• 16.155 nieuwsartikelen
  • 179.474 films
  • 12.319 series
  • 34.179 seizoenen
  • 650.438 acteurs
  • 199.443 gebruikers
  • 9.403.680 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Je hebt nu 'lekker meegevoetbald' maar staat al net zo kansloos met 2-0 achter als vorig jaar.

Well done Sherlock. Had iemand iets anders verwacht dan? Het voelt al een stuk beter dit, het biedt tenminste hoop voor andere wedstrijden. Zie een leuk Ajax met lef, alleen achterin hé...

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Verdedigen en Ajax gaat bijna nooit goed samen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

rep_robert schreef:

Hadden we dan iets anders verwacht depri83? Vind het zo al wel prima, soms moet je gewoon realistisch zijn en ik ben al blij dat we onze smoel hebben getoond op een aantal momenten. Zoveel ploegen die gewoon met 6 goals tegen uit Madrid vertrekken de laatste tijd.

Nee ik had niet anders verwacht maar dacht wel dat er, gezien het krachtsverschil van vorig jaar, niet zo naïef gevoetbald zou worden. Frank de Boer moet nog veel leren.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Is het naïef of worden de verdedigende taken gewoon niet goed uitgevoerd? Er moet vooral in verdedigend opzicht strakker op gezeten worden en niet telkens dat kansloze achteruit lopen als je verdedigd. Vind het verder niet heel naïef, want het brutale Ajax had zomaar een paar keer kunnen scoren deze wedstrijd. Misschien wel moeten scoren. Als we ons hadden aangepast aan Real dan hadden we dezelfde match als vorig jaar voorgeschoteld gekregen, met het eerste schot van Ajax ergens in de 80e minuut.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Tonypulp schreef:

(quote)

Well done Sherlock. Had iemand iets anders verwacht dan? Het voelt al een stuk beter dit, het biedt tenminste hoop voor andere wedstrijden. Zie een leuk Ajax met lef, alleen achterin hé...

Als ons iets het laatste decennium heeft geleerd in Europa is dat je aan lef (of noem het naïviteit) geen zak hebt.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Als ons iets het laatste decennium heeft geleerd in Europa dat je aan lef (of noem het naïviteit) geen zak hebt.

Je blijft in de Sherlock sferen hangen Heb je iets aan defensief inzakken als een slappe lul wel iets dan? Dan wordt je ook keihard afgestraft.

Dan liever eervol, met je eigen spel verliezen, dan jezelf aanpassen en OOK verliezen. Al is het beide niet te verkopen, alleen het één net iets meer dan het ander.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

kos schreef:

Zoals viel te verwachten slaat Ajax op verdedigend gebied weer flater na flater.

Ik ben het zelden eens met Kos als het over Ajax gaat. Nu moet ik je echter volmondig gelijk geven. Verdedigen is een vak. Dat lijkt de gehele verdediging niet te begrijpen. Meest tekenend waren de tweede goal en vooral die eerste kans van Benzema. Daar staat drie man naar de bal te kijken en Benzema staat midden in de 16 vogelvrij. Als je nu nog niet weet dat je naar de man moet kijken, dan heb je er weinig van begrepen. met name van der Wiel en Vertonghen tonen in dit soort wedstrijden steeds weer aan absoluut niet toe te zijn aan de europese (sub)top.

Doodzonde, want voetballend is dit best een aardig elftal.

Het cliche dat voetballen van achteruit begint is maar al te waar. Nationaal nog niet 1 keer de 0, inclusief Noordwijk is gewoon zwaar onvoldoende.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

Ah, inderdaad vd Sar inderdaad zit in de studio inderdaad. Leuk eigenlijk. Even inderdaad naar m luisteren eigenlijk.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Tonypulp schreef:

(quote)
Je blijft in de Sherlock sferen hangen Heb je iets aan defensief inzakken als een slappe lul wel iets dan? Dan wordt je ook keihard afgestraft.

Dan liever eervol, met je eigen spel verliezen, dan jezelf aanpassen en OOK verliezen. Al is het beide niet te verkopen, alleen het één net iets meer dan het ander.

Je moet natuurlijk wel iets leren van de vorige keren. Het is jaar op jaar hetzelfde euvel waar Ajax (en het Nederlands voetbal) tegenaan lopen. Grenzeloze naïviteit, jaar in jaar uit dezelfde fouten.

Het PSV van de jaren 2003 - 2006 was wel stukken beter dan dit Ajax maar het wist gewoon hoe het Europees een resultaat moest weghalen.

Maar goed, misschien moet ik bij De Boer thuis ook maar even een paar open deuren intrappen, my dear Watson!

