- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
In Sochi, the Dutch Are Dominating the Overall Olympic Medal Count - WSJ.com - online.wsj.com
"Everyone sick of watching the Dutch win speedskating medals, please raise your hand."
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
In Sochi, the Dutch Are Dominating the Overall Olympic Medal Count - WSJ.com - online.wsj.com
"Everyone sick of watching the Dutch win speedskating medals, please raise your hand."
Boehoe. Misschien moeten ze het zelf dan maar beter doen qua faciliteiten en voorbereiding. Ze zouden eens de juiste schaatspakken mee kunnen nemen bijvoorbeeld...
Als ik die klachten zo lees, dan lijkt het net alsof we iedere winterspelen dit flikken. Dan zouden andere landen een terecht klacht hebben. Maar dat valt allemaal reuze mee. Kan maar zo dat we over 4 jaar de helft minder winnen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Gehuil it is.
Verder wel jammer dat we in de overige sporten weinig tot niets voorstellen. Maar goed, weinig bergen hier e.d.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Gehuil it is.
Verder wel jammer dat we in de overige sporten weinig tot niets voorstellen. Maar goed, weinig bergen hier e.d.
Genoeg landen die het qua medailles van 1 of 2 sporten moeten hebben. En dan ben ik liever goed in schaatsen dan in iets als curling of skiën eerlijk gezegd.
We zijn maar een klein land en hebben inderdaad geen bergen, dus met een hoop sporten vallen meteen af. Maar een schaatshal bouwen kan elk land, daar heb je geografisch gezien niks voor nodig.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Klein land is geen argument. Het gaat om het aantal inwoners, en dan voornamelijk om het aantal leden per sport. Als je het toch wilt vergelijken.
Skiën staat op de Winterspelen wel gelijk aan schaatsen imo. Curling vind ik meer een zwaar en lastig spel.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3703 stemmen
Hihi wat een jaloezie straalt dat stukje uit zeg. Leuk om te lezen.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Haha, wat een ongelofelijk zuur stuk tekst. Dacht dat die Amerikanen er juist fan van waren als je ergens in excelleert. Kunnen we dat zwemmen ook maar schrappen van de zomerspelen (iedereen werd toch ook moe van die Phelps?).
We weten ook allemaal dat dit hoogstwaarschijnlijk nooit meer geëvenaard gaat worden.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Hoe zouden ze gereageerd hebben in de tijd van Heiden?
Al is het wat mij betreft wel zorgwekkend dat de rest het niet eens meer probeert (op de 10k bijvoorbeeld).
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Ach je weet toch hoe hypocriet die Amerikanen (kunnen) zijn? Overigens is het record van Oost Duitsland verbroken qua aantal medailles in het langebaanschaatsen op een Spelen; 16 om 13. Zullen er nog wel wat bij komen met de 10km en 5km in het vooruitzicht.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Haha, wat een ongelofelijk zuur stuk tekst. Dacht dat die Amerikanen er juist fan van waren als je ergens in excelleert. Kunnen we dat zwemmen ook maar schrappen van de zomerspelen (iedereen werd toch ook moe van die Phelps?).
We weten ook allemaal dat dit hoogstwaarschijnlijk nooit meer geëvenaard gaat worden.
Alleen zij mogen dat. Doet een ander land het, dan gaan ze huilie huilie doen
Zo kennen we Amerika weer. Die Phelps is wel een goed voorbeeld ja.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
15 miljoen inwoners ook. Alsof 1,8 miljoen niets is.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Haha, ik heb nog geen minuut van deze Winterspelen gezien, dus het maakt me eigenlijk niet uit, maar wat is dit een ontzettend zielig en verbitterd stukje tekst, zeg. Gadver.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het leukste is nog dat er als het goed is nog een pak medailles bij komen. Kunnen ze daar de hele week nog lekker zuchten en piepen over ''ons''.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
En het frappante is dat het het voor mij alleen maar voor dat kleine beetje extra glans zorgt. De grote man als een klein kereltje zien spartelen omdat het niet gaat zoals hij wilt. Heerlijk. En het mooie is dat de meeste Nederlanders heus wel inzien dat dit best bizar is en de kans op evenaring nihil. Hoorde ze verder nooit tijdens de world cups en dergelijke, toen o.a. Davis, Bowe en Richardson domineerden.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
De Russinnen liggen er helaas uit met Curling
Gelukkig hebben we de foto's nog...
