- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Wielerklassieker - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Tom Boonen op de 7de plaats (samen met Bartali) aller tijden (5 monumenten)
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Wow, Vlaanderen boven 
Toch wel een memorabel stukje wielergeschiedenis dat we gaan blijven onthouden. Ik kreeg echt kippenvel!
Bekijk het nog maar even:
--------------------------------------------------
Nog even mijn mening over de Ronde van Vlaanderen. Men moet enkel het laatste deel wijzigen. Van het einde van de patersberg draait men direct om richting Berchem, om via de scheldevalei naar Oudenaarde te koersen. Da's dodelijk saai!
Ik zal zelf eens een voorstel doen:
- Pak de Koppenberg mee. De top ligt op 5km van Oudenaarde!
- Leg de aankomst elders in Oudenaarde.
Binnenkort worden er toch (terug) kasseien gelegd in het centrum van Oudenaarde. Op de Markt (laatste 150m) kan een tribune komen, en in de Hoogstraat (laatste 500m) is er plaats genoeg om de mensen rijen dik te laten staan. De laatste 500m zijn trouwens vals plat naar boven: enkel de sterkste wint de sprint.
Voorstel voor de laatste kilometers: Blauw traject is het huidige. Het groene traject met de steile Koppenberg zou veel beter zijn.

Oudenaarde Markt (Vond geen betere foto).

En het podium kan men voor de Walburgakerk zetten (aan die gele huizen/café's). Da's dan op 30m van het 'Centrum Ronde Van Vlaanderen'. Foto hierboven is gemaakt van op het dak van het museum.

timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
Dus Roger de Vlaeminck zit hier op het forum onder de schuilnaam Speedy.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Heb je ook vier keer gewonnen speedy?
Dus Roger de Vlaeminck zit hier op het forum onder de schuilnaam Speedy.
Sssssstttt. Zwjg stil. Vertel het niet verder hé. 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Spanning is niet de enige manier van vermaak. Heb hier met heel veel plezier en bewondering naar gekeken. Net als destijds met Andrea Tafi en ook Cancellara. Blijft de mooiste koers.
Klopt, heb met ontzag zitten kijken.
Maar als je dan overschakelt naar Melbourne zit je weer echt op het puntje van je stoel 
Rose is echt aan het beesten zeg! Leuke game!
happie
-
- 6240 berichten
- 426 stemmen
Tjonge die Melo is ook wel lekker bezig. Alleen de Bulls vergaten het tot twee keer toe af te maken met de free throws. Wat een climax zeg.
happie
-
- 6240 berichten
- 426 stemmen
OT. Dat verdiend deze game wel. Spelers als Deng en Rose, die de dragende krachten zijn, laten het toch wel liggen met die free throws.
Die bal van Novak btw, echt killing. Toen dacht ik dat Chicago de game wel in de zak had.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Beetje jammer zo slot. Leuk voor de neutrale toeschouwer, dat wel. B;ijft een teerpunt die closing free
throws bij Rose.
happie
-
- 6240 berichten
- 426 stemmen
Wat de spelen de Knicks dit weer slecht uit.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Heerlijke clutch van Melo zeg.
Nu er op en eroverheen! 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Klotezooi. Zure nasmaak, Knicks is de laatste ploeg waar ik van wil verliezen. Laten ze dit meenemen naar het United Centre, back to back en het zal ook wel een playoff matchup worden. Verwacht niets minder dan een sweep. En dan gewoon niet zo apathisch beginnen en nergens voor nodig als #1 om nerveus te worden in de clutch.
happie
-
- 6240 berichten
- 426 stemmen
Ach 1 voordeel de Heat gaan vannacht sowieso winnen van Detroit. Als ze die verliezen eet ik mijn basketbalschoenen op. 
Ondanks dat ze flink achter kwamen in het eerste kwart, ben ik aardig verbaasd, dat ze het toch nog weggaven.
happie
-
- 6240 berichten
- 426 stemmen
Wel met een fantastische Melo trouwens vanavond. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja dat wel, wel frappant dat veel spelers opeens heel goed tegen ons gaan spelen. In de diepte zijn de Knicks ook wel erg sterk hoor. Ik was ook verrast dat ze het weggaven, vooral als je het op slot kan gooien met free throws. Makkelijker kan je het niet krijgen.
Ook die last play, hoe krijg je het voor elkaar stelletje kneuzen
.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ja Bulls hebben het echt aan zichzelf te danken met die 4 missed free throws.. Maar Melo die gewoon 4 feet van de lijn z'n drietjes maakt.. Tja, respect 
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
De comeback van het jaar award van Sven Kramer gaat dan toch maar over naar Tommeke.
Een nummerken! 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Sven Kramer
Is dat niet die die de 'wisselbeker' gewonnen heeft? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Odom weg bij Dallas. Was te verwachten, heeft ook echt de mentale kracht van een peuter.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wielerliefhebbers, niet vergeten: vandaag op het Vlaamse één om 15u15.
Rechtstreeks verslag van de Brabantse Pijl.
Commentaar: Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke.
http://www.debrabantsepijl.be/
Deelnemerslijst. (pdf)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En zonder Rose win je wel even van de New York Niks. Knappe win ook van Boston, wat lopen die lekker te spelen de laatste tijd. Rondo
. Echt wat een fenomeen, best passing PG out there. Eindelijk een substitutiegoed voor John Stockton
.
happie
-
- 6240 berichten
- 426 stemmen
We stevenen met de nederlaag wel af op een confrontatie met de 76ers. Die moeten in hun huidige vorm geen probleem opleveren.
Ik hoop zo dat phoenix nog Denver van de Play-off plek afwipt.
Nash
Eeuwige held.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En in tegendeel tot wat eerst aangekondigd werd, Tom Boonen start zondag NIET in de Amstel Gold Race.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Verstandig.
Wie gaat er winnen trouwens?
Ik ga voor Purito of Valverde!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
We stevenen met de nederlaag wel af op een confrontatie met de 76ers. Die moeten in hun huidige vorm geen probleem opleveren.
Ik hoop zo dat phoenix nog Denver van de Play-off plek afwipt.
Nash
Eeuwige held.
Ik ook. Nash gun je zoiets en straks weer Miami. Ben er zoals altijd niet gerust op.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Mwah vind Denver toch wel een geinig team.
Nash gun ik eerder een ander team dan eerste ronde playoffs.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Gilbert in elk geval niet.
Sagan (doet hij mee?), Purito en Valverde lijken me inderdaad de grootste favorieten.
De Nederlanders zouden ook kunnen stunten, met Westra, Poels en Mollema hebben we tenminste een paar leuke outsiders.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Gilbert mist de vorm ja.. Sagan doet ook mee en is voor mij persoonlijk nog een outsider.
Van de Nederlanders heb ik m'n hoop op Mollema gezet. Past het best in de koers.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik heb meer Cadel Evans in mijn hoofd. Die is in topconditie.
En vandaag is mij ook Thomas Dekker opgevallen. Die is ook heel goed bezig en wil in eigen huis na lange afwezigheid ook iets bewijzen.
En verder Cunego, Valverde, Laurens ten Dam, Jurgen Vandenbroeck ...
Sagan zal nog last hebben van zijn tuimelperte van vandaag. Van de helft van zijn linkerkant is de huid afgeschaafd...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.