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Dat is ook appels met peren vergelijken natuurlijk. Overigens was het Ajax van 2003 Europees beter dan dat PSV hoor

Maar anyway, hoe je ook speelt tegen dit Real Madrid, je kan op voorhand gewoon niet winnen als Ajax zijnde.

Maar zeg het maar Depri83, wat moet Frank de Boer doen(behalve betere verdedigers kopen) om dit Real Madrid lam te leggen? Maar het is wel jammer dat Ajax verdedigend nooit erg goed is, blijft licht frustrerend. Maar ik wijt het vooral op persoonlijke fouten (gebrek aan kwaliteit?)en niet op de voetbalvisie van de Boer.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2262 stemmen

kos schreef:

Op twitter heb ik inmiddels al lang en breed loting, budget, betere spelers, schuld en lastig weekend van de Ajax bingo kunnen strepen .

Behalve lastig weekend klopt het allemaal toch? Wat wil je hier nu mee zeggen; dat Ajax fans zoeken naar excuses? Als die er zijn, dan mag je die toch opnoemen?

Wanneer Barcelona Real weer even zoek speelt, dan is het toch ook een excuus dat de scheidsrechter Barcelona bevooroordeeld, dat Barcelona spelers mietjes zijn, en dat Barcelona betere spelers heeft die beter op elkaar zijn ingespeeld en een betere trainer heeft.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

rep_robert schreef:

Verdedigen en Ajax gaat bijna nooit goed samen.

En jullie hebben nog wel van die wereldtoppers achterin lopen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Die Snoeks haalt het bloed onder m'n nagels vandaan. Klootzak, *geluid uit*.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Oh god Enoh en maar denken dat het niet slechter kon.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

rep_robert schreef:

Dat is ook appels met peren vergelijken natuurlijk. Overigens was het Ajax van 2003 Europees beter dan dat PSV hoor

Maar anyway, hoe je ook speelt tegen dit Real Madrid, je kan op voorhand gewoon niet winnen als Ajax zijnde.

Maar zeg het maar Depri83, wat moet Frank de Boer doen(behalve betere verdedigers kopen) om dit Real Madrid lam te leggen? Maar het is wel jammer dat Ajax verdedigend nooit erg goed is, blijft licht frustrerend. Maar ik wijt het vooral op persoonlijke fouten (gebrek aan kwaliteit?)en niet op de voetbalvisie van de Boer.

Als je het Ajax van 2003 zo goed vond dat kijk je toch even hoe Koeman toen speelde.

Een middenveld met Janssen, Eriksen en De Jong kan niet tegen Madrid. Ongeacht de kwaliteit is dat gewoon veels te aanvallend, te weinig verdedigende kwaliteiten. Maar goed, daar gaat PSV met zijn middenveld ook tegenaan lopen verderop in de EL.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Maar ik vind de drie goals niet persé te wijten zijn aan een verdedigende of aanvallende middenvelder.

De 1-0 wordt je gewoon keihard eruit gecounterd. De 2-0 is ook een counter, maar gewoon extreem zwak verdedigd. De 3-0 komt uit een prachtige pass van achteruit die het middenveld overslaat en vervolgens weer behoorlijk bout verdedigd wordt en niet naar de man gekeken wordt. Kan je 11 verdedigers neerzetten, als de taken niet goed uitgevoerd worden(en niet alleen door laksigheid, maar ook gewoon kwaliteitsverschil) dan heeft het gewoon geen zin.

Het 2003 elftal kon wat mij betreft de CL ook winnen, het is jammer dat je door een pechgoal uiteindelijk uitgeschakeld wordt. Maar die ploeg liep over van kwaliteit, dit elftal vind ik toch wel stukken minder.

Verschil met vorig jaar is nu dat Real ondanks de veel minder kansen ze wel scherper voor de goal zijn.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

Enige vervelende is dat de thuiswedstrijd Ajax tegen Real volstrekt nutteloos wordt. Niet echt veel zin om heen te gaan dus.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Dat was ie voor deze match ook al hoor

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

rep_robert schreef:

Het 2003 elftal kon wat mij betreft de CL ook winnen, het is jammer dat je door een pechgoal uiteindelijk uitgeschakeld wordt. Maar die ploeg liep over van kwaliteit.

Met heel veel geluk, misschien. Dat elftal was natuurlijk lang niet goed genoeg om de CL te winnen.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

Tuurlijk heeft deze 3-0 enorm veel met tactiek te maken, je moet juist zelf gaan counteren en alles dichttimmeren ipv andersom.

Ze vallen nu aan incl doorschuivende verdedigers , komaan zeg, hoe naief wil je zijn.

Je hebt nu eenmaal geen slot op de deur, geen 1 van je verdedigers kan echt op de man spelen.

