• 16.159 nieuwsartikelen
  • 179.474 films
  • 12.322 series
  • 34.184 seizoenen
  • 650.438 acteurs
  • 199.444 gebruikers
  • 9.403.729 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ronaldo staat er altijd. Een genie. Messi vind ik nog wel iets beter, maar Ronaldo nadert zijn niveau (en is stiekem een veel leukere speler). Echt een speler waar je speciaal voor gaat zitten. Het plezier dat de man uitstraalt is ongekend, en dat spat van het scherm.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

rep_robert schreef:

Daarnaast levert een verdedigende tactiek juist meer kansen op voor Real, je komt niet meer aan aanvallen toe en het enige wat je doet is aanvallen tegenhouden. Iets wat vorig jaar dus behoorlijk fout ging omdat je met de spelers van Ajax simpelweg niet tegen Ronaldo, Kaka of Ozil kunt verdedigen.

Zelfs Dinamo Zagreb, Rayo Vallacano en Santander konden het. Waarom Ajax dan niet?

Analyse Frank de Boer zegt eigenlijk heel veel. Real Madrid kan heel goed counteren. Lijkt me dat je dan dus niet moet gaan aanvallen en tegenstander mogelijkheid tot counteren geven.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Dinamo Zagreb was ook een schiettent en een godswonder dat het slechts bij 0-1 bleef voor Madrid.

En zelfs die spelers van Madrid hebben wel is een baaldagje, maar in zo'n Europees duel moet je natuurlijk geen verwachtingen hebben omdat Madrid een keer 0-0 heeft gespeeld in de competitie.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Omdat jij beweert dat Ajax heeft bewezen dat ingraven geen goede tactiek is. Als je kansloos met 3-0 verliest (nogmaals dat was conclusie van neutrale commentator en nabeschouwing) dan heb je dat feitelijk gewoon niet bewezen. Daarvoor hoef je echt geen wedstrijd gezien te hebben.

Nogmaals, Ajax had voor de 1-0 twee hele dikke kansen. Gewoon door zelf aan te vallen. Real speelde niet op volle kracht na de rust, maar ook na de rust kansen genoeg voor Ajax. Casillas die een corner eruit haalt, Vertonghens schot die net wordt gestopt toen hij uithaalde, paar keer een goede voorzet van Boerrigter waar de aanvallers niet bij konden..

Nee, aanvallen is gewoon de beste keuze geweest.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

@rep-robert Ben het verder ook helemaal met je eens hoor. Denk dat je anders ook had verloren maar blijf erbij dat de kansen op een stuntje op die manier groter waren geweest.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Ronaldo staat er altijd. Een genie. Messi vind ik nog wel iets beter, maar Ronaldo nadert zijn niveau (en is stiekem een veel leukere speler). Echt een speler waar je speciaal voor gaat zitten. Het plezier dat de man uitstraalt is ongekend, en dat spat van het scherm.

Waar was Ronaldo tegen Barca? Of in de CL in de belangrijke duels? Dit soort potjes is hij er meestal wel ja. Maar verder is hij te vaak onzichtbaar.

Al moet ik zeggen dat ik zijn hakbal waarmee hij iemand vrij in onze 16 zette wel erg knap was.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Waar was Ronaldo tegen Barca? Of in de CL in de belangrijke duels? Dit soort potjes is hij er meestal wel ja. Maar verder is hij te vaak onzichtbaar.

Al moet ik zeggen dat ik zijn hakbal waarmee hij iemand vrij in onze 16 zette wel erg knap was.

Copa del Rey finale en je weet ook best wel dat het met de spelopvatting met Real te maken had. Iedereen herinnert zijn frustratie nog wel door het defensieve spel van Real.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ook dan scoort-ie gewoon, nota bene de beslissende in de Copa. Verder nog een goal in de supercup, en ééntje in de CL in Barcelona (afgekeurd om nooit verhelderde redenen).

Je moet toch wel stekeblind en oliedom zijn om de kwaliteiten van Ronaldo niet te onderkennen. Dat gezegd hebbende...

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Ook dan scoort-ie gewoon, nota bene de beslissende in de Copa. Verder nog een goal in de supercup, en ééntje in de CL in Barcelona (afgekeurd om nooit verhelderde redenen).

Je moet toch wel stekeblind en oliedom zijn om de kwaliteiten van Ronaldo niet te onderkennen. Dat gezegd hebbende...

