• 16.158 nieuwsartikelen
  • 179.474 films
  • 12.319 series
  • 34.179 seizoenen
  • 650.438 acteurs
  • 199.443 gebruikers
  • 9.403.709 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Ongelooflijk!

Basel 2-3

Manchester begon fantastisch, werd arrogant en kan het nu niet meer omkeren.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Verdomme, we hadden echt op z'n minst wel 1x moeten scoren man. Ik baal nu vooral dat we niet hebben gescoord. Ajax gewoon 17 schoten tegenover 13 voor Real.

Ach ja, gelukkig hoor ik het Ajaxvak wel de hele tijd. Doen het een stuk beter dan de Real supporters

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Hou het maar bij 3-0. Is goed voor m'n toto.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3713 stemmen

Zonde kan nog best waardevol zijn zo een doelpuntje.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

depri83 schreef:

Ongelooflijk!

Basel 2-3

Manchester begon fantastisch, werd arrogant en kan het nu niet meer omkeren.

Gelijkspel ook prima hoor.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Hou het maar bij 3-0. Is goed voor m'n toto.

Feliciflap Rico

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Had ook 3-0 voorspeld

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

rep_robert schreef:

Had ook 3-0 voorspeld

Jij ook feliciflap dan

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Nee, ik baal. Ajax had op z'n minst een goal moeten maken. Is toch een ander gevoel dan vorig jaar, waarbij Ajax niks klaarspeelde. Had eigenlijk niet zo'n aardige pot van Ajax verwacht.

Maar trots overheerst nog steeds, ook genoten van het uitvakje het laatste kwartier.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Een slaapwandelend Real dat op 12% van het kunnen de Nederlandse kampioen kansloos naar huis stuurt. Weinig verrassend allemaal, maar toch genant. Onder de strenge ogen van The Special One was de score zeker verdubbeld, maar Karanka geloofde het wel en ach gelijk heeft-ie ook wel.

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

Godver*** alle wedstrijden goed op winst-verlies gegokt , speelt Man U weer gelijk. Pffff daar gaat m'n toto weer

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Een verademing t.o.v. vorig jaar, prima gevoetbald, maar het is niet anders.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1231 stemmen

Bayern

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Gemengde gevoelens. Real heeft verdiend gewonnen, maar ik baal ervan dat Ajax de kansen maar niet benut. Met meer scherpte had je er 2 of 3 kunnen maken. Nou speelde Real zeker na de rust wel met de handrem, maar 1 of 2 eretreffers hadden mogen vallen. En wat jammer dat je niet in het eerste kwartier gewoon 0-1 of 0-2 voorkomt. Dan zal Real alsnog wel winnen, maar het was leuk geweest. Sowieso ga je er vanavond heel wat eervoller eraf. Naar vermogen gespeeld, kansen gecreëerd en best leuk gespeeld. Helaas is Real gewoon veel te sterk. Ze kunnen enorm goed counteren en zeker die 1-0 was wonderschoon. Maar Ajax greep bij de 1e 2 goals ook wel matig in. Ik vond de wissel van Janssen trouwens jammer. Vond hem best aardig spelen. Sulejmani was helaas de zwakste, totaal onzichtbaar. Boerrigter viel me weer goed op, daar gaat Ajax nog veel plezier aan beleven de komende jaren.

Al bij al ben ik redelijk tevreden. Na de 3-0 vreesde ik veel erger en qua spel heeft Ajax het sowieso veel beter gedaan vergeleken met vorig jaar in beide duels. Overigens las ik hier van de week een discussie met mensen die beweerden dat Ajax beter zich kon ingraven. Gelukkig bewees Ajax vanavond het tegendeel. Met zelf voetballen bereik je veel meer. Verloren had je toch wel.

Op naar Groningen! Met vertrouwen.

PS: Wel jammer dat de 3-1 niet viel, dan had ik mijn toto 100% goed gehad bij deze wedstrijd

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PS: Wel jammer dat de 3-1 niet viel, dan had ik mijn toto 100% goed gehad bij deze wedstrijd

Ik dacht dat jij nooit in nadeel van Ajax zou wedden ? Of had ik dat verkeerd, dat kan ook

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens las ik hier van de week een discussie met mensen die beweerden dat Ajax beter zich kon ingraven. Gelukkig bewees Ajax vanavond het tegendeel. Met zelf voetballen bereik je veel meer. Verloren had je toch wel.