Je had met Enoh en Anita verdedigend moeten spelen op middenveld en alleen boerrigter en Sulejmani voorin moeten hebben. Wat moet je met Sigthorsson in zo'n pot.

Valt me zwaar tegen van de Boer.

Overigens is het hetzelfde als dat NeC of de Graafschap tegen Ajax spelen dus zo overdreven als dat ze sowieso nooit de bal krijgen is wat overdreven. Wij speelden vorig seizoen nog gelijk bij jullie

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

kos schreef:

Een beetje voetbalkenner weet uiteraard wel dat Ronaldo altijd enorm belangrijk was voor Real. Kansloze discussie natuurlijk.

Bovendien is Ronaldos prestatie sowieso al 3 keer zo knap omdat het bij een totaal niet ingespeeld team als real heel wat lastiger scoren is dan bij een al 10 jaar samenspelende Barca machine .

Als Ronaldo niet gaat liggen kan hij wel van waarde zijn, echter denkt hij eerst aan eigen succes voordat hij in teamverband gaat spelen.

Verschil is wel dat Barcelona goede spelers koopt die in hun speelwijze passen.Zlatan mocht vertrekken omdat David Villa beter in het barca systeem past.

Real Madrid koopt gewoon spelers die een grote naam hebben.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

Lol @ united

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Met heel veel geluk, misschien. Dat elftal was natuurlijk lang niet goed genoeg om de CL te winnen.

Het scheelde niks of je stond in de halve finale tegen een Inter dat niet sterker was dan Milan en dan een finale tegen ik dacht Juventus. Had makkelijk gekund allemaal hoor...alleen 3 Italiaanse ploegen op rij verslaan is denk ik wel teveel van het goede

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nee, hoezo? Torres besliste een EK finale om eens wat te noemen. Dat zijn wel spelers die bepalend zijn in topduels. Robben schoot Bayern 2 jaar terug persoonlijk de CL finale in. Dat vind ik pas knap. Of wat Rooney doet.

Maar Ronaldo blokkeert in dat soort grote duels. En ik zal het vast gekleurd bekijken, heb een gruwelijke hekel aan die Portugese galbak, maar feiten liegen nou niet echt.

Nooit gedacht dat ik het een keer met je eens zou zijn... LOL

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Het scheelde niks of je stond in de halve finale tegen een Inter dat niet sterker was dan Milan en dan een finale tegen ik dacht Juventus. Had makkelijk gekund allemaal hoor...alleen 3 Italiaanse ploegen op rij verslaan is denk ik wel teveel van het goede

Ja Hallo!

PSV was 30 minuten en 1 goal weg van een finale.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

kos schreef:

Tuurlijk heeft deze 3-0 enorm veel met tactiek te maken, je moet juist zelf gaan counteren en alles dichttimmeren ipv andersom.

Ze vallen nu aan incl doorschuivende verdedigers , komaan zeg, hoe naief wil je zijn.

Je hebt nu eenmaal geen slot op de deur, geen 1 van je verdedigers kan echt op de man spelen.

Je had met Enoh en Anita verdedigend moeten spelen op middenveld en alleen boerrigter en Sulejmani voorin moeten hebben. Wat moet je met Sigthorsson in zo'n pot.

Valt me zwaar tegen van de Boer.

Overigens is het hetzelfde als dat NeC of de Graafschap tegen Ajax spelen dus zo overdreven als dat ze sowieso nooit de bal krijgen is wat overdreven. Wij speelden vorig seizoen nog gelijk bij jullie

Tsjah, als we met Enoh waren begonnen had het natuurlijk 0-0 gestaan Daarnaast, Ajax is verdedigend gewoon niet goed genoeg om op zo'n manier te voetballen. Vooral omdat je nooit op deze manier voetbalt, als je a la AZ 2009 of PSV tm 2008 een keer Europees op deze manier speelt is het makkelijker, omdat de ploeg simpelweg niets anders doet. Van Ajax kan je gewoon geen verdedigend elftal verwachten, kan je blunderend noemen. Maar ik ga liever op deze manier ten onder dan op de manier van vorig jaar, toende door jou zojuist genoemde tactiek juist averechts werkte.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ja Hallo!

PSV was 30 minuten en 1 goal weg van een finale.

Ook ja!

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3713 stemmen

kos schreef:

Ajax zou ook wel ooit gelijk spelen in competitie verband natuurlijk Maar de poppetjes staan al een tijdje je niet goed. Janssen van beste speler in 1 zomer naar matige speler kan niet kloppen.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Sjongejonge, ietsje sneller in de handeling en je kan hier weer makkelijk scoren. Kom op Ajax!

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Je mag ook wel een keer schieten zeg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.