Maar niet in beslissende competitieduels of de halve finale CL. In de Copa wel, maar Barca nam dat toernooi minder serieus had ik het idee. Supercup idem, leuk maar dat is een veredelde oefenpot.

Ik erken zeker zijn klasse wel hoor, maar hij wordt enorm overhyped. Topspeler, geen wereldspeler voor mij persoonlijk. Als ik mag kiezen tussen Rooney of Ronaldo, dan zou ik zeker Rooney erbij nemen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hij is juist onderschat. Tegenwoordig heeft iedereen het over Messi terwijl we nog iemand hebben rondlopen die van hetzelfde kaliber is.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Waar heb je het toch weer over? Hij heeft nota bene al in een CL finale gescoord. Messi scoorde niet op het WK dus hij kan er geen klote van? Zo kun je bij elke speler wel wat bedenken. Zeker bij Rooney (11 interlands in het WK-jaar 2010: 1 goal).

Naomi Watts schreef:

Hij is juist onderschat. Tegenwoordig heeft iedereen het over Messi terwijl we nog iemand hebben rondlopen die van hetzelfde kaliber is.

Precies. Het niet onderkennen van de genialiteit van Ronaldo moet wel een mix zijn tussen kift, antipathie en jaloezie. Een beetje liefhebber echter likt z'n vingers af bij zoveel brille.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Ronaldo onderschat? In wat voor idiote wereld leven wij nu opeens? Overigens zou ik hem ook wel is een beslissende bal willen zien geven in een absoluut belangrijke wedstrijd. Wat dat betreft loopt hij ook ietsje achter op Messi, maar zo'n schande is dat natuurlijk ook weer niet. Maar het mag wel duidelijk zijn dat hij samen met Messi wel eenzaam bovenaan staat. Daarom krijg je dat wedstrijdje onderling ook altijd met die discussies.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Gewoon een dom eisenpakket. In de Copa scoort-ie een wereldgoal en Barca nam het opeens niet serieus, jaja met die opstelling zeker Hoe sneu kun je zijn.

Messi zag ik niet tegen Inter in de CL of op de WK dus die kan er dan ook geen klote van. Oh en Maradona scoorde in de finale van '86 niet eens dus ja wat was-ie weer onzichtbaar

Heeft Ronnie dan toch gelijk, is het allemaal jaloezie?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Antipathie is wel het juiste woord. Er wordt voor m'n gevoel een beetje naar redenen gezocht om Messi toch net wat grootser te vinden.

Ronaldo > Messi .... any day

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Eens. De hele uitstraling, de marketing, de doelpunten.. Ronaldo is geweldig. De grote man in de voetbalwereld momenteel voor mij.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ronaldo heeft naast exceptionele kliteiten een presence om u tegen te zeggen. Als hij het veld op stapt sta je al 1-0 achter. Het blijft spijtig dat veel haat/jaloezie jegens hem hebben. Op zich geen probleem maar een discussie wordt in dit topic al snel onvruchtbaar omdat er wat lieden gelijk zwart voor hun ogen zien als de naam Ronaldo valt. Dan raaskallen ze nog meer dan normaal.

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

Ronaldo is sowieso moeilijker te verdedigen dan Messi. De Boer wond zich net op over v/d Wiel die bij een van de doelpunten Ronaldo onderuit had moeten schoffelen toen 'ie niet bij de bal kon. Probleem is alleen dat Ronaldo met grote regelmaat sprintjes trekt van meer dan 30 km/u en valpartijen bij die snelheid de neiging hebben er spectaculair uit te zien. Twee keer nadenken dus voordat je een tackle inzet want dat levert geheid kaarten op. De steekpasses van Messi zijn dodelijk, maar als 'ie dribbelt is Messi net wat makkelijker doormidden te trappen zonder dat het consequenties heeft.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ronaldo is veel explosiever idd.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

otherfool schreef:

Heeft Ronnie dan toch gelijk, is het allemaal jaloezie?

En toch reageren we allemaal niet zo op Messi omdat hij nog beter is. Dan kan het weinig meer met jaloezie te maken hebben Het is gewoon een bepaalde uitstraling die hem niet sympathiek heeft gemaakt in het verleden. Maar ik moet zeggen, heb recentelijke interviews gezien en daarin komt Ronaldo best sympathiek over.