Haha dat is me allemaal net te makkelijk. Heb verder nauwelijks iets van wedstrijd gezien moest zelf trainen maar Ajax heeft vanavond absoluut niet bewezen dat ingraven geen goede tactiek was ze hebben namelijk kansloos met 3-0 verloren als ik commentator en nabeschouwing mag geloven

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

otherfool schreef:

Een slaapwandelend Real dat op 12% van het kunnen de Nederlandse kampioen kansloos naar huis stuurt. Weinig verrassend allemaal, maar toch genant. Onder de strenge ogen van The Special One was de score zeker verdubbeld, maar Karanka geloofde het wel en ach gelijk heeft-ie ook wel.

Waarom genant? Alle goede Nederlandse voetballers spelen in het buitenland.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Tsjah, de statistieken zijn toch een stuk anders.

18 schoten voor Ajax, 13 voor Real. Meer balbezit.

Is toch wat anders dan die schiettent van vorig jaar waarbij we 36 schoten tegen hadden gekregen. Tuurlijk is Real vele malen beter en hebben ze verdiend geworden, maar zo roem-en kansloos als vorig jaar was het alleszins. Ik baal oprecht dat we niet hebben gescoord, want we hadden gewoon minstens 1x moeten scoren vandaag.

Maakt niet uit wat voor tactiek je met het materiaal van Ajax op het veld komt, verliezen doe je hier toch wel.

Toch was er een duidelijk verschil met de gemoedstoestand van Ajax in vergelijking met vorig seizoen. De Amsterdamse ploeg begon gedurfd en zette Real Madrid onder druk. Die tactiek leverde in het eerste kwartier ook kansen op, waarvan Derk Boerrigter in de eerste minuut de beste. Keeper Iker Casillas (foto) redde bekwaam.

http://www.vi.nl/Nieuws-item/208211/Real-Madrid-laat-Ajax-in-Bernabeu-weer-kansloos.htm

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

Commentator wordt eens wakker. Is gewoon buitenspel die tweede goal van Bayern.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Waarom genant? Alle goede Nederlandse voetballers spelen in het buitenland.

Ach, ik heb alleen de 2e helft gezien, maar Real legde 0 en dan ook echt 0,0 energie in het wedstrijdje (leek wel een training) en tikte er dan nog een paar keer doorheen. Wat een enorm klasseverschil, dat is toch altijd weer ontluisterend om te zien. En dan zo'n Enoh die invalt Wat doet zo iemand op een voetbalveld (behalve 10x op de hakken van Kaka gaan staan). Het blijft toch de Nederlands kampioen, wat moeten die Spanjaarden wel niet denken van de Micky Mouse Liga?

In zekere zin niet genant om de reden die je noemt, maar als er mensen zijn die vinden dat San Marino en Malta geen interlands meer mogen spelen dan moet je eigenlijk ook dit soort wedstrijden niet eens meer willen spelen. Kan Nederland zich niet gewoon terugtrekken uit de CL?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

rep_robert schreef:

Tsjah, de statistieken zijn toch een stuk anders.

18 schoten voor Ajax, 13 voor Real. Meer balbezit.

Is toch wat anders dan die schiettent van vorig jaar waarbij we 36 schoten tegen hadden gekregen. Tuurlijk is Real vele malen beter en hebben ze verdiend geworden, maar zo roem-en kansloos als vorig jaar was het alleszins. Ik baal oprecht dat we niet hebben gescoord, want we hadden gewoon minstens 1x moeten scoren vandaag.

Maakt niet uit wat voor tactiek je met het materiaal van Ajax op het veld komt, verliezen doe je hier toch wel.

Grote verschil is wat mij betreft ook vooral dat dit Ajax veel beter is dan dat van vorig jaar. Dus daarom is wedstrijd van vorig jaar vergelijken met dit jaar al totaal onzinnig.