Ik zag vanmorgen kort beelden van het curling, maar die Britse blondine mag er ook zijn. Geile oogopslag.
En wat een zielig artikel, zeg! Typisch Amerikaans. Zit ze blijkbaar erg dwars.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Kunnen we dat zwemmen ook maar schrappen van de zomerspelen (iedereen werd toch ook moe van die Phelps?).

Ik hoor anders niemand moe worden van Kramer..
Bovendien stak dat toch wel wat anders in elkaar. Zo won Phelps zeker niet alle afstanden (er zijn er immers bizar veel zwemonderdelen tijdens de Spelen) en was het niet een clean sweep voor Amerika. Nederland heeft tot nu toe 16 van de mogelijke 24 medailles gewonnen.
Daarbij is Amerika verre van een one trick pony, dus die vergelijking loopt sowieso al mank.
En heb ik al gezegd dat Phelps een legendarische sporter is?
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Artikel valt wel mee toch? Beetje jaloers, maar dat geven ze zelf toe.
Het is natuurlijk wel veelzeggend dat de USA deze Spelen alleen nog in de elitaire fuifnummers (snowboarden, freestyle) goud kan halen. Niks op het skiën, schaatsen, kunstrijden, biathlon etc...
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Dit riep ik al na medaille 1.
Schaatsen stelt gewoon weinig voor en is een beetje het zwemmen van de Winterspelen.
Medaille-inflatie ten top.
Er zit natuurlijk een jaloerse gedachte achter aangezien de VS gewoon tegenvalt, maar verder hebben ze gewoon helemaal gelijk. Kijk dat stadion, zit geen hond. En wij maar denken dat we meetellen.
Maar vergeet niet dat het artikel uiteindelijk afsluit met een mooi compliment he.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Nederland heeft gewoon beesten gestuurd die ook nog eens pieken op het juiste moment (ook wel eens anders geweest). Gezien de schaatscultuur en faciliteiten is 2 - 4 maal goud normaal, dat het er nu misschien wel 8 worden is te danken aan de abnormaal getalenteerde lichting die ook nog eens bereid is tot het gaatje te gaan en erover (itt een Bokko of Skobrev) en de falende concurrentie (vooral de Amerikanen, maar ook de Russen en dus de Noren).
Daar kun je zuur over doen, daar kun je ook ongelooflijk trots op zijn. TeamNL 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Als je een artikel zo begint: "Everyone sick of watching the Dutch win speedskating medals, please raise your hand." dan zegt dat heel veel.
Zwemmen op de Olympische Zomerspelen - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Klaagt de rest van de wereld als de VS weer goud pakt bij het zwemmen?
Biathlon en Snowboarden door dichte mist afgelast. Vandaag staan er nog drie onderdelen op het programma die wellicht ook verschoven dienen te worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dit riep ik al na medaille 1.
Schaatsen stelt gewoon weinig voor en is een beetje het zwemmen van de Winterspelen.
Medaille-inflatie ten top.
Er zit natuurlijk een jaloerse gedachte achter aangezien de VS gewoon tegenvalt, maar verder hebben ze gewoon helemaal gelijk. Kijk dat stadion, zit geen hond. En wij maar denken dat we meetellen.
Maar vergeet niet dat het artikel uiteindelijk afsluit met een mooi compliment he.
Waarom stelt schaatsen weinig voor? Dat zou alleen zo zijn als de medaillewinnaars slechte rondetijden zouden neerzetten, maar dat is niet zo. Het is wat eenzijdig deze Spelen, maar de sport is niet slechter geworden. Het is alleen dat 1 land nu gewoon een bizarre lichting heeft. Maar dat overkomt elk land wel eens. Spanje heeft weer al ruim 5 jaar een overheersende nationale voetbalploeg. Kan je wel over klagen, maar beter probeer je ze te breken.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen

Ik hoor anders niemand moe worden van Kramer..
Bovendien stak dat toch wel wat anders in elkaar. Zo won Phelps zeker niet alle afstanden (er zijn er immers bizar veel zwemonderdelen tijdens de Spelen) en was het niet een clean sweep voor Amerika. Nederland heeft tot nu toe 16 van de mogelijke 24 medailles gewonnen.
Daarbij is Amerika verre van een one trick pony, dus die vergelijking loopt sowieso al mank.
En heb ik al gezegd dat Phelps een legendarische sporter is?
Haha, was jij het niet die twee pagina's terug iets zei over een lesje internetfora?
