• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.231 series
  • 34.012 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.664 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Tour Down Under - EVANS SLAAT ZIJN SLAG

Cadel Evans heeft de macht gegrepen in de derde rit. De Australier van BMC was de sterkste op de slotklim en kwam solo over de finish. Evans neemt zo ook de leiderstrui over van Simon Gerans. Een kopgroep met onder meer Jens Voigt werd net voor de slotklim gegrepen. Op die klim viel Evans aan. In de snelle afdaling hield hij stand. Hij had 15" voorsprong op de eerste achtervolgers. "Het is een fantastisch gevoel om hier te winnen in Australie", zei Evans. "Ik wist dat ik iets kon forceren en het is gelukt. Ik heb een mooie bonus in de stand maar de buit is nog niet binnen."

UITSLAG RIT 3

1.C.Evans (Aus) 145 km in 3u34'06"

2.N.Haas (Aus) op 15"

3.D.Ulissi (Ita) z.t.

4.A.Hansen (Aus)

5.S.Gerrans (Aus)

6.R.Sutherland (Aus)

7.B.Bookwalter (VS)

8.B.HERMANS

9.D.Impey (ZAf)

10.R.Gesink (Ned)

STAND (na rit 3)

1.C.Evans (Aus) in 10u45'40"

2.S.Gerrans (Aus) op 12"

3.D.Ulissi (Ita) 15"

4.N.Haas (Aus) 27"

5.R.Gesink (Ned) 29"

6.G.Thomas (GBr) z.t.

7.D.Impey (ZAf) 33"

8.B.Bookwalter (Aus) z.t.

9.R.Sutherland (Aus)

10.B.Hermans (B)

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Bunting toch naar de PDC. Ben benieuwd wat hij daar kan presteren.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Ik hoop toch niet dat het waar is: wielrenners met een motortje.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Blijf het een bizar verhaal vinden. Maar als het zo is dan kunnen ze wat mij betreft die hele poppenkast gaan opdoeken.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Ja, het houdt een x op. Bijna alles is nep, helaas.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Tour Down Under (2.WT)

ROELANDTS LOODST GREIPEL NAAR WINST

Andre Greipel heeft Lotto-Belisol zijn eerste zege van 2014 bezorgd. In de 4e rit werkte de Lotto-Belisol-trein perfect. Jurgen Roelandts eindigde nog 2e. Cadel Evans (BMC) blijft leider. De wind speelde een hoofdrol, er werden waaiers getrokken door Orica Green Edge en Lotto-Belisol. Het peloton brak in 2 stukken, Kittel en Renshaw werden overboord gegooid. Een groep van 50 man was op weg naar een massaspurt. Bakelants en Pauwels probeerden in de slotkilometers nog weg te rijden, maar de OPQS-Belgen strandden op 600m van de streep. Greipel rondde het teamwerk af

UITSLAG RIT 4

1.A. Greipel (D) 148 km in 3u33'07"

2.J.Roelandts (B)

3.E.Viviani (Ita) allen

4.S.Gerrans (Aus) zelfde

5.N.Haas (Aus)

6.D.Impey (ZAf) tijd

7.M.Bouet (Fra)

8.N.Troesov (Rus)

9.A.Roux (Fra)

10.F.Gavazzi (Ita)

STAND (na rit 4)

1.C.Evans (Aus) in 14u19'46"

2.S.Gerrans (Aus) op 7"

3.D.Ulissi (Ita) 14"

4.N.Haas (Aus) 23"

5.R.Gesink (Ned) 29"

6.G.Thomas (GBr) z.t.

7.D.Impey (ZAf) 33"

8.B.Bookwalter (Aus) z.t.

9.R.Sutherland (Aus)

10.R.Porte (Aus)

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Helaas pindakaas. Federer haalt weer ze niveau van de afgelopen ronde niet in een wedstrijd tegen Nadal. Dat complex zit zo diep dat die bij voorbaat eigenlijk al geen schijn van kans maakt.

kos

• 46698 berichten
  • 8854 stemmen

Rafa!

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Viel te verwachten. Dat Federer tegen Nadal nooit zijn beste spel weet te etaleren, is een compliment aan het adres van Rafa waard. Doet precies wat hij moet doen om het spel van Federer te ontregelen.

Rafa wint Australian Open, Rafa wint Roland Garros. Op Wimbledon heeft Roger wellicht nog een kansje.

Hopelijk is de damesfinale morgenochtend het bekijken waard.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Jammer, maar verwacht. Nadal is zijn angstgegner. Maar goed, blij dat Roger toch nog de halve finale heeft gehaald, met knappe overwinningen erbij. Nu nog 1 keer vlammen op Wimbledon en als je daar wint, gelijk stoppen

Lijkt me niet dat Wawrinka veel kans maakt in de finale. Drie keer 6-4.

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

23-10 intussen

Mooie statistiek voor de beste tennisser allertijden

FORZA NADAL

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Petje af voor Rafa en ik weet mijn toekomst al wbt tennis kijken, Fed-ex stopt ik met kijken.