En ben het wat dat laatste betreft volledig met je eens maar blijf erbij dat als je op deze manier het veld ingaat in en tegen Madrid dan ben je bij voorbaat kansloos. Ingraven geeft je nog enigzins een kans op een puntje of spannende pot.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Denk eerder dat er andere regels verzonnen moeten worden voor de CL en het voetbal in 't algemeen. Gewoon weer de 5-buitenlanders-regel hanteren.

Enoh is overigens wel erg genant om te zien. Wat een non-voetballer.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

18 schoten voor Ajax? Waren dat al die mega afzwaaiers van verdedigers die door mochten lopen en de cornervlag bijna raakten?

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

$pecial schreef:

(quote)

Ik dacht dat jij nooit in nadeel van Ajax zou wedden ? Of had ik dat verkeerd, dat kan ook

Haha ja maar dat zou bij deze wedstrijd dom zijn geweest. 98% kans dat je zou verliezen ofzo En ik wil hoog eindigen in de toto.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Oh trouwens Ronaldo

Schitterende goal, prachtige acties, heerlijke uitstraling. Wat een fenomeen, van die cijfers word je gewoon misselijk. Een eer om daar tegen te mogen spelen, dat dan weer wel.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Haha dat is me allemaal net te makkelijk. Heb verder nauwelijks iets van wedstrijd gezien moest zelf trainen maar Ajax heeft vanavond absoluut niet bewezen dat ingraven geen goede tactiek was ze hebben namelijk kansloos met 3-0 verloren als ik commentator en nabeschouwing mag geloven

Waarom praat je erover als je niks hebt gezien?

Ajax heeft verdiend verloren, maar wist erg goed van zich af te bijten. Een 4-2 eindstand had ook gekund. Nu voelt het wat zuur dat je op zich naar vermogen speelt en voor de derde keer geen goal tegen hen kan scoren.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

MEt een beetje meer geluk sta je na een kwartier al op 1-0 of 2-0, dus wat dat betreft loont zo'n tactiek als dit wel. Alleen verdedigend vind ik nog steeds dat de spelers verzaken. Er wordt alleen naar de bal gekeken. Kijk maar naar die schuiver voorlang van Benzema in de 18e minuut(1e schot+kans Madrid), er wordt blind gekeken naar het mannetje dat vanaf de zijkant komt(en hij staat vrij) en ze vergeten een spits als Benzema gewoon te dekken. Je kan er wel op blijven hameren, maar het blijft natuurlijk ook een stuk voetbalinzicht van een aantal spelers.

Daarnaast levert een verdedigende tactiek juist meer kansen op voor Real, je komt niet meer aan aanvallen toe en het enige wat je doet is aanvallen tegenhouden. Iets wat vorig jaar dus behoorlijk fout ging omdat je met de spelers van Ajax simpelweg niet tegen Ronaldo, Kaka of Ozil kunt verdedigen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Oh trouwens Ronaldo

Schitterende goal, prachtige acties, heerlijke uitstraling. Wat een fenomeen, van die cijfers word je gewoon misselijk. Een eer om daar tegen te mogen spelen, dat dan weer wel.

Vond hem erg matig vanavond, ook al tikte hij de 1-0 binnen.

Maar in dit soort potjes staat hij er wel. Ajax is dan ook geen Europese top.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

kos schreef:

18 schoten voor Ajax? Waren dat al die mega afzwaaiers van verdedigers die door mochten lopen en de cornervlag bijna raakten?

Je schrikt ervan he Maar van die 18 waren er zo ongeveer 10 wel serieus Die 13 van Madrid kan je ook wel een stuk over 5 vanaf halen hoor.

Ajax heeft wat dat betreft ook zeker wel kansen op een doelpunt gehad, hoeven we ook niet te lichtzinnig over te doen hoor.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Waarom praat je erover als je niks hebt gezien?

Omdat jij beweert dat Ajax heeft bewezen dat ingraven geen goede tactiek is. Als je kansloos met 3-0 verliest (nogmaals dat was conclusie van neutrale commentator en nabeschouwing) dan heb je dat feitelijk gewoon niet bewezen. Daarvoor hoef je echt geen wedstrijd gezien te hebben.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.