- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
De beker is een leuke prijs voor erbij, niet als enige prijs. Als je de titel wint is de beker erbij heerlijk. Als je de titel niet wint, dan is de beker waardeloos voor een echte topclub die nog wel eens een prijs pakt.
Na 2002, 2005, 2006 en 2010 hebben we genoeg bekers gewonnen vorig decennium. Ik zou ze allemaal inruilen voor 1 extra landstitel, bijvoorbeeld die van 2007. Wat een trauma is dat seizoen zeg.
Elk seizoen dat ajax iets wint is een trauma...vraag maar aan de winkeliers.... 
De laatste grote prijs van Ajax is de landstitel van 2011. Als je even goed leest dan noemt orbit de landstitel als een mooie prijs. De JC Schaal en de nationale beker zijn bijzaken.
Als je even goed leest leest dan zei hij:
Als je al 4 Europa Cup 1 bokalen in de kast hebt staan en 1 EC II en een eufa cup.. tsja, kun je dan nog van winst spreken als je een nationale beker wint? Kampioenschap, okee, maar al die randzaken.. beetje in de marge, sorry.
Daarom zei ik dat jullie grote prijs uit 1995 is.......lijkt me logisch dat ik het dan heb over jullie laatste grote EUROPESE prijs.
Bovendien noemt Orbit de landstitel....OKEE
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Volgens mij verwar je Ajax nu met de aartsrivaal uit Rotterdam, waar ieder feest tot nu toe aanleiding is tot slopen
nee ....toch niet nee.
62 aanhoudingen bij kampioensfeest Ajax
NOS Nieuws - 62 aanhoudingen bij kampioensfeest Ajax
Kampioensfeest Ajax kostenpost voor Amsterdam
Steeds meer schademeldingen komen binnen bij de gemeente Amsterdam na het kampioensfeest van Ajax afgelopen zondag op het Museumplein. Behalve dat 160 mensen gewond zijn geraakt heeft het Stedelijk Museum voor drie ton schade opgelopen en het Van Gogh Museum voor 75 duizend euro:
Kampioensfeest Ajax kostenpost voor Amsterdam - nieuws - nieuws - de Architect - dearchitect.nl
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Natuurlijk zag ik die Twente speler wel. Maar je moet beter lezen. Ik zei dat er ook nog een ajax speler achter stond. En ik vind dat als de ene dan niet aan het spel meedoet, de andere het ook niet doet. En als die 2 afvallen staat Vertonghen wel buitenspel.
. Het is dat ik het zo zuur vind dat hierdoor Ajax de overwinning wordt afgenomen (ook nog omdat het bij 2-0 helemaal erop en erover zou zijn geweest). Anders had ik het nog leuk gevonden ook, puur alleen vanwege jouw pogingen om het wel buitenspel te doen lijken.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Vascago heeft gelijk dat het een rare regel is, maar het zijn nu eenmaal regels en de goal was natuurlijk onterecht afgekeurd. Maar dat maakt de uitslag alleen maar leuker. 
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
De buitenspelregel is sowieso raar. Niet voor niets worden er zoveel grappen over gemaakt (Probeer hem maar eens uit te leggen...). Iedereen die een beetje kennis van voetbal heeft, weet wat het is, wanneer het is, maar ik denk dat maar weinig mensen deze ook echt duidelijk uit kunnen leggen.
Feit blijft gewoon dat deze onduidelijk/eerlijk is. Als je het actief/passief-gedeelte weghaalt, is het nog steeds een rare regel. Wat als er iemand buitenspel staat die compleet aan de andere kant van het veld staat? Of als er iemand geblesseerd op de grond blijft liggen (kan er dan niet meer aangevallen worden?) Wat als iemand z'n veters wilt strikken?
Nee, de oplossing is simpel: videobeelden.
P.S. Natuurlijk geldt deze regel alleen voor de aanvallende partij. Anders ga je toch met z'n allen aan één kant staan onder het mom "Nu doen we niet meer actief mee met het spel"...
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Met videobeelden wordt het helemaal een rotzooitje.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
nee ....toch niet nee.
