• 15.887 nieuwsartikelen
  • 178.599 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.378 acteurs
  • 199.167 gebruikers
  • 9.382.262 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Even wat interessant denkmateriaal: de Spaanse dokter Ibarguren Taus, van Omega Pharma, gelinkt aan de Mantova affaire.

Een lijstje van z'n vorige teams: Lampre 2002-2004 (Cunego's indrukwekkende Giro zege), Euskaltel 2005-2006 (Mayo), Saunier Duval 2007-2009 (Ricco, Piepoli), Omega Pharma Lotto 2010-2011 (Gilbert, Vanendert), OPQS 2012 (Boonen en co die het hele voorjaar al domineren). En Gilbert die er plots helemaal niéts meer van bakt...

Of het nu toeval is of niet, de slotzin van het artikel is alvast een goede raad.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Zou me niets verbazen nee.

Cunego heb ik ook wel hoog zitten. Hoop ik ook op!

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

speedy23 schreef:

En in tegendeel tot wat eerst aangekondigd werd, Tom Boonen start zondag NIET in de Amstel Gold Race.

Ik hoop op Gilbert of een Nederlander (zoals Westra) mag ook eens winnen want die hebben de jongste jaren bijna niets gewonnen. Ik vrees voor Valverde, die deze koers nog niet heeft gewonnen en nà zijn dopingproblemen op weerwraak zint. Ik vrees ook dat Gilbert een kwakkeljaar zal meemaken en dat hij bijna niets zal winnen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra schreef:

En Gilbert die er plots helemaal niéts meer van bakt...

Gilbert had bij Lotto zijn persoonlijke arts en die is met hem meegetrokken naar BMC...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Dus omdat hij een persoonlijke dokter heeft, kan hij geen doping krijgen van een andere dokter (ploegdokter zelfs)?

Verder is het maar gewoon een denkpiste en ga ik natuurlijk niemand beschuldigen zonder bewijs. Dat ze die Ibarguren beter kwijt dan rijk zijn, lijkt me verder wel duidelijk. Die zal ook wel hangen na deze affaire (als er al iets mee gebeurt).

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Terwijl de klassieke renners van OPQS de pannen van het dak rijden, worden de klassementsrenners opgehouden door auto's. Na Leipheimer nu ook Martin gecrasht tegen een auto. Gevolg: jukbeenbreuk.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Gilbert vertrouwde ik sowieso al niet met dat geblondeerde haar van hem.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra schreef:

Gevolg: jukbeenbreuk.

Op zijn eigen website heeft Tony Martin meer uitleg gegeven over zijn crash. "Een jukbeenbreuk, een kaakbeenbreuk en gebroken oogkas", zegt de renner. "Ik weet niet zo goed wat er gebeurd is. Wat ik wel nog weet, is dat ik 35 a 40 km/u reed op een glooiend fietspad, toen wellicht een vrouw met haar auto mijn weg kruiste. Daarna ging het licht uit. Ik was 15 minuten buiten westen. De linkerkant van mijn gezicht is volledig geschaafd, mijn oog is opgezwollen, mijn arm doet pijn en er zijn een paar ribben geraakt.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

speedy23 schreef:

Sagan zal nog last hebben van zijn tuimelperte van vandaag. Van de helft van zijn linkerkant is de huid afgeschaafd...

Hij schijnt zelf gezegd te hebben niks ernstigs te hebben overgehouden aan die val. Stiekum toch mijn favoriet voor zondag.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Vandaag is 'ie ook wel afgestapt in de GP de Denain Porte du Hainaut (gewonnen door JJ Haedo voor A. Rasmussen en Guardini). Die neemt ook echt geen rust, al zal hij er waarschijnlijk een uitrij-training van gemaakt hebben. Zat toch alweer op de fiets dus denk wel dat Sagan er gewoon staat zondag.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Sagan is niet echt mijn topfavoriet eigenlijk.

Denk dat een Cunego of Valverde harder de Cauberg op kan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een geweldige game in Chicago. Rose een gigantische offnight (1-13 shooting) maar de bench mob delivers. Spanning was intens en erg sterk in overtime. Mooie collectieve win en goed voor de race om de #1 seed. Donderdag in Miami.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Pitakaas schreef:

Ik heb er nog een paar vergeten: Samuel Sanchez en Joaquin Rodriguez.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Ik zie 3 favorieten als ze met een groepje de Cauberg op knallen. Zou mijn sterren zo verdelen:

***Rodri

**Valverde

*Sagan

Bij Gilbert twijfel ik zelfs zo hard dat ik hem voorlopig niet bij de 12 besten heb genomen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra schreef:

Bij Gilbert twijfel ik zelfs zo hard dat ik hem voorlopig niet bij de 12 besten heb genomen.

Op de officële site van de Amstel: Gilbert is niet goed genoeg. .

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Op de officële site van de Amstel: Gilbert is niet goed genoeg. .

Ja,Gilbert mogen we spijtig genoeg vergeten. Het zal een Spaanse overwinning worden, denk ik, maar ik hoop in alle stilte op Westra of Sagan want die gaat nog vele klassiekers winnen.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Pitakaas schreef:

Sagan is niet echt mijn topfavoriet eigenlijk.

Wanneer is het voor het laatst dat Cunego een aankomst bergop won? In goeie vorm gaat Sagan dat echt makkelijk van hem winnen hoor. Valverde is een ander verhaal natuurlijk.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Ik speel ook Rodriguez...

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Als ik zou gokken is dit mijn top 3 :

1. Westra

2. Valverde : 7 tegen 1

3. Rodriguez : 6 tegen 1

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

1. Sagan.

2. Valverde.

3. Quim.

4. Gerrans.

5. Mollema.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Westra? Die leek me wat minder de laatste weken (ivm Parijs-Nice). Dan zou ik bij Vac eerder voor Poels gaan.

happie

• 6239 berichten
  • 426 stemmen

DeAndre Jordan is lekker bezig voor de Clipps nu.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Poels blijkbaar niet zo goed. Moest er al eens af op een heuvel.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Volgens Boogerd was dat een lekke band.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Hij had eerst een lekke band maar een half uurtje later moest hij gewoon even lossen, aldus de sporza-site. Lek op de Gulpenerweg en eraf op de Camerig. Al kan het 2e ook nog wel te maken hebben met het eerste.

Ik hoop het, heb Poels enkele keren gespeeld.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Ontzettend saaie koers voorlopig. Er gebeurt helemaal niets. Hopelijk een spetterende finale dan maar!

Opgave Poels. Toch vreemd...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Vreemde actie van Freire, vreemde slotklim, vreemde winnaar (al was hij 2 jaar geleden ook al 3e!). Leuk einde wel van een heel teleurstellende koers. Phil lijkt toch ook terug een normale vorm te hebben gevonden.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Laatste 15 km was wel spannend, maar verder vooral een afvalrace gezien zonder veel initiatief.

Gilbert opvallend, Sagan rijdt zijn zoveelste ereplaats bij elkaar, Mollema deed het naar behoren. Maar waar waren Valverde en Rodriguez?

Verder teleurstellende koers, ook met name van de Nederlanders.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Toch wel chapeau voor Vanendert ook. Die staat er gewoon opnieuw dit seizoen en oogt me heel sterk en fris. Verwacht hem ook top-10 woensdag en misschien zelfs in LBL.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Het is bijna elke klassieker nu zo, men wacht tot de laatste 15km. Gasparotto ken ik in feite niet. Waar zat Valverde en Rodriguez ? In de Waalse pijl zal men ook wachten tot de laatste klim.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.