkaar ingereden, de opstelling met Bergsma niet, dus de kans dat er met die opstelling iets verkeerd gaat is veel groter.
Ik begrijp wel dat Bergsma gefrustreerd is omdat hij niet mocht meerijden, daardoor geen medaille krijgt en misschien niet als een "gelijke" is behandeld door de andere ploegleden (maar slechts als een reserve), maar hoe hij daarmee omgaat (eergevoel boven teambelang plaatsen) is onprofessioneel.
Edit: ik vind die ploegenachtervolging trouwens veel leuker dan het reguliere schaatsen. Zo'n onderlinge confrontatie is een stuk minder steriel dan het puur en alleen rijden op tijd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Misschien gaat het ook wel om de knaken, de premie voor de medaille. We blijven toch Nederlanders.
Als hij erbij blijft krijgt hij sowieso de 25.000 euro. Alleen niet de medaille als hij niet in actie komt.
Overigens vind ik dat wel krom. Je geeft een team goud, daar hoort in mijn ogen ook de reserve bij.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
De premie had jij zowiezo gekregen, dus geld speelt hierin geen rol.
Joy4ever
-
- 4612 berichten
- 1835 stemmen
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
Oké dat wist ik niet.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Die 'import-Russen' doen het wel geweldig. Wederom goud voor Vic Wild, geboren Amerikaan.
Al het 5e goud van een 'gekochte Rus'.
Noorwegen lijkt het medailleklassement te gaan winnen.
Voorafgaande aan een finale moeilijk gaan doen? Dan stel je het individu boven het team en is altijd een slechte zaak. Geen goede beurt van Bergsma, wat de 'echte' reden dan ook is.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Als de teams trouwens winnen zijn dat al direct 2 nominaties voor sportploeg van het jaar. Dan blijft er weinig over voor de rest 
kos
-
- 46695 berichten
- 8852 stemmen
Verwacht je niet he, die vreselijke eikel Kramer die zn zin weer opdringt.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Er kan dus geen nieuwe reserve aangesteld worden?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ja, ik heb de beelden ook gezien. Schitterend. En wat heeft die Anema zo ongelofelijk gelijk zeg. Eindelijk iemand die zoiets op Amerikaanse tv tegen Amerikanen durft te zeggen.
Overigens, vandaag ook een Noorse sweep goud/zilver/brons bij 1 of andere sport. Horen we daar ook nog klachten over? Misschien moeten we die sport ook maar eens grondig veranderen 
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
@ Apollinisch: de trainer zei in het interview met de NOS dat Bergsma nog tot een half uur voor de rit oproepbaar is, al leek Bergsma daar zelf niet op te zitten wachten. Maar als het echt nodig zou zijn zie ik hem dat niet afslaan (tenzij hij de wrok van heel Nederland over zich wil afroepen
).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.