62 aanhoudingen bij kampioensfeest Ajax
NOS Nieuws - 62 aanhoudingen bij kampioensfeest Ajax
Kampioensfeest Ajax kostenpost voor Amsterdam
Steeds meer schademeldingen komen binnen bij de gemeente Amsterdam na het kampioensfeest van Ajax afgelopen zondag op het Museumplein. Behalve dat 160 mensen gewond zijn geraakt heeft het Stedelijk Museum voor drie ton schade opgelopen en het Van Gogh Museum voor 75 duizend euro:
Kampioensfeest Ajax kostenpost voor Amsterdam - nieuws - nieuws - de Architect - dearchitect.nl
Ben het ook wel redelijk met je eens hoor, dit gebeurt nog eenmaal bij een grote huldiging. Als er van de ruim 100 000 een stuk of 100 rotte appels zijn krijg je dit soort nieuwsberichten dus al. Vraag me wel af hoeveel mensen er gemiddeld bij een dance concert van 30 000 mensen worden opgepakt, om maar iets te noemen
Maar de schade aan het museum is niet iets wat je vandalisme of zo kan noemen. Scherven e.d. dat een zeil op het dak hebben vernield vind ik niet zo hooliganachtig.
Die 160 gewonden komt natuurlijk nog steeds door het overvolle Museumplein. Je kon je nauwelijks bewegen daar op het gigantisch volle plein. Kans op verdrukking was dus erg groot.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Voor sfeer hoef je over het algemeen niet in Spanje te zijn.
Onzin. Genoeg clubs waar het behoorlijk sfeervol is, bij Real en Barca moet je alleen niet wezen. Maar zeker niet het sfeervolste voetballand nee.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Trouwens, Schaars en v Wolfswinkel(2x) hebben alweer gescoord voor Sporting. Leuk dat zij het zo goed doen. Ik denk dat ze heel blij met die 2 zijn daar 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha. Denk toch maar eens even verslagje lezen om te kijken waar Kos het over heeft maar na het middenstuk snap ik de frustratie ineens.
In de gutsende regen verzoop Atletico letterlijk en figuurlijk. Bij de 3-0 herleidde Messi de Madrileense verdediging tot veredelde figuranten. De Argentijn begroette de halve Atletico-afweer op zijn gezondheidswandeling en joeg de bal koelbloedig in de korte hoek.
Haha inderdaad. Al is het bij mij wat vriendschappelijker qua Messi dan bij kos
. Gewoon balen dat ie weer weergaloos was en heel de defensie klasseert als figuranten. Hi jwas ehct weer weergaloos. Behoorlijk frustrerend als Atletico supporter
.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Onzin. Genoeg clubs waar het behoorlijk sfeervol is, bij Real en Barca moet je alleen niet wezen. Maar zeker niet het sfeervolste voetballand nee.
Ik zeg ook over het algemeen. Het is gewoon erg tegenvallend voor een Zuid Europees land. Uitzonderingen zijn er altijd, maar wat ik van veel clubs zie stelt niet veel voor. Heb je ook nog geluk dat je voor Atletico bent, dan is het iets makkelijker om dit te zeggen 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zeg ook over het algemeen. Het is gewoon erg tegenvallend voor een Zuid Europees land. Uitzonderingen zijn er altijd, maar wat ik van veel clubs zie stelt niet veel voor. Heb je ook nog geluk dat je voor Atletico bent, dan is het iets makkelijker om dit te zeggen
.
Je hebt algemeen gezien ook wel een punt (dus trek mijn onzin bij deze in), alleen moet je niet heel Spanje over één kam scheren
. Het is natuurlijk schrijnend dat sfeer ver te zoeken is bij enorme clubs als Real en Barca. In de top 10 zal Spanje niet komen qua sfeer, vind het in Nederland ook stukken beter gelukkig.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Pffff, een extra middenvelder bij Feyenoord in de vorm van Leerdam, i.p.v. Cabral. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zei het toch, de Siem de Jong van Koeman
.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Of hij doet het op de training gewoon enorm goed. 
Ramsteijn eruit. Lijkt een flink blessure.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Schaken.... Schaken.... Schaken.... Bakkal.... JAAAAA! 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Enorme klotezooi gister. Zoveel kansen en toch niet winnen, ook grotendeels mede mogelijk gemaakt door die lamme idioot die zichzelf grensrechter noemde en de goal zeer onterecht afkeurde
Hele weekend zwaar verziekt. En Ajax heeft zeer slechte zaken gedaan. PSV dichterbij, AZ of Feyenoord dat eroverheen gaat...
