- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Verschil is dat Messi de echt belangrijke goals in de echt belangrijke wedstrijden maakt en Ronaldo niet.
Waarom nou iedere keer weer zo'n (hatelijke) vergelijking maken?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Waarom nou iedere keer weer zo'n (hatelijke) vergelijking maken?
Om Ronaldo's optredens even in perspectief te stellen. Heel knap hoor, maar hij maakt hattricks tegen Rayo Vallecano en meer van die ploegen, maar staat er niet in de bepalende wedstrijden tegen Barca en in de CL KO fase. Ofwel, Ronaldo is een beetje een overschat Fenomeen. Ik denk dat Rooney niet voor hem onder hoeft te doen. Die Rooney heeft de laatste 5 jaar gewoon 3x een CL finale bereikt en nationaal wel constant topwedstrijden beslist.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Een beetje voetbalkenner weet uiteraard wel dat Ronaldo altijd enorm belangrijk was voor Real. Kansloze discussie natuurlijk.
Bovendien is Ronaldos prestatie sowieso al 3 keer zo knap omdat het bij een totaal niet ingespeeld team als real heel wat lastiger scoren is dan bij een al 10 jaar samenspelende Barca machine
.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Een beetje voetbalkenner weet uiteraard wel dat Ronaldo altijd enorm belangrijk was voor Real. Kansloze discussie natuurlijk.
Ja hoor, in de potjes die normaal ook wel zonder hem zouden worden gewonnen. Niet in de potjes waar de echte vedette op moet staan.
.
Haha Ronaldo zit nu ook al 2,5 jaar bij Madrid. Dat Real zo kansloos is elke zomer 7 nieuwe spelers te halen, da's hun probleem. Visie vs geld zeg maar. En ook bij Barca zijn genoeg mutaties elke zomer, maar schijnbaar halen zij wel de spelers die ingepast worden in het systeem, een enkeling nagelaten (Zlatan). 
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Visie vs geld
hahah.
Maar goed dat doet allemaal totaal niks af aan de vgl Ronaldo - Messi
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Maar die hele discussie boeit voor geen klote. Respekked noemt even een aantal bizarre feitjes en in plaats van te zeggen ''Oh, wat goed'' moet jij weer een aloude kansloze klotediscussie uitlokken die al 398 x gevoerd is.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Maar die hele discussie boeit voor geen klote. Respekked noemt even een aantal bizarre feitjes en in plaats van te zeggen ''Oh, wat goed'' moet jij weer een aloude kansloze klotediscussie uitlokken die al 398 x gevoerd is.
Wat is het nut van zijn goede statistieken noemen? Schijnbaar dat we allemaal ''owwwww wat enorm knap'' gaan zeggen toch? Ik nuanceer het graag. Ronaldo staat er niet in de allesbepalende wedstrijden. Nooit gedaan.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Zonder in te gaan op je punt, is dat niet gewoon de reden dat statistieken worden bijgehouden?
En wat heeft het voor zin dat gelijk te zeggen? Messi staat er ook niet voor Argentinie. Zo kan ik er nog een paar.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Wat is het nut van zijn goede statistieken noemen? Schijnbaar dat we allemaal ''owwwww wat enorm knap'' gaan zeggen toch? Ik nuanceer het graag. Ronaldo staat er niet in de allesbepalende wedstrijden. Nooit gedaan.
Gescoord in:
de CL finale 2008
League cup finale 2006
Finale copa del Rey 2011
Daarnaast zijn de statistieken zo goed dat dat ook zijn waarde voor de ploeg meer dan aangeeft.
En 3x tegen valladolid etc...? Messi heeft 12 hattricks gescoord, zijn dat dan ook 24 onnodige doelpunten?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Gescoord in:
de CL finale 2008
League cup finale 2006
Finale copa del Rey 2011
Daarnaast zijn de statistieken zo goed dat dat ook zijn waarde voor de ploeg meer dan aangeeft.
En 3x tegen valladolid etc...? Messi heeft 12 hattricks gescoord, zijn dat dan ook 24 onnodige doelpunten?
Toch wel erg weinig over al die jaren...waarbij alleen de CL finale echt aansprekend is. En in die finale miste hij overigens wel een strafschop. Het is dat Terry hem verknalde, anders had Chelsea gewonnen.
En er is niks mis met een hattrick scoren, maar ik vind het pas knap als je in alle wedstrijden bepalend bent. Messi schiet ook gewoon een hattrick tegen Madrid erin. Ronaldo tegen Rayo Vallecano.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Dus eigenlijk is alleen Messi goed?
C Ronaldo, Zlatan, Drogba, Torres, Rooney, Aguero, Robben, Villa, Gerrard.. Allemaal kutspelers eigenlijk...
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dus eigenlijk is alleen Messi goed?
C Ronaldo, Zlatan, Drogba, Torres, Rooney, Aguero, Robben, Villa, Gerrard.. Allemaal kutspelers eigenlijk...
Nee, hoezo? Torres besliste een EK finale om eens wat te noemen. Dat zijn wel spelers die bepalend zijn in topduels. Robben schoot Bayern 2 jaar terug persoonlijk de CL finale in. Dat vind ik pas knap. Of wat Rooney doet.