Apollinisch schreef:

Ronaldo is sowieso moeilijker te verdedigen dan Messi. De Boer wond zich net op over v/d Wiel die bij een van de doelpunten Ronaldo onderuit had moeten schoffelen toen 'ie niet bij de bal kon. Probleem is alleen dat Ronaldo met grote regelmaat sprintjes trekt van meer dan 30 km/u en valpartijen bij die snelheid de neiging hebben er spectaculair uit te zien. Twee keer nadenken dus voordat je een tackle inzet want dat levert geheid kaarten op. De steekpasses van Messi zijn dodelijk, maar als 'ie dribbelt is Messi net wat makkelijker doormidden te trappen zonder dat het consequenties heeft.

En toch kan je die bal niet afpakken. Zie Messi dan ook veel regelmatig door dichtbevolkte verdedigingen heen slalommen. Over explosiviteit hebben jullie wel gelijk, maar ik zie Ronaldo toch vooral vanaf de lege zijkanten acteren. Maar om iemand doormidden te trappen vind ik nou niet een bepaald argument om iemand beter of slechter te vinden. Ronaldo wordt ook vaak genoeg neergehaald.

Overigens vind ik de discussie een beetje raar, wij worden nu veroordeeld omdat we Ronaldo nooit in een belangrijke wedstrijd iets beslissends hebben zien doen(behalve een verdwaalde Copa) en Messi wordt altijd al afgezeken omdat hij voor Argentinie niet bepalend is. Maar Barca wel heel vaak eigenhandig prijzen heeft bezorgd en belangrijke wedstrijden heeft beslist.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tja, je moet de wedstrijden wel kijken of 'm dat te zien doen maar jullie komen niet verder dan een El Clasico . Zeggen dat Ronaldo geen belangrijke wedstrijden heeft beslist is dan ook puur gebrek aan kennis. Anders kan je het niet noemen. Maar dat doen er wel meer hier, veel roepen maar kennis ho maar.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

Apollinisch schreef:

Ronaldo is sowieso moeilijker te verdedigen dan Messi.

Ronaldo is fantastisch maar Messi is echt nog een paar niveautjes beter. En Ronaldo is nog te verdedigen. Messi niet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

Stijntje Schaars: Wat meent hij dan. Dat hij met deze concurrenten in aanmerking komt voor basisplek?

Bij Sporting hoopt Schaars in beeld te blijven bij het Nederlands elftal, maar niet ten koste van alles. 'Als ik hier goed blijf presteren, weet je nooit wat er kan gebeuren. Maar tijdens de laatste twee interlands zat ik hoog op de tribune. Het is niet meer zo dat ik er koste wat het kost bij moet zijn. Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een bijrol in het Nederlands elftal.'

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Naomi Watts schreef:

Tja, je moet de wedstrijden wel kijken of 'm dat te zien doen maar jullie komen niet verder dan een El Clasico . Zeggen dat Ronaldo geen belangrijke wedstrijden heeft beslist is dan ook puur gebrek aan kennis. Anders kan je het niet noemen. Maar dat doen er wel meer hier, veel roepen maar kennis ho maar.

In de vele Clasico's dus niet beslissend geweest(lijken me toch de grootste en belangrijkste wedstrijden in Spanje) In de Champions League dus ook niet, ook niet toen het al Ronaldo - Messi was bij Man United.

Over interlands hoeven we niet eens te beginnen, maar oke, daar schittert Messi ook niet vaak. Ik zou hem gewoon in 1 van die wedstrijden wel is echt heel belangrijk willen zien en dat hij de club eigenhandig een belangrijke cup bezorgd. En ja, de Copa stelt nog steeds geen reet voor, bekervoetbal heeft bijna alleen maar in Engeland echt een status.

Maar hee, als jij het gebrek aan kennis noemt. Noem jij is al die extreem belangrijke wedstrijden waarin hij zo beslissend was. Voor iemand van zijn statuur(94 miljoen euro) mag je inmiddels wat meer verwachten(en misschien komt dat ook wel dit seizoen). Je kan ons hardnekkig noemen, maar je bent er zelf ook wel eentje hoor

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ronaldo nooit aan het werk gezien bij Man U, als iemand constant beslissend was, en op het allerhoogste podium was het Ronaldo wel. Het blijft vreemd om zijn voetbalkwaliteiten puur op basis van Clasico's te beoordelen. Barca speelt a, het beste voetbal van de wereld en was het voor Real voornamelijk tegenhouden. Had Ronaldo in e Clasico's bij Barca gezet en Messi bij Real en dan was Ronaldo de absolute koning. Ik heb ook een hekel aan Real en alles wat er mee te maken heeft maar kan dat wel op zij zetten voor een discussie en meningsvorming.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Ik heb het niet over zijn voetbalkwaliteiten, die staan buiten kijf. Ik zou hem alleen in de belangrijke duels dat het er echt om gaat dwingender, onstopbaar en belangrijk willen zien. En ik weet, dat is lastig met Mourinho als coach. Want geef nou toe, uiteindelijk rekenen we iemand van zo'n statuur wel af op de belangrijke doelpunten in die topduels. Gewoon dat je kan zeggen, dankzij Ronaldo heeft Real de CL of het kampioenschap gewonnen.