1 positief plusje was dat Litmanen de Finse bekerfinale heeft beslist met een gruwelijke goal 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Toch grappig, volgens mij is de man van glas de enige van de 94-95 generatie die nog professioneel voetbalt. Het kan raar verkeren in het voetbal.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Toch grappig, volgens mij is de man van glas de enige van de 94-95 generatie die nog professioneel voetbalt. Het kan raar verkeren in het voetbal.
Seedorf...gister ook matchwinnaar voor Milan nog.
Oud Ajax was overigens op schot. Naast die 2 scoorden Huntelaar, Suarez en vd Vaart ook goals.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Oh ja, Seedorf mag je natuurlijk ook niet vergeten inderdaad.
Sowieso een goed weekend voor de Nederlanders in het buitenland, Schaars en v Wolfswinkel(2x) dus ook al. Alleen Vorm heeft verloren 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
En van Persie scoorde nog 2 goals en Bruma maakte de 1-1 voor HSV.
Not bad nee. Maargoed, mijn sportweekend is na gister verziekt. Ik had vandaag AZ-Feyenoord willen kijken, maar ik heb er echt geen zin meer in nu. Bah.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Valt me niet tegen. AZ wel wat overwichtiger maar het rendement en geduld van Feyenoord is wonderbaarlijk. Erg goede goal ook van Bakkal en ja, Schaken is ook van onschatbare waarde. Als je hier drie punten pakt doe je het gewoon heel goed maar we moeten nog een helft. Gewoon blijven voetballen, inzet is ook meer dan prima. Goede balans tussen rust en inzet en niet te veel gekke dingen doen. Guidetti wekt ook al veel irritaties op bij AZ, kan ook nog in je voordeel werken. Guidetti is sowieso constant dreigend, sterke balbehandeling. En gelukkig kregen we die pingel niet tegen. Valt me niet tegen dit, nu vast houden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ramsteijn eruit. Lijkt een flink blessure.
Slecht nieuws voor die jongen, goed nieuws voor Feyenoord.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Crap
. 1-1
Maak hier maar de eindstand van.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Nou, de kogel is door de kerk. Ik ga naar Dinamo Zagreb - Ajax volgende maand met de Vak 410 bus. Heb er zin in!
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Hebben ze een eigen bus? Nooit geweten. Have fun Robert. Ik ben wel bij de thuiswedstrijd aanwezig. Is dat niet enorm prijzig? De reis, het kaartje en de reis terug?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Natuurlijk zag ik die Twente speler wel. Maar je moet beter lezen. Ik zei dat er ook nog een ajax speler achter stond. En ik vind dat als de ene dan niet aan het spel meedoet, de andere het ook niet doet. En als die 2 afvallen staat Vertonghen wel buitenspel.
Wat een onzin, die ajax-speler nam de corner, dus hoe kom je erbij dat hij niet deelneemt aan het spel? Die twente-speler springt op om te proberen de bal te blokkeren, dus die neemt ook deel aan het spel. Snap niet waarom je zo raar gaat redeneren.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Hebben ze een eigen bus? Nooit geweten. Have fun Robert. Ik ben wel bij de thuiswedstrijd aanwezig. Is dat niet enorm prijzig? De reis, het kaartje en de reis terug?
Nouja, eigen bus. Ze organiseren standaard busreizen naar Europese uitduels. AFCA.nl, STHCRW en vaak ook de AFCA supportersclub organiseren die reizen vaak ook.
Bier/Fris is altijd 1 euro of je betaalt iets meer en het is dan all inclusive. Verschilt per keer.
Busreis is 100 euro en de kaartjes in de EL waren de afgelopen jaren niet duur bij Zagreb, een Eurootje of 20. Zal nu niet gigantisch veel duurder zijn denk ik.
Met de nationale uitwedstrijden gaat het ook steeds beter, dan krijgt 410 ook tegenwoordig de 2 a 4 eerste bussen die richting het stadion gaan en wordt die groep ook steeds groter. Wat de laatste 6 wedstrijden ongeveer voor een erg goede sfeer in het uitvak heeft gezorgd. Er is al heel lang ontevredenheid over het niveau en de sfeer van het uitvak en die is nu eindelijk goed. De "combitokkies" hebben nu niet meer de overhand.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Samen met de Bad Blue Babies een biertje drinken in Zagreb? 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.