- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
Zo, daar heeft Knegt wat geluk zeg.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Nja, hij raakt die Rus nauwelijks aan. Bovendien was die al uit balans.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Uiteindelijk ben ik van mening dat Europeanen eens moeten kappen met dat American Football afkraken.
Ik heb er niets tegen hoor. Ik vind er niets aan, maar als Amerikanen het leuk vinden moeten ze er vooral naar kijken (en er hun atleten in stoppen). De naam is belachelijk (noem het dan "American Rugby" of zo) en ik vind het wel enigszins vreemd om een sport uit te vinden die zoveel lijkt op rugby (misschien om een eigen identiteit te ontwikkelen?), maar ik kan me er verder niet aan storen.
Zeer zeker wel. Er zijn zat Amerikanen die het belachelijk maken als een saaie sport waarin niets gebeurt - zeker niet minder dan wij grappen over de Amerikaanse voorliefde voor "hun" sporten in ieder geval.
Hij zette gewoon op een ludieke wijze de Amerikaanse sportcultuur (waaruit die vraag voortkwam) te kijk. Je moet het niet al te serieus nemen, dat doet hij zelf ook niet.
Aantal leden per sportbond: NOC*NSF - Ieder zijn Olympische droom - nocnsf.nl
Da's ook een nuttige lijst inderdaad. En schaatsen staat wederom pas ver onderaan, op de tiende plaats.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Hij zette gewoon op een ludieke wijze de Amerikaanse sportcultuur (waaruit die vraag voortkwam) te kijk. Je moet het niet al te serieus nemen, dat doet hij zelf ook niet.
Snap ook niet hoe je zo zuur kunt doen over zo'n geinig gesprekje.
Nou hup Sjinkie dan maar, tegen z'n aartsvijand Ahn nog wel.
edit: redelijk kansloos dus. Euh hup Jorien dan maar.
edit: ook al kansloos. Tja.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Sjinkies start was dramatisch en die Engelsman kan niet schaatsen met dat gestuntel. Hierdoor kon Knegt nooit op snelheid komen.
Ter Mors gewoon teveel voor 1 dag, echt zonde.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
En dan is het altijd lekker achteraf praten: had Ter Mors wel de teamachtervolging moeten doen op de langebaan? Ja, Leenstra is iets minder maar die is niet substantieel zwakker en met haar had Nederland deze zwakke Amerikaanse tegenstander ook wel gepakt. Dat was iets voor Hendriks geweest om daar iets over te beslissen dan, want de coaches lijken me allemaal nogal eigengereide mannetjes.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
En dan is het altijd lekker achteraf praten: had Ter Mors wel de teamachtervolging moeten doen op de langebaan? Ja, Leenstra is iets minder maar die is niet substantieel zwakker en met haar had Nederland deze zwakke Amerikaanse tegenstander ook wel gepakt. Dat was iets voor Hendriks geweest om daar iets over te beslissen dan, want de coaches lijken me allemaal nogal eigengereide mannetjes.
Ook voor Leenstra was het leuk geweest om die rit te rijden, dat vond ik tevoren eigenlijk al. Jammer.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Middel gebruikt dat de alertheid bevordert, op zich wel handig als bopper 
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Dat is niet waar. MLB is ong. 65% van NFL en NBA 30% van de NFL. Gezien de stadia niet heel vreemd.
In de USA is de aandacht voor sporter iig VEEL diverser dan hier.
Waar schaats je? Dikke kans dat het één van de weinige banen is in de hele provincie... Het feit dat bv. Uithof, wat redelijk centraal ligt, in 2010 failliet is verklaard is niet een heel gezond teken aan de wand.
Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat er, zoals hier in het dorp, iedereen lid is van de natuurijs vereniging, maar niemand elk jaar kan schaatsen... Zo ben ik ook lid en zou ik dus als actief schaatser kunnen worden meegeteld.
Breda. Woon regio Rotterdam, dus zat banen met Den, Haag, Zoetermeer, Dordrecht en Rotterdam zelf.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Zo, die Ahn kan schaatsen zeg. Erg knappe comeback.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Baasje hoor, onze Victor. De Koreaan binnen de bond die besloot dat ze hem niet meer nodig hadden wordt op dit moment over de noordgrens gezet...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Canada op 1-0 voorsprong tegen USA 
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
Baasje hoor, onze Victor. De Koreaan binnen de bond die besloot dat ze hem niet meer nodig hadden wordt op dit moment over de noordgrens gezet...
Dat blijft ook heerlijk. Alleen om als Rus nu helemaal gek te worden met die medaille terwijl de beste man niets Russisch heeft? Tja. Leuk voor de spiegel, absoluut, maar 't zou toch anders voelen.
Enfin, Knegt heeft nog meer te doen vanavond, zoveel is duidelijk, geen krachten verspelen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Probeerde die Chinese die Koreaanse nu vast te pakken? Geinige sport trouwens, dat shorttracken. Ik had het nog nooit gezien, maar het is wel een vlotte sport. Wat chaotisch, waardoor toeval meer dan in langebaanschaatsen een rol speelt, maar dat maakt het ook weer wat tactischer en dynamischer.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Pff wat een vreselijke shorttrackdag is dit geworden zeg. Is geen wedstrijd zo.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
Manmanman, na 40 meter al op je bek 
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Mooie finale tussen Rusland en de VS, maar er deden toch vijf landen mee? 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ahn kraait victorie is dan wel weer aardig bedacht...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Shorttrack: een parodie op sport. Definitief afschaffen die flauwekul.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Als men blijft staan kan het wel mooi zijn, maar dit is inderdaad gewoon flauwekul (hoewel niks natuurlijk in de buurt komt van de finish op de ski-cross met de drie vallende mannen die simultaan over de lijn schoven).
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Bij de ski cross kun je met een beetje goede wil nog stellen dat een val meestal een gebrek is aan eigen techniek. Bij deze lotto is er toch meestal contact met een ander, simpelweg omdat er te weinig ruimte is op zo'n dwerg baantje....
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Eens met Knegt. Heeft met zoveel rondjes echt totaal geen zin om meteen voorop te willen komen na de start. Pff echt zo zuur dit.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ach, de strijd tussen Rusland en de VS, en hoe Ahn dan aan het einde weer wegrijdt, was best mooi om te zien. En als je al in de eerste ronde valt, dan doe je gewoon iets verkeerd. De favorieten vallen volgens mij vrijwel nooit, dus door tactiek en niet meer risico nemen dan nodig is kun je een heel eind komen.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Canada
. Heerlijk dit.
Defensief weer perfect gespeeld, aanvallend wederom niets groots, maar terecht gewonnen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja dit had gewoon weer de finale moeten zijn. Zit zoveel spanning op deze buren-strijd. Canada nu met gemak naar het goud ook al is Zweden WK.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Terechte winnaar, en de finale is inderdaad gespeeld. USA moet Bieber dus nog 4 jaar houden.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4700 stemmen
Waarom is de finale al gespeeld? Zweden toch redelijk overtuigend tot nu toe. Winnen even hard tegen Finland als Canada (die zelfs pas na extra tijd) en veel matchen met duidelijk verschil. En bv. tegen Letland had Canada het ook lang lastig omdat ze blijkbaar moeilijk scoren.
Heb Zweden wel nog niet zien spelen. Vooral matchen van Rusland, Canada en de VS gezien, toevallig.
Vond deze match niet in de buurt komen bij Rusland-VS van de groepsronde eigenlijk. Zowel qua spanning als spektakel. Canada wel terecht gewonnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.