Overigens ben ik het wel eens met je dat hij dat bij Man U wel redelijk had, maar daar speelt ook geen Barca

Daarnaast vind ik vooralsnog niet dat Messi alleen heeft geprofiteerd van een goed draaiend elftal, als je 90% van zijn goals bekijkt zie je toch pure klasse en weinig " spitsengoals/intikkertjes" . Vind dit soort opmerkingen altijd ook maar denigrerend t.o.v. Messi. Je kan er zelf dus ook wel wat van Overigens ben ik ook van mening dat zonder Messi Barcelona een stuk minder prijzen had gepakt.

maxcomthrilla

• 15581 berichten
  • 2862 stemmen

timbo_ schreef:

Stijntje Schaars: Wat meent hij dan. Dat hij met deze concurrenten in aanmerking komt voor basisplek?

(quote)

Ik zat dit net ook al met verbazing te lezen op VI. Wat haalt hij zich niet in zijn hoofd?! Een nuttige, middelmatige voetballer. Hooguit handig om achter de hand te hebben na: Sneijder, Van Der Vaart, Van Bommel, Strootman, Janssen etc.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Al vind ik wel dat hij en v Wolfswinkel wel is beter bekeken mogen worden als ze het goed blijven doen bij Sporting Lissabon. Want die 2 draaien daar wel als een tierelier op dit moment en de top 5 in Portugal is behoorlijk sterk(sterker dan NL). Dan is hij i.i.g. niet op voorhand minder dan Strootman of Janssen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

En ik weet, dat is lastig met Mourinho als coach. Want geef nou toe, uiteindelijk rekenen we iemand van zo'n statuur wel af op de belangrijke doelpunten in die topduels. Gewoon dat je kan zeggen, dankzij Ronaldo heeft Real de CL of het kampioenschap gewonnen.

Dat ben ik met je eens, maar vind dat als referentiekader iets te kort door de bocht.

Overigens ben ik het wel eens met je dat hij dat bij Man U wel redelijk had, maar daar speelt ook geen Barca

Uiteraard maar Barca is van buitenaards niveau. Erg lastig uit te blinken tegen Barca en vooral me tde speelstijl van vorig seizoen.

Daarnaast vind ik vooralsnog niet dat Messi alleen heeft geprofiteerd van een goed draaiend elftal, als je 90% van zijn goals bekijkt zie je toch pure klasse en weinig " spitsengoals/intikkertjes" .

Dat zeg ik ook niet hoor. Hij heeft talloze keren zijn ongekende klasse kunnen laten zien, maar het kan ook geen kwaad als je mannen als Xavi en Iniesta achter je hebt staan .

Vind dit soort opmerkingen altijd ook maar denigrerend t.o.v. Messi. Je kan er zelf dus ook wel wat van Overigens ben ik ook van mening dat zonder Messi Barcelona een stuk minder prijzen had gepakt.

Dat ontken ik niet . Ben ook een fan van Messi en vind hem ook buitenaards. Vind het alleen onterecht dat Ronaldo niet dezelfde lofuitingen krijgt.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8268 stemmen

rep_robert schreef:

Ik heb het niet over zijn voetbalkwaliteiten, die staan buiten kijf. Ik zou hem alleen in de belangrijke duels dat het er echt om gaat dwingender, onstopbaar en belangrijk willen zien. En ik weet, dat is lastig met Mourinho als coach. Want geef nou toe, uiteindelijk rekenen we iemand van zo'n statuur wel af op de belangrijke doelpunten in die topduels. Gewoon dat je kan zeggen, dankzij Ronaldo heeft Real de CL of het kampioenschap gewonnen.

Dankzij Ronaldo heeft Manchester destijds de CL gewonnen. Dus dat lijkt me zeker een belangrijk doelpunt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.