Maar goed, ik was uiteraard sarcastisch en ben wel degelijk op de hoogte van de legendarische status van Phelps. Al is het zwemmen nog meer onderhevig aan medaille inflatie (op individueel vlak) dan het schaatsen. Want zeg nu zelf, eigenlijk gaat Kramer slechts twee individuele gouden plakken pakken (Phelps een pak meer), omdat de disciplines blijkbaar toch verder uit elkaar liggen dan bij het zwemmen. Verder begrijp ik dat de vergelijking hier en daar mank gaat, maar het was alleen om te illustreren hoe treurig ik dat stuk tekst vind.
Wat een onzin, dat ligt ook deels aan de Russen. Het halve kunstschaatsstadion liep leeg toen Plushenko zich geblesseerd afmeldde. Ze lopen er gewoon niet warm voor als er geen Rus enigszins kans heeft op een medaille.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Schaatsen stelt gewoon weinig voor
Ik kan je met gemak een aantal andere "sporten" tijdens deze Winterspelen opnoemen die nog veel minder voorstellen. Al twee mannen op elkaar zien liggen op een sleetje? Schaatsen stelt juist wel veel voor. En al helemaal voor de Amerikanen. Met afstand het onderdeel waarbij ze het meeste eremetaal hebben gewonnen op Olympische Winterspelen!! En nu gaan huilen omdat het even tegenzit. Triester gaat het hem niet worden.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Haha, was jij het niet die twee pagina's terug iets zei over een lesje internetfora?

Overigens vind ik niet dat het zwemmen onderhevig is aan inflatie. Net zoals ik vind dat er niet te veel atlatiekonderdelen zijn.
Het 'probleem' is echter dat Nederland zo'n beetje alles wint. Zodra er geen of weinig tegenstand is, kan je je afvragen of een sport daadwerkelijk nog Olympisch is. Hopelijk komen er in Zuid-Korea weer goede schaatsers bij.
Ik mis toch ook wel een beetje de snelle Aziaten en de Noord-Amerikanen die een halve seconde onder de tijd van de Nederlanders gaan op de 500 meter. Dat een Nederlander 8e wordt en iedereen het een uitstekende prestatie vindt.
Toch is het ook een kwestie van toeval, vermoed ik. Zo reed Kato vorig jaar in Salt Lake nog een geweldige 34,21. Veel buitenlanders stellen teleur. De Nederlanders doen gewoon wat ze altijd al deden. Het is niet zozeer Nederland die extra goed rijdt, maar de rest die het af laat weten.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Ik vind het overigens leuk dat Nederland zoveel medailles wint, maar dat geprijk met die medaillespiegel vind ik toch wel bijzonder overdreven.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Want? Alle landen houden de medaillespiegel in de gaten.
Een prestatie van formaat om in de top 5 te eindigen.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Het 'probleem' is echter dat Nederland zo'n beetje alles wint. Zodra er geen of weinig tegenstand is, kan je je afvragen of een sport daadwerkelijk nog Olympisch is. Hopelijk komen er in Zuid-Korea weer goede schaatsers bij.
Tja, dat vind ik niet helemaal eerlijk. Bij sommige teamsporten kun je je dat ook afvragen, alleen kan daar een podium niet geheel uit een land bestaan. Zo beredeneert kan je dat basketbal ook maar beter afschaffen dan, winnen die Amerikanen toch wel. 'Probleem' voor zwemmen is dat alle afstanden ook nog eens met verschillende slagsoorten gedaan worden. En ja, als zwemmers in meerdere disciplines gaan winnen vind ik toch een vorm van inflatie toetreden.
Maar goed, wat ik al meerdere keren aangaf is dat de dominantie van nu echt niet nog een keer gaat gebeuren. Ook gezien de world cup uitslagen zijn de resultaten volstrekt bizar en geven een vertekent beeld over hoe serieus schaatsen wordt genomen door landen.
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
Schaatsen stelt niet veel voor. Op een aantal olympische afstanden rijden slechts een paar honderd mensen een tijd per jaar, bejaarden meegerekend. Ter wereld. Nu zijn er nog kleinere sporten op de Winterspelen zoals bobsleeën dat in verband met de kosten door weinigen wordt beoefend.
Toch lijkt mij het schaatsen als olympisch nummer niet in gevaar. Daarvoor is het een te grote tak van de Winterspelen naast het skiën en langlaufen. Maar sommige afstanden zullen de tand des tijds wellicht niet doorstaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.