Maar Ronaldo blokkeert in dat soort grote duels. En ik zal het vast gekleurd bekijken, heb een gruwelijke hekel aan die Portugese galbak, maar feiten liegen nou niet echt.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1231 stemmen
Ik snap dat niet A&L. Als je zulke statistieken kan overleggen hoef je echt niet in een perspectief geplaatst te worden. Rooney heeft overigens een gemiddelde van 0,648 (vanaf 2009).
Ik wilde alleen maar even mijn bewondering voor beide spelers laten blijken, verder geen bijbedoelingen of de een 'buitenaardser' dan de ander is.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1231 stemmen
maar feiten liegen nou niet echt.
Doelgemiddelde van 0,969 p/w. Dat is een feit dat niet liegt.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Bovendien is Ronaldos prestatie sowieso al 3 keer zo knap omdat het bij een totaal niet ingespeeld team als real heel wat lastiger scoren is dan bij een al 10 jaar samenspelende Barca machine
.
De goals van Messi zijn voor 99% op eigen conto te schrijven en weinig tot geen intikkers, in tegenstelling tot mister Penalty bij Real Madrid
Overigens is de prestatie van Ronaldo ook buitenaards hoor, daar niet van.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Eerste 8 minuten maken al veel goed t.o.v. vorig jaar 
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Ah, Frank 'Barcahond' Snoeks!! , bedankt NOS!!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De goals van Messi zijn voor 99% op eigen conto te schrijven en weinig tot geen intikkers, in tegenstelling tot mister Penalty bij Real Madrid
Overigens is de prestatie van Ronaldo ook buitenaards hoor, daar niet van.
Nee, want hij krijgt ze niet regelmatig panklaar van Xavi en Iniesta.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Leuk, dat Sport1 me weer dwint Real - Ajax te kijken
.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Ajax speelt echt verfrissend. Al een paar kansen gehad!
Nee, want hij krijgt ze niet regelmatig panklaar van Xavi en Iniesta.
Niet vaak nee
Ik zie Messi toch vaker met goede individuele acties waaruit hij scoort dan een Ronaldo, die ik vooral intikkers zie maken. Valt niet te ontkennen. OVerigens zie ik Messi de laatste tijd ook vaker die passjes geven dan Xavi en Iniesta hoor, beste tijd van hun lijkt voorbij? Ook veel blessures, vooral Iniesta. Dus dat gaat sowieso al niet eens meer op in je argument 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet vaak nee
Ik zie Messi toch vaker met goede individuele acties waaruit hij scoort dan een Ronaldo, die ik vooral intikkers zie maken. Valt niet te ontkennen.
Dan zie jij Real nooit spelen, zover is duidelijk. Ronaldo creert juist veel zelf, dit is wel een erg vreemd statement.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Ik zie de goals van Ronaldo wel en die vind ik bijna nooit van "beste speler van de wereld" klasse. ZIjn gewoon scherpe spitsengoals, meer niet.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Real had al 0-3 achter moeten staan 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zie de goals van Ronaldo wel en die vind ik bijna nooit van "beste speler van de wereld" klasse. ZIjn gewoon scherpe spitsengoals, meer niet.
Nu zijn het weer scherpe spitsengoals, net nog intikkers. Nog even en het is wel beste speler van de wereld klasse.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Real had al 0-3 achter moeten staan
Tja, keepen hoort gewoon ook bij het spel. Net als voor open goal naast schieten overigens....
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Inzaghi maakt(e) over het algemeen ook intikkers, maar je moet er als spits wel staan natuurlijk toch? Maar de kwaliteit van de goals vind ik bij een Messi wel tig hoger liggen dan die van Ronaldo. ZIt veel meer schoonheid in en regelmatig dat Messi 4 verdedigers zoek speelt(afgelopen weekend nog) en daarna scoort.
Maar de hoeveelheid van Ronaldo ligt natuurlijk wel gigantisch hoog, dat maakt iemand wel uitzonderlijk ja. Net zoals Inzaghi. Heb ik overigens ook nergens ontkent toch? IK zei al eerder dat zijn statistieken simpelweg buitenaards zijn.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Tja, keepen hoort gewoon ook bij het spel. Net als voor open goal naast schieten overigens....
Na 17 minuten gelukkig pas
Real begint nu natuurlijk wel klaar te stomen. Het brutale begin van Ajax het eerste kwartier is al een heel ander gezicht dan de 2 wedstrijden vorig jaar natuurlijk en daar ben ik al blij genoeg mee 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Lyon voor tegen Zagreb, niet gunstig voor Ajax.
Potverdomme wat een doelpunt! Opengereten.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Ach Messi, Iniesta, Ronaldo, Xavi, Sneijder of Rooney. Het zijn toch fantastische voetballers waar je als voetballiefhebber likbaardend naar kijkt. Ondanks, dat de één een nichterige travestiet is en de andere een provocerende hobbit. Voetballen kunnen ze wel. Alhoewel de voetballer Ronaldo van United Messi beter benaderd dan de Ronaldo van Real. Heeft ook wel deels te maken met het team en die ....... coach, die hij nu heeft.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.