Was wel weer kansloos vandaag, beste allertijden is bij deze Rafa.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Beste aller tijden wil ik Rafa nog lang niet noemen. Nog steeds 4 Grand Slams minder dan Federer, maar dat zou hij de komende jaren eventueel wel kunnen evenaren of verbeteren. Toch zie ik hem niet acht jaar lang de kwartfinale of beter halen op een GS, iets wat Federer wel is gelukt. Daar is Nadal te blessuregevoelig voor. Maar met doping lukt dat vast wel

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

AHWA schreef:

Maar met doping lukt dat vast wel

Alsof Federer zijn prestaties louter heeft te danken aan het eten van Milka chocolade

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

stfuympos schreef:

Petje af voor Rafa en ik weet mijn toekomst al wbt tennis kijken, Fed-ex stopt ik met kijken.

Ik kan ook niet echt warm of koud worden van de heren Murray en Djokovic en zeker niet van Nadal.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

AHWA schreef:

Bunting toch naar de PDC. Ben benieuwd wat hij daar kan presteren.

Ik ben ook zeer benieuwd. Hij domineerde de hele BDO het afgelopen jaar met als hoogtepunten de Winmau zonder setverlies en de WK-titel. Het kan toch haast niet anders dan dat hij over een maand of tien kandidaat is bij de Premier League.

Leuk voor de BDO, twee van de drie laatste wereldkampioenen die overstappen naar de andere bond. Gelukkig krijgen ze er Co Stompé voor terug. Overigens liggen er voor Jan Dekker, Alan "Chuck" Norris en Robbie Green ook toerkaarten klaar bij de PDC mochten ze daar interesse in hebben.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Tour Down Under (2.WT)

RICHIE PORTE VIERT IN DE KONINGINNENRIT

Richie Porte heeft de vijfde etappe op zijn naam geschreven. Hij had aan de streep op Willunga Hill een kleine voorsprong op Diego Ulissi en Simon Gerrans, die wel opnieuw leider wordt. Een groepje van 4 vluchters, met o.a. Jens Voigt, reed een maximale bonus van 8'40" bij elkaar. Bij de 1e beklimming van Willunga Hill waren de Voigt en zijn kameraden eraan voor de moeite. Op de slotklim was het Porte die zijn duivels ontbond. Op 2 kilometer van de streep zette hij z'n aanval in, niemand kon volgen. Hij finishte met 10 seconden voorsprong op Ulissi en Gerrans.

UITSLAG RIT 5

1.R.Porte (Aus) 151 km in 3u42'20"

2.D.Ulissi (Ita) op 10"

3.S.Gerrans (Aus) z.t.

4.R.Gesink (Ned) 14"

5.D.Impey (ZAf)

6.C.Evans (Aus)

7.N.Haas (Aus) 17"

8.E.Silin (Rus)

9.A.Hansen (Aus)

10.G.Thomas (GBr) 21"

STAND (na rit 5)

1.S.Gerrans (Aus) in 18u02'09"

2.C.Evans (Aus) op 1"

3.D.Ulissi (Ita) 5"

4.R.Porte (Aus) 10"

5.N.Haas (Aus) 27"

6.R.Gesink (Ned) 30"

7.D.Impey (ZAf) 34"

8.A.Hansen (Aus) 37"

9.G.Thomas (GBr) z.t.

10.E.Silin (Rus)

Zandkuiken

• 1747 berichten
  • 1432 stemmen

Blijkbaar wel een leuk rondetje daar. Down Under begint toch meer en meer prestige te krijgen. Is dit ergens te zien?

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Op Eurosport en de Nederlandse zenders in ieder geval niet.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Neen, tot vorig jaar op Eurosport, maar dit jaar hier nergens meer. Spijtig, want het is een prachtige koers geworden. Net als de Ronde van San Luis in Argentinie, waar o.a. Boonen, Cavendish, Phinney, Quintana, enz. voor een volle week aan de slag zijn. En blijkbaar nog een stuk harder dan de Tour Down Under en een even grote hitte.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Zo te zien had je wel lol en daar gaat het uiteindelijk om, toch?

Als Nadal dit alsnog gaat winnen......

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Terechte overwinning van Wawrinka. Mooi zo.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Stan the Man! . Hij speelde fantastisch in de eerste set, jammer van de blessure van Nadal......

Nu Ajax nog voor een geslaagde sportzondag.

mjk87 (moderator films)

• 14535 berichten
  • 4520 stemmen

Die Stani toch, alsnog een Grand Slam en al jaren Olympisch Goud binnen. Staat leuk hoor. Geen mooie tennisser vind ik het, wel heeft hij vaak heerlijke vijfsetters gehad met onder andere Murray, Nadal en Djokovic.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Geen mooie tennisser? Die enkelhandige backhand van hem is echt een genot om te zien, ook al slaat die er ook verdomd veel unforced errors mee. Bovendien heeft die een voorkeur voor korte(re) punten wat niet leidt tot eeuwige rallies waar geen speler (lees: Nadal/Djokovic) ook maar enigszins van plan is om daadwerkelijk aan te vallen. Helaas heb ik niet de hele wedstrijd kunnen zien, maar het leek me dat het redelijk gespeeld was na de blessure van Nadal.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Sowieso een tijdje geleden dat een Grand Slam gewonnen wordt door een ander dan Nadal, Djoko, Federer of Murray volgens mij? Alleen daarom al leuk.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Del Potro won in 2009 de US Open. Daarvoor was het vanaf 2005 RG alleen Nadal en Federer met eenmaal Djokovic in 2008. Grand Slam winnaars

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Mooi dat Nadal niet te snel aan het Grandslam-record van Federer gaat komen zo.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Dramatisch weekend qua voetbal, maar Nadal zien verliezen is altijd leuk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.